Menisittekö tässä tilanteessa avoimeen kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coatrack
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

coatrack

Aktiivinen jäsen
10.03.2006
5 156
0
36
Meidän kohta 3-vuotias aloitti juuri aamupäiväkerhon kaksi kertaa viikossa, ja hänellä taitaa olla vähän vaikeuksia ymmärtää että kerho on vain lapsille eikä vanhemmat tule mukaan, kun iltaisin on välillä puhunut että "äiti sinä unohdit minut kerhoon". Samassa paikassa on nyt perjantai-aamuisin koko perheelle avoin päiväkerho ja nyt mietin että jos alettaisiin satunnaisesti käymään sielläkin, niin sotkisiko se liikaa lapsen ajatuksia? Siis että joskus äiti jättää kerhoon ja joskus tuleekin mukaan.. Mikään välttämättömyys avoimessa kerhossa käyminen ei meille ole, mutta ajattelin että siellä voisi paremmin jutella kerhon ohjaajan kanssa ja tutustua heidän käytäntöihin ja myös lapsen kerhokavereihin.

3v:n kanssa mie ennemmin menisin avoimeen kun jättäsin yksin kerhoon..

mein kylällä kaupungin avoimessa on käytäntä että mielellään ei alle 3v pääse *yksin* kerhoon..

meillä toi 4v ei edes halua vielä yksin kerholle..menee varmaan jo vuoden päästä kun on kypsä ajatukselle..

Meillä käy 4v. seurakunnan kerhossa ja käydään myös srk:n perhekerhossa niin että äiti ja pikkuvelikin pääsee kerhoilemaan. Varmaan ihan hyvä juttu teillekkin käydä molemmissa.

Kyllä menisin ja käynkin. Lapsi käy omassa kerhossa ja sit yhteisessä. Juuri täytti 3 vuotta ja ensimmäiset kaksi kerhokertaa kyseli "onko tämä omakerho" ja vieläkin, mutta selitettyäni että tämä tosiaan on oma kerho, jossa saa olla kavereiden kanssa ilman äitiä ja toisin päin sitten toisena kerhopäivänä. :)

Kun en tunne sun lasta, niin on vaikea vastata. Omani kanssa saattaisin käydä molemmissa, koska oon melko varma että se ymmärtäis, kun kertoisin sille, että joskus äiti on mukana ja toisinaan ei. Sitäpaitsi mun lapsi käy kerhossa, eikä se oo moksiskaan kun se 'jätetään' sinne, hyvä jos kerkee heit sanoa kun ryntää leikkimään kerhon leluilla.

peesailen Tiimarinvihkoa. Mutta omani on ollut hoidossa vieraissa paikoissa 7kk iästä asti ja itsdelläni ei ole kokemusta aapeen kaltaisesta tapauksesta joten en osaa vastata.

Meilläkin lapsi juoksee kyllä reippaasti leikkimään ja kerhopäivät on menneet hyvin, en olis kerhoon laittanutkaan jos epäilisin pärjäämistä, mutta kuitenkin iltaisin muutamana kertana puhunut tuollaista.. Tietää kyllä viikonpäivät että vois kai sitä alkaa toistamaan että perjantai on yhteinen kerhopäivä ja muulloin menee itse.

Kiitos mielipiteistä, oon tällanen loputon jahkailija. :)

Yhteistyössä