Miehen ex-vaimon kanssa toimeentuleminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten te tulette miestenne ex-vaimojen kanssa toimeen? Itse en tule lainkaan, emme ole edes keskusteluyhteydessä. Alussa kyllä yritin, mutta meni hermot kun toinen halusi vain määrätä kaiken ja mikään ei käynyt. Lisäksi jäänyt kiinni valehtelusta. Alkanut potuttaa, toisaalta olisi kiva olla sellaisissa väleissä että voisi edes lasten asioita puhua/hoitaa.

en ole tavannut kyseistä naista, enkä kyllä haluakaan. on kuulema joskus sanonut, että haluaisi keskustella kanssani, mutta osaan jo arvata että neuvomiseksi ja loukkaamiseksi se menisi. on sen verran hankala ihminen kyseessä.
mies toimii "puskurina" eli keskustelee lasten asiat ex:sä kanssa. samoin toimitaan minun ex:n kanssa eli itse neuvottelen minun lasten asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
p.s. neuvoja mitä pitäisi tehdä? antaa asian olla vai yrittää vielä jotain välejä? kumminkin sukujuhlissa tms. joutuu kohdata pakostakin...

anna miehesi hoitaa yhteydenpito. mitä sinä siinä härkkäät välivouhkana ja mahdollisesti sotket asioita?

p.s. neuvoja mitä pitäisi tehdä? antaa asian olla vai yrittää vielä jotain välejä? kumminkin sukujuhlissa tms. joutuu kohdata pakostakin...

Mäkin ehdotan, että väisty sivuun vaan. Ole itse neutraali. Älä ainakaan rupea haukkumaan/paasaamaan/kettuileen tai yhtään mitään sille, vaikka kuinka ärsyttäisi. Kunnioita häntä, vaikka olisikin hankala ihminen.

Neutraali olenkin tähän asti ollut, joskus vain kaipaisi sellaista normaalia olemista kun tosiaan kohtaamme aika usein kuitenkin, ettei tarvisi sellaista mykkäkoulua pitää, mutta en edes tiedä mitä mieltä hän on asiasta. Tarkoitus ei ole mitenkään alkaa asioita sotkemaan.

Neutraali olenkin tähän asti ollut, joskus vain kaipaisi sellaista normaalia olemista kun tosiaan kohtaamme aika usein kuitenkin, ettei tarvisi sellaista mykkäkoulua pitää, mutta en edes tiedä mitä mieltä hän on asiasta. Tarkoitus ei ole mitenkään alkaa asioita sotkemaan.

Ei neutraali ole mykkäkoulussa olemista. Joku voi mykkäkoulun kokea erittäin loukkaavana.

Ole normaali itsesi, mutta älä puutu mihinkään henkilökohtaisiin juttuihin.

ei ole mikään pakko kohdata sielläkään. mieheni tyttären rippijuhlissa (kahvitilaisuus äidin järjestämä) osallistuin konfirmaatioon, mutten sitten näihin jälkimaininkeihin. vaikka minutkin oli siis kutsuttu - kuulema. äidiltä ei tullut kutsua, miehelle oli näin kuitenkin sanonut.

Eipä juuri tulla toimeen. Koittanut olen "ystävystyä" häneen, mutta eipä siitä mitään tule. Suoraan sanottuna miehen exä pyrkii hallitsemaan miehen elämää, lasten kautta.. :headwall:

Hyvin tullaan toimeen, on vietetty lasten juhlia saman katon alla. Tosin tämä tapahtui eka kerran vasta muutama vuosi sitten, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kaikille helpompaa! On jopa ehdottanut ystävyyttä, mutta siihen minusta ei ole. Kaveri voin olla mutta en ystävä.

Yhteistyössä