Miehen kännäily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arkivaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arkivaimo: ota monet näistä tämän ketjun vastauksista "with a the grain of salt". Luultavasti usea on itse parisuhteessa alkoholistimiehen kanssa ja yrittää puolustella itselleenkin suhteessa pysymistään. Vaatii tiettyä tsemppiä tajuta, ettei halua sellaista elämää ja lähteä hakemaan muuta. Sinä olet jo päässyt pitkälle, kun olet tajunnut tämän.

Se kännissä oleva mies ei ollut minun mieheni. Se ääliömäisiä möläyksiä laukova, hoipperehtiva, usein agressiivinen ja kurkku suorana huutava, kaikenlaiseen keskusteluun kykenemätön otus on joku muu. Sen kanssa en mennyt naimisiin ja halunnut elää. Meille siis tuli "vieras mies" taloon joka toinen viikonloppu.

Ihan uteliaisuudesta: Mikä olisi sopiva kompromissi, eli miten usein sallisit miehesi juovan, että edelleen haluaisit elää hänen kanssaan?

Viimeksi muokattu:
Ihan uteliaisuudesta: Mikä olisi sopiva kompromissi, eli miten usein sallisit miehesi juovan, että edelleen haluaisit elää hänen kanssaan?

Yritys tehdä kompromissejä ei ole onnistunut, on sitäkin yritetty. Vaikka mies lupaa olla juomatta esim. 2 kk, niin kuitenkin n. 2 viikon päästä on jo pinna niin tiukalla, että äksyilee ja haastaa riitaa ihan mistä vain ja sittenhän onkin jo syy juoda. Jos ei muuta keksi, ottaa puheeksi asiat joista tietää minun olevan toista mieltä, esim. ulkopolitiikka ja huutaa hulluna siitä kuinka väärässä olen. Vaikka en juuri silloin sanoisi yhtään mitään.
Eli minä en ole yksin se kompromisseihin kykenemätön.

Viimeksi muokattu:
En vieläkään ymmärrä yhtään, mistä täällä oikein keskustellaan.

Siitä voiko nainen muuttaa miehensä juomatapoja vai siitä pystyykö nainen muuttamaan miehen jotenkin kokonaan? Vai elääkö ihan omaa elämäänsä ja jättää miehensä elämän miehelleen elättäväksi? Vai mistä?

Onko sen niin väliä, ei näissä muissakaan keskusteluissa ole aina päätä eikä häntää?
Heitellään ilmaan ajatuksia ja joku ottaa kopin, pallottelua, vuorovaikutusta tms.
Älä lue, jos sua häiritsee keskustelun rikkonaisuus.

Viimeksi muokattu: