Miehen aikuinen lapsi menee aina taaperon edelle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on puolitoistavuotias ihana pieni taapero. Asumme tätä nykyä kahdestaan lapsen kanssa. Lapsen isällä on edellisestä liitosta juuri täysi-ikäysyyden saavuttanut lapsi. Tämä aikuinen lapsi menee aina pienen lapsen edelle. Kaikessa. Raskaana ollessani mies vietti aikaa tämän täysi-ikäisen lapsen kanssa ja joutui todistelemaan hänelle ettei vauvan myötä heidän isä-tytär suhteensa muutu. Minä jäin raskaana yksin ja erosimme. Emme asu enää yhdessä. Mies lupasi keskittyä enemmän minuun ja vauvaan ja lupasi viettää kanssani aikaa. Minä kuitenkin jäin kakkoseksi mahani kanssa kun lapseni isä vietti lasketun ajankin tienoolla aikaa tämän täysi-ikäisen lapsensa kanssa tiiviisti, (tämä nuori nainen asui usean viikon isänsä luona). Lapsen synnyttyä aina ensin tulee miehen aikuinen lapsi. Esimerkkiä isän ajattelutavasta. Nytkin olemme kipeänä pienen taaperoni kanssa kotonamme ja eristyksissä korona tuloksien tuloon asti. Taaperon isä ei suostu tulemaan tänne auttamaan, ettei altistu mutta hakee autolla kipeän täysi-ikäisen tyttärensä, (joka ei korona-testeissä halunut köydä) pääkaupunkiseudulta tänne kotipaikkakunnalle. Raivostuttaa.

Tää oli vauvapalstallakin.

Mutta mies yrittää ylläpitää vanhemman lapsensa mielenterveyttä. Se voi olla koetuksella. Nämä eronneen uudet suhteet ovat aina ongelmallisia. Sen kyllä tietää jo valmiiksi.

Ap vastaa. Kyllä on ihan miehen oma aikuinen lapsi. Mies näki satunnaisesti lastaan joka asui äidinsä kanssa samassa kaupungissa. Mutta tilanne paheni kun tulin raskaaksi. Mies joutui tälle lapselleen todistelemaan kaikin tavoin että tämä on aina ykkösenä. Nyt tämän nuoren saavuttaessa täysi-iän ja siirtyessään lähemmäs isäänsä ollaan me jääty ihan taaperon kanssa keskenämme. Mies ei edes tule hoitamaan tätä meidän yhteistä lasta, ellei tämä täysi-ikäinen pääse mukaan. Monesti peruu taaperon katsomisen vedoten tähän toiseen lapseensa. Tietysti mies tapaa lastaan, mikä on hieno juttu mutta meillä kuoli parisuhteesta läheisyys ynm. kun aina tämä aikuinen lapsi oli tärkeämpi kun meidän yhteinen aika, minä tai meidän yhteinen vauva. Nyt en enää edes haaveile yhdessä elämisestä, koska on niin loukattu olo tästä miten on meitä kohtaan käyttäytynyt. Harmittaa vaan taaperon puolesta.

Yhteistyössä