Miehen haluttomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reinette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reinette

Vieras
8 kuukautta ollaan oltu yhdessä miehen kanssa, ja nyt alkaa jo tuntua liian platoniselta.

Seksiä saa n. kerran viikossa, tosin tuntuu että väli pitenee jatkuvasti. Jo jonkin aikaa kaikki aloitteet seksin suhteet on tulleet minulta.
En usko miehellä ketään toista olevan, ollaan niin tiiviisti vietetty tässä aikaa. Ja mies kuitenkin tuntuu minusta välittävän. Viettää aikaa, haluaa tavata, puhuu yhteisestä tulevaisuudesta ja osoittaa muuten kyllä välittävänsä minusta ja tuntuu haluavan kanssani olla.

Mua vaan nyt on alkanut tympimään tämä kuoleva seksielämä. Yhdessä vaiheessa toimi todella hyvin, ja molemmat teki aloitteita. Nautin seksistä tämän miehen kanssa suuresti ja olen hänelle pelkkää positiivista palautetta antanut.

Nyt sitten tuntuu että mies on AINA väsynyt. Ei asuta yhdessä, mutta kun olen menossa hänen luokse yöksi esim. niin nukahtaa jo leffaa katellessa sohvalle ja siitä mä sitten painun himaan, kun ei sitä siitä enää ylöskään saa.

En vaadi seksiä päivittäin, pari kertaa viikossa olisi ihan ok.
Olen koittanut miehelle tästä puhua, mutta hermostuu ja sanoo että minä en ymmärrä hänen univaikeuksiaan, enkä tiedä miltä hänestä tuntuu. Mies siis kärsii nukkumisongelmista, nukahtelee sitten milloin sattuu ja on jatkuvasti väsynyt.
Koitan itse olla nalkuttamatta asiasta ja suhtautua ymmärtäväisesti. Nyt vaan alkaa tuntua siltä että annan koko asian olla. Ollaan sitten ilman.

Tuntuu niin kurjalta. Melko varmasti tämä juttu vielä tähän kaatuu. Minä en ole valmis platoniseen suhteeseen tai siihen että saan säkällä kohta kerran kuussa.

Voiko tämä tästä mitenkään korjaantua?
Onko muilla millaisia kokemuksia kumppanin haluttomuudesta, onko siitä selvitty ja miten?
Alkaa ihan kohta syödä itsetuntoa tämä tilanne.

Pahoittelen jos tuli sekavaa tekstiä, ensimmäistä kertaa pohdin asiaa nyt muualla kuin oman pääni sisällä tai keskusteluyrityksissä miehen kanssa.

Mitäluultavammin johtuu tuosta univelasta, joten se pitäisi pystyä korjaamaan ensin.
Univelka vaikuttaa melkoisen pahaltakin, koska mieshän yleensä virkistyy, kun nainen alkaa hipelöidä.
Ainakin itselleni on käynyt useinkin noin, kun olen nukahtamaisillani ja vaimo koskettaa hyväillen, niin herään ja uni kaikkoaa samantien.

Juu, ymmärrän kyllä että tuo unettomuus syö ja aiheuttaa haluttomuutta.
Tämä mies ei virkisty koskettelusta, päinvastoin, nukahtaa syvemmin vaan. On sanonutkin että saa parhaiten nukuttua minun lähellä.
Olen kyllä kehoittanut ja kannustanut miestä hakemaan apua univaikeuksiinsa, toistaiseksi se on häneltä jäänyt.

Ehkäpä annan asian nyt olla täysin, en ota seksiä edes puheeksi. Luulisi miehen jossain vaiheessa havahtuvan tilanteeseen. Toivottavasti. Loputtomiin en tosiaan itse halua epätyydyttävässä suhteessa olla :(

Harmittaa, kun moni muu asia tässä miehessä on niin hyvää. Ei haluaisi siitä luopuakkaan.

Miten on miehen mielialan laita; johtuuko väsymys esim. siitä vai onko taustalla jotain sairautta, työpaineita yms.
Ehkä olette seksuaalisesti eri tavoin viriilejä, miehellesi riittää vähempi? Suhteen alussahan sitä ei pääse toisesta irti ja tekee koko ajan mieli, onko mieheltä mennyt jo se alkuhuuma ohi? Toisaalta 8 kk ei ole pitkä aika, miten hyvin olette oppineet tuntemaan toisianne. Luulisi että vielä tuossa vaiheessa seksuaalisuus kiinnostaa ja tauot pitenevät myöhemmin jos ovat pidetäkseen.
Mies ei välttämättä havahdu tilanteeseen etenkin jos ei itse pidä seksiä niin tärkeänä.
KAtsele tilannetta ja ota reilusti puheeksi minä-muodossa. Mies ei varmasti pysty loukkaantumaan siitä, jos sinä kerrot haluavasi enemmän ja useammin.
Tsemppiä.

Mietin vielä, miten tuo hänen univelka on syntynyt?
Tekeekö hän tosiaan niin pitkiä työpäiviä, ettei muuta aikaa ole kuin työ ja nukkuminen?
Entä heti nukkumisen jälkeen, olisiko hän silloin virkeä harrastamaan seksiä.
Ihmettelin tuota univelan syntymistä siksi, kun itsekin olen tehnyt töitä joskus hirvittävään univelkaanasti.
!5-20 tuntisia työpäiviä jatkuvasti.
Silti jaksoin seksiä harrastaa siinä lomassa.
Ja noita pitkiä työpäiviä oli vuosikausia ennenkuin mitta tuli täyteen, ja vähensin radikaalisti työn tekoa.
Sitävaan mietin, selittäkö se univelka kaikkea haluttomuutta.
Siksihän se lääkäritutkimus olisi paikallaan, jos hän siihen suostuisi.
Voihan se väsymys tulla muistakin syistä, kuin pelkästään unen puutteesta.

En usko että miehen väsymys johtuu työpaineista tai rytmistä ym. on sanonut kärsineensä univaikeuksista koko elämänsä ajan.
Muuta stressiä voi kyllä olla, mutta sen pitäisi alkaa helpottaa piakkoin kun muutamat asiat edistyvät.
Mitään lääkäriä vaativaa terveydellistä/fyysistä ongelmaa ei pitäisi olla. Meillä oli yhdessä vaiheessa oikein ihana seksivaihe. Seisokkiongelmia ei ole. Voisi luulla että miestä ei vaan seksi niin paljon kiinnosta, mutta kun aiemmin kiinnosti. Osti esim. leluja mulle joita käytettiin yhdessä, kokeiltiin paikkoja ja asentoja.

Sitten vaan alkoi latistua.
Tosiaan ajattelisin että on kyllästynyt, haluaa etäisyyttä, on joku toinen kiikarissa, ellei miehen muu käytös kertoisi, ettei näin ole. Uskon ja huomaan kyllä muuten että hänellä on tunteet pelissä minun kanssa.

Niin, aamuisin nukkumisen jälkeen kyllä jaksaa, mutta se on aika pikainen toimitus sitten :D
Itse toivoisin hieman pidempää sessiota kuin 5 min. Eli aamuisin tulee erittäin nopeasti jos siihen ryhdytään.

Keskusteluyritykset ovat olleet aika vaikeita.. Miehellä riittää temperamenttia, ja ottaa tämän puheenaiheen hyvin helposti itseensä. Myöntää kyllä että en minäkään mahdottomia pyydä, ihan toimivaa perus-seksielämää vaan. Olen valmis kokeilemaan uutta ja pyrin tuottamaan myös miehelle nautintoa. Eli puhutaan, välillä hän loukkaantuu mutta ymmärtää sitten asian myös minun kannalta.
Silti tilanne käytännössä vaan ei muutu. Ja nyt tosiaan alkaa tuntua etten minäkään halua aina sitä aloitetta tehdä yksipuolisesti. :(

Kiitos kommenteistanne, tuntuu hyvältä purkaa ahdistusta vaikkapa näin. Avata tilannetta vähän itsellekkin eikä vaan omassa mielessä pyöritellä :)

Kyllähän se tressi sitä haluttomuutta lisää.
Ja jos hän kokee sen puhumisen vaatimuksena seksiin, niin sekin alentaa halukkuutta.
Sitä vaan pitäisi osata puhua omista haluista niin hienotunteisesti ettei toinen ymmärrä niitä vaatimuksiksi.

Seksinhän pitäisi olla leikkiä vaan mistä molemmat pitävät.

Muuten minkälaisia on ne teidän aloitukset?
Onko se esimerkiksi suora kysymys, harjoitetaanko seksiä tänään.

Mutta jos se aloitus olisikin huomaamattompi.
Minä ainakin tutkin tilannetta ensin halaillen ja suukotellen.
Mutta sitten ei kannata itse pettyä siitä, jos se ei etenekkään pidemmälle.
Tuolloin nautitte halauksista, ja sillä hyvä.
Seuraavalla kerralla voitte päästä pidemmälle.
Hyväilyjen opetteleminen kannatta siksikin, kun hän niistä oppii nauttimaan, niin hän myös niitä silloin aamulla käyttää, koska kerroitte jäävänne silloin hyväilyjä.
Eli silloin kun mies toimeen tarttuu, niin hän on liian seksikeskeinen.

Kyllä tuosta hyväillen vielä hyvä tulee.

Toivottavasti olette saanut laajennettua ajatusmaailmaa, eikä ne ajatukset kierrä sitä samaa kehää.

Kiitos, sain tuosta pohdittavaa. :)

Kieltämättä mun tyylini ottaa asiat puheeksi on aika suorasukainen. Ei ilkeä tai syyttelevä, mutta hyvin suora.
Aloitteet, no suorasukaisia nekin. Ensin alkuun me lähdettiin puolin ja toisin liikkeelle hyväilyillä.
Sitten kun oli oikein viriili vaihe, niin se kääntyi paljon suoremmaksi. Tyyliin että mennäänkö panemaan nyt. Ja sekin toimi silloin puolin ja toisin. Saatettiin pitkin päivää chattailla hyvinkin tuhmia juttuja ja sitten illalla malttamattomana asiaan. Oi niitä aikoja...

Mies on kyllä huomioon ottavainen ollut sängyssä noin yleensä ottaen. Aamupanot on pikaisia, mutta muuten meillä on ollut ihan mielettömän hienoja rakastelutuokioita, jotka ei ole olleet täysin yhdyntäkeskeisiä vaan ollaan edetty pitemmän kaavan kautta.

Nyt vaan joku pattitilanne tässä hiertää. Vaikka olen mielestäni koittanut olla hienotunteinen, olen ehkä sittenkin esittänyt asioita jotenkin hyökkäävän oloisesti.
Jospa jotenkin osattais palata siihen lähtötilanteeseen takaisin. Eli en ota asiaa puheeksi enää toistaiseksi, annan hellyyttä muuten, se nyt miehelle onneksi on aina kelvannut.

Ehkäpä siitä päästään joku päivä taas itse asiaankin :)

Kiitos tosiaan kommenteista, erittäin mukavaa saada muita näkökulmia asiaan. :)