Meneekö se niin, että elatustuki 1 lapsesta kelalta on 139,50, niin mitä saa toisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa

Vieras
Käytiin juuri exän kanssa tekemässä paperit ja tulen saamaan kelalta osan elatustuesta, exä maksaa vajaan puolet tuosta 139,50 eurosta ja kela siis loput. Jotenkin jäin miettimään, kun lastenneuvoja sanoi sitten, että kun mennään reilun kuukauden päästä tekemään paperit tästä syntyvästä, että sehän on selvä, että tuo exän maksama puolittuu lapsille ja kela maksaa sitten sen lopun siitä 139,50 eurosta, että ei siinä juuri muuta muutosta tule.
Tarkoittikohan se sitä, että tulen saamaan molemmista lapsista kummastakin sen 139,50 euroa ja exä maksaa yhteensä sen mitä nyt on sovittu ja Kela maksaa sitten n. 200 euroa.

Ja sitten taas ensi syksynä uudestaan papereidenteko kun vanhempainvapaa loppuu ja mulla alkaa työt.

Ei se aina ihan niin mene. Mä saan kahdesta lapsesta yhteensä Kelalta 254e/kk (eli alle tuon "minimin) ja lasten isä ei maksa mitään. Jotenkin järkevästi tää mulle Kelasta selitettiin aikoinaan...

Yhteistyössä