Miehen ei ole pakko käydä armeijaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ärsyttää kun miehet aina valittavat siitä, että "Miksi vain miesten on pakko käydä armeija ja naisten ei tarvitse käydä armeijaa" ja "Armeijaa ei voi verrata synnyttämiseen, kun synnyttäminen on täysin vapaaehtoista". Juu, kyllähän se on totta, että synnyttäminen on täysin vapaaehtoista, mutta niin on armeijan käyminenkin. Miehen ei ole pakko käydä armeijaa, menköön sivariin tai menköön puoleksi vuodeksi vankilaan, jos ei armeijaan halua mennä, tai käykööt hakemassa lääkäriltä punaiset paperit. Joten kyllä minä uskon, että jokainen joka armeijaan on mennyt, olisi edes sen verran motivoitunut siihen hommaan, ettei koko ajan valittaisi siitä että "Yhyy, kuinka paskaa hommaa tämä nyt on".

No voit yleistää, onko asevelvollisuuden suorittaminen vapaaehtoista? Ottaa ne punaiset paperit ilman että ne vaikuttavat koulutus- ja työllistymismahdollisuuksiin? Urpo..

Perinteiset miehiset roolimallit jyrää, naiset ulkoistaa ikävät asiat miehille ja heidän sukupuolensa ylisuojelun, miehet eivät saa vastineeksi yhtään mitään.

Vedotkaa nyt miehisyyteen, kyllä idioottimiehet pokkuroi teidän naisten edessä ja mielistelee leikkimällä tosimiestä, saamatta tosiaan mitään vastineeksi. Hyväntahtoisia hölmöjä riittää.

Mun mies kävi ASEETTOMAN palveluksen. Eikä ole uskonnollinen, suoritti velvollisuutensa,mutta ilman asetta. Annan sille arvoa, moni ei viitsis :) (En itsekään!)

En tunne yhtäkään miestä, joka olisi valittanut armeijan käymistään tai valittanut, ettei se ole naisille pakollinen. Onneksi en tunne! Ja ei, ei synnytystä ja armeijaa voi verrata toisiinsa. Ainut yhteinen asia niillä on se, että kumpaakaan ei ymmärrä, ellei sitä ole itse kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä se on "pakko" käydä jos on mies. Ei tietenkään koske pullamössöporukkaa ja mammanpoikia :)
Minä katson että se on niinkuin velvollisuus. :)

Mitä vikaa on pullamössöporukassa ja mammanpojissa ? Sitä samaa pullamössöä te naiset olette, ei teidänkään ihmisarvoa kukaan kyseenalaista.

[QUOTE="vieras";23519810]Onko nainen ihminen?[/QUOTE]

Miehinen roolimalli on niin ahdasmielinen ja surkea, että ei välillä jaksa tätä tosimies lässyttämistä, sentakia moni mies luultavasti tappaa itsensä kun ei pysty täyttämään niitä "tosimiehen" saappaita.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä se on "pakko" käydä jos on mies. Ei tietenkään koske pullamössöporukkaa ja mammanpoikia :)
Minä katson että se on niinkuin velvollisuus. :)

Läpä läpä lässyn lää. Olet siis mies joka on suorittanut velvollisuutensa ja on sitä kautta "oikeutettu" arvostelemaan muita? Eipä se sun mielipiteestä sen nykyaikaisempaa tee, naurettavaa 50-lukulaista hapatusta. Tervetuloa 2000-luvulle jossa intin käynti ei todellakaan takaa miehisyyttä eikä sivari tee miehestä homoa tai pullamössöpojua ;)

Markus Kajo: :)
Nainen on vähän niin kuin papukaija: voit asua sen kanssa 20 vuotta ja kuunnella sen juttuja, mutta sinulla ei ole aavistustakaan mitä sen päässä liikkuu.

[QUOTE="mies";23519917]En halua olla 'tosimies' tai 'miehinen mies'. Olen oma itseni ja tasapainoisempi kuin moni muu.[/QUOTE]

Juuri näin, minäkään en halua olla mikään kävelevä stereotypia miehestä. Haluan olla oma itseni, olen intin käynyt mutta en jaksa enää tätä tosimies paskaa, olen saanut siitä tarpeekseni.

Aika omituista jos ei voi sen lyhyen ajan olla intissä.
Siellä saa hyvän kunnon ja perustan elämälle. Oppii asioita ja ryhmä henkeä. Yhteistyötä.
Mikä siinä on niin pelottavaa että ei voi mennä suorittamaan varusmiespalveluksen?
Joka viikonloppu on vapaata. Saa palkkaa ja esim lukiolainen saa kursseja hyväksytyksi.

Siellä saa hyvän kunnon ja perustan elämälle. Oppii asioita ja ryhmä henkeä. Yhteistyötä.
Mikä siinä on niin pelottavaa että ei voi mennä suorittamaan varusmiespalveluksen?
Joka viikonloppu on vapaata. Saa palkkaa ja esim lukiolainen saa kursseja hyväksytyksi.
Luk.. mitä? Lukio on kyllä tapana suorittaa loppuun ennen armeijaan menemistä :D

Ja armeija nyt on niin jämähtänyt mesta, että ryhmätyötä kannattaisi opetella jossain ihan muualla. Luonnevikaisten suojatyöpaikkoja täynnä.

jotkut saattavat kokea ihmishengen pyhänä eivätkä halua opetella tappamaan toista ihmistä, sitähän armeijassa opetellaan, toisia ihmisiä tappamaan

No ei kuule alle 5 euron päiväpalkalla paljon eletä. Armeijassa tehdään orjatyötä orjapalkalla.

Kyse on moraalista ja siitä mitä pitää itse oikeana. Minusta armeijaikäisenä on turhan myöhäistä oppia noita mainitsemiasi asioita. Ne pitää oppia jo kotona lapsena samalla kun saa perustan elämälleen. Siviilipalvelus kestää pitempään, mutta illat ovat vapaita. Totaali on taas toiseen suuntaan.

[QUOTE="vieras";23519995]No ei kuule alle 5 euron päiväpalkalla paljon eletä. Armeijassa tehdään orjatyötä orjapalkalla.[/QUOTE]

On se enemmän rahaa kuin opintotuki.Poikani tienaa opiskelurahoja armeijassa.

On se enemmän rahaa kuin opintotuki.Poikani tienaa opiskelurahoja armeijassa.
icon_facepalm2.gif

Yhteistyössä