Menisitkö töihin? Sairastamiseen liittyen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aanan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aanan

Vieras
Itse olen flunssassa, ei kuumetta, mutta nuha(saa niistää oikeasti ihan koko ajan), aivastuttaa jatkuvasti, kurkku kipeä ym. sekä yleistä voimattomuutta. Tässä nyt pähkäilen menisinkö huomenna töihin(rahatilanne vähän pakottaisi) vai jäisinkö lepäilemään kotiin. Olen töissä hoitajana, huomenna keikkaa infektio-osastolle. Jotenkin hirvittää ajatuskin töihin menosta, toisaalta monet ovat tässä kunnossa töissäkin.
Menisitkö itse töihin ja minkälaiseen työpaikkaan?

Keikka on siis jo sovittu. Mutta työnantajalla sellainen systeemi, että jos ei ole ollut keikalla viimeisen 3 pvän sisällä sairastumisesta, niin palkkaa ei saa. Tyhmä systeemi, tiedän.

Varmaan jo työpaikan ohjeistuskin on kotiinjäämisen kannalla. Ei kannata mennä tartuttamaan jo valmiiksi sairaita, joilla on tod.näk. myös huonontunut vastustuskyky. Näin vain pitkittäisit omaa paranemistasi ja saattaisit tehdä itsellesi ja työtovereillesi "karhunpalveluksen", jos potilaat saisivat flunssatartunnan ja näin ollen heistä tulisi vaikeammin hoidettavia.

Etkö saa sairasloma-ajan palkaa? Tuore työsuhde?

"Keikka on siis jo sovittu. Mutta työnantajalla sellainen systeemi, että jos ei ole ollut keikalla viimeisen 3 pvän sisällä sairastumisesta, niin palkkaa ei saa. Tyhmä systeemi, tiedän."

Kannattaa varmaan selvittää onko tällainen "systeemi" TES:n mukainen.

Yhteistyössä