Menee hermot kun miehen mielestä varmaan ikinä ei tarvitsisi siivota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heluna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heluna"

Vieras
Meillä 8 kk ikäinen vauva jonka kanssa on aika mahdotonta siivota koska konttaa aina tekemään jotain kiellettyä eikä pysy kuin hetken paikoillaan jos annan jotain tutkittavaa. Rattaissa ei viihdy hereillä eli päiväunien aikaan käydään kaupassa ja jos ehdin siivota päiväuniaikaan en ehdi päästä kuin alkuun niin vauva herää ja seuraavana päivänä on taas roskia, likaisia vaatteita ja astoita, kirjoja, lehtiä yms. Joka puolella eli melkein kun alottaisi alusta. Mies ei taas halua olla vauvan kanssa sitä aikaa, että saan siivottua vaan vänkää ettei taas tarvitse siivota. Edellisen kerran on kolme viikkoa sitten siivottu ja minua tympäisee kun saa kokoajan keräillä roskia ja ruuanpaloja vauvan kädestä ettei syö niitä. Ärsyttää olla täällä lian ja roskien keskellä mutta mies on sitä mieltä, että olen siivousfriikki eikä kenelläkään muullakaan siivota kokoaikaa. Hän siis mieltää, että jos on siivottu kolmeviikkoa sitten ei taas tarvitse. En edes kehtaa kutsua tänne ketään kylään koska itseänikin ällöttäisi kyläillä näin likaisessa kodissa. Mies syö aina sohvalla joten sohvakin on täynnä ruokatahroja ja vessa aivan törkeässä kunnossa. Miehen mielestä taas kaikilla muillakin on eli olen outo kun ajattelen, että vieraita varten tarvitsisi siivota.

Vauvan mentyä nukkumaan raivaan keittiön ja isoimmat roskat yms. Mutta tuntuu, että olen niin väsynyt etten jaksa alkaa mitään perusteellista siivousta tekemään kun yöt ovat niin katkonaisia ja päivisin ei ole aikaa levätä.

Tämä nyt oli tämmöinen ärsytyksen purkamistopik mutta jos jollain on jotain hyviä ideoita millä kodin saisi pidettyä siistimpänä niin kiitos!! Mies siis jättää aivan kaiken mihin sattuu jäämään niin päivänaikanakin kertyy uskomaton määrä tavaraa ympäriinsä.

Mä en jaksa siivota, se on turhaa kun kohta on kuitenkin taas sotkuista ja pitäs siivota taas uudelleen... Mies siivoaa meillä jä mä teen sellasta minkä mä osaan. Jos sun mies tekee jotain muuta hyvin vaikka ei osaa siivota???!

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Kyllä se osaa siivota mutta nyt kun lapsi syntyi on sitä mieltä ettei hänen tarvitse kun minä olen kotona ja tosiaan kun meillä on niin eri käsitykset kuinka usein siivotaan. Minun mielestäni olisi kiva jos noin viikonvälein veisi kaikki tavarat paikoilleen, pyyhkisi pölyt ja pesisi lattiat.
Sen kun keksisi mitä mies haluaisi tehdä. Ruuanlaitto ja remontti yms. Kunnostustyöt ovat olleet minun vastuulla aina ja aikaisemmin ollaan siivottu puolilsi mutta nyt kun olen kotona niin mies ei suostu osallistumasn siivoukseen edes niin, että olisi lapsen kanssa sen ajan kun minä siivoan.

Olen kokeillut tuota syliin nostamista mutta ei toimi. Nostaa vauvan heti lattialle ja sanoi, että on nyt rauhassa koneella tai katsoo telkkaria. Eikä siis todellakaan kiinnitä silloin lapseen mitään huomiota.

Onko se vauva kokoajan sylissä? Jos sulla on siivouksen tasovaatims kovin koskealla? Harja ja rikkalapio kun on käsillä, on helppo heti lakaista pois jos jotain varisee, ei kestä montaa sekunttia, siinä ajassa lapsi ei ehdi yhtään mihinkään, eikä tarvi sen enempiä siivota ja miehen kanssa sopims, että vie tse astiansa pois olkkarista kun menee nukkumaan.

Kysypä mieheltä, mitä varten hän vauvan halusi, jos ei halua viettää aikaa tämän kanssa.

Mitä "kiellettyä" vauva tekee? Raivaa kämpästä lapsiturvallinen ottamalla pois esimerkiksi kiikkerät, vaaroja aiheuttavat huonekalut, laittamalla tarvittaessa lapsilukkoja lipaston oviin tmv. niin ei jatkuvasti tarvitse kieltää vauvaa tekemästä jotain, ja saat ottaa vähän rennommin ja siivottuakin. Mä oon joskus ihan esimerkiksi nostellut tuoleja kylppäriin siivouksen ajaksi tai tunkenut sohvan eteen nin ettei vauva pääse kiipeämään sinne, jos muksahtelee tuon tuosta kun itse yrittää tehdä jotain. Kantoreppu on myös yksi hyvä keino pitää vauva kyydissä samalla kuin siivoaa :) Tuo on vähän hankala ikä, mutta kyllä se vielä helpottaa.

Mulle on ihan ok tehdä kotityöt kun mies käy töissä (tekee yrittäjänä pitkiä päiviä 7 päivänä viikossa), mutta toisen hikisukkia tai räkäpapereita en ala kerätä. Omien jälkien siistiminen on toisten talossa asujien kunnioittamista. Haluaako mies tosiaan, että lapsensajoutuu konttaamaan likaisilla lattioilla ja laittamaan suuhunsa vanhoja ruuanpaloja?

[QUOTE="Heluna";29777158] Eikä siis todellakaan kiinnitä silloin lapseen mitään huomiota.[/QUOTE]

Mä olisin enemmän huolissani tästä kun siitä että mies ei sivoo! Siivoominen ei ole elämän ja kuoleman asia kenelekkän, mutta isä, joka ei välitä on tuska viellä aikuisenakin.

Yhteistyössä