Meni täysin hermot sosiaalitoimiston virkailijaan... ei ne vaan ymmärrä! Millä tässä nyt eletään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meni vaan vittuiluksi ja meidän haukkumiseksi tyhmäksi, invalideiksi ja vammaisiksi ym. joten ei se kuulu tähän lainkaan. Kysyin vaan alunperin, että mitä tehdä kun emme saaneet sitä mikä meille kuuluu. Sos.toimistosta sanottiin aikaa varatessa että vaikka taloudellinen tilanne olisi huono vain hetken aikaa, perustoimeentulotukeen on oikeutettu. Tänään virkailija (toinen, ei sama) olikin eri mieltä.

Ei teille kuulu tältä kuulta täysi toimeentulotuki. Ne kun katsoo muutaman kuukauden taaksepäin ne tilitiedot. En minäkään saa toimeentulotukea, kun ensikuussa maksan peltästään asumiskuluja 2000e. Ollaan muuttamassa pienempään ja halvempaan, mutta joudun maksamaan kahdesta kämpästä syyskuun menot. Itse olen tilille säästänyt rahat. Tuloja meidän perhe saa normaalisti kaikkiaan 2500e. Eli nyt olisi kyllä pitänyt ennakkoon säästellä teidänkin. Nyt hakemaan joustoluottoa pankista ja maksatte sen pois nopeasti, kun rahaa taas tulee normaalisti.
Olette varmasti saaneet sossusta sen, mikä teille kuuluukin.
Virheellinen palkka on työnantajan korjattava viipymättä. Jos virhe johtuu sinusta esim, et toimittanut verokorttia ajoissa, on se oma moka jota ei korjata.

[QUOTE="kojootti";28845123]"Visaa ei ole hankittu varakortiksi äkillisten tapausten varalle, vaikka se on ilmainen...[/QUOTE]

Mistä saa VISA-kortin ilmaiseksi ja onko se oikeasti ilmainen? Minulla ainakin maksaa sen 40€ vuodessa.

Toivottavasti perivät takaisin joka sentin jos noilla tuloilla on saatu sossusta rahaa.Kerrohan ap perivätkö takaisin,jos eivät niin lähden heti auto kaupoille ja haen sossusta sitten ruokarahat =)

[QUOTE="juup";28845239]Toivottavasti perivät takaisin joka sentin jos noilla tuloilla on saatu sossusta rahaa.Kerrohan ap perivätkö takaisin,jos eivät niin lähden heti auto kaupoille ja haen sossusta sitten ruokarahat =)[/QUOTE]

kyllä ne peritään, älä huoli ;D

Mä en ikinä menis sossuun ennen kuin olen yrittänyt kaikki muut mahdolliset keinot, mukaan lukien se joustoluotto. Ihmeen helposti sinne nykyään mennään. Monet pitää sossua ilmeisesti jonain valtion vippitoimistona?

Olipa kyllä tuulesta temmattu juttu. Tuollaisilla tuloilla ei tipu jeniäkään toimeentulotukea. Ne ois sanonut samaa mitä muutki täällä, ota laina ja maksa ens kuussa pois..

Viimeksi muokattu:
Sen verran vielä: kyllä on. Miehellä on oma auto ja firma maksaa bensat.

Komppaan, oma työni on myyntiedustajan työtä ja ajan ite omalla autollani vajaa 4000km /kk ja mulle maksetaan siittä korvaus 0,45 sent / km + päivärahat(koko/puoli) + kk-palkka. Jos auto hajoaa, se on pakko korjata heti tai työnteko loppuu siihen.

Luonnollisesti on pakko ajaa uudemmalla alle 3 vuotta vanhalla autolla, halvempi ei kestä. Alle 50 t€ autolla ei pysty ajamaan siis ollenkaan.

[QUOTE="vieras";28845478]Komppaan, oma työni on myyntiedustajan työtä ja ajan ite omalla autollani vajaa 4000km /kk ja mulle maksetaan siittä korvaus 0,45 sent / km + päivärahat(koko/puoli) + kk-palkka. Jos auto hajoaa, se on pakko korjata heti tai työnteko loppuu siihen.

Luonnollisesti on pakko ajaa uudemmalla alle 3 vuotta vanhalla autolla, halvempi ei kestä. Alle 50 t€ autolla ei pysty ajamaan siis ollenkaan.[/QUOTE]

mitenköhän sä oikein ajat sitä autoa jos vain kallis peli kestää sun käyttöä :D

Mikään työantaja ei "tietokonevirheen" takia jätä palkkoja puoleksitoista kuukaudeksi maksamatta. Ne pystyy pistämään kyllä käsin maksuun vaikka tänään.

Asiahan on näin.
Liekö sitten provoilet vaan?

Mutta joka tapauksessa ihan ajatuksena muille asiansa yhtä hyvin hoitaville: Ajatteletteko tosiaan, ettei teillä ole mitään omaa vastuuta pärjäämisestänne? Jokaisen tulisi kerätä itselleen säästöjä ja siellä säästössä pitäisi olla aina pahan päivän varalle vähintään nyt parin kuukauden elämiseen tarvittavat rahat. Siis sellaiset, joihin EI kosketa. Ja joista ei osteta autoa, jos sinne ei jää enää mitään.

Tietty jos elää ihan kädestä suuhun ei noihin säästöihin ole mahdollisuutta. Mutta kun sanot että tilanne on ollut parempi, ja tulee olemaan.

Minä en yleensä ole mikään kokoomuslainen tai muu vastaavan oloinen ihminen. Mutta kyllä hiljalleen on sen huomannut, että välillä tuntuu, että työssäkäyvä, omat rahansa hankkiva ihminen, on kuin joku rikollinen tässä maassa. Ap:n perhekin lienee maksanut veroeuroillaan aika monien ihmisten tukia ja nyt he eivät sitten itse saisi edes ajatella toimeentulotuen hakemista, palstan mukaan siis. Itse rahansa hankkiva ihminen ei saisi tehdä koskaan mitään virhettä, ei saisi luottaa siihen, että rahat tulevat säännöllisesti, itse rahansa hankkivan pitäisi vaan raataa ja raataa, että muut saavat nauttia niistä rahoista ja jos itse joutuu rahapulaan, niin pitäisi ottaa lainaa, myydä TV:t, autot samaan aikaan kun toiset saa ne ilmaiseksi sosiaalituesta. Aina puhutaan inhimillisyydestä toimeentulotukilaisia ja muita vähempituloisia kohtaan, mutta missä on inhimillisyys heitä kohtaan, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittävät silloin kun he itse ovat tilapäisessä tai pidempiaikaisessakin vaikeudessa? Ei, sitä ei ole juuri yhtään.

Jos itse hankkii rahansa ja käy töissä, niin teidän mielestä mitään apua ei saisi saada koskaan, vaikka olisi joskus rahapula ja tarvetta avustukseen. Sitten tulevat vain muut ilkkumaan ja haukkumaan, kuten on tässäkin ketjussa käynyt. Ap:ta perheineen on haukuttu invalideiksi, vammaisiksi ja ties miksi.

Jos ap:n perheen (kaksi aikuista ja kaksi lasta) nettotulot ovat noin 4 000 euroa kuukaudessa, ei se mielestäni ole kovinkaan paljon. Tuossa summassa on käsittääkseni mukana myös lapsilisät (noin 250 euroa kuukaudessa + asumistuki paljonko se sitten onkaan). Palkat jäävät alle suomalaisten keskipalkan.

Itse en vastusta toimeentulotukea, mutta siihen pitäisi olla oikeus myös heillä, joilla on tilapäinen rahapula.

Eikä kovinkaan kaunista kuvaa saanut näistä monista tämän ketjun kirjoittajista.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="vieras";28845082]Sellaista työtä ei ole jossa ajetaan yksityisutolla ympäri maata. Jos sellaista olisi niin perille pääsisi puolet halvemmalla autolla.[/QUOTE]

Kyllä on olemassa ja mielestäni silloin on ihan aiheellista hankkia hyvä ja uudehko auto, jossa on mahdollisimman hyvä turvallisuustaso. Yleensä tällaiset autot ovat hieman kalliimpia, mutta tämä on mielestäni sellainen asia, jossa kalliimpi, mutta turvallisempi auto on tarpeellinen.

[QUOTE="vieras";28845478]Komppaan, oma työni on myyntiedustajan työtä ja ajan ite omalla autollani vajaa 4000km /kk ja mulle maksetaan siittä korvaus 0,45 sent / km + päivärahat(koko/puoli) + kk-palkka. Jos auto hajoaa, se on pakko korjata heti tai työnteko loppuu siihen.

Luonnollisesti on pakko ajaa uudemmalla alle 3 vuotta vanhalla autolla, halvempi ei kestä. Alle 50 t€ autolla ei pysty ajamaan siis ollenkaan.[/QUOTE]

Surkeampi trolli kuin ap.

Mistä saa VISA-kortin ilmaiseksi ja onko se oikeasti ilmainen? Minulla ainakin maksaa sen 40€ vuodessa.

S-Pankin Visa-kortti on tietääkseni ilmainen. Tosin olen kuullut, että sitä ei ole monikaan saanut, vaikka olisi miten hyvät tulot, ei maksuhäiriötä jne.

Minulla on maksuton Stockmann Mastercard, jossa ei siis ole vuosimaksua.
K-Plussa Mastercard on myös maksuton.

S-Pankin Visa-kortti on tietääkseni ilmainen. Tosin olen kuullut, että sitä ei ole monikaan saanut, vaikka olisi miten hyvät tulot, ei maksuhäiriötä jne.

Minulla on maksuton Stockmann Mastercard, jossa ei siis ole vuosimaksua.
K-Plussa Mastercard on myös maksuton.

Ja sitten vielä aika monessa pankissa Visa kuuluu maksuttomana, jos on mikä tahansa muu asiakkuus. Jos on käyttötili + pankkikortti, niin ainakin Danskella tarjosivat sitä ilmaiseksi mulle.

[QUOTE="vieras";28845626]Surkeampi trolli kuin ap.[/QUOTE]

Tai sitten olet vain köyhä ja kateellinen. Lähde itse myymään, niin voit itsekin ajaa yli 50t€ autoilla.

1) koska emme tarvitse visaa muuten/normaalisti ja 2)kun varasin aikaa, kerroin tilanteen ja sos.toimiston virkailija lupasi tällöin meille normaalin perustoimeentulotuen. Nyt menikin niin ettei saadakaan jostain syystä.

1) Luottokortti kannattaa olla kaikilla, hätävarana, sekä sillä on myös paras maksaa mm. matkat netissä yms. Nyt opitte kantapään kautta että kannattaa olla.

2)a) Te kylläkin saitte normaalin perustoimeentulotuen.
b) Ei kai kukaan sosiaalityöntekijä ole niin sekaisin että lupaa puhelimessa asiakkaalle toimeentulotukea, tekemättä laskelmia?

No mutta, valoisa puoli on, että teillä ei ole mitään hätää, kun rahaa on tulossa ensi kuussa roppakaupalla. Otatte lainan ja maksatte sitten takaisin.