Meinaan hermostua pojan kaverille....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilkeä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilkeä äiti

Vieras
Pojat 8-vuotiaita, ja meillä on sääntönä esim. että on tietyt pelipäivät milloin saa pelata tietokoneella, wiillä tai jollain vastaavalla ja silloinkin peliaika on rajattu, ei saa pelata koko päivää. Joku ehkä ei voi ymmärtää, että miksi poika ei saa pelata joka pv, ja aina kun haluaa, mutta minä haluan että poika ei ole kaikkea vapaa aikaansa tietokoneella tai pelien kimpussa. Näin tekisi jos en rajoittaisi.

Tänään oli kaveri pojalla kylässä, joka tietää että tänään ei meillä pelata, ni tämä kaveri vaan yritti kinuta, että eikö sais pelata, onpa teillä tyhmät säännöt, meillä saa pelata kokoajan jne. Kotona on muutenkin paljon kivempaa ku täällä, kaikkea hauskaa, täällä on aivan tylsää, vali, vali, vali..... Sanoinkin kyllä, että ei täällä ole pakko olla, saat mennä kotia. Koko sen pari tuntia ku oli niin valitti miten kurjaa on olla kylässä. Siis mä olin siinä ihan vieressä, ei yhtään yrittänyt että en ois kuullut valituksia.
Voi, että meinas mennä hermot!!!!!

Välillä olen pojan kanssa ottanutkin sanallisesti yhteen, tuntuu, että sille ei ole ollenkaan asetettu rajoja ja saa kaiken periksi. Yritti houkutella meidän poikaa salaa pelaamaan yhteen huoneeseen, ja sanoi, et laitetaan ovi lukkoon. Välillä laittoi jo Wiin päällekin, ku en huomannut. Oma poika vähän säälitti, ku yritti kokoajan selitellä meidän perheen sääntöjä ja puolustella meidän tapoja ja yritti houkutella kaveriaan legoleikkeihin, tai ulos, toiselle ei mikään kelvannut, eiku haluan vaan pelata!!!
Kiitti, ku sain purkaa kiukkuanki!!

Kyllä minäkin laittaisin rajoitukset noihin peleihin (tietokone yms.) ja hyvä kun pysyt sääntöjenne takana etkä anna periksi! Ja on mun mielestä aika moista käytöstä naapurin lapselta kun pitää kitistä, teillä on teidän säännöt ja niillä on niiden säännöt.
Muakin rupes sun puolesta ärsyttää :kieh:

Ihan hyvä, että pidät säännöistä kiinni. Tosin joskus poikkeukset ei varmaan olis pahasta? Mutta en tolle pojalle kyllä antais periksi ja hänen aikanaan lupaa pelata "kieltopäivänä".

Meillä käynyt samoin ja poika lähti kotiin kun ei saanut pelata. Sanoinkin lapselle, että jos tulee pelaamisen vuoksi meille, ei mikään oikea ystävä olekaan. Harmi kun kavereita ei liikaa muutenkaan ole, mutta lasten pitää pystyä muutakin tekemään yhdessä kun pelaamaan.

Ihmettelen miten paljon noin pienten annetaan pelata!

Alkuperäinen kirjoittaja Trinsessa:
Ota yhteyttä pojan vanhempiin ja ilmoita teillä olevasta säännöstä ja pyydä että keskustelisivat pojan kanssa kuinka toisen kotona kunnioitetaan toisen sääntöjä.

Juu, näin kait pitäs tehdä.

No meillä ei periaatteessa ole mitään pelaamisrajoituksia (meillä on vain PS2), mutta eivät meidän kolme poikaamme siltikään pelaa läheskään joka päivä. Urheiluharrastuksiin ja kavereiden kanssa ulkona olemiseen menee eniten vapaa-aikaa. Mutta joo, jos meidän pojat haluaisivat joka päivä pelata tuntitolkulla, niin silloin olis rajoitukset meilläkin. Voihan tietty tuokin päivä vielä joskus olla edessä, ei sitä tiedä.

Meilläkin piti asettaa pojalle pelipäivät, muuten olis pelannut jatkuvalla syötöllä. Ei pystytty koko aikaa vahtimaan pelaamista, koska ollaan vuorotyössä molemmat. Ensin pisti vastaan pelipäiviä, mutta sitten tottui niihin ja nyt pelaaminen on jäänyt melkeen kokonaan pois. Silloin kun laitettiin pelipäivät niin ikää jannulla oli 8v, nyt täyttää 11v ja homma hanskassa. Ei pelaa edes wiillä vaikka se on sen omassa huoneessa. Minust on ok että asetetaan rajoja, siitä ne oppii. Kaverit ensin kaikkosi meiltä kun ei saanut pelata, onneksi pojalla oli niitä "hyviä" kamuja jotka ei olleet niin pelien perään, vietti sitten aikansa heidän kanssa.

Ota yhteyttä pojan vanhempiin ja ilmoita teillä olevasta säännöstä ja pyydä että keskustelisivat pojan kanssa kuinka toisen kotona kunnioitetaan toisen sääntöjä.

joo, ja varaudu siihen ettei ne ole välttis kovin fiksuja aikuisia, kerta ei ole nähneet tarpeelliseksi säädellä yhtään lapsensa pelaamista. Voi olla,e tät nauraa sulle päin naama vielä :(
Siis olen sun kanssa samaa mieltä tästä asiasta, mutta tiedänpä vaan, miten hölmöjä voi myös aikuset olla, kun toinen vanhempi ottaa yhteyttä lapsiin liittyvässä asiassa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olisin passittanut pojan kotiinsa jos ei olisi muutamasta kerrasta uskonut meidän sääntöjä. Seuraavalla kerralla sitten uusi yritys :)

Tämän asian kanssa olen kerran aiemmin joutunut sen kanssa taistelemaan. Oli tullut meille vanhemmiltaa salaa, ja en antanut sitten lupaa tulla. Väkisin tuli kuitenkin. Komensin vain että menee kotia, ku ei ole lupaa, ei totellut. Omalle pojalle sanoin, että nyt ette saa leikkiä kun toisella ei ole vanhempien lupaa olla meillä. Kaveri vaan junttautui meille eikä suostunut lähtemään kotia, vaikka eivät saaneet leikkiä edes toistensa kanssa. Isänsä joutui hakemaan pojan pois, kauan joutui poikaa houkuttelemaan ja itku kurkussa lähti pitkän ajan päästä isänsä mukaan.
Joten en tohtinut kokeilla uudelleen, kun edellinen kerta oli noin hankala.

Saas nähdä mitä on vielä edessäpäin.....

Hyvin erotta poikien kamuista ne, joilla on fiksut säännöt kotona. Ei tule monkumista ja riittää mielikuvitus vaikka mihin. Lähtevät ulos kehoittamatta jne.

Pelaajakaverit ovat ihan eri kastia. Jos eivät saa pelata, ei mikään muu kelpaa. Ulkona on tylsää, kaikki leikit on tylsiä, eivät keksi mitään omasta päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
No meillä ei periaatteessa ole mitään pelaamisrajoituksia (meillä on vain PS2), mutta eivät meidän kolme poikaamme siltikään pelaa läheskään joka päivä. Urheiluharrastuksiin ja kavereiden kanssa ulkona olemiseen menee eniten vapaa-aikaa. Mutta joo, jos meidän pojat haluaisivat joka päivä pelata tuntitolkulla, niin silloin olis rajoitukset meilläkin. Voihan tietty tuokin päivä vielä joskus olla edessä, ei sitä tiedä.

nämä pojat eivät ole kiinnostuneita urheilusta, ainakaan oma poika. Se olisikin ihanne, että sais kiinnostuksen johonkin urheiluun. Useita lajeja ollaan jo kokeiltu, mutta ei vielä luovutettu sen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olisin passittanut pojan kotiinsa jos ei olisi muutamasta kerrasta uskonut meidän sääntöjä. Seuraavalla kerralla sitten uusi yritys :)

Tämän asian kanssa olen kerran aiemmin joutunut sen kanssa taistelemaan. Oli tullut meille vanhemmiltaa salaa, ja en antanut sitten lupaa tulla. Väkisin tuli kuitenkin. Komensin vain että menee kotia, ku ei ole lupaa, ei totellut. Omalle pojalle sanoin, että nyt ette saa leikkiä kun toisella ei ole vanhempien lupaa olla meillä. Kaveri vaan junttautui meille eikä suostunut lähtemään kotia, vaikka eivät saaneet leikkiä edes toistensa kanssa. Isänsä joutui hakemaan pojan pois, kauan joutui poikaa houkuttelemaan ja itku kurkussa lähti pitkän ajan päästä isänsä mukaan.
Joten en tohtinut kokeilla uudelleen, kun edellinen kerta oli noin hankala.

Saas nähdä mitä on vielä edessäpäin.....

Tuossa tilanteessa olisin ilmoittanut vanhemmille että jollei mukulaa ole haettu puolen tunnin sisällä niin kannan sen itse pihalle...

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:

joo, ja varaudu siihen ettei ne ole välttis kovin fiksuja aikuisia, kerta ei ole nähneet tarpeelliseksi säädellä yhtään lapsensa pelaamista. Voi olla,e tät nauraa sulle päin naama vielä :(
Siis olen sun kanssa samaa mieltä tästä asiasta, mutta tiedänpä vaan, miten hölmöjä voi myös aikuset olla, kun toinen vanhempi ottaa yhteyttä lapsiin liittyvässä asiassa...

Onneksi tunnen jo vanhemmat ja ovat ihan huipputyyppejä!! Heillä itselläänkin on ongelmia pojan kanssa, kun on niin jääräpäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:

Tunnen onneksi jo kaverin vanhemmat ja ovat ihan huipputyyppejä!

Yhteistyössä