Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla 3 lasta:Jaa, no mä oon vastaavissa tilanteissa sanonut, että juttu on niin että me emme lähde ennenkun on se antibioottiresepti ja alkuannos matkassa.
Ja kertaakaan ei olla ilman anbitioottia lähetty.
Sinäkin...mitä...ainakin yhdeksän lapsen äiti? Luulis nyt, että osaisit vähän VAATIA.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Laita lämmintä vettä ammeeseen ja siihen on helpompi lapsen pissata, ei kirvele niin, lämmin voi helpottaa vatsaa. Kipu on kovaa jos on hätä eikä pysty tekemään. Toisaalta pitäs juottaa, voi vähentää oireita.
Ei se ab kuuri muuten ala heti vaikuttaa niin ettei sen aloituksella niin kiire ole, ennemmin anna kipulääkettä jotta pärjäätte aamuun. En usko että tekevät tuon tahallaan. Ensimmäinen tulehdus on tärkeää vármistaa kahdesta näytteestä. Kokeilisin kyllä sen puolukkamehun ihan oireita vähentävänä
Voimia
Tyttö torkkuu nyt, joten annan toki toisen nukkua.
Mie tiedän, ettei se kuuri ois heti auttanut, mutta jos sen ois aloittanut heti, niin se ois alkanut vaikuttaa aiemmin, kun että huomenna sit viedään ensin näytettä, sit odotellaan tuloksia ja sit joskus saadaan lääkäri-aika ja kuuri...
Mie oon nyt tyytyväinen siihenkin, että jos tyttö ylipäätään juo... mitä vaan. En ala väkeen puolukkamehua tyrkyttämään... se kun ei oo oikein herkkuva.
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:Joo tollanen on kuulema nykyään käytäntö. Pienemmiltä vaaditaan ilmeisesti rakkopunktio ennen kuin lääkkeet annetaan. Mä en suostunu rakkkopunktoimaan lastani ja jouduin lähteä todella sairaan lapsen kanssa kotiin tk:sta. Mies lähti samantien tk:hn kun mä tulin lsen knssa kotiin ja tuli takaisin reseptin kanssa. Lapsi parani ja punktiota ei tehty.
Mikä on rakkopunktio?
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla 3 lasta:Jaa, no mä oon vastaavissa tilanteissa sanonut, että juttu on niin että me emme lähde ennenkun on se antibioottiresepti ja alkuannos matkassa.
Ja kertaakaan ei olla ilman anbitioottia lähetty.
Sinäkin...mitä...ainakin yhdeksän lapsen äiti? Luulis nyt, että osaisit vähän VAATIA.
Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:Joo tollanen on kuulema nykyään käytäntö. Pienemmiltä vaaditaan ilmeisesti rakkopunktio ennen kuin lääkkeet annetaan. Mä en suostunu rakkkopunktoimaan lastani ja jouduin lähteä todella sairaan lapsen kanssa kotiin tk:sta. Mies lähti samantien tk:hn kun mä tulin lsen knssa kotiin ja tuli takaisin reseptin kanssa. Lapsi parani ja punktiota ei tehty.
Mikä on rakkopunktio?
neulanäyte vatsanpeitteiden läpi rakosta. Steriili näyte .
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:Joo tollanen on kuulema nykyään käytäntö. Pienemmiltä vaaditaan ilmeisesti rakkopunktio ennen kuin lääkkeet annetaan. Mä en suostunu rakkkopunktoimaan lastani ja jouduin lähteä todella sairaan lapsen kanssa kotiin tk:sta. Mies lähti samantien tk:hn kun mä tulin lsen knssa kotiin ja tuli takaisin reseptin kanssa. Lapsi parani ja punktiota ei tehty.
Mikä on rakkopunktio?
No huhEn ois minäkään suostunu moiseen mutta ilman lääkettä en taatusti ois lähteny kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:Joo tollanen on kuulema nykyään käytäntö. Pienemmiltä vaaditaan ilmeisesti rakkopunktio ennen kuin lääkkeet annetaan. Mä en suostunu rakkkopunktoimaan lastani ja jouduin lähteä todella sairaan lapsen kanssa kotiin tk:sta. Mies lähti samantien tk:hn kun mä tulin lsen knssa kotiin ja tuli takaisin reseptin kanssa. Lapsi parani ja punktiota ei tehty.
Mikä on rakkopunktio?
No huhEn ois minäkään suostunu moiseen mutta ilman lääkettä en taatusti ois lähteny kotiin.
ai. mein kuopukselle tehtiin 8 kk iässä. Oli pakko, et saatiin varmuus 3 pussinäytettä oli ristiriitaisia. Ei se rakkonäyte taida olla tavallista pistämistä kummempaa, kai. Olin itse läsnä toimenpiteessä ja hyvin se meni.
Alkuperäinen kirjoittaja jörn:Todella törkeätä toimintaa lääkäriltä - kiusataan pientä. Laittaa oikein vihaksi! Kun vielä tietää, että antibiootti alkaa yleensä tehoamaan nopeasti.
Alkuperäinen kirjoittaja www:oon lastenosastolla ollut töissä sairaanhoitajana ja rakkopunktiossa nykyään iho puudutetaan emlalla ja ohuella neulalla otetaan se rakkopunktio, se ei nykyään satu. vain ihossa on tunto,rakossa ei. ja laastarisidos päälle. se ei ole iso juttu.eikä satu...
kurja tilanne ap:llä,toivottavasti pärjäätte yön ja saatte huomenna avun, huono lääkäri oli teillä kun ei antanut oireilevalle lääkettä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Mie tiedän, ettei se kuuri ois heti auttanut, mutta jos sen ois aloittanut heti, niin se ois alkanut vaikuttaa aiemmin,
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Mie tiedän, ettei se kuuri ois heti auttanut, mutta jos sen ois aloittanut heti, niin se ois alkanut vaikuttaa aiemmin,
Kyllä mulla helpotti kivut tunnin sisällä kun sain lääkkeen vti:hin. Mutta annetaanko lapsille eri lääkettä ku aikuiselle?
Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Mie tiedän, ettei se kuuri ois heti auttanut, mutta jos sen ois aloittanut heti, niin se ois alkanut vaikuttaa aiemmin,
Kyllä mulla helpotti kivut tunnin sisällä kun sain lääkkeen vti:hin. Mutta annetaanko lapsille eri lääkettä ku aikuiselle?
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Siis tytöllä (4½v), jolla on ollut virtsatietulehduksia ennenkin, useita, ja jopa estolääkitys pahimman kierteen katkaisemiseksi, saa oireet VTI:sta. Pissaa tippa kerrallaan housuun kun ei enää kestä pidätellä, itkee ja pitelee kaksin käsin alavatsaansa, koskee.
Ei kuumetta. Ei halua enää juoda, ettei tulis pissaa, kun se pissiminen tekee kovasti kipeää.
Vien tytön lääkäriin, ja otetaan pissanäyte. "Leukkarit" ++ (2 plussaa ) ja veri +++ (3 plussaa ).
Hoitaja toteaa, että hyvä kun tulitte jo nyt illalla ettekä jättäneet aamuun, saadaan lääkitys heti alkamaan - varma tulehdus.
Lääkäri tulee: "Lapsilta otetaan AINA 2 näytettä, joista ainakin toinen aamuvirtsasta. Että huomenna aamulla voitte sitten viedä sen kakkosnäytteen laboratorioon. Hei-hei!"
![]()
Mie pyysin ja selitin tytön taustaa ja sitä, että tyttö on oikeasti kipeä... mutta ei, ei saatu lääkettä, ei mitään.
Toivottavasti tuo tyttö jaksaa nyt yön yli pissavaivoissaan... ja suostuu vielä aamulla jonkin näytteen liruttamaan.
Mie tiedän kaikki karpalomehut ja puolukat, mutta en mie nyt yötävasten ala toista vielä millään puolukoilla pakkoruokkimaan.