miehen juominen rassaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shari

Vieras
mua rasittaa miehen lisääntyvä kaljan lipittäminen

enne joi noin kerran viikossa, sitten pari kertaa viikossa, pikkuhiljaa lisääntyi ja lisääntyi ja nykyään juo tosi usein, ainakin 4 päivän viikossa

alan olla väsynyt tähän juomiseen mutta en osaa lähteä
en halua että mies joskus löytäisi uuden naisen, en pysty edes ajattelemaan sellaista :/

tämä on rasittavaa

en halua enää olla naimisissa miehen kanssa joka kohta juo joka päivä mutta en haluaisi erotakaan, mitä ihmettä mä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oletko kysynyt häneltä miksi hän juo ja vielä niin usein? Nosta kissa vaan reippaasti pöydälle.

olen kysynyt, useinkin
vastaus on että se on niin halpaa ja hyvää eikä se häiritse ketään kun hän juo iltaisin kun lapset jo nukkumassa eikä hän ole väkivaltainen niin miksi se muka mua haittaa

Eli olet naimisissa alkoholistin kanssa, tai vähintäänkin tulevan sellaisen. Otan osaa.

Jos mies ei itse halua lopettaa juomista et sinäkään häntä saa lopettamaan.

Minä ottaisin eron, paljoako se minua enää kutittaisi löytääkö mies uuden naisen rinnalleen vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja voi lapsiparkojanne:
Eli olet naimisissa alkoholistin kanssa, tai vähintäänkin tulevan sellaisen. Otan osaa.

Minä ottaisin eron, paljoako se minua enää kutittaisi löytääkö mies uuden naisen rinnalleen vai ei.

lapsiparkojanne? miten tämä liittyy lapsiin kun ne ovat jo nukkumassa kun mies alkaa juomaan?

olen miettinyt kauan tätä erotako vaiko eikö, mutta en vaan pysty siihen

Alkuperäinen kirjoittaja shari:
Alkuperäinen kirjoittaja voi lapsiparkojanne:

lapsiparkojanne? miten tämä liittyy lapsiin kun ne ovat jo nukkumassa kun mies alkaa juomaan?

olen miettinyt kauan tätä erotako vaiko eikö, mutta en vaan pysty siihen

Kuule kyllä lapset sen tajuavat, viimeistään kouluiässä kun älliä tulee lisää. Joku tietää aina, juttu lähtee kiertään. Tosta se alkaa. Kyllä se liittyy lapsiin ja paljon, jos perheessä on alkoholisti.

Alkuperäinen kirjoittaja shari:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oletko kysynyt häneltä miksi hän juo ja vielä niin usein? Nosta kissa vaan reippaasti pöydälle.

olen kysynyt, useinkin
vastaus on että se on niin halpaa ja hyvää eikä se häiritse ketään kun hän juo iltaisin kun lapset jo nukkumassa eikä hän ole väkivaltainen niin miksi se muka mua haittaa

Mä olen kuullut tän täysin saman laulun. kaikenlisäksi ON väkivaltainen ollut useammallakin kerralla (ei joka usein)

täällä taas ja edelleen vastausta vailla, eli mitä voin vastata miehelle kun hän aina kysyy tuota samaa, mitä haittaa siitä on jos hän juo?

(juo vasta kun lapset nukkumassa )

Se haittaa sua ja vie pois teidän yhteistä aikaa, koska mies on siis ilmeisesti mielummin kaljapullon kuin sun kanssa. Ja pikku hiljaa kun juominen lisääntyy niin kyllä lapsetkin sen tajuaa, vaikka joisikin vasta kun lapset menee nukkumaan. Aamulla isä on kaljapöhnässä eikä jaksa edes vapaapäivänä tehdä mitään kivaa. Ja lapset kyllä hienosti lukee vanhempien välisiä tunteitakin, eli kun asia vaivaa sinua (ihan aiheesta) niin lapsetkin sen aistivat.

Meillä on painiskeltu samankaltaisten ongelmien kanssa, tosin nyt tilanne on menossa parempaan. Olen kyllä joutunut polkemaan jalkaa ja sanomaan että jos juominen jatkuu niin ero tulee. Sitten kun mies on ollut kaljoittelematta pidempään niin itsekin sanoo kuinka hyvä olo on.

Se on Lapualla oleva hoitosysteemi mm. alkoholiriippuvaisille. Siellä on paljon asiaa ja voit jopa ottaa yhteyttä ja puhua ammattiauttajien kanssa. Rohkeesti vaan, ne on mukavaa porukkaa, isäni oli siellä hoidossa vuosikymmen sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Se haittaa sua ja vie pois teidän yhteistä aikaa, koska mies on siis ilmeisesti mielummin kaljapullon kuin sun kanssa. Ja pikku hiljaa kun juominen lisääntyy niin kyllä lapsetkin sen tajuaa, vaikka joisikin vasta kun lapset menee nukkumaan. Aamulla isä on kaljapöhnässä eikä jaksa edes vapaapäivänä tehdä mitään kivaa. Ja lapset kyllä hienosti lukee vanhempien välisiä tunteitakin, eli kun asia vaivaa sinua (ihan aiheesta) niin lapsetkin sen aistivat.

Meillä on painiskeltu samankaltaisten ongelmien kanssa, tosin nyt tilanne on menossa parempaan. Olen kyllä joutunut polkemaan jalkaa ja sanomaan että jos juominen jatkuu niin ero tulee. Sitten kun mies on ollut kaljoittelematta pidempään niin itsekin sanoo kuinka hyvä olo on.

kiitos vastauksesta kohtalotoveri, mutta en voi oikein vedota yhteisen ajan käyttöönkään, kun mies ottaa tölkin esiin vasta minunkin mentyä sänkyyn, eli huomaan juomisen yöllä kun könyää viereen ja haisee kaljalle ja kuorsaa todella paljon, muuten en juomisesta edes tietäisi, silti se ärsyttää todella paljon

Se vain, että ei ketään voi väkisin pakottaa hoitoon. A-klinikalta on hyvä aloittaa, jos saisi miehen sinne houkuteltua käymään juttelemaan tilanteesta. :)

en saa miestä edes työpaikkalääkärille puhumaan asiasta saatikka A-klinikalle tai muualle hoitoon. omasta mielestään hän ei juo paljon, mutta oikeasti hän juo monena päivänä (yönä )viikossa, töitten puolesta se onnistuu koska tekee työajoilta vaihtuvaa työtä, välillä menee aamulla aikasin töihin ja toisinaan on yöllä töissä ja välillä päiviä pois töistä kokonaan ja paljon viikonloppuisin töissä,siksi juo viikolla

Meillä oli joskus tota samaa eli mies kaljoitteli täällä itsekseen ku muut nukku.
Hyvä puoli oli se,
ettei se juonu niin paljoa kumminkaan et ois ollut aamulla ihan pois pelistä.
Kyllä se vielä joskus perjantaisin yhä tekee tota, mutta mä painelen petiin jos en jaksa katsella / kuunnella sitä.
Vaikka eipä se mitään haittaa saa aikaiseksi; ei rähjää, riehu, örvellä eikä oo kankkusessakaan seuraavana päivänä.
Joskus oon naputtanut asiasta jos sattuu liian usein.
Nyt on taas sellainen vaihe ettei tarvi naputtaa :)

Eikö se riitä että sä sanot miehelle että olet huolissasi siitä että hänelle tuntuu olevan vähän liian tärkeää se iltakittaaminen, se aiheuttaa kuorsaamista joka haittaa sun untasi, olet huolissasi terveyshaitoista jotka mies itselleen juomisella aiheuttaa, haluaisit että hän miettii itse miksi juominen on lisääntynyt niin paljon ja tuleeko se muka jäämään siihen eikä lisäänny, aikaistu ja ala vaikuttaa sekä teidän perheen iltoihin että seuraaviin aamuihin.

Alkoholistiperheessä kasvaneena voin sanoa että lapset kyllä huomaa todella nopeasti jos jotain on vialla, vaikka se olisi pelkästään sun kiristynyt pinna miehen takia, lapset huomaa. Lapset on myös todella mahtavia syyllistämään itseään ja voi helposti kuvitella että ovat tehneet itse jotain pahaa ja heille ollaan vihaisia.

Teillä on vielä hyvä mahdollisuus tehdä asioille jotain ennenkuin ne karkaavat käsistä. Siihen tuo väistämättä johtaa jos saa jatkua tarpeeksi kauan. Ja siinä vaiheessa viimeistään kärsii avoimesti myös lapset.

minun kihlattuni juo melkein joka päivä ainakin sen kolme kaljaa ja on tehnyt parin päivän juoma reissuja kännykkä kiinni jaa selityksenä kaverit melkein pakotti, tarjottiin oli pakko ottaa ... ei siinä mitään muuten mutta vitutti ku ei voinnut ilmoittaa mitään eikä sopia kavereidensa kanssa jotain viikonloppua etukäteen. niin ja sitten sanoo syyksi että viellä kun voi juoda . epäilytttää nuo selitykset vois olla joskus haisematta kaljalta! en tiedä mitä teen...

no onneksi en ole ainut joka painii saman ongelman kanssa....en pidä siitäkään että joka viikonloppu pitää kitata kaljaa ja viinaa.meilläkin lapsia 3! mutta minähän olenkin vain valittava akka....jos touhu ei muutu eroan,ja mies tietää sen!!!

mitenköhän sitten kun vauva syntyy ja saadaan vkl vapaaksi vauvanhoidosta yhteistä aikaa vois viettää mutta saa nähdä miten kihlattuni sen viettää pitääkin ottaa asia kyseeksi...