miehelle vasektomia? Ollaan 33 ja 25v...

Mielummin naiselta piuhat poikki, koska nainen voi sen jälkeen saada vielä lapsia koeputkihoidoilla. Miehen siittiöitä ei ole järkeä säilöä kymmeniä vuosia. Mulla on 5 tuttua (4 miestä, 1 nainen) joille tehty sterilisaatio ja 3 miehistä ja se yksi nainen ovat niitä katuneet. Miehet ovat katuneet vasta vuosien jälkeen, nainen lähes heti. Miehille on tullut yhtäkkinen elämäntilanteen muutos ja uusi vaimo vanhoilla päivillä. Miehen lisääntymisikä on niin paljon pidempi kuin naisen, että muutoksia saattaa siinä ajassa tulla. 50% avioliitoistakin purkautuu... ja vielä se mahdollisuus että yhdessäkin haluaisitte iltatähden.

Itse en 25 vuotiaana ollut yhdenkään äiti ja en edes halunnut lapsia. Vasta 35 vuotiaana aloin tilanteiden muututtua lisääntyä.

[QUOTE="eee";23982983]Ihmettelen ap vain sitä, miksi olet niin kovin ehdoton abortin suhteen, jos kerta et lapsia lisää halua, ennestäänkin on jo hankalat lapset ja kolmas lapsi ajaisi sinut ja miehesi eroon?[/QUOTE]

Koska mun mielestä abortti on murha.

MInäkin sanoisin, että odottakaa vielä hetki, vaikka sen parisen vuotta. Lapset kasvaa, elämä helpottaa, niin silloin pystytte tekemään sen päätöksen tavalla puhtaalta pöydältä.

Meilläkin kahden ekan ikäero reilut 1,6vuotta, toinen oli todella haastava ja vaativa vauva, joka ei nukkunut milloinkaan. Vaikka meillä aikaisemmin oli puhuttu kolmestakin lapsesta, niin toka jälkeen olin vakaasti sitä mieltä, että kolmatta meille ei enään tulee. Annettiin sit asian olla, aika meni, lapset kasvoi hiukan. Kuopuksen ollessa reilu 2v otti mies ton kolmannen lapsen puheeksi. MIetittiin, pohdittiin ja päätettiin, että saa tulla jos on tullakseen. Tulinkin raskaaksi ja toisen ja kolmannen ikäero 3,5vuotta. Kolmas lapsi tosin vahvisti meidän päätöksen siitä, että nyt meidän lapsiluku on varmasti täynnä. Sitä tunnetta ei osaa kuvailla, mutta ei ole ollenkaan sellaista, "entä jos" ajattelua enään.... Mies kävi sitten alkuvuonna vasektomiassa, ikää hänellä silloin 31v.

Ei todellakaan kannata. Vaikka ydinperheenne säilyisi yhdessä ilman iltatähtitoiveita kunnes kuolema erottaa, voi tilanteet silti muuttua. Ei siihen tarvita kun yksi kesälomareissu, autokolari ja sinä tai miehesi saattaa huomata olevansa lapseton leski. Siinä tilanteessa viimeistään varmasti toivoisi eloonjääneelle (oli se kumpi vain) mahdollisuutta uuteen perheeseen ja lapsiin...

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23976447:
Siis onko sun mies 33? Mä en tiedä, miksi se olis liian aikaista, jos kerran tiedätte, ettei tarvii tulla enää lisää lapsia.

Ethän sä miestäsi nyt sen takia jätä, että haluaisit lapsen! Ei miehes tosissaan voi semmosia kelailla. :D

Vai toivotteko te iltatähteä jonkun 10 vuoden kuluttua? Just kun lapset on niin isoja, ettei niitä tartte koko ajan kattoo perään, niin haluisitteko kumminkin vielä öisen valvottajan? :D

Kyl mä sanoisin, että "nips" voi olla ihan hyvä ratkaisu. Kunhan siitä on varma.

Hah, minä ainakin tunnen naisen, joka jätti miehensä (jolle oli tehty vasektomia) siksi, että myöhemmin kuitenkin halusikin lisää lapsia!! Tottakai niin voi tapahtua.

Kukaan ei voi sanoa, onko sterilisaatio miten oikea ratkaisu teille. Sitä pitää vain miettiä perusteellisesti, että kuinka varma on siitä omasta päätöksestään, että lapset ovat tässä. Piste. Ja miettiminen on tärkeää erityisesti sille joka sitä sterilisaatiota miettii. Tietenkin nämä on asioita joita mietitään pariskuntana, mutta silti mun mielestä sen jolle sterilisaatio tehdään, erityisesti sen täytyisi olla varma päätöksestään.

Meillä mä olen varma että nämä on tässä, kiitos ei enempää. Ja olen siitä niin varma, että mulle tehdään sterilisaatio. Mies saa mun puolestani halutessaan lisätä omaa lapsilukuaan vaikka jonkun toisen kanssa.... ;) Aikuisten oikeasti meillä kummatkin on sitä mieltä, että tässä nämä nyt ovat.

Te olette aika nuoria ja teidän lapset on vielä aika pieniä. Ei se tietenkään sano sitä, että tekisitte nyt väärän päätöksen, mutta mitä haittaa olisi antaa päätöksen vielä kypsyä ja varmistua vaikkapa vuoden verran...? Vai kuinka kauan olette pohtineet tätä asiaa? (en jaksanut lukea kaikkia vastauksia) Eli painottaisin sitä, että miettikää ja kypsytelklää päätöksen varmuutta hetki. Eipä sitten ainakaan tule kaduttua myöhemmin (tai ainakin todennäköisemmin ei )

Olen eronnut ja mielestäni vasektomia oli aivan hyvä. Näin ei kukaan ainakaan saa ylipuhutuksi lasten hankintaan, nuo nykyiset riittävät. Jos aivan pakko olisi lapsi hankkia, niin ainahan adoptio on mahdollinen.

Me olemme mieheni kanssa 27 ja 29 vuotiaita,ja mies on jonossa vasektomiaan.
Olemme molemmat täysin varmoja ,ettei enää yhtään lasta tule tähän perheeseen.
Eikä myöskään silloin jos ero tulee.
Asiasta kävimme perusteellisen keskustelun asiasta.Otimme myös esiin sen ,että jos tulevaisuudessa tulee ero.

Sä olet AIVAN VARMA että aborttia et tekisi jos raskaaksi tulisit. Sä et edes mieti mitään muuta vaan sä olet VARMA.
Sterilisaation kohdalla sä mietit no mutta entäs jos, ja mitäs jos kuitenkin, ja ehkä jos sitten, ja tilanne voi muuttua, tai mieli voi muuttua, tai tai tai...
Abortti, lapsen pitäminen, sterilisaatio, ne on kaikki LOPULLISIA päätöksiä joihin tarvitaan VARMUUTTA. Jos yhdenkään noiden kohdalla epäröi ja miettii entäs jos sittenkin, niin sitten siihen ei varmaan kannata ryhtyä? Vai kuinka?

[QUOTE="vieras";23983748]Sä olet AIVAN VARMA että aborttia et tekisi jos raskaaksi tulisit. Sä et edes mieti mitään muuta vaan sä olet VARMA.
Sterilisaation kohdalla sä mietit no mutta entäs jos, ja mitäs jos kuitenkin, ja ehkä jos sitten, ja tilanne voi muuttua, tai mieli voi muuttua, tai tai tai...
Abortti, lapsen pitäminen, sterilisaatio, ne on kaikki LOPULLISIA päätöksiä joihin tarvitaan VARMUUTTA. Jos yhdenkään noiden kohdalla epäröi ja miettii entäs jos sittenkin, niin sitten siihen ei varmaan kannata ryhtyä? Vai kuinka?[/QUOTE]

Mä olen aivan varma että aborttia en halua, enkä tee.
Sterilisaation kohdalla kyselen mielipitietiä jotka voi saada ajattelemaan eri tavalla, oma ajatukseni on että EMME halua enää lapsia, emme vaikka kuka kuolisi tai eroaisi.

Mielummin naiselta piuhat poikki, koska nainen voi sen jälkeen saada vielä lapsia koeputkihoidoilla. Miehen siittiöitä ei ole järkeä säilöä kymmeniä vuosia. Mulla on 5 tuttua (4 miestä, 1 nainen) joille tehty sterilisaatio ja 3 miehistä ja se yksi nainen ovat niitä katuneet. Miehet ovat katuneet vasta vuosien jälkeen, nainen lähes heti. Miehille on tullut yhtäkkinen elämäntilanteen muutos ja uusi vaimo vanhoilla päivillä. Miehen lisääntymisikä on niin paljon pidempi kuin naisen, että muutoksia saattaa siinä ajassa tulla. 50% avioliitoistakin purkautuu... ja vielä se mahdollisuus että yhdessäkin haluaisitte iltatähden.

Itse en 25 vuotiaana ollut yhdenkään äiti ja en edes halunnut lapsia. Vasta 35 vuotiaana aloin tilanteiden muututtua lisääntyä.

Se koeputki hoitohan ei maksa yhtään!!!!!!
Tunne lapsettoman pariskunnan ja voin sanoa ettei lapsettomuushoidot OLE HALPOJA!
Er iasia jos kylpee rahassaa niin samakos tuo mitä tekee.

kävin tohtorilla laittamassa putket poikki 5v sitten. nyt olen 36v ja elämä helpottui huomattavasti sen jälkeen. no sen jälkeen erosimme mutta miksi haluaisin lisää lapsia, niitä on jo kolme ja siihen sai jäädä. jos se ei miellytä seuraavaa kumppaniani niin aina voidaan yrittää onnistumatta :)
en oikeasti enää tässä iässä jaksaisi sitä vaipparulettia ja teinikiukuttelu saatika sitten 10vuoden päästä

[QUOTE="mies";23984266]Miehelle ei milloinkaan pidä tehdä sterilisaatiota. Olemme hedelmällisiä vielä satavuotiaanakin ja siihen mennessä vaimo ehtii vaihtua moneen kertaan.[/QUOTE]
Aika hienoo sanoo vaimolle tohon tyyliin. Kun vaimolla tulee vaihdevuodet, äijä vaihtaa nuorempaan. Arvaapa mitä? Jotkut miehet oikeasti rakastaa naistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23984459:
Aika hienoo sanoo vaimolle tohon tyyliin. Kun vaimolla tulee vaihdevuodet, äijä vaihtaa nuorempaan. Arvaapa mitä? Jotkut miehet oikeasti rakastaa naistaan.

Arvaapa mitä! Jotkut naiset ovat paskoja pettäjiä ja silloin mies voi etsiä uuden kumppanin.

[QUOTE="mies";23984476]Arvaapa mitä! Jotkut naiset ovat paskoja pettäjiä ja silloin mies voi etsiä uuden kumppanin.[/QUOTE]

Aha. Minä en ole pettäjä, saatikka paska, eikä ap:kaan varmaan ole. Teen miehen onnelliseksi ja olen hänelle tärkeä. Mieheni ei halua lapsia muiden naisten kanssa.

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel

Yhteistyössä