Meillä se sikainfluenssa sitten kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarimella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
laittakaas nyt ne OIKEAT possunuhan oireet!

Möä kun kuvittelin et siihenkuuluu kova kuume.

Meillä on 1v poikaolut jo reilun viikon nuhassa, kovaa yskää, ja lämpöä/kuumetta 37-38 koko ajan, voisko pojalla sitten ollu tuo possunuha?
Muut lapset ei ole tullut kipeeksi, pientä nuhaa lukuunottamatta, minä ja mies ei oll atultu ees nuhaan

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Meillä on 1v poikaolut jo reilun viikon nuhassa, kovaa yskää, ja lämpöä/kuumetta 37-38 koko ajan, voisko pojalla sitten ollu tuo possunuha?
Muut lapset ei ole tullut kipeeksi, pientä nuhaa lukuunottamatta, minä ja mies ei oll atultu ees nuhaan

se kun voi olla, tai sitten ei.

Mullakin lääkäri kysyi pari viikkoa sitten, että onko ollut korkeaa kuumetta, ja kun ei ollut, niin totesi vaan ettei voi olla sikainfluenssaa. Nyt vaan ihmettelen sitä, kun pää ja niska on olleet kipeät pari päivää, ja se on mulle todella harvinaista. Korkea kuume mulla on varmaan viimeksi ollut joskus vuonna kivi ja vasara. Että mistä sitä sitten tavallinen pulliainen tietää mitä sairastaa ja pitäiskö lapsi heivata heti mummolaan turvaan :o

Voiko sillä olla mitään merkitystä, että jos on vastikään sairastanut pahan influenssan, että se tulisi sitten joillekuille sitten lievempänä?! Vai onko näillä kahdella mitään yhteistä (siis muuta kuin sanan loppuosa)?! En oo jaksanu lukee mitään 'possunuhaan' liittyviä artikkeleja taikka muitakaan mielenrauhan rikkovia tekstejä.. Tulee jos tulee :) Mutta tämä asia kiinnostaa silti kovasti..

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Mullakin lääkäri kysyi pari viikkoa sitten, että onko ollut korkeaa kuumetta, ja kun ei ollut, niin totesi vaan ettei voi olla sikainfluenssaa. Nyt vaan ihmettelen sitä, kun pää ja niska on olleet kipeät pari päivää, ja se on mulle todella harvinaista. Korkea kuume mulla on varmaan viimeksi ollut joskus vuonna kivi ja vasara. Että mistä sitä sitten tavallinen pulliainen tietää mitä sairastaa ja pitäiskö lapsi heivata heti mummolaan turvaan :o

Mulle lääkäri totesi viime keväänä, että ei voi olla influenssaa (siis ihan kausisellaista) koska en ollut kuumeessa vaan alilämpöä oli.
Kas kummaa, influenssatesti näytti kuitenkin positiivista.
Sinänsä ihan sama, mikä taudin nimi on tai oli, oireiden ja yleisvoinnin mukaan hoidetaan. Mutta ei se kuume aina mikään välttämättömyys influenssasairauksissa ole.

pitäiskö lapsi heivata heti mummolaan turvaan :o

Kyllä minä luulen että on jo tarttunut lapseen jos on tarttuakseen.... jos siis sinä itte olet jo kipeänä. On se sitten possua tai tavan flunssaa. Paranemisia sinne.... :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä palstamammat tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ei se että jos sinut on testattu ja jos sinulla se on todettu tarkoita että muut olis samassa taudissa olleet vaikka olis samankaltaiset oireet olleet.

Niinpä. On se nyt vallan kamalaa, jos siihen sikainfluenssaan ei kuolekaan tai vähintäänkin joudu teholle kun siitä on nyt niin paljon meuhkattu. Että sori vaan ap, ette te oo sairastaneet oikeeta sikaflunssaa kun ootte edelleen hengissä ja muutenkin hyvissä voimissa.

:laugh: :laugh: :laugh:

tsori... itekki täällä oottelen lääkäriin menoa... samoilla oireilla ja vähän rajummillaki ku ap. paitti että edelleen sitä kuumetta ei ole. eikä sitä sikainfluenssaan tarvi ollakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tsori... itekki täällä oottelen lääkäriin menoa... samoilla oireilla ja vähän rajummillaki ku ap. paitti että edelleen sitä kuumetta ei ole. eikä sitä sikainfluenssaan tarvi ollakkaan.

Saitko lääkäriajan vai? :)

Meillä todettu sikainfluenssa. Kahdella pojista kova kuume 2 päivää ja nyt lämpöä ja köhää. Eilen minä ja 2-vuotiaani sairastuimme. Minulla ei vielä kuumetta, mutta henki ahtaalla ja päänsärkyä, lihaksia jomottaa. 2-vuotias sairastaa myös kovalla kuumella.

Mien helpolla ne tekee sen testin? on kuulema aika kallis. Itsellä kurkku ja pää kipeenä plus yskää, ei kuumetta. Töissä olen vanhainkodilla ja meillä ei olla saatu vielä rokotetta. Nuo jälkitaudit kun ovat vuodepotilaille kohtalokkaita....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hienoa että ap ja perheensä on selvinnyt noin vähällä ja samoin varmasti moni muukin sairastaa taudin melko lievänä, MUTTA kuten asiantuntijat ovat moneen, moneen kertaan sanoneet on täysin mahdotonta ennustaa kuka saaa taudin vakavan, jopa kuolemaan johtavan muodon, se voi tulla ennestään täysin terveelle.
Joten tästä syystä rokotteen ottaminen on perusteltua, se ei tarkoita hysterisointia.

itse en tuota rokotetta ottanut, koska lääkärini niin suositteli ja minustakaan rokote ei vaikuttanut hyvältä vaihtoehdolta.

Voiko tuo niskakipu olla sikalunssan oire??

Esikoinen on sitä valittanut parina päivänä, yskääkin vähän ollut, ja pientä kurkkukipua kuulemma muttei muuta.
Miehellä oli vähän lämpöä (tosin myös tulehdus olkapäässä, josta sen lämpöilynkin ajattelin johtuvan), itellä vain nuhaa, nenä vuotaa..

Mä en ole aikaisemmin korvaani lotkauttanut sikainfluenssajutuille, mutta voihan se olla, että sen itsekin sairastaa. Siltikään en aio mitenkään panikoida.

Mulla muuten maha ollut tänään ihan vesiripulilla. Onkohan sekin mahdollinen possuoire vai olenko vaan vetänyt liikaa calcichewta :xmas:

Mä en ole aikaisemmin korvaani lotkauttanut sikainfluenssajutuille, mutta voihan se olla, että sen itsekin sairastaa. Siltikään en aio mitenkään panikoida.

Mulla muuten maha ollut tänään ihan vesiripulilla. Onkohan sekin mahdollinen possuoire vai olenko vaan vetänyt liikaa calsichewta :xmas:

On se yksi oireista.

No mistä mä nyt tiedän pitääkö pysyä kotona vai mitä? Tänä iltanakin olisi psykan luennot täpötäydessä luokassa ja huomenna tentti samoissa olosuhteissa. Tosin jos olo tästä vielä pahenee, en varmaan jaksaisi mennä muutenkaan, mutta jos ei?

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Ei ole mitään yksiä ja ainoita oikeita sikainfluenssan oireita. Toisille tulee korkea kuume, toisille vain lämpöilyä, toisille hirveää yskää, toiset selviävät nenän tukkoisuudella jne.

Näin sanoi lääkäri minulle tutkiessaan minua suojavarusteissa, kun olin flunssainen. Minulta ei sikaa testattu, kun olen ihan terve nuori nainen. Ja minun oireeni: lämpöily 9 päivää, nenä aivan tukossa ja räkäinen 16 päivää, yskä 21 päivää.

En tiedä mitä flunssaa/influenssaa se oli, eikä ole väliksikään. Nyt jo voiton puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
Meillä iski koko poppooseen joku pöpö yhtäaikaa....

Tyttö: Ääni lähes kokonaan pois, väsynyt, vaisu, yskää jonkun verran
Poika: Valitteli niskakipua, väsynyt
Poika: Nenä vuotaa, yskää
Mies: Yskä
Minä: Pääkipua, niskakipua, kurkkukipua, nuha

Kuumetta en ole edes mitannut keneltäkään, itsellä oli illalla kuumeinen olo mutten kuitenkaan sitten jaksanut ottaa mittaria esille. Pojan luokalta oli eilen kahdeksan pois ja ekaluokkalaisia ollut pois lähes 40C kuumeen takia. En tiedä, onko possuflunssaa vai jotain muuta mutta jos näin vähillä oireilla pääsisi niin huutelisin hurraata....

Hitsi, liekkö meilläi jotain possulunssaa sitten :/
Minulla on ääni melkein mennyt, kova yskä, kauhee räkätauti, rintaan sattuu kun yskii, alaselkää ja jalkoja pakottaa. Ja muutenkin on niiiiin vetämätön olo, ja on vain hieman lämpöä.
Lapsilla kans ollut pääkipua, nuhaa ja yskää.
Tk:ssa vain sanoivat, ettei se voi olla possulunssaa kun ei edes kuumetta ole, tiedä sitten?!

Mulla ja miehelle toi possunuha on ollut, mulla oli viikon verran lämpöä 37.2-38 nenä vuosi, väsytti, oli voimaton olo ja lihakset kipeät, tutkittiin et oli possunuhaa.
Miehelle kaksi viikkoa kurkku kipeä ja päänsärkyä, ei tutkittu, mut oli samaan aikaan kun minä.
Lapset säilyi terveinä.

Et oli kyllä niin hurja ja kauhea tauti, et ymmärrän hysterian hyvin... NOT

Eli siis, sikainfluenssan voi sairastaa myös kuumeettomana!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Saitko lääkäriajan vai? :)

sain vihdoin ja viimein kun kirosin ja sanoin tuovani asian julkiseksi. keskustaan pääsen lekurille, omalle terveysasemalle en päässy.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Minulla on ääni melkein mennyt, kova yskä, kauhee räkätauti, rintaan sattuu kun yskii, alaselkää ja jalkoja pakottaa. Ja muutenkin on niiiiin vetämätön olo, ja on vain hieman lämpöä.
Tk:ssa vain sanoivat, ettei se voi olla possulunssaa kun ei edes kuumetta ole, tiedä sitten?!

Niin, eipä kai sitä saa selville kuin testeissä käymällä. Mulla ei tullut mieleenkään ensin että olisi possuflunssaa, ihmettelin vaan kun kaikille paukahti oireet lähes yhtaikaa. Ja eilen sitten kuulin että pojan luokalta on kahdeksan sairaana sekä ekaluokkalaisilla jyllänyt korkea kuume....

Käviköhän tuo sitten meilläkin,vai oliko jotain ihan muuta.

Mies:Sahaava kuume kesti reilun viikon,pääsärkyä,kurkkukipu,nuha
Minä:Lämpöä 4päivää,kurkku niin kipeä etten voinut oikein niellä,vähän sellainen haukkuva yskä,nenä vuoti jatkuvalla syötöllä.
Lapsi 1:Kuumetta,kurkkukipua,yskä ja nenän vuotoa.
Lapsi 2:Samat paitsi kuumetta.Ja valitteli niskojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kuolema:
Mulla ja miehelle toi possunuha on ollut, mulla oli viikon verran lämpöä 37.2-38 nenä vuosi, väsytti, oli voimaton olo ja lihakset kipeät, tutkittiin et oli possunuhaa.
Miehelle kaksi viikkoa kurkku kipeä ja päänsärkyä, ei tutkittu, mut oli samaan aikaan kun minä.
Lapset säilyi terveinä.

Et oli kyllä niin hurja ja kauhea tauti, et ymmärrän hysterian hyvin... NOT

Eli siis, sikainfluenssan voi sairastaa myös kuumeettomana!

niin. kun se iskee eri ihmisiin erilailla. toiset aivastaa kaks kertaa ja yskäsee ja heilläki se on. toiset taas makaa kaks viikkoa hengityskoneessa sairaalassa. se on ihan omasta vastustuskyvystä kiinni. itestäni voin sanoa että oma vastustuskyky on nyt ollu erinäisten syitten takia ihan nollilla.

Niin, eipä kai sitä saa selville kuin testeissä käymällä. Mulla ei tullut mieleenkään ensin että olisi possuflunssaa, ihmettelin vaan kun kaikille paukahti oireet lähes yhtaikaa. Ja eilen sitten kuulin että pojan luokalta on kahdeksan sairaana sekä ekaluokkalaisilla jyllänyt korkea kuume....

Niin, ne testit, mutta kun soitat tk:n niin ei sinne sisään oteta "kun ei sinulla ole sitä kuumetta!" Joten tarttee kai vain potea kotona!

ottivatko teistä sen kokeen? puolentunnin päästä pitäis mennä vuodeosastolle joka täynnä huonokuntoisia vanhuksia joita ei rokotettu. Mulla ei kuumetta ja siis siinä kunnossa että joudun töihin menemään. eilen vaan tuli pääkipu, kurkkukipu ja nuha ja yskä. mut kaipa jos näillä oireilla kaikki jäis pois töistä, ei olis ketään töitä tekemään. Hirvittää vaan jos tuon taudin osastolle...

Yhteistyössä