Mie julistin "sodan", ja nyt taisin saada "voiton"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
:whistle: ;)
Kassotaan, kassotaan miten käy...

Mie siis sitä auto-asiaa märehdin oikein urakalla tässä perjantaina ja eilen... ja eilen mie sit sen päätin ja keksin idean. Mie sästän, ja ostan sen auton sit itse, jos sitä ei kerran porukalla osteta.
Jos mulle on ns. budjetoitu talousrahoiksi n. 1800? / kk (määrä mikä ois noin suunnilleen varaa mennä talousmenoihin kuukaudessa) niin jos mie siitä säästän, ja laitan ne sit autokassaan, niin sit mie voin ostaa auton.

No, eilen mie sit aloin ääneen laskemaan, että jos
Juhla-Mokan vaihtaa halpiskahvimerkkiin,
Felixin ketsupin samoin, ja
jättää pois isännän ja tietty miunkin saunasiiderit, leipä leivotaan itse, mikä tietty tarkoittaa vaan sitä, että mies joutuu hoitamaan enemmän pieniä ( siis että leipomisesta tuleekin jotain),
ja sit mie puhelin, että olen myös kuullut
että jos ostaiskin täysmaitoa ja lantrais sitä vedellä, niin siitä tulis ikäänkuin rasvatonta maitoa...
ja sit mie jatkoin yhä, että tottahan on tyhmää ostaa kalliimpaa miehen lempisamppoota, kun samaa saa halpismerkkinäkin.

Lopulta mies kysyi, että miks mä moisia mietin... Ei meillä pitäs olla mitään erityistä syytä elää oikein niukasti, kai... hänen mielestään.
Sit mie kerroin, että mie aion ostaa sen auton sit säästyneillä talousrahoilla... jos sitä ei kerran voida porukassa miettiä ja laittaa hankintaan.

Tokikin mie muistin myös sit mainita, että tulevaisuudessa, kun mulla se auto jo joskus sit on, niin mie yhä veloitan jokaisesta ajoreissusta sen "taksimatka-rahan", joka siis ois mennyt taksiin... koska mies on taksilla matkustamisen kannalla enemmän kun oman auton hankinnan, ja jos mie itse säästän rahat autoon, niin ne "taksirahat" menee sit auton huoltokassaan... koska autoa varmaan pitää myös joskus huoltaa :whistle:

Arvatkaapas mitä ukko tähän että?
No sitä vaan, että Juhla-Mokkaa ja Felixiä en vaihda... ja että ensviikolla mennään etsimään mulle autoa :D

Vähän mua kyllä hävettää :ashamed: , sillä ei kai oo oikein "huijata"... sillä en mie itsekkään Juhla-Mokkaa taikka Felixiä vaihtais... :whistle:

Hienoa. Noin mäkin olisin tehnyt. Se on oivallinen tapa kääntää jästipään miehen pää, kun homma kolahtaa sen omaan nilkkaan. Meillä mies kiukutteli aina ruokalaskujen suuruudesta, ja kun sitä viikon ruokki just vaihtamalla totutut merkit halvempaan se ei niin kamalana sitä ruokalaskun määrää pitänytkään.

hassua muuten, meilläkin se kaatui felix ketsupin ja maggin lihaliemen kohdalla se miehen pää.

miten se tie miehen sydämeen menikään :-)

Hyvä, mä toimin meillä vähän samaan tapaan :D Katos kun se toimii eikä tarvi kauheesti rähistä asiasta, hieman vain valottaa mitä tuleman pitää =)

On hyvä että sait voittosi, sinä olet sen omalla loistavalla sodankäynti kyvyllä ansainnut! :flower:

Hyvä! Niin sitä pitää. Sodan voittaja saa sanella rauhanehdot.. ;)

Ja sinä tarvitset sen auton (psst kerro miehellesi että mun mies osti mulle volvo s60:sen 02 vuosimallia jotta minun olis hyvä kuskata kahta lasta...)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mitä tohon talousmenoonne kuuluu ku ruoka?

Ruoka, pesuaineet, vaipat ja lääkkeet. Satunnaiset heräteostokset, esim. joku vaate, kengät, joku kattila tai muu tarpeellinen "keittiö-astia" tai vessaharja, jotain lehtiä mahdollisesti...

OK! huomasinkie, et teitä on paljon, IHANAA kun on tollasia perheitä vielä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljon sulla on rahaa talousmenoihin. Mulla on toi 400e kuussa ja sillä pitää pärjätä, lapsiakin on 7.

Mie oon kokolailla ostanut sitä, mitä on mieli tehnyt... En niinkään ole katsonut, mikä ehkä olisi taloudellisesti järkevintä :ashamed:
Mutta kun siihen ei ole erityistä tarvetta ollut, niin...
Mutta siis jos meillä aletaan ihan ajatuksella laskemaan ja katsomaan, niin talousmenoissa se suurin säästö helpoiten tulee.

:laugh: :laugh: Nyt lopetan ukolle nalkuttamisen ja otan sun keinot käyttöön.Luulen et ukkoon tulee kanssa vauhtia,kun ei saa enää oluitaan ja felixin ketsuppia!En siis tarvi autoa,mutta muita juttuja kyllä oman elämän helpottaminseen.hyvä,hyvä!!

Antaako mies sulle osan tuloistaan, vai mistä tuo 1800 talousraha kertyy, vai onko siinä lapsilisät + kotihoidontuki? Maksaako mies muut menot? Minä kun maksan noi lapsilisistä (ja kotihoidontuesta, jos on sitä tullut) mies taas maksaa talonlainat, vakuutukset, autolainat sähköt, vesimaksut yms
Mun ei ole koskaan tarvinnut sanoa miehelle että tarvin autoa, mutta täällä on välimatkat aika pitkiä (esim puheterapiat olleet 100km päässä)
onnea uudelle autolle :)

nyt on hyvä lähteä nukkumaan, tuli niin hyvä mieli :D
onnea uudelle autolle! sinä sitä tarvitset! mieti miten paljon enempi jää aikaa kun kaikki turha taksien ja linja-autojen kanssa kikkailu jää pois!

Yhteistyössä