Meille taisi nyt lopulta tulla ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
On ollut jo pitkään tulossa...

Mies oli tänä aamuna lähdössä työmatkalle, ja kysyin eilen jo 18 aikaan minkä laukun meinaa ottaa mukaan. (Koska mä tod. näk. joudun osallistumaan jollain lailla siihen laukun hakemiseen ja pakkaamiseenkin). Sanoi että ei oo aatellut.

Olin menossa nukkumaan myöhemmin illalla, niin mies havahtuu ja rupeaa sitä laukkua hakemaan ja siihen yhtä sun toista. Sanoin että just tän takia kysyin jo tunteja sitten tästä laukusta. Mies suuttui ja rupesi huutelemaan eroa (kuten yleensä) tyyliin ota se ero niin pääset musta jne. (Huom. mä en oo ikinä uhannut erolla). Rupesi vituttamaan.

Sitten otettiin raha-asiat esiin. Kun olin siis kotona yhteisiä lapsia hoitamassa yhteisestä päätöksestä niin "olen kupannut kaikki hänen rahat". Ja siis lapset on 7 ja 4 ja olen ollut jo vuoden töissäkin.

Rupesi vituttamaan entistä enemmän. Yleensä oon näissä vaan melko hiljaa. Nyt vitutti niin, että sanoin ilkeästi. Sanoin: ehkä on sitten ihan sama erotakin, kun eihän tämä mikään oikea avioliitto ole vuosiin ollut. Tämä koska meillä ei ole ollut seksiä vuosiin. Miehellä on erektio-ongelmia. Minä haluaisin kyllä mutten ole varmaan yli vuoteen jaksanut enää kerjätä, kun ei oikeasti ole ollut seksiä 3 vuoteen. Sitä ennenkin niin vähän että ihme että toi toinen lapsi ylipäätään sai alkunsa.

Eikä oo mitään muutakaan, suukkoja, haleja ym. läheisyyttä. Olemme vain äiti ja isä, ja lasten ja talouden takia yhdessä. Tai kämppikset.

Mies oli hiljaa muutaman minuutin. Sitten sanoi: vituttaa että suostuin tuohon toiseen lapseen. Lapsessa ei oo mitään vikaa, ja huom! hän itse halusi toisen jo aiemmin. Sanoin että muistele vähän tarkemmin ja että nuo 2 on ainoat hyvät asiat koko tässä liitossa, muutoin toivon etten olisi koskaan mennyt hänen kanssaan naimisiin.

Mies ei sanonut mitään. Aamulla oli häipynyt ja mitään soittoa, tekstaria ei oo kuulunut.

Olen niin väsynyt tähän koko suhteeseen. Taidan oikeastikin olla valmis eroon.

Pitäiskä mun silti ottaa se eka askel ja sovitella?

Noi riidan syythän on toki ihan lapselliset. Mutta seksittömyys ei, eikä se varmaan tästä parane.

Meillä menee vaihtelevasti, välillä ihan mukavastikin, mutta kaikki kipinä on poissa.

Mies on äkkipikainen ja suuttuu tyhjästä ja käyttäytyy näin lähes aina riidan aikana.

No oppikirjan mukaisesti asiaa pitäisi sovitella ja sitten menisitte parisuhdeterapiaan. Siellä sitten katsoisitte onko teillä edellytyksiä jatkaa vai eroatteko. Mutta paha siinä on sovitella, mikäli toisella ei ole halua siihen.

Minä olen pyytänyt sitä, mies ei suostu. Luultavasti koska häpeää että siellä tulee esiin tämä seksittömyys ja hänen ongelmat siinä.

Mutta kun ei se päätä pensaaseen laittamalla parane.

Minua haittaa ajatus että tästä hautaan asti olen ilman seksiä. Siis jos olen naimisissa ja kuollaan suht yhtäaikaa. En tiedä miten korjaisin sitäkään.

[QUOTE="vieras";27263953]No oppikirjan mukaisesti asiaa pitäisi sovitella ja sitten menisitte parisuhdeterapiaan. Siellä sitten katsoisitte onko teillä edellytyksiä jatkaa vai eroatteko. Mutta paha siinä on sovitella, mikäli toisella ei ole halua siihen.[/QUOTE]

[QUOTE="aapee";27263982]Minä olen pyytänyt sitä, mies ei suostu. Luultavasti koska häpeää että siellä tulee esiin tämä seksittömyys ja hänen ongelmat siinä.

Mutta kun ei se päätä pensaaseen laittamalla parane.

Minua haittaa ajatus että tästä hautaan asti olen ilman seksiä. Siis jos olen naimisissa ja kuollaan suht yhtäaikaa. En tiedä miten korjaisin sitäkään.[/QUOTE]

Eipä siinä sinulla paljon mahdollisuuksia ole korjata, mikäli kyse on miehen erektiohäiriöstä. Miehen itsensä kannalta hänen kyllä ehdottomasti kannattaisi mennä asiasta ehdottomasti lääkäriin. Mikäli mies asiaa alkaisi hoitamaan, silloin sinulla pitäisi asian kanssa olla kärsivällisyyttä. Mutta jos mies ei hoitoon hakeudu, ei sunulla siinä ole paljon mitään mahdollisuuksia.

Kai miehen tuossa iässä pitäisi oikeasti erektio-ongelmansa hoitaa, johtuuko jostain lääkkeestä mitä syö. Esim. serotiinipohjaiset lääkkeet aiheuttavat tuota ongelmaa? Ei tuon ikäisen luulisi koko ikäänsä haluavan olla ilman seksiä?

No, hänellä se johtuu lääkkeistä joita syö sairauteen (ei masennuksen tai mielisairauteen kuitenkaan).

Muutenkin minä olen meillä ollut aina se joka on halunnut enemmän, ja olen ylipäätään seksuaalisempi. En tiedä kuinka paljon asia haittaa miestä. Olen joskus yrittänyt puhua, ei oikein puhu, tai koettaa sovitella että hän yrittää hoitaa vaikka ensi lomalla asiaa jne. IKinä se ei vaan hoidu.

Nyt kyllä tajusin että se mun heitto oikeasta avioliitosta oli isku vasten kasvoja.

[QUOTE="lisbet";27264016]Kai miehen tuossa iässä pitäisi oikeasti erektio-ongelmansa hoitaa, johtuuko jostain lääkkeestä mitä syö. Esim. serotiinipohjaiset lääkkeet aiheuttavat tuota ongelmaa? Ei tuon ikäisen luulisi koko ikäänsä haluavan olla ilman seksiä?[/QUOTE]

Jostain olen lukenut, että erektiohäiriöistä 90% on korvien välissä, eli ihan murto-osa on lääkkeellistä hoitoa vaativaa.
Tän esimerkin perusteella teidän keskinäisestä kommunikaatiosta osaat varmaan itsekin päätellä, missä vika jos viisari ei värähdä.
Terapiaan, jos halua riittää, muuten ero. Tai siis näin minä tekisin, mutta toki hankala päätös..

Jostain olen lukenut, että erektiohäiriöistä 90% on korvien välissä, eli ihan murto-osa on lääkkeellistä hoitoa vaativaa.
Tän esimerkin perusteella teidän keskinäisestä kommunikaatiosta osaat varmaan itsekin päätellä, missä vika jos viisari ei värähdä.
Terapiaan, jos halua riittää, muuten ero. Tai siis näin minä tekisin, mutta toki hankala päätös..
Ohhoh, huti meni, siis lääkkeistä johtuvaa. :)

no voi itku mikä tilanne. Siis miehen pääkopassahan seksin saralla asiat menee niin, että mies saa yhteyden rakastaviin tunteisiinsa erityisesti seksin kautta (siis seksi saa miehen tuntemaan rakkautta puolisoaan kohtaan enemmän) kun taas naisella sitä rakkauden tunnetta saa aikaan vaikkapa ihan pelkkä hyväily tai jutustelu.Tämä siis näin karkeasti luokiteltuna.

Sitten teillä on tuo erektio-ongelma. Se on valtavan iso ja vaikea asia miehelle..syö itseluottamusta ja estää sen että hän voisi harrastaa seksiä kanssasi ja lisätä näin myös niitä rakkauden tunteita sinua kohtaan.

Todellakin te tarvitsisistte nyt apua. Mikäli erektioongelma on fyysinen pitäisi sitä hoitaa lääkärillä käyden ja mikäli syyt ovat psyykkiset jne niin sitten teitä voisi todellakin auttaa parisuhde/seksuaaliterapeutti. Miestäsin varmaan häpeä nyt estää hakemasta apua, mutta uskon, että jos sinä kykenet kannustamaan ja tukemaan häntä henkisesti niin hän saattaisi itsekkin haluta apua.

Tuollainen erolla uhkailu ainakaan ei vahvista suhdetta,vaan sillä yritetään lakaista ongelma piiloon (toivoen että kun heitän erokortin niin siirrytään itse asiasta eli vaikkapa noista seksuaalisuuden ongelmista toiseen) Ero on huomattavasti helpompaa kuin se, että nielee häpeän tunteensa ja lähtee yhdessä hakemaan apua parisuhteeseensa.

Toisaalta kun nyt ero on otettu puheeksi jo useaan otteeseen, niin sinähän voit fiksuna naisena sanoa puolisollesi, että koska tällainen ero asia on niin iso ja sitäpitäisi miettiä kunnolla,niin mennäämpä yhdessä sitä ammattilaisten kanssa miettimään (perheneuvola jne), että onko se nyt todella se ratkaisu meidän ongelmaan.

no vaikka erektioongelmat johtuisivat lääkkeestä, niin niitä voidaan hoitaa ja seksuaali/parisuhde tereapeutti voi antaa teille hyviä vinkkejä siitä, miten voitte kuitenkin rikastaa seksuaalista kanssakäymistänne. Seksihän on NIIIIn paljon muutakin kuin pelkkä erektio ja varsinainen yhdyntä.

Terapiaa minäkin ehdottaisin ennen eropäätöstä. Parisuhde on yksinkertaisesti päätös sitoutua tähän ihmiseen ja tehdä tarvittavat asiat suhteen parantamisen eteen. Ehkä tämä valkenee teille pariterapiassa. Kuvailusi perusteella olette antaneet tilanteen lillua paikoillaan, minkä takia olette henkisesti valovuosien päässä toisistanne.

Pitäkää pieni hengähdystauko. Älä soittele tai tekstaile vaan mieti nyt ihan rauhassa mitä haluat ja sitten kun ja jos mies tulee takaisin kotiin, jutelkaa kunnolla. Faktat pöytään.

Minähän oikeasti vielä kumminkin tykkään mun miehestä, haluan häntä (tekee kipeää joskus katsellakin) ja rakastan. Vaikka hän on äkkipikainen ja vähän lapsellinenkin, on myös hauska kun sille päälle sattuu ja meillä on hyvin paljon yhteistä muuten.

Mutta tarvin myös läheisyyttä ja seksiä. Kyllä se munkin rakkauden tunne vähenee kun ei saa seksiä.

Olen jo ehdottanut tepariaa kymmeniä kertoja. Mies ei lähde. Varmaan koska siellä käy ilmi tämä seksittömyys ja hän häpeää sitä.

no voi itku mikä tilanne. Siis miehen pääkopassahan seksin saralla asiat menee niin, että mies saa yhteyden rakastaviin tunteisiinsa erityisesti seksin kautta (siis seksi saa miehen tuntemaan rakkautta puolisoaan kohtaan enemmän) kun taas naisella sitä rakkauden tunnetta saa aikaan vaikkapa ihan pelkkä hyväily tai jutustelu.Tämä siis näin karkeasti luokiteltuna.

Sitten teillä on tuo erektio-ongelma. Se on valtavan iso ja vaikea asia miehelle..syö itseluottamusta ja estää sen että hän voisi harrastaa seksiä kanssasi ja lisätä näin myös niitä rakkauden tunteita sinua kohtaan.

Todellakin te tarvitsisistte nyt apua. Mikäli erektioongelma on fyysinen pitäisi sitä hoitaa lääkärillä käyden ja mikäli syyt ovat psyykkiset jne niin sitten teitä voisi todellakin auttaa parisuhde/seksuaaliterapeutti. Miestäsin varmaan häpeä nyt estää hakemasta apua, mutta uskon, että jos sinä kykenet kannustamaan ja tukemaan häntä henkisesti niin hän saattaisi itsekkin haluta apua.

Tuollainen erolla uhkailu ainakaan ei vahvista suhdetta,vaan sillä yritetään lakaista ongelma piiloon (toivoen että kun heitän erokortin niin siirrytään itse asiasta eli vaikkapa noista seksuaalisuuden ongelmista toiseen) Ero on huomattavasti helpompaa kuin se, että nielee häpeän tunteensa ja lähtee yhdessä hakemaan apua parisuhteeseensa.

Toisaalta kun nyt ero on otettu puheeksi jo useaan otteeseen, niin sinähän voit fiksuna naisena sanoa puolisollesi, että koska tällainen ero asia on niin iso ja sitäpitäisi miettiä kunnolla,niin mennäämpä yhdessä sitä ammattilaisten kanssa miettimään (perheneuvola jne), että onko se nyt todella se ratkaisu meidän ongelmaan.

Jos molemmilla on vielä haluja yrittää, kannattaa ehdottomasti.

Sun heitto oli todella isku vyön alle, jos oli kyllä miehen rahaan liittyvä kommenttikin typerä. Erektio-ongelma on tosin jollain tapaa vielä arkaluonteisempi, joten ei ihme, jos mies loukkaantui verisesti.

Jos et kuitenkaan sanonut ääneen sitä erektio-asiaa, voithan vähän "pehmentää" sanomaasi ja selittää, että tarkoitit pääasiassa sitä, että oikeassa avioliitossa keskustellaan ongelmista ja yritetään etsiä niihin ratkaisuja. Niinkuin asia oikeasti onkin. Jos siis pääsette jossain vaiheessa keskustelemaan rakentavasti.

Mut tuo riitahan alkoi sun valituksesta miehen pakkaamiseen liittyen. Etkö usko, että hän osaa itse pakata laukkunsa, vai?
Ois tietysti hyvä puhua reilusti myös nuo ongelmat mitä teillä on, ettei tartte sitten pikkuasioissa purkaa sitä mikä siellä kaiken takana ahdistaa.
Mun mielestä asioista vois kuitenkin keskustella toista kunnioittaen ja ns. minä-viesteillä.

En sanonut että oikeassa avioliitossa saa seksiäkin.

Vaan oikeasti sanoin melko sanasta sanaan että " ehkä on sitten parempi että erotaan, kun eihän tämä mikään oikea avioliitto ole ollut moneen vuoteen." Kyllä mä tarkoitin sitä seksiä ja luulen että mieskin tajusi sen, koska oli niin kauan hiljaa. Ei hän ole tyhmä kumminkaan.

Toisaalta kaduin heti kun sanoin sen vaikka se on oikeasti totta. Oikeassa avioliitossa on läheisyyttä ja seksiäkin, edes joskus.

Meillä ei ole niin, etteikö koskaan saataisi olla kahdestaan. Saataisiin kyllä, mutta mies pelkää olla mun kaa kahden esim. koko viikonlopun. Varmaan koska joutuu sen eteen, että asiasta puhutaan ilman että tarvii miettiä herääkö lapset (jotka ovat eri huoneessa ja toisessa päässä asuntoa).

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä;27264727:
Jos molemmilla on vielä haluja yrittää, kannattaa ehdottomasti.

Sun heitto oli todella isku vyön alle, jos oli kyllä miehen rahaan liittyvä kommenttikin typerä. Erektio-ongelma on tosin jollain tapaa vielä arkaluonteisempi, joten ei ihme, jos mies loukkaantui verisesti.

Jos et kuitenkaan sanonut ääneen sitä erektio-asiaa, voithan vähän "pehmentää" sanomaasi ja selittää, että tarkoitit pääasiassa sitä, että oikeassa avioliitossa keskustellaan ongelmista ja yritetään etsiä niihin ratkaisuja. Niinkuin asia oikeasti onkin. Jos siis pääsette jossain vaiheessa keskustelemaan rakentavasti.

Mut tuo riitahan alkoi sun valituksesta miehen pakkaamiseen liittyen. Etkö usko, että hän osaa itse pakata laukkunsa, vai?
Ois tietysti hyvä puhua reilusti myös nuo ongelmat mitä teillä on, ettei tartte sitten pikkuasioissa purkaa sitä mikä siellä kaiken takana ahdistaa.
Mun mielestä asioista vois kuitenkin keskustella toista kunnioittaen ja ns. minä-viesteillä.
Kiinnitin myös huomioni tuohon laukkuasiaan. Onko miehellä työmatkoja vain harvoin, kun ei itse osaa huolehtia?

Sinänsä tapaus kuulostaa normaalilta riitelyltä. Harmittavaa vain, että tämä sattui juuri ennen matkaa ettekä ehtineet sopimaan. Tai ehkä perimmäinen syy riitaan olikin matka?

Uskon että osaa. Ja on hän jotain pakannut, mä en osallistunut. Mutta hän on sellainen ettei voi vaan mennä ja pakata se, vaan se on ohjelmanumero johon tarvitaan yleisöä, ja mun osallistumista. Ei niin että mä haen sille sopivan määrän sukkia ja paitoja, vaan osallistun siihen jotenkin.

Sama kun hän laittaa ruokaa, hän ei vaan laita ruokaa omissa oloissaan vaan se on esitys. Sitä pitää käydfä maistamassa, pitää sanoa onko tarpeeksi paahtunut ja mies on oikeasti mestarikokki ja tietää sen. Eli se ei ole epävarman miehen esitys vaan miehen joka haluaa yleisöä.

Tunnen miehen niin hyvin, että tiedän, että näin on. Ja se on ihan fine, olen tottunut. mutta haluan ne esitykset silloin kun olen vielä virkeä jne. enkä kun olen jo oikeasti yövaatteissa ja menossa nukkumaan.

Minua ahdistaa kun en saa seksiä ja miehen joidenkin lapsuudenkokemusten aiheuttamat "traumat" kuten että pitää olla hirveät määrät varmuusvarastoja ja säästöjä tilillä. Miestä varmaan kun mä olen aika vähän kotityöorientoitunut ja kuulemma koppavuuten asti itsevarma, ja flirttailen miesten kanssa (oikeasti se flirttailu on vain hyvin kilttiä huulenheittoa ja normaalia sosiaalisuutta). Ja mies on mustasukkainenkin, kun saan helposti ihailijoita.

Hyviä puolia on myös eli mies on älykäs ja hauska, hyvä isä, herkkätunteinen ja arvot kohdillaan. Ehdottoman luotettava ja perhekeskeinen. Mun hyviä puolia kuulemma on että en lannistu koskaan vaikka mua uhkaisi mikä, osaan luovia tilanteessa kuin tilanteessa, olen älykäs ja hauska, ja olen miehen mielestä ylihyvä äiti kun hän vertaa omaansa joka oli todella surkea. Ja mä teen paljon lasten eteen.

Kyllä näistä on meillä puhuttu.

Työmatkoja on silloin tällöin, useita vuodessa, varmaan 10-12? Ja osaa pakata. Katso edellisestä viestistä miksi se pakkaaminen aiheutti sen pikkuriidan. Eikä mua harmita ne työmatkat yhtään. Tulee takaisinkin jo pe-iltana.

[QUOTE="vieras";27264833]Kiinnitin myös huomioni tuohon laukkuasiaan. Onko miehellä työmatkoja vain harvoin, kun ei itse osaa huolehtia?

Sinänsä tapaus kuulostaa normaalilta riitelyltä. Harmittavaa vain, että tämä sattui juuri ennen matkaa ettekä ehtineet sopimaan. Tai ehkä perimmäinen syy riitaan olikin matka?[/QUOTE]