Menee niin hermot työkkärin, kelan ja kaiken muun kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kukaan eikä mikään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kukaan eikä mikään

Vieras
Kun oli sairas,sai vähän tukea. Kun haluaa kuntoutua,on jo liian kunnossa kuntoutusrahaan. Kun oli sairaslomalla ei ollut työtön työnhakija, vaikka oli ilmoittanut itsensä työkkäriin työnhakijaksi.
Siispä nyt ei voi saada työttömyyskorvausta, koska ei ole ollut töissä, yrittäjänä ja työttömänä työnhakijana kahteen vuoteen. ja sitäkin ennen oli lasten kanssa kotona.
Ammattia ei ole, masnnus- ja paniikkihäiriö on toipumisasteella,mutta helppoa se ei ole.

Kun ei ole mitään,eikä ole koskaan ollutkaan mitään, niin ei tarvi saada mitään. Kuole siis nälkään köyhä,vai?

Todella kannustavaa yrittää saada itsensä kuntoon ja ehkä joskus ukaltautua kouluun tai jotain.

Kiitos ja anteeksi!!

Ei kai sitä sairaana voi ollakaan työtön työnhakija, jos on kerran sairauslomalla? Eihän sairaana voi hakea töitä?

Eikö työmarkkinatukea voi kuitenkin saada, jos ei ole muihin tukiin oikeutettu ja on työttömänä työnhakijana?

Kelan sivuilta kopioitu:

"Työmarkkinatuki

Työmarkkinatuki on taloudellinen tuki, jolla tuetaan työttömän työnhakijan sijoittumista työmarkkinoille. Se on tarkoitettu

työttömälle, joka tulee ensi kertaa työmarkkinoille tai joka ei ole ollut viime aikoina töissä (= ei täytä työssäoloehtoa).
työttömälle, joka ei voi enää saada perus- tai ansiopäivärahaa 500 päivän enimmäisajan täytyttyä.

Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, eli tuen suuruuteen vaikuttavat omien tulojesi lisäksi sekä vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan samassa taloudessa.

Työmarkkinatuen kestoa ei ole rajoitettu."

No juu,niin luulis saavan ja munki mielestä tuossa lukee niin,mutta ei. Ei voi saada.

Jos ei työssäoloehto täyty,niin olisi pitänyt olla työttömänä. Mutta kun olin sairaslomalla.

[QUOTE="aapee";28008316]No juu,niin luulis saavan ja munki mielestä tuossa lukee niin,mutta ei. Ei voi saada.

Jos ei työssäoloehto täyty,niin olisi pitänyt olla työttömänä. Mutta kun olin sairaslomalla.[/QUOTE]

Jos on sairauslomalla, niin eikö silloin sitten saa sairaspäivärahaa?

Jos ei saa sitäkän, niin sitten toimeentulotukea.

[QUOTE="niin";28008299]aapee, sinun rahanhaku osoitteesi on sossu ;) Kas kun sitä ei sinulle ole kerrottu :)[/QUOTE]

Juu,sinne menenkin seuraavaksi ja han työkkärin tätin kanssa.
Mutta en vain usko siihenkään. Joskus olen nimittäin yrittänyt sitäkin.
Puolison tulot voi nimittäin paperilla näyttää hyvältä.

Jos on sairauslomalla, niin eikö silloin sitten saa sairaspäivärahaa?

Jos ei saa sitäkän, niin sitten toimeentulotukea.

Kelahan voi koska tahansa potilasta näkemättä päättää, että tämä on työkykyinen. Näin kävi mm. siskolleni, joka ei selkävaivansa vuoksi voinut edes käydä kaupassa itse. Kelan mukaan hän oli täysin kykeneväinen seisomatyöhön.

Mutta sossun tosiaan kuuluu auttaa. Ja jos ap:lla on kova halu kuntoutua, ehkä opiskella jne, niin yleensä kyllä auttavat myös harkinnanvaraisesti alkuun :)

[QUOTE="aapee";28008339]Sai kun olin sairaslomalla. Ny olen työtön työnhakija.[/QUOTE]

No mutta eikö sun nyt sitten tällä hetkellä pitäisi saada työmarkkinatukea? jos kerran olet työtön työnhakija.

Mulla meni nyt kyllä melkolailla ohi tämä juttu.

Et ole työtön, mutta olet työtön, etkä ole sairaslomalla, vaikka oletkin?

No mutta eikö sun nyt sitten tällä hetkellä pitäisi saada työmarkkinatukea? jos kerran olet työtön työnhakija.

Mulla meni nyt kyllä melkolailla ohi tämä juttu.

Et ole työtön, mutta olet työtön, etkä ole sairaslomalla, vaikka oletkin?

Nyt olen työtön työhakija. Mutta koska aijemmin olin sairaslomalla, vaikka olin kirjoilla työkkärissä, en voi siksi saada työmarkkinatukea nyt.

Sain kuntoutustukea sairaslomalla. Sitten kun kävin kuntouttavan koulutuksen ( 3 kk ) en saanut sille ajalle kuntoutusrahaa, koska olin "liian kunnossa" siihen.

Eli tiivistettynä,kun olin sairas sain jotain. Sen jälkeen ei mitään.

[QUOTE="aapee";28008421]Nyt olen työtön työhakija. Mutta koska aijemmin olin sairaslomalla, vaikka olin kirjoilla työkkärissä, en voi siksi saada työmarkkinatukea nyt.

Sain kuntoutustukea sairaslomalla. Sitten kun kävin kuntouttavan koulutuksen ( 3 kk ) en saanut sille ajalle kuntoutusrahaa, koska olin "liian kunnossa" siihen.

Eli tiivistettynä,kun olin sairas sain jotain. Sen jälkeen ei mitään.[/QUOTE]

Työmarkkinatukea saa kyllä ja jos ei sulla ole työhistoriaa takana riittävästi tulee odotusaika 5 kuukautta.

Kela - Odotusaika

Ei kai sitä sairaana voi ollakaan työtön työnhakija, jos on kerran sairauslomalla? Eihän sairaana voi hakea töitä?

Eikö työmarkkinatukea voi kuitenkin saada, jos ei ole muihin tukiin oikeutettu ja on työttömänä työnhakijana?

Kelan sivuilta kopioitu:

"Työmarkkinatuki

Työmarkkinatuki on taloudellinen tuki, jolla tuetaan työttömän työnhakijan sijoittumista työmarkkinoille. Se on tarkoitettu

työttömälle, joka tulee ensi kertaa työmarkkinoille tai joka ei ole ollut viime aikoina töissä (= ei täytä työssäoloehtoa).
työttömälle, joka ei voi enää saada perus- tai ansiopäivärahaa 500 päivän enimmäisajan täytyttyä.

Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, eli tuen suuruuteen vaikuttavat omien tulojesi lisäksi sekä vanhempiesi tulot, jos asut heidän kanssaan samassa taloudessa.

Työmarkkinatuen kestoa ei ole rajoitettu."

Sairaslomalla on työkyvytön työnhakija, näin olen minäkin tällä hetkellä vaikka mulla on vakituinen työ mutta työpaikalla ei ole tarjota minulle kuntoani vastaavaa työtä.
Ja voi hakea kunnolleen sopivaa työtä vaikka onkin sairaslomalla, minä pystyisin tekemään esim. kevyttä toimistotyötä vaikka omaan työhöni en pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja Joku nyt mättää;28008449:
Työmarkkinatukea saa kyllä ja jos ei sulla ole työhistoriaa takana riittävästi tulee odotusaika 5 kuukautta.

Kela - Odotusaika

No jospa se sitten on tuo odotusaika. Paitsi että se syys-loka-marraskuun koulutus ei kait kuulu siihen. Eli mun odotusaika kestää 8 kk.

Yhteistyössä