Meille tulee jatkuvasti entisten asukkaiden postia, mitä pitäisi tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alkuun veimme entisille asukkaille osoitetut kirjeet yms. postiin. Nyt, kun heidän poismuutostaan on kulunut lähemmäs vuosi ja heidän postiaan tulee meille edelleen, olen laittanut kirjeet vain paperinkeräykseen. En helkkari soikoon jaksa joka viikko raahata heidän postiaan välitettäväksi eteenpäin! Kai aikuisten ihmisten pitäisi osata hoitaa osoitteenmuutos... Mitä minun pitäisi oikeaoppisesti tehdä? Ottaa yhteyttä postiin, entisiin asukkaisiin vai mitä?

No menet käymään kirjeitten kanssa postikonttorilla ja sanot sinne että näitä on nyt tullut jo vuoden että voitteko olla laittamatta enää näitä meillä nämä ihmiset eivät asu tässä osoitteessa.

Ihmeellistä jos oot jo vieny niitä postiin niin pitäisi siellä jo tajuta että jos tulee bumerangina ei ole osoite oikea..

Mutta käy nyt ihmeessä tekemässä postille oikeen erillinen pyyntö että lyökööt he vaikka sitten paperinkeräykseen mutta että ei tarvitse teille asti tulla niiden kirjeiden

Millainen posti on kyseessä? Jos mainospostia niin laittaisin roskiin. Jos jotain muuta niin ilmoittaisin aiemmille asukkaille, kaikkiin paikkoihin ei mene vtj:n kautta osoitteenmuutos, mutta melkein joka paikkaan menee. Sitä ei itse edes tajua, et mihin jää menemättä. Itse olin kiitollinen kun uusi asukas ilmoitti että esim sf-caravanin posti meni vanhaan osoitteeseen, niin huomasin uuden osoitteen sinnekin ilmoittaa.

Laskuja, lehtiä, perintätoimiston kirjeitä... Vissiin aika retuperällä ollu heillä raha-asiat, aika hyvin tiedetään edellisten asukkaiden elämän- ja rahatilanne ihan vain kuorien perusteella. :X

Joskus se muuttoilmoituskaan ei oikeesti auta. Kun me muutettiin ulkomaille, tehtiin maistraattiin ja postille 3 kertaa ilmoitus netissä ja kerran kävin suurlähetyssä ihan naamatusten ja silti meni postit vanhaan osoitteeseen. Toki meillä oli lisäksi vielä postinkääntö, mutta osa löysi kuitenkin sinne ex-kämpälle.

Käy postikonttorissa selvittämässä tai yritä yhyttää postinjakaja.

Minä olen ruksinut osoitteen ja kirjoittanut viereen, ettei vastaanottaja asu tässä osoitteessa ja tiputtanut postin keltaiseen lootaan. Kyllä ne vähitellen on loppuneet. Monessa mainospostissa on merkintä, minkä mukaan posti ei sitä lähetä edelleen. Kun saavat niitä itselleen tarpeeksi usein takaisin, niin eiköhän vähitellen mene heilläkin tiedostoihin, ettei kannata lähetellä enää.

Voit yrittää ilmoittaa postiin, ja kirjoittaa kuoreen että muuttanut. Itse olen tehnyt ekan 2-3 kertaa (en muista enää, mutta ainakin kerran kirjallisesti netissä ja kerran livenä konttorissa) ja palauttanut kymmeniä kirjeitä. Silti yhä 2.5 vuoden jälkeen tulee vanhan asukkaan postia (mainoksia ja juurikin noita perintatoimiston kirjeitä). Enää en jaksa kun kerran postikaan ei voi asialle mitään, vaan heitän kirjeet roskiin.

Hei,

olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiasta, niin voimme hoitaa asian. Voit laittaa meille sähköpostia tai antaa palautteen Postin internetsivujen kautta osoitteessa www.posti.fi/palaute

Ystävällisin terveisin,

Leena Vierimaa
Asiakasneuvoja
Postin asiakaspalvelu
www.posti.fi/yhteystiedot

Soita Maistraattiin että tarkistavat, onko edelliset asukkaat vielä kirjoilla teidän asunnossa vai onko muuttoilmoitus hoidettu oikein. :)
Minä kun muutin tähän nykyisee asuntooni niin törmäsin ongelmaan, kun vuokranantajan veli oli edelleen tässä kirjoilla, vaikka välissä asunut useampikin asukas tässä. Oli vaan jotenkin jäänyt sinne maistraatin tietoihin, eikä tieto ollut kulkeutunut sitte eteenpäin postiin ym. Ja mun tukiin vaikutti heti, että olis pitänyt olla joku elättäjä muka :D

Törkeetä heittää toisen postia roskikseen ihan vain saamattomuuttaan :X
Keltaisia postin laatikoita kyllä löytyy, ja ei suuri vaiva ole sinne tipauttaa(kirjoittaa vaikka kuoreen ei asu täällä tms...)

[QUOTE="vieras";26923866]Törkeetä heittää toisen postia roskikseen ihan vain saamattomuuttaan :X
Keltaisia postin laatikoita kyllä löytyy, ja ei suuri vaiva ole sinne tipauttaa(kirjoittaa vaikka kuoreen ei asu täällä tms...)[/QUOTE]

Vuoden jälkeen törkeää? Meillä lentää armotta roskiin edellisen asiakkaan postit vuoden jälkeen.

Vuoden jälkeen törkeää? Meillä lentää armotta roskiin edellisen asiakkaan postit vuoden jälkeen.

Tietenkään toisen postia ei saa heittää pois!

Ihan todella - se on hyvin pieni vaiva, ei voi olla totta, että edes suunnittelet nakkaavasi kuoret roskikseen, saati sitten, että valtaosa vastaajista tekee niin.

Tuskin mitään rikosoikeudellisia seuraamuksia tulee, vaikka laitonta toisen postin hävittäminen onkin.

sama meillekkin tulee joskus.Mainospostia en vie mutta kirjeet vien kyllä postiin tai annan jakajalle takas :)

Mä en enää vaan viitsi. Jokainen kirje mikä meille on tullut on palautettu postiin ja sanottu virkailijoille että tämä tuli väärään osoitteeseen, ovat muuttaneet pois ja kirjekuoreen on sama teksti kirjoitettu. Neljä vuotta mä tätä tein kiltisti, en enää. Vastuu postista on nyt jossain muualla kuin meillä.

[QUOTE="vieras";26924173]No ei ihme että tulee perintälaskuja jos ap on vuoden ajan heittäny roskiin normilaskut! TÖRKEETÄ![/QUOTE]

Kukin on velvollinen itse huolehtimaan omista laskuistaan ja mitä on minnekin velkaa, jos ei laskua kuuluu silloin voi itse kysellä laskun perään. Ei ole ap:n velvollisuus toisten laskuista huolehtia.

[QUOTE="aloittaja";26916633]Laskuja, lehtiä, perintätoimiston kirjeitä... Vissiin aika retuperällä ollu heillä raha-asiat, aika hyvin tiedetään edellisten asukkaiden elämän- ja rahatilanne ihan vain kuorien perusteella. :X[/QUOTE]

Tän pidemmälle en nyt lukenu. Mutta miksköhän heille tulee perintätoimiston laskuja? Koska eivät ole saaneet laskuja, jotka sinä olet heittänyt roskiin! Nyt eivät saa perintälaskujakaan ja seuraavaksi ovat oikeudessa. koska sinä olet heittänyt laskut roskiin..
Mahtaa tuntua hyvälle!

Älä heitä niitä pois vaan mene keskustelemaan asiasta sinne postiin, että laittavat sieltä takaisin ne kirjeet.
Totesin itse nimittäin että monesti voi olla täysin ylivoimaista sille lähettäjälle ymmärtää että osoite on muuttunut. Me muutettiin reilu vuosi sitten ja edelleen tulee välillä kirjeitä joihin on laitettu se tarkka että on mennyt väärään osoitteeseen ensin ja vielä firmoilta joista meille tulee kirjeitä myös oikealla osoitteella, lisäksi monissa firmoissa on meidän jommankumman tiedot väärin vaikka molemmat on sinne yhtäaikaa ilmoitettu. Kaikista huvittavinta oli, kun juuri tuli koulusta lasten mukana osoite listat niin niissä kaikissa oli eri tiedot, yhdessä minä asuin vielä vanhassa osoitteessa yhden pojan kanssa ja toisessa minä ja mies asui tässä uudessa, mutta yksi pojista asui vielä vanhassa ja vielä kaiken huippuna kelassa oli tieto että meidän pienin asui vielä vanhassa osoitteessa (jossa se ei ole edes ikinä asunut).
Eli aina tuoettä kirjeet tulee väärään paikkaan ei ole asukkaiden vika, vaan noi firmat tms. sekoilee ihan tunteella.

[QUOTE="Minä";26924379]Tän pidemmälle en nyt lukenu. Mutta miksköhän heille tulee perintätoimiston laskuja? Koska eivät ole saaneet laskuja, jotka sinä olet heittänyt roskiin! Nyt eivät saa perintälaskujakaan ja seuraavaksi ovat oikeudessa. koska sinä olet heittänyt laskut roskiin..
Mahtaa tuntua hyvälle![/QUOTE]

mä olen nyt 5v edellisen asukkaan posteja palautellut postiin ja olen jopa mennyt niin pitkälle että olen soittanut muutamaan paikkaan ettei kyseiset asukkaat ole asuneet täällä enää pitkiin aikoihin: saunalahdelle soitin että suotta lähettävät laskuja, sain ohjeen palauttaa postiin ja sen tein, kuukauden päästä tuli uusi, palautin senkin ja sitten tuli taas uusi sekä myös perintätoimistolta kirje, soitin uudelleen saunalahdelle ja sitten perintätoimistoon että koittavat nyt saatana laittaa oikeaan osoitteeseen ne laskunsa kun mulla ole mitään intoa ajella postikonttoriin niitä palauttelemaan kun ei muuten sinne ole asiaa.
nykyisin vien vain keltaiseen postilaatikkoon jos muistan, ja jos en niin tuhoan kirjeet (tietysti lukematta niitä)
kyllä tottakait joku 6kk sen ymmärtää että vanhan asukkaan postia saattaa tulla, mutta joku raja siinä on.
tosin kyllä munkin laskuja on mennyt edelliseen osoitteeseen ja kun olen sitten saanut sen itselleni ja olen nähnyt väärän osoitteen siinä niin kyllä olen soittanut ihan itse kyseiseen lafkaan ja vaatinut muuttamaan osoitetiedot oikein (tosin kun samaan paikkaan soitin 4 kerran niin en enää kohteliaasti pyytänyt vaan karjuin puhelimeen että mua ei kiinnosta niiden atk uudistukset enkä mitenkään päin suostu maksamaan minkäänlaisia perintäkuluja ja se tepsi.. jatkossa tuli oikealla osoitteella :D)