menisitkö valmistujaisiin tällaisessa tapauksessa vai ettekö menis

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mun tutun tytär on tänään valmistunut lähihoitajaksi. jo monta kuukautta ennen tytön äiti on mulle sanonut, että valmistujaiskahvit on sitten pyhänä ja sunkin pitää tulla. no joku päivä sitten sano asiasta taas, kysyin, että mitä tytölle vois lahjaksi tuoda, sano ettei tiedä, jolloin mä sit tuumasin, että jos tuon rahaa. ja se hyvin sopi. että rahaa he vanhemmatkin antavat. kun sitä nuoret, jotka on perustamassa omaa kotia ja perhettä tarviivat.
no äsken sitten soitteli, että mihin aikaan pyhänä tulet, sanoin, että mikä aika se olis paras, että jos tulisin sillo illalla joskus 3 jälkeen, niin on suku kerennyt jo juhlia ja lähteä osa jo poiskin kun kauempaa ovat, että ei kaikki olis kerralla, no tää mun ystävä sano, että tule maanantaina, johon sanoin, että käy sekin minulle, että voin tulla sillo. ystävä tokaisi, että mutta sitten ei ole enää täytekakkua enkä sulle ala leipomaan, enkä niille muille, jotka sillo maanantaina tulee. sit kohta sano, että tule sittenki pyhä iltana.
jotenkin tuli sellanen olo, että haluaa mut sinne vain sen takia, että saa rahan, ei muun takia. ei sillä en mä sen kakun persolla menis, mutta jos olisin itse jonkun käskenyt, en tuollalailla sanois, että sitten ei ainakaan kakkua enää ole. eri asia olis jos olisin itse ehdottanut, että tulen maanataina niin sillo täytys myös ajatella, että kun en ole mennyt sillo kun on käsketty, niin sillo saan tyytyä siihen mitä tarjolla on vaikka paljasta kahvia. nyt jotkenkin on sellainen olo, että en haluais mennä ollenkaan.
vastaa jos ymmärsit mitä kirjoiteuksella, sekavalla sellaisella ajoin takaa

ymmärsi,,haluu lahjan mutta ei antajaa...typerää,todella typerää :/

mutta kyllä menisin mutta veisin vaan puolet siitä summasta minkä alunperin olisin viennyt...ja jos tulee jupinaa niin selitän että en osannut päättää ja lopuks en raaskinut antaa kuin tuon,,,eli vajoon yhtä alas kuin se

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
ymmärsi,,haluu lahjan mutta ei antajaa...typerää,todella typerää :/

mutta kyllä menisin mutta veisin vaan puolet siitä summasta minkä alunperin olisin viennyt...ja jos tulee jupinaa niin selitän että en osannut päättää ja lopuks en raaskinut antaa kuin tuon,,,eli vajoon yhtä alas kuin se
niin mäkin ajattelin, että haluaa rahat tyttärelleen, mutta ei viitsi tehdä sen asian eteen mitään. ja meitä, joilta sen lahjan haluaa tuntu olevan useampi, ja mieluummin sitten maanantaina sinne, mutta sit sitä kakkua ei tule. kun sukulaiset on syöneet sen jo sunnuntaina ja uutta ei ala leipomaan

Mä varmaan sanoisin että mulle tulikin yhtäkkiä muuta menoa ja pyytäisin tytön kylään luokseni joku päivä ja hälle sitten rahan antaisin ja pahoittelisin etten juhlaan päässyt mutta "tässä olis nyt vähän myöhänen lahja" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mä varmaan sanoisin että mulle tulikin yhtäkkiä muuta menoa ja pyytäisin tytön kylään luokseni joku päivä ja hälle sitten rahan antaisin ja pahoittelisin etten juhlaan päässyt mutta "tässä olis nyt vähän myöhänen lahja" :D
jes, näin mä teenkin. mä annan tytölle rahan kun vien lapsen eskariin, jossa tyttö on töissä, ja kutsun käymään joulun aikana kahvilla

uskomaton.vaikka kuinka ois pyhät tulossa niin ei mulle tulis mieleenkään noin tehä.ite olen kutsunut vieraat ja kyllä ne sit on kestittäväki.ei hitto vie!!
ja vaikka nyt ei kukaan sitä kakkua söiskään niin ois jo periaate kysymys.tulee vieraita JUHLIMAAN niin kyllä pitää olla muutaki kuin kahvi ja kuiva pulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkee sitä:
uskomaton.vaikka kuinka ois pyhät tulossa niin ei mulle tulis mieleenkään noin tehä.ite olen kutsunut vieraat ja kyllä ne sit on kestittäväki.ei hitto vie!!
ja vaikka nyt ei kukaan sitä kakkua söiskään niin ois jo periaate kysymys.tulee vieraita JUHLIMAAN niin kyllä pitää olla muutaki kuin kahvi ja kuiva pulla.
niin ja kun en mä edes olettanut, että kutsuis minut. olin yllättynyt kutsusta alunperinkin. tuli sellainen olo kuin olisin tunkeillut juhliin nyt

Ap, kun tässä taannoin kävi ilmi, että mistä olet kotoisin niin en yhtään ihmettele. Mulla on kokemusta sieltä päin, ja mun kokemuksen mukaan ihmiset on tosi suoria ja töksäyttelee, vaikkei pahaa tarkoita. :hug: Eli voisin ajatella, että haluaa viettää sun kans aikaa ilman niitä sukulaisia, ja varoitti vaan etukäteen, että kakku saattaa olla mennyttä.

Me aina mun ystävän kans nauretaan varsinkin sen äidille, joka on maailman ihanin ja sydämellisin ihminen, mutta tosi töks-töks, varsinkin kauempaa katottuna ja kuunneltuna :D

Yhteistyössä