Menee hermot kohta ton 14 v tytön kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi apua

Vieras
Tytön huone on kuin sikala. En saa häntä siivoamaan sitä millään konstilla. En silläkään, että pidätän viikkorahan, se on 10 euroa. Hän on vaikka ilman viikkorahaa mieluummin kuin siivoaa, en silläkään että laitetaan tietokoneen käyttö kielto. Sitten hän vaan lukee kirjoja, eikä käytä tietokonetta.
Ei varsinaisesti uhmaa, mutta on ihan välinpitämätön.
Se huone on kyllä niin kauheassa kunnossa ettei sitä pysty siivoamaan enää kukaan.
Tyttö on parhaan kaverinsa kanssa nyt ruvennut kasvissyöjiksikin, tai kelpaa niille maitotuotteet ja kananmunat, mikäli ne munat on luomua.
Tulee kauheasti lisää töitä tosta, kun pitää tehdä tytölle eri sapuskat.
Vaatii, että pitäisi tilailla kalliita patsaita ja muita tavaroita jostakin amerikkalaisesta postimyyntiliikkeestä. Koska he ovat ton kaverinsa kanssa
wiccalaisia ja sellaisia tavaroita pitäisi olla. Sanoin että en tosiaan ostele yhtään mitään , pitäisit huoneesi siistinä niin saisit viikkorahaa ja voisit ostaa ihan itse mitä tarvitset, siitähän seurasi hirveä murjotus :)

Voi elämän kevät.

osta kaappiin aineksia ja joku kiva kasvisruokaohje kirja, ja sano et siitä vaan kokkailemaan =)
ja huomenna aamulla nappaat kumihanskat käteen, pesuaineet ja rätit käteen, meet 7 aamulla tytön huoneeseen ja sanot et nyt aletaan siivoamaan, ja hymyilet nätisti =)

• Tykkää
Reactions: Jätkä
No joo ei meilläkään kiinnosta raha sen vertaa että huoneensa siivoaisi. viikkoraha meilläkin kiinni siitä. Laiskottelu on kai murkuilla tervettä. Omani on 12. tosin huone on ihan siisti kun ei siellä paljon aikaansa vietä, pölyt vain saisi pyyhkiä joskus.

tuosta lopusta en oikein käsittänt mitään. mitähän ne wiccalaiset on?

Voi!

Hänhän on juuri niin kuin 14-vuotiaan pitää olla! Kapinoi parhailla tuntemillaan tavoilla, ja koska hän on älykäs ja äitinsä tytär hän osaa tarkasti äitinsä herkimpiin kohtiin.

Ole iloinen, että hänelle on ystävä. Ole iloinen, että hän innostuu asioista. Ole iloinen, että hän on niin turvallisesti kiintynyt sinuun ja varma rakkaudestasi, että uskaltaa kapinoida.

• Tykkää
Reactions: MustaNikki
jos 14 vuotiaalle ei kelpaa sun laittama ruoka niin hän voi varmasti ainakin auttaa ( jos ei itse valmistaa) oman ruokansa valmistuksessa.
siivotkaaa huone yhdessä ja aloittakaa puhtaalta pöydältä se huoneen kunnossapito. tietty edellyttää että päästää sut sinne siivoamaan.

Kuullostaa mun mielestä ihan normaalilta teinimeiningiltä.
Ei sitä itseänikään teininä mikään siivous jaksanut kiinnostaa, varsinkaan silloin kun äiti käski.
Siinä vaiheessa, kun omaan kotiin muutin, niin alkas kodin siisteys kiinnostaa enemmän.

[QUOTE="vieras";24970431]No mun neuvo on, että tee selväksi sille lapselle, että jos meinaa pitää huoneensa niin myös siivoaa sen.[/QUOTE]

Se huone on niin hirveässä kunnossa, että mä jo sovin tytön kanssa että menen sen avuksi siivoamaan sen. Tähän asti en ole siivonnut, nyt on pakko. Sieltä sikiää kohta matoja.

[QUOTE="vieras";24970424]Voi!

Hänhän on juuri niin kuin 14-vuotiaan pitää olla! Kapinoi parhailla tuntemillaan tavoilla, ja koska hän on älykäs ja äitinsä tytär hän osaa tarkasti äitinsä herkimpiin kohtiin.

Ole iloinen, että hänelle on ystävä. Ole iloinen, että hän innostuu asioista. Ole iloinen, että hän on niin turvallisesti kiintynyt sinuun ja varma rakkaudestasi, että uskaltaa kapinoida.[/QUOTE]

Kiitos tästä viestistä.
Vaikka välillä ottaakin ihan täpöillä aivoon, niin tuli hyvä mieli :)

[QUOTE="alkup.";24970464]Se huone on niin hirveässä kunnossa, että mä jo sovin tytön kanssa että menen sen avuksi siivoamaan sen. Tähän asti en ole siivonnut, nyt on pakko. Sieltä sikiää kohta matoja.[/QUOTE]

Siihen se tyttö pyrkikin, että äiti siivoaa. Ota mukamas näytteitä sieltä ja kerro minkälainen terveysriski huoneensa on.

[QUOTE="vieras";24970508]Siihen se tyttö pyrkikin, että äiti siivoaa. Ota mukamas näytteitä sieltä ja kerro minkälainen terveysriski huoneensa on.[/QUOTE]

Ajattelin, että siivoan tytön kanssa. Kun sitä kokoajan patistaa tekemään, se kyllä siivoaa. Oma-aloitteisesti ei siivoa vaikka lupaisikin, haahuilee vaan.

Mä pistäisin vaan oven kii ja antaisin olla! Sielläpä olisi paskoissaan. JOka kerta kun joku kaveri tulisi kylään, kysyisin että onko kaverinkin huone tuollainen. Alkaisi ehkä hävetä ja siivoaisi.

meillä oli 15 v pojan kanssa samanlaista vääntöä. alkoi seurustelemaan pari kuukautta sitten, ja pojan huone on nykyään talon siistein huone. siistii muitakin tiloja jos esim astioita tiskipöydällä jne, kun tyttö tulossa kylään,
se rakkaus....

[QUOTE="alkup";24970571]Ajattelin, että siivoan tytön kanssa. Kun sitä kokoajan patistaa tekemään, se kyllä siivoaa. Oma-aloitteisesti ei siivoa vaikka lupaisikin, haahuilee vaan.[/QUOTE]

Mulla om 16 ja 18 vuotiaat pojat ja he siivoavat huoneensa mukisematta.

meilläkin täyttää tyttö tammikuussa 14v, ja teksti oli osittain kuin meikäläisen näppikseltä :) Tuollaistahan se on... Hirveä sotku ja kaaos huoneessa, kiukkuakin riittää, minä olen oikein kaikkien nolojen esiäiti, muumio, muinaisjäänne jne...

Kapinoidahan niiden pitää, kun jossain vaiheessa pitää lähteä omilleen ja irtautua vanhemmista. Se ei onnistu ihan ilman kipuja - molemminpuoleisia. Muutaman vuoden päästä meilläkin huone on tyhjä, ja todennäköisesti sitten siisti. Siihen saakka, koetetaan jaksaa, ja jaksetaanhan me, kun nuo niin rakkaita on, eikös vaan?

Tsemppiä sinne murrosiän kuohuihin :hug:

Mä pistäisin vaan oven kii ja antaisin olla! Sielläpä olisi paskoissaan. JOka kerta kun joku kaveri tulisi kylään, kysyisin että onko kaverinkin huone tuollainen. Alkaisi ehkä hävetä ja siivoaisi.

Niin olen tehnytkin tähän asti.
Parhaan kaverinsa huonekin on kuulemma semmoinen. Jopa pahempikin, sanoo kaveri. Hehheh vaan. Kun se kaveri tulee meille, raivaavat romua pois sen verran että saavat patjan lattialle ja asustavat siellä sontaläjässä ja sotkevat lisää.
Mä en kyllä tykkää tollaisesta.

[QUOTE="vieras";24970692]Mulla om 16 ja 18 vuotiaat pojat ja he siivoavat huoneensa mukisematta.[/QUOTE]

ihanko totta? kato kun ihmiset on erilaisia...osaa kiinnostaa siisteys ja osaa ei...aikuisissa pätee myös sama

Ottaa jätesäkin, kokoaa kaiken tavaran siihen ja vie roskiin. Uskon, että näin tekemällä huoneen siisteys paranee...
Kasvisruokavalio on terveellistä. Lapsi mukaan kokkailemaan, koska tärkeä oppia itsekkin tekemään terveellistä kasvisruokaa joka sisältää muutakin kuin porkkanaraastetta. Muista B12 vitamiinilisä...
Ei tarvise vanhempien tuollaista sietää...vaikka onkin murrosikäinen. Rajat on yhteiskunnassakin...Rajat on rakkautta..

[QUOTE="sipsi";24970717]meilläkin täyttää tyttö tammikuussa 14v, ja teksti oli osittain kuin meikäläisen näppikseltä :) Tuollaistahan se on... Hirveä sotku ja kaaos huoneessa, kiukkuakin riittää, minä olen oikein kaikkien nolojen esiäiti, muumio, muinaisjäänne jne...

Kapinoidahan niiden pitää, kun jossain vaiheessa pitää lähteä omilleen ja irtautua vanhemmista. Se ei onnistu ihan ilman kipuja - molemminpuoleisia. Muutaman vuoden päästä meilläkin huone on tyhjä, ja todennäköisesti sitten siisti. Siihen saakka, koetetaan jaksaa, ja jaksetaanhan me, kun nuo niin rakkaita on, eikös vaan?

Tsemppiä sinne murrosiän kuohuihin :hug:[/QUOTE]

Kiitti sulle ja tsemppiä sinnekin :D

Kun saatte siivotuksi murkun kämpän, niin voisit yrittää päästä sopimukseen. Jos huone pysyy siistinä saa viikkorahaansa korotuksen yhtäjaksoisesta riittävän pitkästä jaksosta ja menettää huoneensa oven jos huone muuttuu kaatopaikaksi. Ja sit vaan ovi saranoiltaan tarvittaessa.

Tytön huone on kuin sikala. En saa häntä siivoamaan sitä millään konstilla. En silläkään, että pidätän viikkorahan, se on 10 euroa. Hän on vaikka ilman viikkorahaa mieluummin kuin siivoaa, en silläkään että laitetaan tietokoneen käyttö kielto. Sitten hän vaan lukee kirjoja, eikä käytä tietokonetta.
Ei varsinaisesti uhmaa, mutta on ihan välinpitämätön.
Se huone on kyllä niin kauheassa kunnossa ettei sitä pysty siivoamaan enää kukaan.
Tyttö on parhaan kaverinsa kanssa nyt ruvennut kasvissyöjiksikin, tai kelpaa niille maitotuotteet ja kananmunat, mikäli ne munat on luomua.
Tulee kauheasti lisää töitä tosta, kun pitää tehdä tytölle eri sapuskat.
Vaatii, että pitäisi tilailla kalliita patsaita ja muita tavaroita jostakin amerikkalaisesta postimyyntiliikkeestä. Koska he ovat ton kaverinsa kanssa
wiccalaisia ja sellaisia tavaroita pitäisi olla. Sanoin että en tosiaan ostele yhtään mitään , pitäisit huoneesi siistinä niin saisit viikkorahaa ja voisit ostaa ihan itse mitä tarvitset, siitähän seurasi hirveä murjotus :)

Voi elämän kevät.

Meillä aina teinit siivonneet huoneensa sellaiseksi, että voin siivota, Haluan itse siivota ja tietää mitä teen, teinien siivoukset suutuspäissään voivat olla sieltä tänne päin.
Teinit ovat niin huolettomia vielä, huoneen siivous, imurointi, luuttuaqminen kuuluu vanhemmille.

[QUOTE="Mie";24970760]ihanko totta? kato kun ihmiset on erilaisia...osaa kiinnostaa siisteys ja osaa ei...aikuisissa pätee myös sama[/QUOTE]

No sulle ei taidettu opettaa edes tapoja kotonasi puhumatta mistään muusta.

Yhteistyössä