Menkkamaiset jomotukset rv18+4?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli mutamana päivänä on ollut nivusissa ja vatsan sivuilla repäiseviä kipuja, mutta nyt on ollu illalla menkka maista jomotusta :o onko se ihan normaalii vai pitääkö huolestua? Jomotus tuntuu tuolla alamasussa..ajatelin huomenna soittaa neuvolaan, mutta olo on tosi huolestunu.. :( Tänään kävellessä on tuntunu epämukavalta..selkäkin on ollu kipeenä.

Tyty ja Kitku 18+4

Älä huoli, tutulta kuulostaa. Kohtu siellä varmasti vaan kasvaa. Mulla oli ihan samanlaista, kesti n. 10 viikkoa. Kävin lääkärissäkin, mutta kuulemma ihan normaalia on. Varsinkin noi kovat vihlaisut muistan selvästi.

Tietenkin jos huolestuttaa ja kivut jatkuvat kannattaa varmasti mennä käymään lääkärillä.

Itse keskosehkäisyssä kaksi krt kuusi viikkoa maanneena kahdessa raskaudessa ja kaksi keskoslasta synnyttäneenä ehdotan että otat tosi iisisti sinne asti kun pääset neuvolaan. Hankalaa, joo ja vähän kipeääkin voi välillä tuntua mutta menkkamaiset jomotukset eivät kuulu kuin ihan loppuraskauteen kuten ei kovotuksetkaan,ne ovat supistuksia myöskin.

MSN hitto..ku teen fyysistä työtä (hoitoala ) ja siellä ei voi ottaa rennosti :snotty: voisko nää olla harjotus suppareita?Ku tuntuu et tää jomotus tulee ja sit kohta menee..ei kipeetä tee mutta tosi ärsyttävältä tuntuu :/

Olen tyty tismalleen samoilla viikoilla, ja tällä hetkellä lepolomalla tuollaisten oireiden vuoksi. Kivuaalit supparit eivät ole hyvä juttu näillä viikoilla, ja siksi lääkäri passitti mut lepoon. Kivuliaat tarkoittaa siis juuri, että tuntuu esim menkkamaisia kouristus tms. kipuja ja maha kovettuu hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja MSN:
Itse keskosehkäisyssä kaksi krt kuusi viikkoa maanneena kahdessa raskaudessa ja kaksi keskoslasta synnyttäneenä ehdotan että otat tosi iisisti sinne asti kun pääset neuvolaan. Hankalaa, joo ja vähän kipeääkin voi välillä tuntua mutta menkkamaiset jomotukset eivät kuulu kuin ihan loppuraskauteen kuten ei kovotuksetkaan,ne ovat supistuksia myöskin.

kyllä niitä harkka supistuksia (kivuttomia, mutta vetää kohdun kovaksi, ja ahdistaa/tuntuu inhottavalle) on mulla ainakin ollu jostakin 20rv:ltä asti, ja neuvolassa sano että ihan normaalia.
Mutta jos selkään koskeen, tai saman aikaisesti kouristaa, niin silloin pitää soitella ja pyrkiä näytille.
Eri asia jos liikkuessa vihlaisee/viiltää/vähän jomottaa.

Harkkarisuppareita voi olla tosi varhaisilta viikoiltakin, mutta pitäisi tarkistuttaa, ettei ne ole lyhentäneet kohdunkaulaa/pehmentäneet kohdunsuuta, siis jos kyseessä kivuliaat harkkarisupparit.

Jos olo muuttuu tukalammaks ni pitäähä sitä jonnekkii soittaa..mutta jos ei tästä pahene ni soitan aamulla neuvolaan ja kysyn sieltä..et jos se neukkutäti on sitä mieltä et lekuriin ni pitää sit lähtee.. :|

mulla on vaivannut harkka supparit jo joskus tuolta viikolta 19-20, nyt menossa rv 25+2...
Silloin kun nuo alkoi, kävin näytillä ja mulle lääkäri sanoi, että niinkauan kuin supistukset eivät ole kunnolla kipeitä, voin olla ihan huoletta, koska mulla on takana jo kaksi täysaikaista raskautta. Eli silloin ei kuulema tee nuo kivuttomat supistukset/menkka jomotukset mitään.
Mut jos esikoinen on kyseessä, on hyvä kuitenkin käydä näytillä.
Parhaillaankin kun tässä kirjoittelen, mua supistelee suht usein, ja tuntuu jomotuksia, mut ei auta kuin kestää, vaikka vietävän ärsyttävää onkin.

Yhteistyössä