A
ap
Vieras
Yllin läksyt tekemättä tältä vuodelta. Kysyin onko opettaja huomannut, joskus on ja joskus ei. Ihmettelin miksi ei ole tullut läksyjä, mutta luulin että ovat tunnilla ehtineet tekemään läksyt, mutta eipä ollut. Ei lue omatoimisesti ollenkaan kokeisiin ja tilaisuuden tullen jättää kertomatta koska on kokeet. Vain Matikan läksyt tekee koska ne opettaja tarkistaa joka päivä. Ilman lukemista kokeet menee aivan penkin alle, Lukemisella saavutetaan sellaiset 60-70% oikein.
Lisäksi lapsen paras kaveri soittaa heti koulun jälkeen ja pyytää heille. Vaikka kuinka sanoisi, että sitten pääsee kun läksyt on tehty ja sanoo kaverilleen, että soittaa kun pääsee niin silti puhelin soi 10min välein. Tämä se on varmaan syynä ettei malta tehdä kaikkia läksyjä, kun on niin kiire kaverin kanssa olemaan.
Siis miten tämä voi olla näin vaikeaa 9v kanssa? Miten saisi lapsesta vastuullisemman?
Lisäksi lapsen paras kaveri soittaa heti koulun jälkeen ja pyytää heille. Vaikka kuinka sanoisi, että sitten pääsee kun läksyt on tehty ja sanoo kaverilleen, että soittaa kun pääsee niin silti puhelin soi 10min välein. Tämä se on varmaan syynä ettei malta tehdä kaikkia läksyjä, kun on niin kiire kaverin kanssa olemaan.
Siis miten tämä voi olla näin vaikeaa 9v kanssa? Miten saisi lapsesta vastuullisemman?