Miehen hävinneet halut *ei seksikeskusteluita vältteleville*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hylätty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hylätty

Vieras
Kuinka kauan pitäisi jaksaa miehen lopahtaneen libidon kanssa? Miehen halut hävisivät kun olin raskaana, eivätkä ole sen koommin täysin palanneet. Petot heiluvat n. 2-5 krt/ kk, mikä on todellakin liian vähän itselleni. Tuskin heiluisivat sitäkään, jos en itse tekisi MELKEIN AINA aloitetta. Miehellä loppuu lisäksi "puhti" usein kesken kaiken, ts. saan jatkuvasti pelätä hommailujen aikana, koska mieheltä loppuu, noh, "innostus"...

Painan nyt 5 kg enemmän kuin ennen raskautta, mutta urheilen ja pidän kyllä huolta itsestäni. Ts. ostan paljon uusia kivoja vaatteita, meikkaan joka päivä ja käyn kerran kuussa kampaajalla. En siis mielestäni ulkonäöllisesti ole muuttunut niin radikaalisti, että se voisi olla miehen täysin lopahtaneeseen lemmenintoon syynä. Tietysti joillekin se 5 kg:kin on niin ratkaiseva juttu, että ei vaan enää lihonnut nainen kiinnosta. BMI on normaali, eli en kuitenkaan ole mikään tajuton läski, vaikka ylimääräistä vatsan seudulta löytyykin.

Miehellä on työpaineita, mutta en tiedä, voivatko nekään kolmea vuotta selittää hiipunutta seksihalua. Onkohan miehellä toinen, vai onko hän totaalisen kyllästynyt? Voiko tähän tilanteeseen saada mitään muutosta aikaan?

Ehkä se johtuu vaan pitkästä parisuhteesta. On luonnollista, että seksin määrä vähentyy. Meillä ei edes ole lapsia, mutta viidettä vuotta yhdessä, ja peitot heiluu yhtä usein/harvoin kuin teillä. Minua voisi kiinnostaa useamminkin ja olen myös usein aloitteentekijä, mutta pystyn kyllä sopeutumaan tähänkin. Kyllä meilläkin aiemmin oli enemmän ja miestä kiinnosti enemmän.

Oletteko jutelleet miehesi kanssa? Mitä jos hän tuntee itsensä jotenkin vähän syrjityksi lapsen syntymän jälkeen? Tuskin hänellä toista on, jos ei muuten ole muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivon..:
Oletteko puhuneet asiasta?Kokeilleet uusia "leluja"7"leikkejä?

On yritetty kokeilla, mutta niistäkin innostuu tasan minä. Ei mies:/ Kyllä ollaan puhuttukin, mies sanoo, että kyllä asia korjaantuu, mutta en jaksa uskoa siihen. Mies syyttää työpaineita lähinnä, jotka varmasti vaikuttavatkin asiaan. Mutta en tiedä, voivatko vaikuttaa näin paljon... Ei tee mieli liikaa yrittää puhuakaan, koska mies kokisi senkin varmasti painostuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Ehkä se johtuu vaan pitkästä parisuhteesta. On luonnollista, että seksin määrä vähentyy. Meillä ei edes ole lapsia, mutta viidettä vuotta yhdessä, ja peitot heiluu yhtä usein/harvoin kuin teillä. Minua voisi kiinnostaa useamminkin ja olen myös usein aloitteentekijä, mutta pystyn kyllä sopeutumaan tähänkin. Kyllä meilläkin aiemmin oli enemmän ja miestä kiinnosti enemmän.

Oletteko jutelleet miehesi kanssa? Mitä jos hän tuntee itsensä jotenkin vähän syrjityksi lapsen syntymän jälkeen? Tuskin hänellä toista on, jos ei muuten ole muuttunut.

Voihan se olla, että lapsikin vaikuttaa. Mies on kyllä toivonut kahdenkeskeistä lomaa ilman lasta, mutta en jotenkin raaskisi kovasti viedä pientä yökylään kun on muutoinkin jo viikot hoidossa!

On hyvä että olet kuitenkin saanut sanotuksi että asia vaivaa sinua.Mutta tosiaan liika puhuminen voi tuntua painostukselta.Meillä on ollut reilun vuoden vauvanteko puuhat ja pelkäsin että kaikki alkaa tuntumaan "puulta" mutta olen koettanut pitää molemmat virkeänä esim yllättävillä ehdotuksilla,kiusoittelen mutta en mene seksiin asti (jos itse kestää olla ilman..) ja saatan herättää suihinotolla yms.Voisiko sellainen auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Toivon..:
On hyvä että olet kuitenkin saanut sanotuksi että asia vaivaa sinua.Mutta tosiaan liika puhuminen voi tuntua painostukselta.Meillä on ollut reilun vuoden vauvanteko puuhat ja pelkäsin että kaikki alkaa tuntumaan "puulta" mutta olen koettanut pitää molemmat virkeänä esim yllättävillä ehdotuksilla,kiusoittelen mutta en mene seksiin asti (jos itse kestää olla ilman..) ja saatan herättää suihinotolla yms.Voisiko sellainen auttaa?

Voisihan sitä kiusoittelua yrittää enemmän. Mutta mies kun ei vaan innostu koko seksistä juurikaan, ts. jos yritän yllättää suuseksillä, ei miehen halut herää siitäkään:( Lomalla joskus on ollut vähän virkeämpää. Mutta silloinkaan ei läheskään aina. Olen niin väsynyt. En ainakaan enne tätä suhdetta ollut mikään rumilus, ts. vientiä riitti ja seksielämä oli hyvä. Minua sanottiin usein seksikkääksi ja kauniiksi. Tuntuu, että oma mieheni ei minua seksikkäänä pidä. Eikä enää kauniinakaan. Ei hän ainakaan juurikaan koskaan ulkonäköäni kehu millään tavalla. Saattaa vaan moittia mielestään huonoa asuvalintaa tms:/

Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta vähentää haluja. Voi varmaan olla muitakin sairauksia, joissa libido laskee.

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=171

Ehkä se loma kahden oikeasti auttaisi. Jos lapsi olisi vaikka vaan yhden yön pois... tosin itselläni ei niitä lapsia ole, joten olen huono arvioimaan näitä juttuja. Mutta parisuhdetta kannattaa hoitaa, tämä vaihe on kuulemma suhteelle aina se rankin - kun lapset on pieniä. Anna miehelle huomiota (ilman että liittyy seksiin) vaikka hiukan enemmän, jos vaan jaksat, jos et lasta viitsi antaa yökylään. Tee lempiruokaa, helli. Miehetkin on yllättävän herkkiä ja meillä kaikenlainen mielipaha tai muu miehellä vaikuttaa heti hänen haluihinsa. Sillä ei yleensä koskaan ole tekemistä esim. minun ulkomuotoni kanssa, josta tietysti itse olen aina ensimmäiseksi huolissani. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää:
Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta vähentää haluja. Voi varmaan olla muitakin sairauksia, joissa libido laskee.

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=171

Voi kunpa tuo mies menisikin lääkäriin tai lähtisi yhdessä johonkin seksuaaliterapiaan:/ Siellä saataisiin varmuus asian aiheuttajasta. Kai se mies jossain terappiassa kertoisi seksin, jos ei vaan ihan oikeasti enää kiinnosta saman kumppanin kanssa.

Ja vielä: harvoin kai miehet kehuu enää kauniiksi, kun on oltu monta vuotta yhdessä. Ei se tarkoita, ettei toinen viehätä, sitä vaan ei tule sanoneeksi. Harvoin itsekään sanoo miehelle, ihailee vaan mielessään, ja silloin kun sen sanoo on oikein päättänyt sanoa "että toinenkin tietää". Mutta ei mies sano enää minulle, paitsi pebasta.. Mutta jostain syystä en usko, että olisin hänen mielestään rumempi kuin ennen. Enkä usko, että sinunkaan miehesi ajattelee sinusta niin. Ihan taatusti johtuu jostain muusta. Työpaineet varmasti vaikuttavat. Toiset ei pysty stressaantuneena seksiin, kun taas toisille se on rentoutumiskeino.

Alkuperäinen kirjoittaja mv:
Ja vielä: harvoin kai miehet kehuu enää kauniiksi, kun on oltu monta vuotta yhdessä. Ei se tarkoita, ettei toinen viehätä, sitä vaan ei tule sanoneeksi. Harvoin itsekään sanoo miehelle, ihailee vaan mielessään, ja silloin kun sen sanoo on oikein päättänyt sanoa "että toinenkin tietää". Mutta ei mies sano enää minulle, paitsi pebasta.. Mutta jostain syystä en usko, että olisin hänen mielestään rumempi kuin ennen. Enkä usko, että sinunkaan miehesi ajattelee sinusta niin. Ihan taatusti johtuu jostain muusta. Työpaineet varmasti vaikuttavat. Toiset ei pysty stressaantuneena seksiin, kun taas toisille se on rentoutumiskeino.

Kiitos oikeasti tsemppaavista kirjoituksistasi! Puhut varmasti asiaa monessa kohdin. Mies puhuu meillä uusista lapsista, mutta minä en enää niitä halua tämän syntyneen tilanteen vuoksi. Olen ihan varma, että jos meille siunaantuisi lisäjälkikasvua, suhde loppuisi kokonaan...

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
no ei meilläkään oo harrastettu seksiä kertaakaan sen jälkeen ku tulin raskaaks... ja lapsi on sentään jo 1,5v. että tosi kivaa....

Voi:(! Johtuuko teilläkin asia miehen haluttomuudesta?

juu mies ei halua/jaksa muka...

Toivotan sulle ihan tuhottoman paljon voimia! TIEDÄN, miltä susta tuntuu:( Oli meilläkin nimittäin pahimmillaan ihan seksitönkin jakso, joka raastoi omat hermoni ihan riekaleiksi. Teillä on varmasti noin pitkän tauon jälkeen syntynyt jo aikamoinen kynnyskin ryhtyä seksiin, ts. miestä voi pelottaa asia. Voi kun osaisin sanoa jotain, joka auttaisi tilannettanne! Mutta en tosiaan itsekään ole mikään guru parisuhteen tuon puolen asioissa...:/

Taustalla voi olla ihan fysiologisia ongelmia. Menin itse lopulta lääkäriin haluttomuuden ja jatkuvan väsymyksen vuoksi. Epäilin itse alhaista testosteronia ja verikokeissa todettiinkin todella alhaiset lukemat. Lääkäri sanoi, että ei ollut niin pieniä lukemia vielä nähnytkään.

Jatkotutkimuksissa todettiin, että hormonitasot olivat muutenkin vinossa ja tämän perusteella tehtiin kallon magneettikuvaus, jossa löydettiin aivolisäkkeen kasvain.

Kasvain itsessään on hyvälaatuinen, mutta sekoittaa hormonitasapainon ja voisi kasvaessaan johtaa jopa näön menetykseen.

Tilannetta hoidetaan nyt lääkityksellä ja testosteronitasot ovat lähteneet nousuun ja halutkin ovat palanneet. Olo tuntuu aivan uudelta..

Jos haluttomuus painaa, kannattaa kannustaa mies lääkäriin. Ihan varmuuden vuoksi.

Kiva, jos vastauksistani oli jotakin iloa :) Olen itse aikaisemmassa suhteessa kärsinyt toisen haluttomuudesta, ja kyllä se vaikutti itsetuntoon paljon ja luulin sen koko ajan johtuvan minusta. Oli myös todella turhauttavaa, kun itse paloi halusta ja toinen vaan torjui melkein aina. En uskaltanut ottaa asiaa puheeksi ennen kuin hyvin pitkän ajan kuluttua pimeässä yöllä. Meillä oli etäsuhde - siksikin tuntui oudolta, ettei toista nappaa kun harvoin nähdään.

No tuossa tilanteessa syykin tuli sitten lopulta ilmi. Miehellä oli hemmetinmoiset tunnontuskat yhden yön kännijutuista, jotka oli kuitenkin lopettanut jo aikaa sitten. Ja ettei syyllisyydeltään kyennyt olemaan kanssani. Olin kuulemma hänen mielestään ihana, kaunis ja seksikäs, mutta ei silti pystynyt (itse olin siis luullut, että omasta rumuudestani tai muusta johtuu - oman navan ympärillä kun heti pyörin..). Tällä miehellä oli muutenkin totaalinen sitoutumiskammo, siksi meillä olikin etäsuhde, kun mies teki sellaisia valintoja. Eipä se meidän suhde kestänyt, vaan läksin. Seksiä alkoi kyllä taas olla, mutta ihan sama, kun kaikki muu kusi.

Tarkoitan siis sanoa, että ymmärrän fiiliksesi.. Mutta en usko, että sinun miehelläsi olisi ollut sutinaa muualla. Tämän nykyisen mieheni kanssa olen oppinut, että toista vaan sattuu huvittamaan harvemmin. Ja että olemme olleet niin pitkään yhdessä, että halut vaan on vähentyneet. Hän ei muissakaan asioissa elämässä ole mikään superaktiviinen, eikä seksi ole koskaan ollut hänelle mikään iso juttu. Aistin hänestä kaikilla muilla tavoilla kuitenkin, että tykkää olla kanssani ja tunteet ovat syvät. Tuon sitoutumiskammoisen jälkeen olen aika herkkä kaikille merkeille. Ja minun nykyinen mies on ihmeen herkkä tunnetasolla asioille. Jos hän kokee omasta itsestään epävarmuutta, ei seksistä tule mitään. Suhteen alussa varsinkin hän oli tosi mustasukkainen entisestäni ja vertasi itseään mielessään aina häneen, joten puhti loppui aina kesken seksin.. Kuvitteli jotenkin että entiseni oli muka paljon häntä parempi ja paremmin varustettu jne. Ehkä sinunkin miehesi on vähän epävarma itsestään? Ja lisäksi työpaineet.

Älä lyö hanskoja tiskiin, keinot on monet. Mies on joskus vaikea saada puhumaan todellisista tunteistaan, epävarmuuksistaan ja peloistaan. Varsinkin tällä saralla, jossa heillä on painetta olla aina valmiudessa ja "tosimiehiä". Miehetkin kaipaa turvallisuutta ja luottamusta, että uskaltavat sanoa, mikä mättää. Itse olin tosi yllättynyt oman nykyisen mieheni todellisista ajatuksista. En olisi ikinä uskonut, että koki sellaista epävarmuutta. Kandee siis satsata mieheen jotenkin eri tavalla, vahvistaa suhdetta niin, että uskaltaa avautua. Hänellä on ehkä tunne nyt, että pitäisi ja pitäisi, ja se tukahduttaa todellisen halun, vaikka sitä oikeasti olisikin. Okei, tulipa pitkä kirjoitus. Voimia kuitenkin, tällainen on aina molemmille vaikeaa.

Meillä loppui seksi kuin seinään synnytyksen jälkeen. Yritin kaikkeni, hyvällä ja välillä pahallakin kun niin otti aivoon. Itsetuntoni putosi pohjalukemiin. Tunsin että kaikki oli minun syytäni kun mitä selvää vastausta en koskaan saanut.

Kaksi vuotta siinä meni ja lopulta mies lähti lätkimään. Jätti minut pienen lapsen kanssa kun ei oikein perhe-elämä ja minä enää napannut. Kuulemma ei rakastanut minua enää.
Kyllä se harmitti kun kaksi vuotta yritin ymmärtää ja odotella josko tilanne paranisi.
Nyt jos tulisi vastaava tilanne niin lähtisin kyllä suhteesta aika nopsaan. Varsinkin jos mies ei suostuisi yhtään asiasta puhumaan. Hukkaan meni nekin vuodet.

Yhteistyössä