Meillä se sikainfluenssa sitten kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarimella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Niin, ne testit, mutta kun soitat tk:n niin ei sinne sisään oteta "kun ei sinulla ole sitä kuumetta!" Joten tarttee kai vain potea kotona!

Minä en ole soittanut edes terveyskeskukseen kun ei mitään sellasta oireilua ole ollut että tarve vaatisi. Täytynee tässä seurailla, mihin suuntaan menee ja jos kovin joku kipeäksi tulee niin sitten.... itsellä nyt ehkä heikoin olo päiviin; niskakipua ja pää on sellanen raskaan tuntoinen. Lisäksi "uutena" oireena keuhkoja kutittaa....

Niin, ne testit, mutta kun soitat tk:n niin ei sinne sisään oteta "kun ei sinulla ole sitä kuumetta!" Joten tarttee kai vain potea kotona!

ompa tosi huojentavaa kuulla että muillaki on samanlaisia kokemuksia tuosta että tk:n ei pääse kun ei ole kuumetta :headwall: kun tuntuu että kukaan ei usko ko mie sanon että miulle sanottiin juuri niin että ei se sitten ole mitään vakavaa kun ei kerta kuumetta ole!

neuvolatätikin oli niin tietävä kun sinne viime viikolla soitin tyttären yskästä ja tokasi naurahtaen että eihän sitä sikainfluenssaa edes ole täällä turussa vielä. ja juuri päivää aikasemmin uutisoitiin että yks päiväkoti on suljettuna koska suurimmalla osalla lapsista ja hoitajista on sikainfluenssa :headwall: :headwall: voi vitun pällit sanon mie :kieh: ja tuoki neuvolatäti kehotti minua lukemaan lehtiä että sieltä kyllä käy ilmi millon se tänne tulee... mie jäin vaan änkyttämään ja suu auki kuuntelin sen sepostusta, en älynny tokassa siihen ku itekki kipiänä oon että: et oo ite tainnu niitä lehtiä kovin lueskella...

Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Siis täh? Mitä ne viralliset oireet oikein siis ovat? Eikö se ollutkaan korkea kuume ja sitä rataa? Mulla oli pari viikkoa sitten kova flunssa, kävin lääkärissäkin hakemassa troppeja. Ja nyt pää ollut kipeä pari päivää, samoin niska (ei ole oikeastaan koskaan kipeä) ja väsyttää kovasti. Voisiko mullakin olla jotain muuta kuin normiflunssaa :o

ei kaikille tule kuumetta ollenkaan. oireita voi tulla vaan pari tai sitten tulee kaikki.

eikö tule? siis kuumetta olen toista viikkoa flunsassa yskä,nuha ei kuumetta,niskasärkyä.
tytöllä samat oireet yskä on kovempi,poika sairasti pari päivää
mistä sitä tiätää mitä on jos kaikilla oireet on erilaisia

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:

Minä en ole soittanut edes terveyskeskukseen kun ei mitään sellasta oireilua ole ollut että tarve vaatisi. Täytynee tässä seurailla, mihin suuntaan menee ja jos kovin joku kipeäksi tulee niin sitten.... itsellä nyt ehkä heikoin olo päiviin; niskakipua ja pää on sellanen raskaan tuntoinen. Lisäksi "uutena" oireena keuhkoja kutittaa....

tuon keuhkojen kutinan jälkeen voit varautua helvetilliseen yskään. noin se miullaki alko.

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
tyhmänä kysyn että jos epäilee vauvalla tuota tautia mutta ei ole kovin huonossa kunnossa ( ei kovaa kuumetta ) niin pitääkö ottaa terv.keskukseen yhteyttä?

no mie ottaisin. mutta en tosiaankaan soittais neuvolaan (omien kokemusten perusteella)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tuon keuhkojen kutinan jälkeen voit varautua helvetilliseen yskään. noin se miullaki alko.

Jippii. :kieh: Ja kuiva on yskä vielä mukavampaa.... :snotty:

alkaa kuivana (ollu jo viikon) ja sitten muuttuu räkäiseksi, hakkaavaksi, semmoseksi että vaikka yskit kuinka niin se räkä vaan hinkuu ja rohisee muttei tule pois.

Meilläkin todennäköisesti (lääkärin sanoin) on sikainfluenssa parhaillaan sekä minulla, että 1-vuotiaalla pojalla. Ei testattu, koska ei kuuluta riskiryhmiin ja vointi kummallakin ok. Oireina nopea kuumeen nousu molemmilla (38-39 astetta), kuiva yskä ja pääkipu (minulla). Hoitona kotihoito normaaliin tapaan eli lepoa, särkylääkkeitä ja nestettä.

ompa tosi huojentavaa kuulla että muillaki on samanlaisia kokemuksia tuosta että tk:n ei pääse kun ei ole kuumetta :headwall: kun tuntuu että kukaan ei usko ko mie sanon että miulle sanottiin juuri niin että ei se sitten ole mitään vakavaa kun ei kerta kuumetta ole!

neuvolatätikin oli niin tietävä kun sinne viime viikolla soitin tyttären yskästä ja tokasi naurahtaen että eihän sitä sikainfluenssaa edes ole täällä turussa vielä. ja juuri päivää aikasemmin uutisoitiin että yks päiväkoti on suljettuna koska suurimmalla osalla lapsista ja hoitajista on sikainfluenssa :headwall: :headwall: voi vitun pällit sanon mie :kieh: ja tuoki neuvolatäti kehotti minua lukemaan lehtiä että sieltä kyllä käy ilmi millon se tänne tulee... mie jäin vaan änkyttämään ja suu auki kuuntelin sen sepostusta, en älynny tokassa siihen ku itekki kipiänä oon että: et oo ite tainnu niitä lehtiä kovin lueskella...

Tää oli hyvä! Pakko myös harmaana kirjoittaa...Eihän sitä tautia ole Tampereellakaan vielä kuulemma...Pomoni sanoi näin eilen, kun kysyin, milloin meidän talon hoitajat rokotetaan...Että ei kiirettä, kuulemma...Mistä oikeesti tälläisiä urpoja tulee? Kyllä se nyt jo oikeasti taitaa olla koko maassa...Että ei muuta, kuin tartuttamaan kaikki potilaat...

Mulla oli viime viikolla ihan helvetillinen pään- ja niskansärky, ei muita oireita. Mut petissä meni 4vrk, kun ei tuon kivun takia voinut olla pystyssäkään, aivan etukumarassa pystyin vähän liikkumaan ja kontallaan... Otsan ja poskionteloiden alueella tuntui ihan mieletön paine ja kipu, jos edes yritti pystyyn, samoin niskassa. Lauantaina alkoi sitten helpottamaan ja voin olla jopa pystyssä, mutta olo on edelleen kuin toipilaalla. Eli siis hikeä puskee, vaikka ei tekisi melkein mitään..

Mietinkin, että olisikohan tämä sittenkin voinut olla sikaflunssaa.. Alussa työterveyshoitaja oli sitä mieltä, että sitä on, mutta sitten perjantaina kävin päivystyksessä ja sielä arveltiin niskajännityspäänsärkyä. Tiedä sitten mitä oli.. Mut edelleen niska on vähän kipeä, samoin pää. Ai niin, korvatulehdus multa löytyi sillon perjantaina, vaikka ei tosiaan ollut edes flunssaa..

:laugh: :laugh: :laugh:

tsori... itekki täällä oottelen lääkäriin menoa... samoilla oireilla ja vähän rajummillaki ku ap. paitti että edelleen sitä kuumetta ei ole. eikä sitä sikainfluenssaan tarvi ollakkaan.

Miks ihmeessä menet lääkäriin?
Mitä hoitoa meinaat saada? Mihin tautiin?
Kuumeettomaan flunssaan/possunuhaan/kausi-influun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tsori... itekki täällä oottelen lääkäriin menoa... samoilla oireilla ja vähän rajummillaki ku ap. paitti että edelleen sitä kuumetta ei ole. eikä sitä sikainfluenssaan tarvi ollakkaan.

Mullakin kävi muutamia viestejä lukiessani mielessä, että miksi ihmeessä moni on lääkäriin menossa jos ei ole lääkärin hoitoa vaativia oireita...
Suositushan on sairastaa kotona, ellei sitten ole lääkärin hoitoa vaativia oireita eli siis yskää tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Mullakin kävi muutamia viestejä lukiessani mielessä, että miksi ihmeessä moni on lääkäriin menossa jos ei ole lääkärin hoitoa vaativia oireita...
Suositushan on sairastaa kotona, ellei sitten ole lääkärin hoitoa vaativia oireita.

Tätä minäkin mietin. Itse menin lääkäriin kun olin ollut kuumeessa 9 päivää, mutta eipä se lääkäri siihen mitään auttanut. Turha reissu, käski vain levätä lisää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Suositushan on sairastaa kotona, ellei sitten ole lääkärin hoitoa vaativia oireita.

Tietääpä ainakin, kannattaako ottaa rokote vai ei. Miksi ottaa rokote, jos on jo sairastanut sikainfluenssan?

alkaa kuivana (ollu jo viikon) ja sitten muuttuu räkäiseksi, hakkaavaksi, semmoseksi että vaikka yskit kuinka niin se räkä vaan hinkuu ja rohisee muttei tule pois.
Sitä odotellessa.... :snotty:

2 viikon tuollaisen yskimisen jälkeen sain antibiootit keuhkoputken tulehdukseen, ei olisi enää lähtenyt itsekseen pois. Oireet helpotti päivässä!

Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Mulla oli viime viikolla ihan helvetillinen pään- ja niskansärky, ei muita oireita. Mut petissä meni 4vrk, kun ei tuon kivun takia voinut olla pystyssäkään, aivan etukumarassa pystyin vähän liikkumaan ja kontallaan... Otsan ja poskionteloiden alueella tuntui ihan mieletön paine ja kipu, jos edes yritti pystyyn, samoin niskassa. Lauantaina alkoi sitten helpottamaan ja voin olla jopa pystyssä, mutta olo on edelleen kuin toipilaalla. Eli siis hikeä puskee, vaikka ei tekisi melkein mitään..

Mietinkin, että olisikohan tämä sittenkin voinut olla sikaflunssaa.. Alussa työterveyshoitaja oli sitä mieltä, että sitä on, mutta sitten perjantaina kävin päivystyksessä ja sielä arveltiin niskajännityspäänsärkyä. Tiedä sitten mitä oli.. Mut edelleen niska on vähän kipeä, samoin pää. Ai niin, korvatulehdus multa löytyi sillon perjantaina, vaikka ei tosiaan ollut edes flunssaa..

En mäkää oisi muuten lääkäriin mennyt, vaan kun tuo päänsärky oli niin ihmeellistä, että tuli jo vähän hätäkin.. Vaikka neurologisia oireita ei ollutkaan, niin silti pisti kyllä miettimään monenmoisia vaihtoehtoja. Kun ei kävelemään pystynyt edes normaalisti..

Mäki olen luullut, että oireet on tosi selvät. Et tunnistaa jos H1N1:stä sairastaa. Ite olin tossa pari viikkoa sitten korkeassa kuumeessa, 39, päivän. Pari päivää sit pientä lämpöä. Lapsilla oli vaan pientä lämpöä. Nyt sit ollaan nuhassa kaikki. Mistäs senki tietää pitäiskö nyt sit pysyy pois ihmisten ilmoilta :O

Yhteistyössä