meneekö kenelläkään asumistuki suoraan vuokranantajan tilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi näin

Vieras
jos menee niin miten se näkyy nyt kelan sivuilla?
mulla on vasta viime tuki mennyt suoraan ja sen kohdalla näkyy että maksetaan 0?, siis mulle.
mutta nyt seuraavasta näkyy että maksetaan mulle.

Meillä on ollut sekä että. Kun meni suoraan vuokran antajalle, ei tarvinnut kun maksaa se puuttuva osa itse. Toisaalta sama, mutta ainakin vuokran antaja sai suurimman osan vuokrasta ajoissa, jos oltiin vaikka matkoilla (tosin aina on kysytty pystyykö puuttuvan osan maksamaan myöhemmin). Siinä kaavakkeessahan on se vaihto ehto että kumman haluaa, maksetaanko se sulle vai vuokran antajalle. Saat itse valita :)

on aikoinaan mennyt, hakemuksessa itse ruksasin kohdan "maksetaan suoraan vuokranantajalle". hyvä puoli oli se että ei vahingossakaan käytä rahoja johonkin muuhun ja jää vuokria rästiin. kelan nettisivuilla pitäisi kyllä näkyä maksut, sen jälkeen kun päätös on tehty. ja vaikka siellä lukisi että maksu tulee sulle, voi se silti merkitä että tili minne menee on vuokranantajan. jos on epäselvyyttä maksusta niin ota yhteyttä kelaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Bullmastiffi:
Mulla meni ennen aina suoraan vuokranantajan tilille, mutta nytten on alkanut tulla aina mun tilille... Outoa.. Vaikka en ole ollut kelaan yhteydessä ollenkaan

Outoa. Ehkä mullekin on käynyt sitten näin.
mä ilmoitin sen numeron netissä ja sit sanottiin et niin ei voi tehdä et pitää käydä paikan päällä. olivat kuitenkin lähettäneet v.antajalle jonkun kaavakkeen ja oli sitten mennyt hänen tililleen.

nyt näyttäis olevan taas tulossa mulle. =O

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Meillä on ollut sekä että. Kun meni suoraan vuokran antajalle, ei tarvinnut kun maksaa se puuttuva osa itse. Toisaalta sama, mutta ainakin vuokran antaja sai suurimman osan vuokrasta ajoissa, jos oltiin vaikka matkoilla (tosin aina on kysytty pystyykö puuttuvan osan maksamaan myöhemmin). Siinä kaavakkeessahan on se vaihto ehto että kumman haluaa, maksetaanko se sulle vai vuokran antajalle. Saat itse valita :)

niin siis kaikillahan menee vähintään se 20 % omasta pussista, eli loppuosan maksoin itsekin erikseen. eli asumistukea ei saa 100 %:sena, eri asia jos sitten saa sossusta vielä vuokranmaksu helppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on aikoinaan mennyt, hakemuksessa itse ruksasin kohdan "maksetaan suoraan vuokranantajalle". hyvä puoli oli se että ei vahingossakaan käytä rahoja johonkin muuhun ja jää vuokria rästiin. kelan nettisivuilla pitäisi kyllä näkyä maksut, sen jälkeen kun päätös on tehty. ja vaikka siellä lukisi että maksu tulee sulle, voi se silti merkitä että tili minne menee on vuokranantajan. jos on epäselvyyttä maksusta niin ota yhteyttä kelaan.

niin mutta silloin kun se menee v.antajan tilille mulla näkyy maksetaan 0?. koska sitä ei makseta mulle.

ny kuitenkin oli että se summa tulis mulle.

no, ei auta kun seurata. ärsyttävää vaan taas alkaa sitten vuokraisännälle soitella et tullutkaan nyt ja laitan taas suoraan ens kerralla jne...

se kun on sellanen jaahas jaahas-tyyppi. :D

Yhteistyössä