Menisitkö naimisiin kirkossa vfai maistraatissa, jos kuuluisit kirkkoon mutta et olisi mitenkään kovin uskovainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaaaaaa

Vieras
Tai itse asiassa omassa tilanteessan, olen lähes ateisti, tai no, jos nyt aivan totta puhutaan niin en edes oikein tiedä mihin uskon, johonkin "korkeampaan", mutta en tiedä onko se sitten Jeesus ja Jumala, vai mikä. Mies on vähän samoilla linjoilla. Kirkkoon kuitenkin kuulutaan, lapsemme on kastetu jne.
Eli olisiko mielestänne jotenkin väärin mennä naimisiin kirkossa (puhuuko pappi kaikki liirumlaarumit(?) Jeesuksesta?? ) vai mieluummin sitten maistraatissa?

Maistraatti on yksinkertaisesti niiiin ruma ja ankea paikka, että vaikka liittyisin kirkkoon saadakseni viettää hääni kirkossa.
Ainakin jotkin papit suostuvat "laimentamaan" liturgiaa ja varmasti suurin osa kirkossa vihityistä ei oikeasti ole uskossa, joten et sie mitenkään massasta poikkeaisi :)

Miehen ensimmäinen liitto on solmittu maistraatissa, nainen ei kuulunut kirkkoon. Miehen kanssa olen asiasta puhunut, kun itse haluan tulevaisuudessa kirkkohäät. Mies sanoi ettei osaa ajatella ikinä menneensä naimisiin, koska eivät kuulemma olleen "oikeat" häät kun eivät olleet kirkossa. Mieheni siis kuuluu kirkkoon, vaikka ei niinkään mihinkään usko.

meidän on vihitty molemmissa (miehen kotimaan byrokratia niin vaatii..). Aika karuhan toi maistraatti vihkiminen oli. Minä halusin oikein prinsessa häät, ja niihin kuuluu kirkko =) Kuinkahan moni menee siks kirkossa naimisiin, että saa kirkon siunauksen :whistle:

Me kuulutaan ukon kanssa molemmat kirkkoon, mutta meidät vihittiin maistraatissa. Ja ihan vaan sen takia ettei haluttu järjestää mitään tapahtumaa asian tiimoilta. Meistä kumpikaan ei välitä olla huomion keskipisteenä, näin saimme toisemme ilman "turhia" esiintymisiä... Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee :D
Onnea jo etukäteen avioliiton johdosta :flower:

Mä halusin kirkkohäät kuten mieheni. Mies pikkuisen uskookin Jumalaan ja mä uskon ainoastaan kohtaloon.

Ihan rehellinen jos olen, niin kirkkohäät tuli varmaan valittua hienojen puitteiden ja perinteen takia :ashamed:

Me mentiin kotona naimisiin toisen lapsen kastamisen yhteydessä. Lyhyet ja hyvin yhdistellyt kaavat oli ja kaikki ylimääräinen oli pois. Emme siis ole mitään uskovaisia, vaikka kirkkoon kuulutaankin. Oli meille sopiva juttu ja samalla hoitui kahdet juhlat lähisuvun ja ystävien kanssa.

Ev.lut seurakuntaan kuulutaan ja lapsetkin on kastettu.Naimisiin mentiin kirkkoherranviraston kappelissa(sellainen pieni huone) ja vieraita oli 6 plus meidän lapset.Kirkkohäitä en halunnut mut en myöskään maistraattiin,siksipä siis pienesti ja intiimisti näin,papin aamen tuli mut ei siinä mitään isoja liirum laarum tekstejä ollut,kesti kai 10 minuuttia.

En menisi naimisiin kirkossa jos en uskoisi jeesusteluihin. Musta se olisi tekopyhää ja vastoin periaatteitani. Jos en usko THE Jumalaan, Jeesukseen hänen poikana tai pyhä henki liirumlaarimeihin. Miksi sitten tahtoisin pilata hääni niillä?
Toisaalta en myöskään kuuluisi kirkkoon jos en uskoisi kirkon edustamaan uskontokuntaan.
En myöskään tunkisi itseäni moskeijaan vihittäväksi.

Yhteistyössä