Meillä syödään päivittäin valmisruokia .

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei tää välttämät oo provo ite tunne kans ihmisen joka ei juurikaan tee ite ruokaa lapsille vaan aina jotain pitaa tai tortilloja tai muuta valmista.Lapset kyllä sanoneet et olis kiva saada joskus oikeeta ruokaa.Opettele ap niin lapsetkin kiittää ja oppivat itsekin vai haluatko et hekään ei aikanaan osaa tehä ruokaa omille lapsilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tää välttämät oo provo ite tunne kans ihmisen joka ei juurikaan tee ite ruokaa lapsille vaan aina jotain pitaa tai tortilloja tai muuta valmista.Lapset kyllä sanoneet et olis kiva saada joskus oikeeta ruokaa.Opettele ap niin lapsetkin kiittää ja oppivat itsekin vai haluatko et hekään ei aikanaan osaa tehä ruokaa omille lapsilleen.

Tottakai haluan lasteni oppivan tekemään ruokaa, itse olen vain niin avuton siinä. Minusta ei ole sitä opettamaan heille.

ap

Tottakai haluan lasteni oppivan tekemään ruokaa, itse olen vain niin avuton siinä. Minusta ei ole sitä opettamaan heille.

ap

Kukaan ei ole niin avuton, ettei esim keittoa osaisi tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

ap

Minä olen. :(

ap

keittoon vesi,potutu makkara tai nakkeja tai jauheliha tai lihaa ja sit vaihtelevasti vihanneksia(vaikka keittovihannespussi) ja sit mausteet ja keitä puol tunti,helppoa kuin mikä.

Alkuperäinen kirjoittaja lilli:

ap

Minä olen. :(

ap

Ruokaa on helppo tehdä. Paista lihaa, lisää vähän mausteita (vaikka suolaa, pippuria, chiliä, valkosipulia ) ja kermaa. Keitä samalla esim. pakastevihanneksia tai perunoita/riisiä/makaroinia. Itse tehty ruoka 15 minuutissa!

Minkä verran laitan mausteita , että tulisi maistuvaa , ei liian suolaista eikä mausteista.

ap

Älä mittaa, heitä vaan sekaan jonkin verran. Jos on liian vähän ni lisää sitten kun syöt. Kyllä sen aika nopeesti oppii kuinka paljo maustetta on sopivasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Vaihda kirjoitustyyliä. Sulla ollut nyt monta jammaavaa aloitusta, mutta aina kaikkiin kirjoitat samalla lailla niin sut tunnistaa.

Blue

Got it? :D

Mitä aloituksia ? Olen muutaman aloituksen tehnyt aiemmin.

ap

On sitä epäterveellisempiäkin tapoja elää kuin syödä Saarioisten pöperöitä. Mitä se teille muille kuuluu? Jokainen tehköön omassa keittiössään mitä lystää, lastensuojeluasiakaan se ei ole, jos ei saa kotiruokaa. Lopettakaa keuhkoaminen, täydelliset äidit.

Meidän perheessä syötiin lähes näin kun asuin kotona.
Viikon päivät syötiin makaronia+valmis jauhelihapihvejä/lihapullia/pinaattilettuja jne.. Ja siis melkein aina sitä pirun makaronia!! Kyllä me lapset olimme hyvillään kun saimme pottuja, ja varsinkin jos äiti teki perunamuusia, se oli juhlaruokaa... Ja itsetehty kastike...
Nyt itse kotiäitinä ja välillä työssäkäyvänä, ostan TODELLA harvoin eineksiä! Makaronia meillä ei syödä muuten kuin makaronilaatikon merkeissä, ja sitäkin harvoin. Sain tarpeeksi makaronista lapsena, se lihottaa ja on epäterveellistä moskaa, hyi. Tavalliseen arkiruokaan kuuluu muusi+jauhelihakastike, kana ja riisi, lihapullat itsetehtyinä, kasvissosekeitto itsetehtynä jne. Pyrin ruoan lisukkeeksi laittamaan aina kasviksia/salaattia. Kotona saimme aina ennen majoneesisalaatteja, tyyliin perunasalaattia, italiansalaattia jne.... Meilläkin toki niitä ostetaan silloin tällöin, mutten läheskään aina ole jääkaapissa, ja ei joka ruoalla niitä syödä.

Mutta eikö tuo tule aika kalliiksi, ainakin aikuiselle nuo koot ovat aika mitättömiä?

Itse teen ruokaa vain iltaisin, lounaaksi syödään yleensä edellisen päivällisen jämiä. Se, etteivät lapsesi syöneet makaronilaatikkoasi voi johtua myös siitä, että ovat tottuneet einesten makuun. Vaatii harjoitusta tottua uudenlaiseen, ei siinä auta kuin kärsivällisyys. En minäkään ihmeempi kokki ole, mutta perusruoat onnistuu, ja ne, mitkä ovat turhan hankalia väsätä, ostan valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
siis joka vikkoko? aika kamalaa.osaatko sä ees tehä kunnon kotiruokaa?

en osaa, siksi meillä näin syödäänkin.

ap

Mä en tajua, miten ei voi "osata" laittaa ruokaa? Siis perusruokaa. Jos on lukutaitoinen, niin osaa tehdä makaroonilaatikon ja jauhelihakastilkkeen.

Näin juuri, tekee vaan mitä ruokaohjeessa sanotaan.

Onko olemassa valmismannapuuro?? Sitä en kyllä ainakaan tuosta ap:n listasta hankkisi kuunaan päivänä. Aamulla aioin lapsille ihan itse kyllä sen tehdä. Ap:lle: valmistusaineet: mannahiutaleet, maitoa sekä ripaus suolaa.

Mitäs väliä sillä on jos syö valmisruokia? :) itsekin syön, oon laiha ku tikku. Valitsen vaan terveellisiä ja ei niin lihottavia valmisruokia. En mitään makkaraa tai sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Mitäs väliä sillä on jos syö valmisruokia? :) itsekin syön, oon laiha ku tikku. Valitsen vaan terveellisiä ja ei niin lihottavia valmisruokia. En mitään makkaraa tai sellaista.

Löysin just ihan terveellisen makkarankin, olikohan Vatajan valmistamaa... ei sisällä mitään lisäaineita, toki rasvaa jonkin verran on, mutta ei muuta ku oikeeta lihaa, ei yhtään jauhoakaan.

Yhteistyössä