miehen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pirjo

Uusi jäsen
02.11.2004
25
0
1
siis minun anoppi ei kohtele kaikkia lastenlapsiaan tasapuolisesti. Kuten ei ilmeisesti ole kohdellut aikoinaan lapsiaankaan.
Nyt meidän lapset kysyvät "miksi mummi ei käy meillä vain serkkujen luona?" Ja eikö mummi välitä meistä kysymyksiä tulee......
Mies on haluton ottamaan asiaa puheeksi äitinsä kanssa, pelkää kai riitaa. Mutta minä taas koen että se olisi mieheni tehtävä.
Toisaalta asia ei minua haittaa, lapsilla ovat toiset isovanhemmat, joilta saavat aikaa ja huomiota, mutta lasten kysymykset satuttavat?

Meillä sama homma. Mieheni pojat, joista toinen mummon suosikki, pääsi mummon kanssa matkoille ja sai lahjoja. Toinen, vanhempi pojista sit ihmetteli tätä ja en osaanut vastat siihen. <isompana sit vaan tuumasi, että mummo ei hänestaä tykkää.Mitäpä siihen oli lisäämistä.

Meillä taas on niin, että mieheni vanhemmille on ykkösasia passata ja paapoa mieheni sisaria ja heidän lapsiaan. hellanlettas sentään kun on niin somasti kaikki! Isovanhemmat ovat itse noin 75v ja nämä maailmankaikkeuden keskipist-tyttäret viisikymppisiä. En ole katkera mutta kuitenkin....tasapuolisuutta mä toivoisin lapsille.

Sama täällä, mutta parempi kai näin kuitenkin. Anoppi hoitaa paljon miehen siskon lapsia ja muutenkin ovat paljon enemmän tekemisissä, mutta toisaalta myös määrää siitä miten lapsia pitää hoitaa, pukea, mitä saa syödä, harrastaa, pelata, katsoa telkkarista jne.

En tiedä, miten asia oikeastaan lasten kannalta on, mutta ainakin minun mielenterveyteni kannalta on parasta, että minä ja mieheni päätetään lasten kasvatuksesta ilman että täytyy huutaa ja riidellä perheen asioista sukulaisten kanssa vähän väliä. Lapset kuitenkin näkevät molempia isovanhempiaan useamman kerran vuodessa eikä se heiltä ole pois, vaikka anoppi "osallistuu" serkkujen elämään paljon enemmän.

Yhteistyössä