Menee hermo veljen vaimoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap joko provoilee, tai on tyhmä kuin saapas. Kala on ihan tavallinen ruoka, jopa tavallisempi kuin jauheliha... tai ainakin perinteisempi. Se ei myöskään näytä lautasella epämääräiseltä, toisin kuin jauheliha josta ei voi oikein tietää mitä jänteitä siellä on. Risotto on taas pohjautuu riisiin... ei ole riisi taas sen eksoottisempaa kuin peruna. Feta-juusto voi olla aluksi erikoisen makuinen juusto, mutta kyllä se yleensä lapsille maistuu.

Ainoa jossa on ongelma olet sinä. Jos lasta ei opeta syömään mitään muuta kuin jauhelihaa ja mössättyä perunaa, niin ihan kaikki tuottaa sen jälkeen vaikeuksia. Todella voimakkaat maut on asia erikseen, kuten vaikkapa se chili. Mutta muuten lapsi oppii syömään vaikka greippiä, kunhan vain jaksaa opettaa. Useimmiten ne vanhemmat eivät opeta, jotka eivät itsekään osaa syödä muuta kuin pizzaa, pastaa ja vaaleaa leipää.

Jos minun lapseni saavat uutta ruokaa, he ainakin maistavat sitä.

Kala, riisi, kana, salaatti ihan perusruokaa meillä. Yksi kolmesta lapsestani ei tykkää fetasta, joten jos sitä on se otetaan pois.

Ihmettelen ellei edes panna cotta kelvannut, sehän on ihan vain kermavanukasta ja hyvin tehtynä tosi hyvää.

Taisi panna cotan ainoa vika ap:n silmissä olla sen vieraskielinen nimi...

Onhan tuo ihan julkea veljen vaimo kun kerran kehtaa tehdä teidän nirsoille lapsille terveellistä ruokaa!

Miksiköhän siitä salaatista ei voi sitten ottaa lautasen reunalle niitä fetajuustoja eroon jotta lapset voivat syödä sitä salaattia? Ja mitä eksoottista on risotossa? :O

:attn:
Laita seuraava veljes lähettämä ruokailukutsu meille, me lähdetään ilosta kiljuen! Jostain syystä en ole nyt varmaan sitten viime kesän risottoa "jaksanut" tehdäkään. Pitääkin!

Tuo veljen vaimon ruoka on ihan perusruokaa nykyään, ei sen hienompaa kuin mihin olet tottunut. Uudempaa vaan kuin perinteiset jauheliharuuat. Sinuna totuttaisin perinteisen ruuan lisänä omat lapset jo pian fetaruokiin ja risottoihin, koska niitä tulee tosi paljon vastaan kodin ulkopuolella syödessä.

Vaikka ymmärrän sun pointin silloin jos on yökyläilystä kyse. Vieraassa paikassa ei lapset hyvin aina nuku, ja silloin olisi hyvä olla heillä edes kylläinen olo. Itse harrastan ruuanlaittoa, mutta olen joutunut yhden kaverin perheen kohdalla siirtymään perinteisiin jauheliharuokiin silloin kun ovat meillä yötä, koska heille ei mun reseptikokeilut mene kurkusta alas, ja ei ole mukava jos lapsilla kurnii nälkä sen 2-3 päivän ajan. Tai että syövät vain leipää ja jotain jogurttia vierailunsa aikana.

Aina kun joudutaan käymään heillä kylässä, on tarjolla jotain, mitä lapset ei suostu syömään. Nytkin viikonloppuna oli alkuruuaksi jotain suht tulista feta-broileri-salaattia, pääruokana lohirisottoa ja jälkkäriksi pannacottaa.
Ette toivottavasti kovin usein kuitenkaan joudu käymään heillä kylässä...?

Yhteistyössä