Menkat ja imetys.........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pimmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pimmo

Jäsen
10.07.2009
118
0
16
Voiko rintamaidon maku muuttua jotenkin kuukautisten aikana? Mulla nyt ekat menkat synnytyksen jälkeen ja poika ei huoli rintaa eikä pumpattua rintamaitoa pullosta... Et mietin vaan josko syynä olis makumuutokset vai mikä kumma. :/

Tuota, mulle taas sanottiin että voi olla sen verran nihkeetä se maidontulo lapsen mielestä korkeimpina hormoonihuippuina, että siksi hylkis. Meillä ei kyllä oo hyljitty. Mutta jossei pullostakaan mene niin sit en tiiä. Koita kuitenkin tarjota yöllä tai tokkuraiselle lapselle, sillon menee vahingossa, ja sun maidontuotanto ei hyydy menkkojen aikana.

No näin se varmaan on. Löytyhän tuosta tarinaa googlaamallakin. Odotellaas sitten et menkat loppuu jos se amma sit maistuis paremmin taas.
Onko muuten monella sitten loppunut imetys kokonaan kuukautisten alkamisen jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Tuota, mulle taas sanottiin että voi olla sen verran nihkeetä se maidontulo lapsen mielestä korkeimpina hormoonihuippuina, että siksi hylkis. Meillä ei kyllä oo hyljitty. Mutta jossei pullostakaan mene niin sit en tiiä. Koita kuitenkin tarjota yöllä tai tokkuraiselle lapselle, sillon menee vahingossa, ja sun maidontuotanto ei hyydy menkkojen aikana.

Juu, yöllä tuo on imenyt ihan normaalisti mut esim. tänään päivällä ei halunnut edes maistaa. Kauhee huuto heti kun vilautin rintaa. Ja sekin kumma kun yleensä en ole saanut pumpulla kun pienen lirun niin tänään sain sitten kuiteskin n.60ml. mikä on ihan ennätys satsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pimmo:
No näin se varmaan on. Löytyhän tuosta tarinaa googlaamallakin. Odotellaas sitten et menkat loppuu jos se amma sit maistuis paremmin taas.
Onko muuten monella sitten loppunut imetys kokonaan kuukautisten alkamisen jälkeen?

mä pumppasin niin paljon ku mahdollista... ja mulla se hylkiminen ajoittui aina 1päivä ennen kk alkamista ja 2 ensimiäistä vuotopvä. maitoa riitti kyllä...

Yhteistyössä