Meille tulee ihan järkyttävän suuren veronpalautukset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23516253]Jos teidän vuoden nettotulot on 2000e, niin tuskin saatte sentään tuollaista summaa kotitalousvähennystä veronpalautuksen muodossa.[/QUOTE]

2800 euroa tulee kotitalousvähennyksestä.

[QUOTE="vieras";23516326]Kuinka hitosti oikeen olette sitten ylimääräistä veroa maksaneet?[/QUOTE]

Tuon mukaan aika hitosti :D Meillä on niin vaihtelevat tulot ja olen ollut sairaslomalla. työttömänä, jne. Miehellä provikkapohjainen. Molemmilla veroprossa 23, minun brutto reilut 8000 euroa, miehen 26000 euroa...ja on asuntolainaa ja opintolainaa.

[QUOTE="a p";23516342]Tuon mukaan aika hitosti :D Meillä on niin vaihtelevat tulot ja olen ollut sairaslomalla. työttömänä, jne. Miehellä provikkapohjainen. Molemmilla veroprossa 23, minun brutto reilut 8000 euroa, miehen 26000 euroa...ja on asuntolainaa ja opintolainaa.[/QUOTE]

Hölmö kysymys, mut kai oot muistanut kelankin rahat ja työttömyyskorvaukset syöttää laskuriin?

[QUOTE="vieras";23516253]Jos teidän vuoden nettotulot on 2000e, niin tuskin saatte sentään tuollaista summaa kotitalousvähennystä veronpalautuksen muodossa.[/QUOTE]

Voi elämän kevät sentään. Ei ne palautukset tuloista ole kiinni, vaan siitä, paljonko on maksanut kotitalousvähennyskelpoista työtä.

Jos ap on teettänyt kymppitonnin remontin, niin hän tulee saamaan melkein 6000 euroa takaisin kotitalousvähennyksen ansiosta.

Järkyttävän suuret.. miten sen nyt ottaa? Tietenkin pienituloselle tuo on iso raha. Mä sain viime vuonna kilometrikorvauksia melkein tuon verran :D Samoin mies. Tosin mä en edes kulkenut omalla autolla, miehen kyydissä jos mentiin samaan aikaan, linja-autolla sit ku oli eri vuorot.

[QUOTE="Liila";23516383]Voi elämän kevät sentään. Ei ne palautukset tuloista ole kiinni, vaan siitä, paljonko on maksanut kotitalousvähennyskelpoista työtä.

Jos ap on teettänyt kymppitonnin remontin, niin hän tulee saamaan melkein 6000 euroa takaisin kotitalousvähennyksen ansiosta.[/QUOTE]

On ne palautukset siinä mielessä tuloista tai oikeastaan tuloista maksetuista veroista kiinni, että jos veroja ei ole maksettu esim. kuin vaikka 2000e niin ei kotitalousvähennyskään voi olla kuin max. tuon 2000e.

[QUOTE="vieras";23516406]On ne palautukset siinä mielessä tuloista tai oikeastaan tuloista maksetuista veroista kiinni, että jos veroja ei ole maksettu esim. kuin vaikka 2000e niin ei kotitalousvähennyskään voi olla kuin max. tuon 2000e.[/QUOTE]

Ap kyllä kertoi, että nettotulot ovat sen 2000 euroa ja ymmärtääkseni vielä per kuukausi.

Remontista maksettu TYÖN osuutta 10330 euroa, molemmat puolisot saavat vähennystä maksamistaan veroista 3000e. Jos yksinäinen sielu on teetänyt saman remontin, hän saa vähennystä tuon 3000e eli remontti kannattaa jakaa kahden verovuoden osalle.

[QUOTE="Liila";23516383]Voi elämän kevät sentään. Ei ne palautukset tuloista ole kiinni, vaan siitä, paljonko on maksanut kotitalousvähennyskelpoista työtä.

Jos ap on teettänyt kymppitonnin remontin, niin hän tulee saamaan melkein 6000 euroa takaisin kotitalousvähennyksen ansiosta.[/QUOTE]

Ethän sä voi saada enempää palautusta kuin sun oikea veromääräsi on ollut. Eli jos sun pitäis vuodesta maksaa veroja 1000 euroa, ni et sä voi sen enempää kotitalousvähennyskään saada.

[QUOTE="Liila";23516422]Ap kyllä kertoi, että nettotulot ovat sen 2000 euroa ja ymmärtääkseni vielä per kuukausi.[/QUOTE]

Kommentoinkin vaan sun kommenttia, että palautukset ei ole tuloista kiinni.

Meillä oli myös iso remontti viime vuonna. Työn osuus oli noin 10 000 euroa. Ihan kiva saada lähemmäs 6000 euroa palautusta. Toki verokortit olisi voinut laittaa uusiksi jo syksyllä, sillä kuten joku sanoikin, ei ole järkeä maksaa liikaa veroja, mutta annettiin silti olla verokortit ennallaan.

[QUOTE="vieras";23515703]En uskalla vielä miehelle sanoa enkä ääneen hehkuttaa mutta jos oikein laskin vero.fi sivuilta ja vielä kotitalousvähennykset päälle niin meille tulee palautuksia yli 6000 euroa!!! :O Ja meidän nettotulot on 2000 euroa että hurja summa jos noin menee :D[/QUOTE]

Jos on kotitalousvähennyksiä 5000e omavastuun jälkeen niin euroissa se tuo noin tonnin, ei toki 5000e. Se 5000 vähennetään sinun tuloistasi ja sitten lasketaan vero.

[QUOTE="vieras";23516443]Ethän sä voi saada enempää palautusta kuin sun oikea veromääräsi on ollut. Eli jos sun pitäis vuodesta maksaa veroja 1000 euroa, ni et sä voi sen enempää kotitalousvähennyskään saada.[/QUOTE]

No mutta kun minä maksan vuodessa veroja useamman tonnin, ihan kuten muutkin normi-ihmiset. Hoitovapaalla en maksanut, mutta silloin vähennyksen voi siirtää miehelle. Kaikki hyödyt siis saatiin kotitalousvähennyksesta. Tässä taas yksi syy, miksi kannattaa olla naimisissa.

[QUOTE="vieras";23516498]Jos on kotitalousvähennyksiä 5000e omavastuun jälkeen niin euroissa se tuo noin tonnin, ei toki 5000e. Se 5000 vähennetään sinun tuloistasi ja sitten lasketaan vero.[/QUOTE]

ARGH! Tätä on väännetty tässä ketjussa jo ties kuin kauan. Kotitalousvähennys vähennetään todellakin VEROISTA! Omavastaa 100e, vähennys 60% kustannuksista. Sitä EI vähennetä TULOISTA, kuten esim. kodin ja työn väliset matkakustannukset.

[QUOTE="vieras";23516498]Jos on kotitalousvähennyksiä 5000e omavastuun jälkeen niin euroissa se tuo noin tonnin, ei toki 5000e. Se 5000 vähennetään sinun tuloistasi ja sitten lasketaan vero.[/QUOTE]

Sinäkin brutukseni. Etkö ole lukenut ketjua?

Täällä on moneen kertaan jo selvitetty, että sitä ei vähennetä tuloista, vaan suoraan VEROSTA.

:headwall:

[QUOTE="Liila";23516517]No mutta kun minä maksan vuodessa veroja useamman tonnin, ihan kuten muutkin normi-ihmiset. Hoitovapaalla en maksanut, mutta silloin vähennyksen voi siirtää miehelle. Kaikki hyödyt siis saatiin kotitalousvähennyksesta. Tässä taas yksi syy, miksi kannattaa olla naimisissa.[/QUOTE]

Väitit, ettei kotitalousvähennyksen määrä ole omista tuloista kiinni ja mä vastasin, että onhan. Et sä voi saada sen isompaa kotitalousvähennystä kuin sun oikea veromääräsi on. Jos kotitalousvähennystä sulla olisi 2000 euron edestä, mutta veroja vain 1000e, ni et sä saisi yhtään enempään kotitalousvähennystä kuin 1000 euroa. Ymmärretty?

[QUOTE="vieras";23516554]Väitit, ettei kotitalousvähennyksen määrä ole omista tuloista kiinni ja mä vastasin, että onhan. Et sä voi saada sen isompaa kotitalousvähennystä kuin sun oikea veromääräsi on. Jos kotitalousvähennystä sulla olisi 2000 euron edestä, mutta veroja vain 1000e, ni et sä saisi yhtään enempään kotitalousvähennystä kuin 1000 euroa. Ymmärretty?[/QUOTE]

Edellisessä viestissäni juuri kerroin, kuinka on mahdollista saada täydet kotitalousvähennykset, vaikkei itsellä veroja olekaan paljoa. Tarvitsetko rautalankaa? Vähennykset voi siirtää puolisolle.

[QUOTE="Liila";23516615]Edellisessä viestissäni juuri kerroin, kuinka on mahdollista saada täydet kotitalousvähennykset, vaikkei itsellä veroja olekaan paljoa. Tarvitsetko rautalankaa? Vähennykset voi siirtää puolisolle.[/QUOTE]

Näin kirjoitit ekassa viestissäsi: Voi elämän kevät sentään. Ei ne palautukset tuloista ole kiinni, vaan siitä, paljonko on maksanut kotitalousvähennyskelpoista työtä.

Etkö siis nyt tajua, että palautukset todellakin on kiinni tuloista! Mä en nyt mihinkään muuhun kommentoinut kuin siihen, että väitit, ettei olisi tuloista kiinni. Väitätkö siis edelleen niin? Puhe ei ole ollut mistään puolisoista tai siitä miten paljon itse tienaan vaan vain ja ainoastaan siitä, että muka omat tulot ei vaikuttaisi kotitalousvähennyksen määrään.

Yhteistyössä