Kassotaan, kassotaan miten käy...
Mie siis sitä auto-asiaa märehdin oikein urakalla tässä perjantaina ja eilen... ja eilen mie sit sen päätin ja keksin idean. Mie sästän, ja ostan sen auton sit itse, jos sitä ei kerran porukalla osteta.
Jos mulle on ns. budjetoitu talousrahoiksi n. 1800? / kk (määrä mikä ois noin suunnilleen varaa mennä talousmenoihin kuukaudessa) niin jos mie siitä säästän, ja laitan ne sit autokassaan, niin sit mie voin ostaa auton.
No, eilen mie sit aloin ääneen laskemaan, että jos
Juhla-Mokan vaihtaa halpiskahvimerkkiin,
Felixin ketsupin samoin, ja
jättää pois isännän ja tietty miunkin saunasiiderit, leipä leivotaan itse, mikä tietty tarkoittaa vaan sitä, että mies joutuu hoitamaan enemmän pieniä ( siis että leipomisesta tuleekin jotain),
ja sit mie puhelin, että olen myös kuullut
että jos ostaiskin täysmaitoa ja lantrais sitä vedellä, niin siitä tulis ikäänkuin rasvatonta maitoa...
ja sit mie jatkoin yhä, että tottahan on tyhmää ostaa kalliimpaa miehen lempisamppoota, kun samaa saa halpismerkkinäkin.
Lopulta mies kysyi, että miks mä moisia mietin... Ei meillä pitäs olla mitään erityistä syytä elää oikein niukasti, kai... hänen mielestään.
Sit mie kerroin, että mie aion ostaa sen auton sit säästyneillä talousrahoilla... jos sitä ei kerran voida porukassa miettiä ja laittaa hankintaan.
Tokikin mie muistin myös sit mainita, että tulevaisuudessa, kun mulla se auto jo joskus sit on, niin mie yhä veloitan jokaisesta ajoreissusta sen "taksimatka-rahan", joka siis ois mennyt taksiin... koska mies on taksilla matkustamisen kannalla enemmän kun oman auton hankinnan, ja jos mie itse säästän rahat autoon, niin ne "taksirahat" menee sit auton huoltokassaan... koska autoa varmaan pitää myös joskus huoltaa
Arvatkaapas mitä ukko tähän että?
No sitä vaan, että Juhla-Mokkaa ja Felixiä en vaihda... ja että ensviikolla mennään etsimään mulle autoa
Vähän mua kyllä hävettää :ashamed: , sillä ei kai oo oikein "huijata"... sillä en mie itsekkään Juhla-Mokkaa taikka Felixiä vaihtais...