menkkaoireet - raskausoireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
On tuntunu alamahassa jo kolmisen päivää että menkat alkaa, muttei vaan ala. Yleensä tuo tunne on ollu vaan päivän ajan. testi näytti negaa (en oo vielä tehny aamupissasta)

Mitäs luulette?

Mulla on kans ollu nyt kolmisen päivää menkka tuntemuksia, muttei ne oo kuitenkaan alkanu. Raskaustesti kerto minun olevan raskaana, mutta ihmettelen nyt näitä kipuja.

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa alussa menkkamaisia kipuja. Ja käsittääkseni ovat aivan normaaleja. Ekan kohdalla luulin, että menkat sieltä on tulossa. Raskaus oli yllätys, vaikkakin toivottu. Toisen kohdalla jo tiesin, että sitähän se voi olla..

mulla oli kans menkkakipuja raskaaksi tullessa.

yrittäminen vaan kesti niin kauan, että alkoi raskaustestit käydä kalliiksi, niinpä tein itselleni säännön, että ei saa testata ennen kuin on 4-5 päivää myöhässä. Voi sitä odottamista!
Vaikka oli sitten keskenmenojakin...

Menkkakipujen takia itsekin tehnyt monen monta negaa ja yhden plussan. Eli en osaa kyl sanoa miten toisistaan eroavat. Mahaan sattuu jomottaa painaa ja tissit räjähtää vituttaa turvottaa. Jompi kumpi tulee.

Mulla siis sama ongelma, aiemmin aloitin myös ketjun tästä. 3 päivää ollut menkkakipuja, huomenna apteekkiin. Vähän jännittää. Vielä vähän toivon etten ole raskaana. Vauva on nyt 6kk ja toivoin 2 vuoden ikäeroa, mutta jos nyt olenkin raskaana niin en todellakaan keskeytä. Sitten on tullakseen toinen rakkauspakkaus jos on :)

Täällä pari viikkoa ollut menkkajomotusta ja normaalisti alkaa vasta sillä kellonlyömällä kun menkat alkaa. Esikon kanssa tais olla muutamana päivänä kun luulin että alkais, mutta sit viikkoa myöhemmin tein fiiliksen perusteella (+)testin ja tajusin että nehän ei oo tulleet vieläkään.

Nyt olis menkat suunnilleen 5 päivää myöhässä, mutta kierto ei oo välttämättä luotettava. Oireita on muitakin ollut mutta toi nyt päällimmäisenä. Ja mulla siis oireet ihan erilaiset kuukautisten aikaan.

Testejä kulutin jo ennen kuin menkat oli ees myöhässä kun hätäilin ja sekoilin päivien kanssa mutta nyt olis tarkoitus huomenna testata. Usko on kova ja toiveissa on hyvä elää...

Ja ne "menkkakivut" raskauden aikana on niitä kohdun kasvukipuja, hyvin yleinen oire tietääkseni. Mulla näkyi haalea plussa vasta kun kuukautiset oli viikon myöhässä edellisessä raskaudessa eli voi olla että teit testin liian aikaisin?

mulla vihloi koko viikon ennen testiä.. kävin tekemässä stauti testit sen takia vaikka tiesin että ei ole voinut tulla sellasta mistään.. viikko kipujen alkamisesta testi näytti plussaa kreikan matkalla <3

Onko muiden oireet jatkuneet?

Täällä nimittäin on. Yö meni huonosti kun sattui ja pisteli mahaan. Tälläkin hetkellä.. Haen varmaan tänään testin ja teen aamulla huomenna.

Onnea kultapupu! :heart:

Itse siis en odota raskautta kun vieressä tällä hetkellä vauva 6kk. Mutta jos nyt plussa tulisi niin eipä se mitään. Sitten on tullakseen. :)

Mutta onnea vielä paljon teille kultapupu!

• Tykkää
Reactions: Kultapupu
Tulin vielä kertomaan että mun menkkajomoilut paljastui kuin paljastuikin raskaudeksi :heart: kp31 näytti siis vielä negaa ja nyt kp36 (rv5+1) vihdoin plussa!

Jee jee, onnea! :)

Mulla ei ole ollut koskaan mitään tuntemuksian ennen menkkoja, kipuilut alkavat vasta samalla kuin vuotokin. Siksi olenkin molemmissa raskauksissa tiennyt olevani raskaana jo hyvin varhaisessa vaiheessa, siksi että mulla on semmoinen olo kuin menkat olisi alkaneet vaikkeivät ole...

• Tykkää
[QUOTE="Kukka";28891209]Onnea kultapupu! :heart:

Itse siis en odota raskautta kun vieressä tällä hetkellä vauva 6kk. Mutta jos nyt plussa tulisi niin eipä se mitään. Sitten on tullakseen. :)

Mutta onnea vielä paljon teille kultapupu![/QUOTE]

Kiitos! Meillä kanssa 6kk esikoinen, aika huikee ylläri :) Toivotaan että kyydissä pysyy :) Itse oon aina ollut sitä mieltä että pienet ikäerot, mutta siinä pitää olla jo motivaatiotakin takana, luulisin.

Kiitos! Meillä kanssa 6kk esikoinen, aika huikee ylläri :) Toivotaan että kyydissä pysyy :) Itse oon aina ollut sitä mieltä että pienet ikäerot, mutta siinä pitää olla jo motivaatiotakin takana, luulisin.

No mutta jos teilläkin on noin niin ehkä sitten en ole niin paniikissa asiasta. Uskon että pärjäisin kyllä. :) täällä edelleen kipuja. Jopa yskiessä sattuu alavatsaan. :/ mutta huomenissa selviää jos uskallan tehdä testin. Ollaan muuttamassa pienempään ym suunnitelmia. Saa nähdä jos olen raskaana, että mites sitten.

• Tykkää
Tää ketju ei nyt lohduta yhtään.
Mulla on ollu nyt about viikon "menkkakipuja" ja kaikki muutkin minulle tyypilliset kuukautistenalkamisoireet, eli tissit kipeät ja pari näppyä tullut leukaan.
Ovat myöhässä nyt n. 4-5 päivää ja mulla on tähän asti ollut viimeisen 2 vuoden aikana tasan tarkka kierto.
Mulla on aina paniikkiraskaustestejä apteekkikaapissa, mutten uskalla tehdä nyt ainakaan kun luin näitä : /

Tää ketju ei nyt lohduta yhtään.
Mulla on ollu nyt about viikon "menkkakipuja" ja kaikki muutkin minulle tyypilliset kuukautistenalkamisoireet, eli tissit kipeät ja pari näppyä tullut leukaan.
Ovat myöhässä nyt n. 4-5 päivää ja mulla on tähän asti ollut viimeisen 2 vuoden aikana tasan tarkka kierto.
Mulla on aina paniikkiraskaustestejä apteekkikaapissa, mutten uskalla tehdä nyt ainakaan kun luin näitä : /

Noh mulla oli sama juttu etten halunnut testiä tehdä. Tein kuitenkin ja negatiivinen tuli. Mahaan sattuu todella paljon jo 4 päivää. Pakko kääntyä lääkärin puoleen. :/

Eipä niitä menkkoja ole vieläkään näkynyt. Kipuja on kuitenkin edelleen. Ja tänään sisäistin asian, 'minä olen raskaana'. Tosin en oikein uskolla vielä iloita, koska siirryn varmaan seuraavaksi pelkäämään keskenmenoa.

Osaatteko sanoa millon olisi hyvä aika soittaa neuvolaan? Minun tekisi mieli soittaa jo huomenna tai maanantaina. Kaikki tämä on minulle uutta ja kaipaisin tietoa ja vastauksia moniin kysymyksiin. jne.

Mulla tosiaan on molemmat raskaudet näkyneet vasta kun menkat on noin viikon myöhässä. Normaalisti neuvolaan soitetaan joko positiivisen tuloksen jälkeen tai jos testi toistuvasti näyttää miinusta vaikka menkkojen olisi pitänyt aikaa sitten alkaa. Mulla sattui olemaan esikoisen neuvola-aika niin pummin sitten raskaustestilähetteen siinä samalla, hoitui sitten ajanvarauskin kun ilmoitettiin tuloksesta ;)

Itse olin kanssa aika varma jo raskaudesta juurikin koska ei menkkoja ennen ole normaalisti oireita, vaan alkavat samaan aikaan kun menkat. Tietysti noita oireitahan voi samankaltasia tulla muustakin, siksi kannattaakin käydä neuvolassa/gynellä jos testi vaan näyttää sitkeesti miinusta.

Esikoisen kanssa suoraan plussa kun menkat noin viikon myöhässä apteekin raskaustestillä, tämän kanssa ostelin prisman testejä ja apteekista jonkun onni(?)-testin, jotka siis tosiaan näytti negaa (viimeinen kp31). Viimeisen testin pummasin neuvolasta, on siis samaa luokkaa se tarkkuus kuin kaupasta/apteekista, ja siitä tuli sit plussa (kp36).

Nyt kun raskaus varmistui ajattelin sitten sijoittaa palkkapäivänä siihen clearbluen viikkonäytölliseen huvin ja urheilun vuoksi ;) Oon kuullut että noi clearbluet on yleensä tosi hyviä ja varmoja testejä, taitaa olla hcg-alaraja 25 (aika yleinen raja-arvo). Myös apteekin testejä on kehuttu. On myös sellaisia herkkiä joissa 10 (voi huomata raskauden jo ennen kun kuukautiset on myöhässä) mutta ilmeisesti niistä on vähän ristiriitaisia mielipiteitä.

Jos oot jo plussannut niin kannattaa ihmeessä soittaa neuvolaan, siellä voi sitten päättää jatkosta mihin suuntaan tahansa. Yleensä plussat on varmoja, negatiiviset voi myöhemmin muuttua plussaksi, eli eiköhän sinuakin voi jo onnitella :) :flower: ilmeisesti kuitenkin toivottu raskaus?

1.Neuvolassa kerätään tietoja ja annetaan niitä neuvoja, aika on yleensä aika pitkä eli ehtii kysellä myös kaikkea mieltä painavaa. Sitä seuraa yleensä se np-ultra jolloin saa sitten sen varmistuksen että kasvaa elämää siellä, eli ei ole esim kohdunulkoinen tai muuta (tätä sitten jännäillään seuraavaksi).

Tissit on ihan järjettömän kipeät ja odotin menkkoja nyt aamulla alkavaksi, ei näy. Helvetti.
Mut eikai se hinkkien herkkyys nyt näin aikaisin voi raskausoire olla? No kai se voi. Mut sanokaa ettei se missään nimessä ole mahdollisuus..

Näin unta jossa tein positiivisen testin, ei vaan selvinnyt mitä mieltä mies oli siitä.
Sen jälkeen uneen tuli Johanna Tukiaisen dokattu naama, joten mahtaa olla paha enne.

Yhteistyössä