miehen ex lähestyi minua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärripurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärripurri"

Vieras
Kertoi, että juuri pari viikkoa sitten tapailemaan alkamani mies on hänen pitkäaikainen ex (suhde tosin loppunut pari vuotta sitten) ja mies on kuulemma tuomittu muutama kuukausi sitten ehdolliseen pahoinpitelyistä ja seksiin pakottamisesta. Tehnyt nämä asiat siis exälleen. En voi uskoa miehestä hän on niin huolehtiva ja kiltti. Mitä teen?! :(

Kannattaa selvittää asioiden todellinen laita. Älä ammu viestintuojaa. Kysy, onko tuomiot julkisia, niin voit itse tarkistaa niiden todenperäisyyden. Mikäli tieto on oikea, niin saat kiittää exää, että varoitti sinua.

[QUOTE="ärripurri";30721230]Ovat kuulemma julkisia. En vaan voi uskoa miehestä, en millään. Niin hyvä ja hellä.. ja mukava. Mutta faktat puhuvat nyt toista :([/QUOTE]

Ovathan ne hyviä ja helliä aikansa. Siihen asti, kun kaikki menee heidän mielensä mukaan.

Odotas, kun alkaa tulla pieniä ryppyjä rakkauteen. Saat ensimmäisen tönäisyn ja selittelet, että se oli vahinko. Saat ensimmäisen läpsäisyn, etkä vieläkään usko sitä todeksi, kun mies on niin hyvä ja hellä. Ensimmäisen mustan silmän jälkeen päätät antaa vielä mahdollisuuden, kun kyllähän sinä hänet parannat rakkaudellasi. Kun makaat sairaalassa henkitoreissasi vakavan pahoinpitelyn jälkeen, niin toivottavasti edes siinä vaiheessa silmäsi alkavat avautumaan, mikäli henkikultasi on sinulle tärkeä. Mieluiten tietenkin kannattaisi avata silmäsi jo nyt heti.

Kokeilepa aloittaa keskustelu aiheesta miehen kanssa. Suuttuuko mies ja alkaako syytellä exäänsä. Veikkaan, ettei ainakaan myönnä itsessään olevan mitään vikaa. Syy löytyy aina muista. Tulevaisuudessa sinusta.

Pitäisikö sinun sitten tarkistaa onko tälläinen tuomio tosiaan tullut? Jos on, niin eiköhän kannata ottaa jalat alleen.

Eikö ne pahimmatkin pieksijät alussa tunnu niin ihanilta. Jos vetäisivät turpaan tai olisivat julmia ja ilkeitä jo ensimmäisillä deiteillä, kuka niiden kanssa olisi koskaan alkanut mihinkään? Ihan tavalliset, kunnollisetkin ihmiset ovat aina vähän ihanempia siinä suhteen alussa, mutta arjen alkaessa tulee vastaan erimielisyyksiä, ärsyttäviä tapoja ja mahdollisesti joitain riitoja. Se on ihan normaalia, mutta joillakin suhteen arkistuminen tuo sitten ne nyrkitkin ja muun ei-hyväksyttävän käytöksen esille.

Mies ei vielä tiedä että tiedän.. mitä ihmettä teen? Kysynkö häneltä? Tiedän jos annan selittää niin uskon häntä. Hän on tietysti mielestään syytön niinkuin kaikki aina.

Tilanne vaatii sinulta melkoista diplomatiaa. Vaikka mies selittäisi sinulle mitä tahansa, niin asia jää sinua kaikertamaan joka tapauksessa. Totuus on aina parempi kuin elää epävarmuudessa.

Koska et tunne miestä vielä hyvin voit 1. loukata häntä kysymällä asiasta 2. mies kestää kysymyksesi 3. exä on valehdellut ja mies osaa selittää sen sinulle 4. mies valehtelee sinulle. Mutta edelleenkin asia kaikertaa sinua.

Jos pystyt olemaan hölöttämättä, niin selvitä asia viranomaisilta. Joskus on parempi pitää asiat vain itsellään ja kun tulee sopiva tilaisuus vuosien jälkeen, tunnette toisenne, voit kertoa asiasta miehelle. Mutta jos mies on oikeastikin paha tyyppi, niin ajattele mikä tuuri sinulle kävi saadessasi varoituksen ajoissa. Säästyt monelta ikävältä vastoinkäymiseltä.

[QUOTE="ärripurri";30721301]Eikö kukaan ole ollut samassa tilanteessa?[/QUOTE]

Kaikki me ihmiset olemme olleet tilanteessa, jossa ei haluaisi tietää totuutta. Mieti siis sinäkin kestätkö tietää miehestä totuuden ja selvittää hänen taustansa?! Siinä kun joutuu samalla miettimään miksi on lähtenyt pahiksen matkaan. Mutta jos kyse on exän valehtelusta, niin onnenne jatkukoon. Mutta et todellakaan pääse totuutta pakoon vaikertelemalla siitä täällä palstalla.

Itse olin vajaa neljä vuotta tosi mukavan miehen kanssa yhdessä. Minua reilusti vanhempi. Kiltti ja rauhallinen. Minun mielestä jopa oli aika ongelma se että oli vähän liiankin kiltti ja rauhallinen. Itse olin tuittupää joka yritti provosoida, kiukutella, ilkeillä, aiheuttaa mustasukkaisuutta jne.
Hänen kavereiltaan sain käsityksen, että exänsä kanssa oli ollut paljonkin riitoja, baareissa selvitelleet välejään, pettämistä, asunnosta ulos heittämistä jne.
No meillä ei mitää.. Mukavaa oli yhdessä, riitoja jos oli hän koitti jutella, toi suklaata ja sanoi että jutellaan sitten kun olet rauhoittunut. Ainut mistä ikinä näin hänen reagoivan voimakkaasti oli kun hän näki että jotai kohdellaa väärin. Oli mm verissä päin, kun meni aamuyöllä johonkin pahoinpitelyyn väliin jossa mies kävi naisen kimppuun takaa päin. Toinen kerta oli kun festareilla joku korsteeni töni jotai nuorta tyttöä.

No erosimme tietty sitten..ilman suurempaa draamaa, minä lähdin toisen perässä, tosin ex ei tätä tiedä

Nyt vuosien päästä minäkin sain yhteydenoton. Exäni kihlatulta, tai nykyiseltä exältä, olivat eronneet. Syytti mminua pettämisestä miehensä kanssa jne. Alkoi myös avautumaan ties mistä ihmeen kaiken maailman riidoista, että exäni mm oli uhannut häntä aseella, ei hoitanut koiraa jne jne..

Että...no.. Minulle hän oli kyllä maailman kiltein ja mukavin mies.. Mutta kyllä mää myös vähän syytän sitä nykyistä exää, ett ei hälläkään kyllä ihan kaikki oli kohdallaa..

[QUOTE="ärripurri";30721245]Mies ei vielä tiedä että tiedän.. mitä ihmettä teen? Kysynkö häneltä? Tiedän jos annan selittää niin uskon häntä. Hän on tietysti mielestään syytön niinkuin kaikki aina.[/QUOTE]

Jos kysyt mieheltä niin hänen exänsä saa taas turpiinsa. Jättäisin miehen suosiolla heti.

Entä jos mies on muuttunut?
Tapahtumista on jo pari vuotta kuulemma, käsittely oli viimeisen puolen vuoden sisällä. Voihan parissa vuodessa tapahtua ihmeitä, eikö?

[QUOTE="ärripurri";30721427]Entä jos mies on muuttunut?
Tapahtumista on jo pari vuotta kuulemma, käsittely oli viimeisen puolen vuoden sisällä. Voihan parissa vuodessa tapahtua ihmeitä, eikö?[/QUOTE]

Mitä sitten vaikka olisi muuttunut? Kuka tuollaisen paskiaisen kanssa haluaa olla?
Sun asenne vaikuttaa kyllä siltä, että tulette olemaan yhdessä. Et voi sitten syyttää kuin itseäsi, kun ensimmäinen isku tulee.

[QUOTE="ärripurri";30721427]Entä jos mies on muuttunut?
Tapahtumista on jo pari vuotta kuulemma, käsittely oli viimeisen puolen vuoden sisällä. Voihan parissa vuodessa tapahtua ihmeitä, eikö?[/QUOTE]

Kuule ei se ihminen, joka on pahoinpidelly ja raiskannu voi enää muuttua takas ihmiseksi, joka ei oo niin tehny. Se vasta oliski ihme, aikamatkustus.

Ei muuten varmasti ole provo. Oikeesti. Mietin omaa menneisyyttäni ja virheitäni ja jos en olisi saanut ihmisiltä mahdollisuuksia ties missä olisin. Tosin asioiden suuruusluokka vähän eri mutta silti. En haluaisi tuomita vaan muodostaa oman kuvan miehestä; mutta samalla pelkään että jos jotain pahaa ilmenee on jo liian myöhäistä.

Tommoset " Mä voin auttaa miestä muuttumaan- jutut " on niin epätoivoisia.
Jokaisella on omavastuu tekemisistään.
Ainoastaan itseään voi muuttaa.
Onneksi. Olis kamalan vaikeaa ja raskasta olla vastuussa toisen muutoksista. Ja mun mielestä se ei ole edes tarpeellista.
Jokainen kun kantaa oman osansa, että kaikilla on parempi olla niin se riittää.

No sitten vaan hei hei, ihan oikeasti, tosin kannattaa ehkä keksiä erolle joku muu syy, jokin sellainen, että pääset hänestä varmasti eroon, mies vaikuttaa hyvin epävakaalta, ei ehkä kannat suututtaa häntä :( tsemppiä.

[QUOTE="ärripurri";30721566]Otin selvää, miehellä todella on tuomio päällä. Ihan julkiset paperit asiasta löytyy ja tuomiot on juuri ne mistä eksä sanoi.[/QUOTE]

Mistä katsoit ne? Mun pitäis katsoa myös, mut en tiiä yhtään et mistä ne näkee :/

Ap, älä kysy asiaa mieheltä kasvotusten. En suosittele. Varsinkin jos kerrot n'hneesi asiakirjat todisteena, että asia on totta. Mies saattaa vetää sua turpiin tossa paikassa. Joskus tuommoisen tarinan taisin telkussa nähdä. Se joku tosi-tv -ohjelma, valheen vangitkohan oli. Eli puhelimessa kysy ja jätä semmoinen mies.

Yhteistyössä