Mikä HELVETTI siinä on, että mies ei osaa siivota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi vittu taas tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko ap?

Rasitutko oikeasti sanoessasi nyt imuroidaan?

Joo en ole ap. En rasitu. Mutta hölmöltä se tuntuu.. todellakin. Koska aikuisia tässä ollaan ja minuakaan ei kukaan "käske", pakko se on vaan tajuta ympärilleen katsoessa, että "tuossa on täysin pyykkiteline, tyhjennämpä sen, "onpa pölyistä, voisin pyyhkiä pölyt", "pyykkivuori on toista metriä korkea, pitäisiköhän pyykätä". Miehellä ei tunnusta juoksevan ajatusmaailma näin.. eli ei tee, jos en pyydä. Ehkä joskus tähän tottuu..

Mutta ymmärrän pointtisi.. Kirjoitit vaan vähän hassusti, mutta kun selvensit, niin tajusin kyllä. Meillä oli lapsena samanlaista, ehkä olet jopa siskoni? :) Teillä kuitenkin näköjään systeemi toimii, sinulla on hyvä mies, joka tajuaa tehdä. Kaikilla ei kuitenkaan niin ole.

Ehkäpä onkin epäreilua, mutta minusta on myös hiukka epäreilua pakottaa toinen siivoamaan. Toisaalta taas en ole koskaan vielä joutunut asumaan semmoisen ihmisen kanssa, jolle siivoaminen olisi mitenkään äärettömän vastenmielistä. Eli siis näissä minun kimppakämpissänikin siivoaminen on jakautunut kuitenkin melko tasaisesti, ja välillä jopa ihan yhdessäkin. Mutta pointtina on vain ollut se, että kenenkään ei ole pakko jos ei tahdo.

Ehkä tämä johtuu vain siitä, että minä inhoan kaikkea pakkoa. Isäni oli lapsuudessani hyvinkin hanakka antamaan käskyjä (joita oli myös toteltava), joten nyt kun olen "aikuinen" en siedä käskyjä enää ollenkaan, enkä oleta toistenkaan sietävän.

joo no kukaan ei varmaan tykkää siivoamisesta niin että tekisi sitä ihan huvikseen, mutta sä varmaan ymmärrät että aikuinen normaali vastuuntuntoinen ihminen tekee asioita koska täytyy. Eli jos mies muuttaa naisen kanssa yhteen ja tekee vaikka lapsia niin hänen velvollisuus on tehdä oma osansa.

Ei muakaan huvita siivota,itseasiassa inhoan sitä,mutta silti siivoan koska se on pakko tehdä, ei mulla ole sydäntä jättää ikäviä hommia rakkaalleni yhtään sen enempää mikä hänen osuus on hommista. Teen siis oman osani niinkuin aikuisen kuuluu.

[QUOTE="vieras";26027218]Tuo joka päivä imurointi kuullostaa liioittelulle, meillä imuroidaan kerran viikossa. Ei kai ne lemmikit nyt niin paljon pölyä?[/QUOTE]

Mun on ainakin pakko imuroida joka ikinen päivä. Muuten me hukutaan roskiin ja niitä on sängyssäkin ja joka paikassa. Siis hiekanjyväsiin yms. Eikä meillä ees oo lemmikkejä.

Se on sillä tavalla, että fiksut ja parisuhdettaan arvostavat ihmiset tekevät ihan itsestään työtä suhteen hyväksi ja niistä automaattisista hommista (se siivoaa joka on kotona) ei tarvi edes keskustella. Jos olisi tarvista, turhaa silloinkin. Mikään nalkutus ei aivokääpiötä kasvsta. Täytyy tajuta ITSE, aikuisen ihmisen. Jos ei tajua, sonmoro.

Yhteistyössä