miehelle vasektomia? Ollaan 33 ja 25v...

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Onko järjetöntä miehen mennä vasektomiaan tässä vaiheessa?

Meillä on kaksi pient lasta 1,5v ja pian 3v ja tuntuu siltä että lapsiluku on täynnä mutta totuushan on että meillä on helposti vielä 10v aikaa hankkia iltatähti.

Sitten kuitenkin tulee eteen kysymys että kumpi pahempi epätoivottu raskaus ja suunnitelmat aivan pyllylleen vaiko ei enää sitä mahdollisesti toivottua iltatähteä?

Mies on ehdottomasti sitä mieltä että lapsiluku on tässä mutta pelkää että mitä jos minä pyörränkin päätökseni ja vaikka vaihdan toiseen mieheen siksi että haluan vielä lapsen!

Mulla on nyt kierukka ja olen siihen muuten tyytyväinen mutta pelkään että se pettää ja tulen raskaaksi, aborttiin en suostu ja mies sanoi että jos tulisin nyt raskaaksi niin hyppäisi parvekkeelta :D

Siis onko sun mies 33? Mä en tiedä, miksi se olis liian aikaista, jos kerran tiedätte, ettei tarvii tulla enää lisää lapsia.

Ethän sä miestäsi nyt sen takia jätä, että haluaisit lapsen! Ei miehes tosissaan voi semmosia kelailla. :D

Vai toivotteko te iltatähteä jonkun 10 vuoden kuluttua? Just kun lapset on niin isoja, ettei niitä tartte koko ajan kattoo perään, niin haluisitteko kumminkin vielä öisen valvottajan? :D

Kyl mä sanoisin, että "nips" voi olla ihan hyvä ratkaisu. Kunhan siitä on varma.

En suosittelisi tuossa tilanteessa... Mitä vain voi tapahtua. Lapsi (lapset) kuolla, puoliso kuolla, mieli muuttua lapsiluvun suhteen, ero, jne.

Mikäli siihen kuitenkin miehesi päätyy, niin ehdottomasti spermaa sitten pakkaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976447:
Siis onko sun mies 33? Mä en tiedä, miksi se olis liian aikaista, jos kerran tiedätte, ettei tarvii tulla enää lisää lapsia.

Ethän sä miestäsi nyt sen takia jätä, että haluaisit lapsen! Ei miehes tosissaan voi semmosia kelailla. :D

Vai toivotteko te iltatähteä jonkun 10 vuoden kuluttua? Just kun lapset on niin isoja, ettei niitä tartte koko ajan kattoo perään, niin haluisitteko kumminkin vielä öisen valvottajan? :D

Kyl mä sanoisin, että "nips" voi olla ihan hyvä ratkaisu. Kunhan siitä on varma.

Siis en tietenkään jätä ja ei haluta iltatähteä valvottamaan, mutta ihmisen mieli on kummallinen ja mieli muuttuu kummasti vuosien myötä :D
Mutta siis en usko että mitenkään olisin onneton ilman sitä iltatähteä vaan haluisin ennen kaikkea viettää mukavaa (:D) perhe-elämää yms.

Kyllä mäkin olen sitä mieltä että se olis hyvä vaihtoehto ja mä sitä miestä olenkin siihen piiskannut sillä haluan että tietää miten tosissani olen siitä ett aborttia en tee jos vahinko käy.

Lisään vielä että puoli vuotta sitten ennen kuin otin kierukan niin sain sellasta palautetta siitä että edes harkitsimme vasektomiaa että siksi kysyn yleistä mielipidettä :D Viimeksi olin kuulemma hullu kakara :D

Ja kyllä, mies on 33 :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="minä";23976475]En suosittelisi tuossa tilanteessa... Mitä vain voi tapahtua. Lapsi (lapset) kuolla, puoliso kuolla, mieli muuttua lapsiluvun suhteen, ero, jne.

Mikäli siihen kuitenkin miehesi päätyy, niin ehdottomasti spermaa sitten pakkaseen.[/QUOTE]

Ei se että lapsemme tai puolisoni kuolisi vaikuttaisi mitenkään päätökseeni, eikä ero. Olen vauvani tehnyt, enkä koe tarvetta mihinkään suurperheeseen.

Mites toi sperman pakastus periaatteessa menee? mitä maksaa yms?

Tietenkään en osaa teidän puolesta sanoa, mutta ittestäni tiedän, etten tule itkemään menetettyjen siittiöiden perään. Totta kai elämäntilanteet muuttuu, mutta eihän lapsensaanti olisi myöhemmin varmaa, vaikkei sterilisaatiota tehtäisikään.

mun mielestä on järjetöntä.
olette vielä niin nuoria, että mikätahansa lopullinen päätös suuntaan tai toiseen tuntuisi ihan kahjolta minusta.

Eikö järjetöntä olisi myös tulla raskaaksi joka voisi viedä meidät taas niin loppuun palaneiksi että edessä olisi ero tms?

Miksi se on niin hullua että nuorena päättää ettei halua enempää lapsia? Mun mielestä se on just fiksua suunnittelua. Se että joskus mahdollisesti haluaa lapsia on vaan tunne asia.

Ei toi sperman pakastaminen kyllä olis meidän juttu, jos tää päätös tehdään niin kyllä se on lopullinen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976447:

Ei sitä koskaan voi tietää mitä ajattelee sitte 10 vuoden päästä. Yks tuttu oli 13v kun hänen vanhemmat päätti että ehkä ne sittenkii haluaa toisen muksun (ja hankki sen kans). Että sillee...

Eikö järjetöntä olisi myös tulla raskaaksi joka voisi viedä meidät taas niin loppuun palaneiksi että edessä olisi ero tms?

Miksi se on niin hullua että nuorena päättää ettei halua enempää lapsia? Mun mielestä se on just fiksua suunnittelua. Se että joskus mahdollisesti haluaa lapsia on vaan tunne asia.

Ei toi sperman pakastaminen kyllä olis meidän juttu, jos tää pätös tehdään niin kylä se on lopullinen.

tää on mun mielipide hei vaan :) ja minusta järjetön ihan vaan koska ihmismieli on muuttuvainen. ja kun ei ole PAKKO tehdä mitään lopullista päätöstä,en tekisi. ehkäisyn pettäminenkin on minusta aika epätodennäköistä kuitenskin.
samalla lailla voi ajatella, että se vasektomia ajais teidät eroon :mies pelkää, että haluat lapsia tai jospa alatkin haluta. ja toisaalta, seuraava lapsi voikin sitoa teitä enempi yhteen eikä erottaa. eli nää asiat on niin monipiippuisia kuitenkin, että se päättämisen lopullisuus on minusta hullua,kun siihen ei ole mitään pakkoa.

Meidän lapsiluku tulee jäämään kahteen ja olemme vähän samaa miettineet, mutta koska se päätös olisi lopullinen ja tulevaisuudesta ei tiedä, niin emme voi kuitenkaan vielä päättää sitä. Ei vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976611:
Kyllä suurin osa ihmisistä silti tietää mitä haluaa, ne on tuuliviirit ihan erikseen.

Ap:han ei nimenomaan voi sanoa olevansa täysin varma, etteikö haluaisi vielä lapsia tulevaisuudessa.

Mä sain ekan lapseni 22v ja olin aivan varma etten toista ikinä tee. Sitten ex-mieheni kuoli, löysin uuden miehen ja rakastuin ja niin vaan päätettiin tehdä yhteinen lapsi vaikka minulla oli ikää jo 35v. Eli kyllä mieli voi muuttua.

mä tiedän muutaman miehen ihan perhepiiristä joista on viisikymppisinä tullut uudestaan isiä.Niillä on ollut uusi nuori vaimo joka on tahtonu lasta.Ja miehet myös vaikka ennen vannoneet ettei enää lapsia.Mieli kun muuttuu samoin kuin elämäntilanteet.
Sanoisin itse ettei vielä kannata.Jos vaikka miettii omaa elämää kymmenenkin vuotta taaksepäin tai vaikka vain viisi niin kyllä siitä on ainakin minulla mielimuuttunut monen asian suhteen,suuntaan ja toiseen.

Mä en mitenkään voi kuvitella että se tunne että haluaisin yhden lapsen lisää niin voisi ajaa meidät eroon, mutta se että jos saadaan vielä yksi yhtä hankala lapsi kuin mitä meillä jo kaksi on niin voi kyllä ehdottomasti ajaa meidät eroon.

Mä en mitenkään voi kuvitella että se tunne että haluaisin yhden lapsen lisää niin voisi ajaa meidät eroon, mutta se että jos saadaan vielä yksi yhtä hankala lapsi kuin mitä meillä jo kaksi on niin voi kyllä ehdottomasti ajaa meidät eroon.

mä tarkoitin, että siinä tilanteessa jos sä palavasti haluaisit lapsen ja miehellesi olisi tehty vasektomia,se voisi raastaa sun miestä todella paljon ja sitä kautta ajaa vaikeuksiin koko suhteen.
spekulaatiotahan tämä kaikki toki :)
mutta kannattaa miettiä siltikin kaikin puolin ,eikös ? =) kuten just että se kolmas lapsihan voiskin olla se kaikki helpoinkin :)

[QUOTE="hipp";23976654]mä tiedän muutaman miehen ihan perhepiiristä joista on viisikymppisinä tullut uudestaan isiä.Niillä on ollut uusi nuori vaimo joka on tahtonu lasta.Ja miehet myös vaikka ennen vannoneet ettei enää lapsia.Mieli kun muuttuu samoin kuin elämäntilanteet.[/QUOTE]

No näinpä! Jotenkin kuulostais ihan järkevältä jos joku lähes 50v haluaisi tehdä tuon leikkauksen, mutta miksi ihmeessä joku kolmikymppinen? Kyllähän sitä kuulee ihan tosi omituisia "minä en kyllä koskaan..."-juttuja, mutta ei kai kukaan noin nuori tahdo tuota mahdollisuutta menettää ihan ikuisiksi ajoiksi?

Itsekin olen "aivan varma" etten muksuja halua, mutta jos joku lääkäri tulis sanomaan että on keksiny ilmasen ja helpon keinon jolla saa aikaseks täydellisen lapsettomuuden, niin en kyllä leikkiin menisi. Hulluahan se ois!

No näinpä! Jotenkin kuulostais ihan järkevältä jos joku lähes 50v haluaisi tehdä tuon leikkauksen, mutta miksi ihmeessä joku kolmikymppinen? Kyllähän sitä kuulee ihan tosi omituisia "minä en kyllä koskaan..."-juttuja, mutta ei kai kukaan noin nuori tahdo tuota mahdollisuutta menettää ihan ikuisiksi ajoiksi?

Itsekin olen "aivan varma" etten muksuja halua, mutta jos joku lääkäri tulis sanomaan että on keksiny ilmasen ja helpon keinon jolla saa aikaseks täydellisen lapsettomuuden, niin en kyllä leikkiin menisi. Hulluahan se ois!

Mä taas en ymmärrä, että vanhat ihmiset tekee noita. Eihän vanhat naiset enää tule raskaaksi. Mä ainakin haluan nauttia tästä kolmekymppisenä olosta ilman kurjia kortsuja tai muita ehkäisimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976611:
Kyllä suurin osa ihmisistä silti tietää mitä haluaa, ne on tuuliviirit ihan erikseen.

Mä en koe olevani tuuliviiri mutta siitä huolimatta, että ainokaiseksi ajateltu esikoinen oli jo 14v niin se järjetön vauvakuume ja toive toisesta lapsesta iski.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976753:
Mä taas en ymmärrä, että vanhat ihmiset tekee noita. Eihän vanhat naiset enää tule raskaaksi. Mä ainakin haluan nauttia tästä kolmekymppisenä olosta ilman kurjia kortsuja tai muita ehkäisimiä.

Eli kukaan 42-vuotias nainen ei voi saada lapsia? (selvennys: 33-25=8 eli 50-8=42)

Ja aloittajahan on ihan tyytyväinen ehkäisyynsä, kuinka suurella todennäköisyydellä nyt kierukkakaan pettää?

Yhteistyössä