miehelle ei kelpaa mikään pojan nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Vihaan itse täällä kaksplussalla näitä nimi alotuksia (keksikää lapselleni nimi) mutta minäkin alan olemaan aika epätoivoinen..

tyttäressä sain päättä lähes 90% mutta nyt kun pojasta kyse niin mikään ei kelpaa mutta ehdotuksiakaan ei ole tullut.

meillä on kaksikielinen perhe joten matit, tepot ja onnit sekä leevit on niin pois suljettuja omastakin puolesta.

Itse ehdotin sebastian, walteria tai elijahia ja ne melkein kelpasivat mutta nekin kuivu kasaan.

mitä teen ja mistä keksin lisää nimiä?

ei sen tarvitsekkaan olla virosta, noi nimet on lähinnä ruotsista.
kaikki noi matit ja leevit on vaan hiekkiksilla nähtyjä niin voisi olla vähemmän käytetty nimi harkinnassa.

Eli olet ehdottanut kolmea nimeä ja miehelle ei sen jälkeen kelpaa mikään?

Ottakaa nimilista esiin (almanakka, netti, tms) ja käykää systemaattisesti läpi kaikki pojan nimet (Kyllä, ei, ehkä) ja sitten keskustelkaa niistä jotka olivat "kyllä"-luokkaa.

meillä ei meinannut millään löytyä sopua nimen suhteen tälle kolmannelle. meillä siis poika, tyttö ja sitten tuli poika ja oli kyllä sellaista soutamista ja huopaamista. sitten mies sanoi, että minä saan päättää ja laitetaan hänen toivomansa toiseksi nimeksi. Hyvä nimi tuli pojalle. Johannes Aleksanteri :)