Meneekö 1v2kk soselakko ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumikameli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumikameli

Aktiivinen jäsen
10.06.2008
1 617
0
36
Lapsi on totaalisesti kieltäytynyt syömästä soseruokia, siis itse tehtyjä vain vähän muussattuja ruokia. Kysymys on nyt että meneekö se ohi?

Pakastimessa olisi useampi purkki ruokaa tehtynä, niin mietin että annanko olla sielä vai heitänkö suosiolla pois.

Meillä tuo vaihe tuli 11kk:n iässä. Soseet meni yksi kerrallaan pöytään ja siitä sitten roskiin... Äitimuori sanoi että olisit tehnyt (itselle) keittoja niistä! =)

Muusaa kunnolla hienoksi tai tee uusia makuja. Tärkeintä olisi saada ruoka vatsalaukkuun asti. Anna olla pakastimessa vielä, mutta välillä kannattaa kokeilla uusia makuja ja ehkä enemmän mausteitakin. Ei lakkoa loputtomiin kestä.

Lapsi syö siis sormiruokaa ihan kivasti. Ei käytä lusikkaa tai haarukkaa juurikaan.
Soseita on siksi että olisi helppo ottaa mukaan kun jonnekin lähtee, sormiruokailu on sen verran sotkuista kuitenkin, ettei kerhossa viitsisi alkaa lattioita pesemään...

Meidän poika söi 5 kk:n ikäisenä täyttä häkää 8 kk sapuskaa, missä oli kunnon paloja.
1 v 2 kk kyllä söi itse jo lusikalla melko hyvin itse eikä koskaan pahasti sotannut.

Tein itse soseita ja annoin kaupan ruokia. Kun menin töihin siinä, kun poika oli 1 v niin isäni
hoiti poikaa. Silloin meni päiväruuat kaupan purkeilla.
Mitään sormiruokia en ole antanut kuin leipää.

Uusimmat

Yhteistyössä