Menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirkku*

Vieras
Hei.

Pientä gallubin tynkää, eli minkälaisia kuukautissuojia suositte?

Minkälaisia Tamponia tai sidettä ja merkkisiä?
Ja missä teillä niitä säilytetään?

Oosaatko lla miehesi edessä täysin rennoin vaikkapa alushousuillasi kun on menkat.

Jos käytät esim. siteitä, niin haittaako jos se rapisee tai näkyy? Kaikki eivät tietenkään noita käytä, mutta ne jotka käyttävät niin miten on?

Minulla meni monta vuotta ennekuin osasin olla mieheni edessä alushousuilla ja yösiteen kanssa.

Mun mies ostaa mulle siteet, kun se enimmäkseen hotaa meidän kauppa-asiat. Kerran se soitti mulle töihin, alkuvuosina, ja kysyi että minkä merkkisiä ja minkälaisessa pakkauksessa ne on. Oli kiva selostaa siitä kaikkien työkavereiden kuullen kauppalistaa :) mutta pakko se oli, itse en olisi ehtinyt kauppaan ja ne oli ihan loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku*:
Hei.

minkälaisia kuukautissuojia suositte?

Käytän vain siteitä.

Yleensä käytän Pirkka- tai Vuokkoset-siteitä, siivellisiä ja ohuita versioita.

Vessan kaapissa.

Oosaatko lla miehesi edessä täysin rennoin vaikkapa alushousuillasi kun on menkat.

Miksi en osaisi? Kyllähän miehelleni muutenkin kerron, että alkoi muuten kuukautiset, eihän se ole sen enenpää salaisuus kuin häpeällinen sairauskaan.

Jos käytät esim. siteitä, niin haittaako jos se rapisee tai näkyy? Kaikki eivät tietenkään noita käytä, mutta ne jotka käyttävät niin miten on?

En ole kyllä huomannut, että siteeni sen enempää rapisisi kuin näkyisikään?! Milloin ja missä olosuhteissa? Yksittispakatun siteen kääre kyllä rapisee silloin, kun siteen ottaa sieltä pois, mutta eipähän tuo mitään haittaa sekään.

Hei.

Pientä gallubin tynkää, eli minkälaisia kuukautissuojia suositte?

Minulla meni monta vuotta ennekuin osasin olla mieheni edessä alushousuilla ja yösiteen kanssa.

Tuntuupa utopistiselta koko asia, en muistanut että sellainen asian on olemassakaan kuin kuukautiset. En käytä minkäänlaisia kun ei ole menkkoja ollut kohta kymmeneen vuoteen. Aika säästö kun ei tarvitse niitäkään ostella.

Hormonikierukka on hieno keksintö. Olin laittanut jo paljon aikaisemminkin, jos olisin moisesta ihanuudesta tiennyt. Enpä tiedä montaakaan naista, joka vielä kuukautisista kärsii... tuttavapiirissäni ei heitä ole.

Ihmettelen tuota et jos monta vuotta pitää nolostella menkkoja+suojia. Oletko sitten kehdannut rakastella miehesi kanssa. Jos suhde sillä asteella et yhteinen peti jaetaan, mitä ihmettä jotain menkkoja nolostella. Kai aikuinen mies jo sen verran tietää et sieltä kerran kuussa jotain vuotaakin. Maailman luonnollisin asia. Koulussa jo lapsille opetetaan mitä ovat kuukautiset ja niiden merkitys!

Käytän Vuokkosten cotton -siteitä ja -pikkuhousunsuojia. Paikat ei oikein kestä muita merkkejä, mut onneks menkat on aika lyhyet. Kahtena päivänä ja yönä tartten siteitä. Säilytän niitä ihan näkyvissä kylppärissä kun ei oo kaappiakaan. Meillä harrastetaan myös seksiä kuukautisten aikaan, pyyhe vaan alle jos liikaa vuotaa ettei petauspatjaa tartte pestä. :) Oon ennen kuukautisia ja ne pari ekaa vuotopäivääkin sellaisessa kiimassa, että on pakko saada. Jos ei muuten, niin ainakin suihkussa ja /tai käsipelillä.

Eikö tämän tyyppiset kysymykset liity ennemminkin tuonne Naistentaudit tai Sensuelli-palstalle kuin parisuhdepalstalle? Ainakin aiemmin naisten hygieniaa koskevat kysymykset on käsitelty siellä eikä tässä parisuhdeosiossa.

Itselläni on kanssa hormonikierukka (tavallinen kierukka aiheutti liian suuret kuukautisvuodot), joten kuukautisia ei ole joka kuukausi. Jos on, niin yleensä riittää pikkuhousun suoja. Ennen hormonikierukkaa ostin itse siteet (Always) ja tamponit (Tampax), koska käyn muutenkin kaupassa. Jos miehen pistää kauppareissulle, niin hänelle pitää kirjoittaa tarkkaan, mitä merkkiä haluan ja silti on riski, että ei tulekaan oikeaa tuotetta.

Normaalisti nukun alasti, mutta aiemmin päälläni oli pikkuhousut. Mitäs sitä häpeilemään kuukautisia, kun ihan normaali naisen ominaisuushan se on. Tosin enpä siihen aikaan mitenkään erityisemmin levittele haarojani, mutta mielestäni menkat ei ole ollut ikinä mikään ongelma, kun siihen asennoituu niin, että se ei ole ongelma, vaan osa elämää.

Mies kantaa tampaksini kaupasta jos on hänen kauppavuoronsa, eikä yhtään kassalla punastele. Myös raskaustestin hän haki apteekista yhtään miettimättä. Minä voin olla alastikkin mieheni kanssa kuukautisten aikaan, saunomme päivittäin. Joskus seksinhimoissaan (minä kun yleensä "pihtaan" menkkojen aikana :) hän näpläilee sitä tamponin narua että kohta kiskaisen tän pois ja panen sua. Joskus se huvittaa, joskus taas ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako:
Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Voi herranjestas karismaako sun kanssas! ;-D
Jokos se kaffeapullaa tarjous on ekspiroitunut? Mulla olis kohta tauon paikka..

Juu ei, sanotaan tuossa puolentunnin päästä....ja tuliko ihan pullalla. ;)

No en mä ihan pelkällä pullalla tule, vaikka makeanperso olenkin.

Voi herranjestas karismaako sun kanssas! ;-D
Jokos se kaffeapullaa tarjous on ekspiroitunut? Mulla olis kohta tauon paikka..

Juu ei, sanotaan tuossa puolentunnin päästä....ja tuliko ihan pullalla. ;)

No en mä ihan pelkällä pullalla tule, vaikka makeanperso olenkin.

No eipä tietenkään.. ja puoli tuntiakaan tuskin riittää...

No kyllähän nyt kahvit saa puolessa tunnissa keitettyä!

Pikakahvikin nääs maistuu oikein hyvältä. Joskus sitten on kiva harrastaa oikein ajan kanssa ja jauhaa se kahvi vaikka ihan pavuista asti. Jos on aikaa ja tarmoa.. ja oikeanlaatuista kahvia.

Mutta mä olen nykyään ollut kauhean kärsimätön kahvini suhteen, joten tota nescafeeta on kulunut aika paljon viimeaikoina.

Just joo, ihan yksin sain sumppini juoda ja ilman pullaakin. Höh ja pöh. Paras olla hyvä selitys, prkle. Niinku vaik et pää jäi bussin/ratikan/junan oven väliin, tai jotain sellast.

Tai sitten sä pelästyit, ja/kun luulit, että mä puhuin jostain ihan muusta kuin kahvinjuomisesta.

minkälaisia kuukautissuojia suositte?
tamponit päivällä, joskus öisin mut yleensä menkkojen aikaan nukun side housuissa

Tampaxia ja ob:ta, koko vaihtelee vuodon määrän mukaan (ei pillun koon mukaan, kuten joku teinipentu kuvittelee). Siteistä always/alldays - paras imukyky = siistein olo

Ja missä teillä niitä säilytetään? Vessoissa

Osaatko olla miehesi edessä täysin rennoin vaikkapa alushousuillasi kun on menkat.
Osaan olla. Tarvittaessa vaikka alasti tamponin kera. Tai miksei ilman sitäkin, kun on joskus tullut jopa seksiä harrastettua menkkojen aikana. Se ei kyllä ole varmaan mitenkään kivaa puuhaa miehelle, vaikka suihkussa oltaiskin.

Jos käytät esim. siteitä, niin haittaako jos se rapisee tai näkyy? Haittaa todella, jos ne rapisee ja näkyy (paitsi siivekkeitähän ei saa piiloon jos kulkee pikkareissa). Rapina erityisesti ärsyttää.

Huvittaa, kun luin, että "osaatko vaihtaa rennosti siteen miehen edessä?" :) Sitä en kyllä tekisi kuin pakon edessä. Enkä usko, että mieskään olisi siitä turhan otettu jos niin toimisin.

Just joo, ihan yksin sain sumppini juoda ja ilman pullaakin. Höh ja pöh. Paras olla hyvä selitys, prkle. Niinku vaik et pää jäi bussin/ratikan/junan oven väliin, tai jotain sellast.

Tai sitten sä pelästyit, ja/kun luulit, että mä puhuin jostain ihan muusta kuin kahvinjuomisesta.

Et kyllä usko... mut sen pää jäi ratikan oven väliin ja sitten vielä bussin renkaan alle, eikä junakaan menny kun kymmenen metrin päästä. Loi muuten nahkansa..Voi helevata sentään.
Varmaan ymmärrät ettei tässä nyt pikakahvit maistu.

Et kyllä usko... mut sen pää jäi ratikan oven väliin ja sitten vielä bussin renkaan alle, eikä junakaan menny kun kymmenen metrin päästä. Loi muuten nahkansa..Voi helevata sentään.
Varmaan ymmärrät ettei tässä nyt pikakahvit maistu.

Hui, kuulostaa aivan kamalalta! Virtuaalinen puhallus pipiin.

Mutta mhins sä sitä kahvinjuonnissa edes tarvitset? Se on kuule se pulla mitä sinne kahviin kastetaan, eikä se mulu**u.

Yhteistyössä