Meinas tänään käydä ärsyttään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkustaja/asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän. Minua ärsyttää myös kun monilla vanhemmilla on tapana pitää koko ajan mölyä itsestään kulkiessaan lastensa kanssa. Koko ajan joku hemmetinmoinen huomionhaku päällä. kaupassa selitetään omalle lapselle koko ajan, samoin missä vaan liikkuessa. Tosi ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Ymmärrän. Minua ärsyttää myös kun monilla vanhemmilla on tapana pitää koko ajan mölyä itsestään kulkiessaan lastensa kanssa. Koko ajan joku hemmetinmoinen huomionhaku päällä. kaupassa selitetään omalle lapselle koko ajan, samoin missä vaan liikkuessa. Tosi ärsyttävää.

Peesi :kieh:

Niin siis pikkuisen voisi kanssaihmisiäänkin huomioida. Miten se lapsi oppii kunnioittamaan muita ja olemaan koulussa joskus hiljaaa jos äiti ja isä selittävät vuorotellen nico-petterille koko ajan miten maailma pyörii tai mitä kohta tehdään tai mitä huomenna tehdään tai tulepas nyt. TULEPAS nyt tänne. tulepa tänne nicopetteri niin lähdetää. nico-petterriii... nyt lähdetään........

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällähän on muutama samoinkin ajatteleva =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olis puhunut sille lapselleen vaikka pienemmällä äänellä

sellaisella pienellä äänellä puhumisella on monasti kovin unettava vaikutus..

No voi ny helvetti, muut matkustajat pitää silti ottaa huomioon, vaikka olisi miten äiti! Julkisilla paikoilla käyttäydytään fiksusti, johon kuuluu myös se, että ei kailoteta bussissa tai anneta lasten kailottaa.

Jep. Tietyntyyppiset mammat harrastavat tätä, kaupassa usein kuulee, tai bussipysäkillä. Yleensä esitys toteutetaan vielä lässyttävällä äänellä ja lapsen kaksiosaista nimeä toistellen. Samalla vilkuillaan muihin asiakkaisiin päin, ja jos joku vahingossa hymyilee tai ihan vain katselee jotain tuotetta vieressä, niin kälätys yltyy välittömästi, jotta kanssaihmiset nyt varmasti huomaisivat mamman ja hänen lapsensa.

Sitten, kun saavutaan ruuhka-aikaan kassalle kaupassa/kahvilassa, niin tottahan toki lapsen on saatava opetella maksamaan juuri silloin. Annetaan hänen ihan rauhassa katsella ensin rahoja ja tuijottaa huuli pyöreänä ja sitten monen vaiheen jälkeen hän saa vihdoin mamman avustuksella rahat tiskiin. Jee, ja meillä kaikilla oli niin mukavaa ja jono onkin jo ovelle.

:laugh: :laugh:

Ei oo totta miten katkeraa porukkaa liikenteessä. Ei sais toisten edes puhua julkisilla paikoilla lasten kanssa. No onneks me ei asuta siellä eikä olla teidän elämää pilaamassa, ruukataan nimittäin keskustella lastemme kanssa :whistle:

Itse kyllä puhun ja selitän lapselle mitä tehdään jne, häiritsi se sitten sinua tai ei, minua ei kiinnosta. Pieni lapsi tarvitsee huomiota, ja on kiinnostunut ympäristöstään sekä haluaa tietää mitä tapahtuu jne..

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Siis pitäköö teidän muutamien mielestä julkisilla paikoilla olla lapsille hiljaa?
Johan siinä meillä ainaskin lapsi hermostuisi jos olisin ihan kokonaan tuppisuuna kun ollaan ulkona!

No ei nyt tuppisuuna, mutta ei tarvitse kailottaa kuitenkaan. Tottakai saa keskustella, mutta miksi hitossa mammat tekevät siitä puhumisesta niin suuren numeron, liikkuva esitys, johon muutkin joutuvat tahtomattaan mukaan. Käytöstavat mielessä pitäen saa puhua.

Olis puhunut sille lapselleen vaikka pienemmällä äänellä

No toi pienempi ääni pätee kyllä ihan muihinkin ihmisiin. Tosin mua ei häiritse, mutta kyllä löytyy tätä kovaäänistä sakkia muistakin.

Ite joudun myöskin välillä hokemaan lapselle, ettei nukahda kesken matkan. Mä käytän kylläkin omaa autoa, ettei siinä mielessä pitäs ketään muuta häiritä kun omaa lasta, kun ei saa nukkua :D Mutta just sunlaisten ihmisten takia en tykkää kulkea julkisilla, ihmiset häiriintyy nykyään niin kovin helposti...En tiiä onko jotain loppuun palamista nyt joukoittain liikkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
:laugh: :laugh:

Ei oo totta miten katkeraa porukkaa liikenteessä. Ei sais toisten edes puhua julkisilla paikoilla lasten kanssa. No onneks me ei asuta siellä eikä olla teidän elämää pilaamassa, ruukataan nimittäin keskustella lastemme kanssa :whistle:

Siis mun mielestä ihan oikeesti ihan nää ei mammat pitää helvetillistä mekkalaa busseissa ja junissa. Miksi niistä ei häiriinnytä ja tulla tänne tilittämään? Siksikö kun siinä kaksi aikusta keskustelee? Lapsille sitten vissiin pitää olla hiljaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällähän on muutama samoinkin ajatteleva =)

Siis mitä ihmettä? Eikä sille lapselle saa puhua niin kuin normaalille ihmiselle? Mikä siitä tekee huomionhakuisuutta? Jos lähen sun kanssa kauppaan tai johonkin muualle pois neljän seinän sisästä, niin olisiko mukavaa jos olisin tuppisuuna koko reissun ajan. Ne lapset on ihmisiä siinä missä tekin, ainoastaan tuntuvat fiksumpia olevan...

Täällä on taas nää elämäntapavalittajat liikkeellä...Mahtaa olla raskas elo, kun kaikki on aina niin negatiivista. Muistakaahan itse pitää sitten aina suut tiukasti supussa, kun poistutte kotoota. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja l:
Siis pitäköö teidän muutamien mielestä julkisilla paikoilla olla lapsille hiljaa?
Johan siinä meillä ainaskin lapsi hermostuisi jos olisin ihan kokonaan tuppisuuna kun ollaan ulkona!

No ei nyt tuppisuuna, mutta ei tarvitse kailottaa kuitenkaan. Tottakai saa keskustella, mutta miksi hitossa mammat tekevät siitä puhumisesta niin suuren numeron, liikkuva esitys, johon muutkin joutuvat tahtomattaan mukaan. Käytöstavat mielessä pitäen saa puhua.

En ole koskaan tainnut törmätä vastaaviin mammoihin "jotka tekevät puhumisesta niin suuren numeron". En Suomessa. Suomi on koko maa kuin suuri huopatossutehdas.

Mitkä käytöstavat mielessä pitää olla kun puhuu? Kiroileeko nämä mammat härskisti lapsillensa, osoittelevat ympärillä olevia ihmisiä ja hirnuvat niille avoimesti, vai mitä? :xmas:

Mä pahoittelen jo valmiiks. Me mennään tänään kauppaan ja ipana saa pikkukärryt. Mä en anna äntäillä niden kärryjen kans ku päätön kana niin joudun sit pitämään esitystä yllä kun ohjeistan mihin mennään ja muistuttelen et miten niiden kärryjen kans kuljetaan.

Kiitos ja anteeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No enemmän mua vaivaa kovaan ääneen kännykkään kälättäjät ja känniset teinit kun äidit lapsineen..mut ongelmansa kullakin..

Niin. Eli jos mammojen kälätys häiritsee, niin se ei saisi häiritä, koska vain aikuisten ihmisten kälätyksestä saisi häiriintyä? Ja tässä ketjussa puhuttiin nyt nimenomaan mamman kälätyksestä. Se ärsyttää minua,mutta myös kännykkään kälättäjät, mutta siitä ei puhuttu nyt.

Miksi äidit lapsineen eivät saisi häiritä yhtä paljon kuin kännykkään huutajat?

En ole koskaan tainnut törmätä vastaaviin mammoihin "jotka tekevät puhumisesta niin suuren numeron". En Suomessa. Suomi on koko maa kuin suuri huopatossutehdas.

Mitkä käytöstavat mielessä pitää olla kun puhuu? Kiroileeko nämä mammat härskisti lapsillensa, osoittelevat ympärillä olevia ihmisiä ja hirnuvat niille avoimesti, vai mitä? :xmas:

Se äänen volyymi kohdilleen, kiitos. Jännä homma, että kovaan äänen kännykkään puhuvia ihmisiä ja kovaäänisiä teinejä saa paheksua ja heistä saa häiriintyä, mutta kovaäänisiä äitejä ja lapsia ei. Miksi näin?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Se äänen volyymi kohdilleen, kiitos. Jännä homma, että kovaan äänen kännykkään puhuvia ihmisiä ja kovaäänisiä teinejä saa paheksua ja heistä saa häiriintyä, mutta kovaäänisiä äitejä ja lapsia ei. Miksi näin?

Itseasiassa mua ei häiritse kännykkään kälättäjät eikä muutkaan kovaääniset ihmiset, oli ne sitten äitejä tai ei. Kuten mainitsin, Suomi on mielestäni kuin suuri huopatossutehdas.

Alkuperäinen kirjoittaja kerros ny:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No enemmän mua vaivaa kovaan ääneen kännykkään kälättäjät ja känniset teinit kun äidit lapsineen..mut ongelmansa kullakin..

Niin. Eli jos mammojen kälätys häiritsee, niin se ei saisi häiritä, koska vain aikuisten ihmisten kälätyksestä saisi häiriintyä? Ja tässä ketjussa puhuttiin nyt nimenomaan mamman kälätyksestä. Se ärsyttää minua,mutta myös kännykkään kälättäjät, mutta siitä ei puhuttu nyt.

Miksi äidit lapsineen eivät saisi häiritä yhtä paljon kuin kännykkään huutajat?

No ihan sillä että äiti joka puhuu lapselleen on normaalia, musta ei ole kovin normaalia tai ihanaa kuunnella kun joku kailottaa kännykkään edellisen illan sekoiluista ja panopuuhista kuten usein kuulee...

Yhteistyössä