Miehen kännäily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arkivaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Että tämä tahti poikamiespäiviä olisi ihan normaalia. Nämä reissut siis tarkoittava koko viikonloppua, perjantaista lauantaihin, koko vappua, koko juhannusta (paitsi aattoillan oli kanssani).

Et maininnut aloitusviestissäsi, että miesystäväsi viettää myös juhlapyhät jossakin muualla. Sellaista en hyväksyisi. Enkä hyväksyisi sitäkään, että ne joka-toinen-viikonloppu-kännit pitäisi ottaa aina jossakin ilman minua. Sen sijaan joka toinen viikonloppu juomista en pitäisi sinällään pahana. Sitten pitäisin, jos mies muuttuisi väkivaltaiseksi, örveltäisi ja oksentelisi tai käyttäisi juomaan perheen viimeisen rahat.

Kaikki tarvitsevat myös omaa aikaa, kuka enemmän, kuka vähemmän. Juhlat ja juhlimiset teemme yhdessä, sillä haluamme molemmat sitä. Jos parisuhteelta haluaa kovin eri asioita, kuten te tunnutte haluavan, on tehtävä kompromisseja ja hyväksyttävä toisen erilaisuus. Ellei niin kykene tekemään, en näe parisuhteelle tulevaisuutta. Ainakaan kovin ruusuista sellaista.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tätä en hyväksyisi;11340573:
Et maininnut aloitusviestissäsi, että miesystäväsi viettää myös juhlapyhät jossakin muualla. Sellaista en hyväksyisi. Enkä hyväksyisi sitäkään, että ne joka-toinen-viikonloppu-kännit pitäisi ottaa aina jossakin ilman minua. Sen sijaan joka toinen viikonloppu juomista en pitäisi sinällään pahana. Sitten pitäisin, jos mies muuttuisi väkivaltaiseksi, örveltäisi ja oksentelisi tai käyttäisi juomaan perheen viimeisen rahat.

Kaikki tarvitsevat myös omaa aikaa, kuka enemmän, kuka vähemmän. Juhlat ja juhlimiset teemme yhdessä, sillä haluamme molemmat sitä. Jos parisuhteelta haluaa kovin eri asioita, kuten te tunnutte haluavan, on tehtävä kompromisseja ja hyväksyttävä toisen erilaisuus. Ellei niin kykene tekemään, en näe parisuhteelle tulevaisuutta. Ainakaan kovin ruusuista sellaista.

Mies muuttuu silloin, mutta se on kaksisuuntainen asia. Minua suututtaa se kännäily, koska tiedän, että seuraava päivä menee krapulassa makoillessa eli täysin hukkaan. Hän näkee naamastani suuttumuksen, raivostuu siitä ja alkaa huutamaan, riehumaan, heittelemään tavaroita. Ainoa konsti pitää edes joku sopu, on antaa hänen kännätä muualla.
Mutta en tiedä mitä teen sellaisella miehellä, josta ei ole minulle seuraa vapaapäivinä?

Mies muuttuu silloin, mutta se on kaksisuuntainen asia. Minua suututtaa se kännäily, koska tiedän, että seuraava päivä menee krapulassa makoillessa eli täysin hukkaan. Hän näkee naamastani suuttumuksen, raivostuu siitä ja alkaa huutamaan, riehumaan, heittelemään tavaroita. Ainoa konsti pitää edes joku sopu, on antaa hänen kännätä muualla.
Mutta en tiedä mitä teen sellaisella miehellä, josta ei ole minulle seuraa vapaapäivinä?

Mitä hemmetin kohtaa sä nyt et ymmärrä????

Viimeksi muokattu:
Mitä hemmetin kohtaa sä nyt et ymmärrä????

Ymmärrä mitä?
Vetää jotakin loppupäätelmää näistä ajatuksista, päättää ja kirjoittaa, että näin mä nyt sitten toimin? Miksi niin tekisin täällä, yksin ja yksityisesti nämä päätökset ja toimenpiteet tehdään.

Tokihan mä jo kysyessäni tiedän asiat, mitkä ovat pielessä, mun mielestä. Halusin
pallotella niitä täälläkin saadakseni muitakin näkökantoja, en ratkaisua.
Minä en ole aina oikeassa ja tiedä sitä viisainta ratkaisua, kuten sinä.

Viimeksi muokattu:
Tiedät siis, mikä on pielessä.

Nyt, kun olet riittävästi pallotellut asioita täällä (niitä, jotka jo ennestään tiedät), pitäiskö sun jotenkin alkaa toimimaan?

Miksi kyselet? Mikset toimi?

Ärsyttää hienoisesti tuo sun puuttumisesi mun elämän kulkuun.
Asiat tapahtuvat ajallaan.
Nyt olemme kumpikin olleet omissa asunnoissamme
koko viikon miettimässä, miten tästä eteenpäin. En ole vielä
kypsyttänyt itselleni täysin mikä on se paras ratkaisu, en tiedä
toisen ajatuksia ja valmiuksia kompromisseihin enkä tiedä ihan
tarkkaan omiakaan valmiuksiani tulla vastaan.
Entiseen ei ole paluuta, se on selvä.

Viimeksi muokattu:
Wiltsu on nätisti sanottuna bipolaarinen ihminen.
Nyt hänellä on hypomania tai mania-vaihe menossa. Kaikki pitää saada valmiiksi nyt tässä ja heti. Muidenkin pitäisi toimia samalla tapaa.

Wiltsu on nätisti sanottuna bipolaarinen ihminen.
Nyt hänellä on hypomania tai mania-vaihe menossa. Kaikki pitää saada valmiiksi nyt tässä ja heti. Muidenkin pitäisi toimia samalla tapaa.

Ap:lle hyvää viikonloppua. Muista kuitenkin ettei tämän palstan neuvoja kannata missään nimessä ottaa vakavasti.

Al-Anon ohjelma auttaa sinua parhaiten. Täällä elleissä menet entistä enemmän sekaisin.

Tulin lukemaan nettiin sähköpostiani. Sitten tulee aina kurkattua elleihin.

Viimeksi muokattu:
Vaikka sanon ja osoitan, että pahoitan mieleni moisesta, hän ei ole moksiskaan, menee vain.

Olenko niuhottaja? Onko aikuisen miehen tsempalot joka toinen viikonloppu ihan ok?

Olet. On, jos se itse niin haluaa.

Minkä ihmeen takia sun pitää väkisten yrittää muuttaa miestä toisenlaiseksi? Etkö rakasta häntä tuollasena? Tyhmä kysymyshän tuo, koska ilmiselvästi et rakasta.

Lopeta nalkuttaminen ja katso mikä on tilanne puolen vuoden kuluttua. Anna sen mennä jos haluaa. Menethän sinäkin. Haluaisitko sinä että miehesi nalkuttaisi menoistasi millon äidin luo millon siskon veljen tai serkun tai kaverin luo tai työkavereiden kanssa syömään tai elokuviin tms. tms. ?

Juoppo on juoppo. Ilmeisesti mies on itseensä tyytyväinen, joten anna olla.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja häppily 4ever;11341918:
Olet. On, jos se itse niin haluaa.

Minkä ihmeen takia sun pitää väkisten yrittää muuttaa miestä toisenlaiseksi? Etkö rakasta häntä tuollasena? Tyhmä kysymyshän tuo, koska ilmiselvästi et rakasta.

Lopeta nalkuttaminen ja katso mikä on tilanne puolen vuoden kuluttua. Anna sen mennä jos haluaa. Menethän sinäkin. Haluaisitko sinä että miehesi nalkuttaisi menoistasi millon äidin luo millon siskon veljen tai serkun tai kaverin luo tai työkavereiden kanssa syömään tai elokuviin tms. tms. ?

Juoppo on juoppo. Ilmeisesti mies on itseensä tyytyväinen, joten anna olla.

Miksi puolustelet ryyppäävää aviomiestä?
Jättävät jälkeensä särkyneitä sydämiä, rikkinäisiä perheitä ja tunnevammaisia lapsia.

Ryyppäävän, kavereittensa kanssa kapakassa alvariinsa istuvan miehen kanssa voi varmaan elää ihan tyydyttävää elämää, jos elää vähän kuin kaverisuhteessa missä on seksiä. Plus että itsellä on duuni, tai muuten omat rahat, jotta mies ei pääse ryyppäämään talouskassaa.

Tilanne on vähän eri, jos suunnitteilla on lapsia. Niihin pitää satsata aineellisesti, kasvatuksellisesti, ajallisesti, ja kannattaa muistaa, että lapsen silmiin känninen vanhempi on todella pelottava.

Tilanne on silloinkin eri, jos ei haluaisikaan lapsia, mutta haluaisi toisiaan tukevan, sitoutuneen parisuhteen, missä puolisot ovat toistensa parhaita ystäviä.

Eli se, onko kylillä ryyppäävä mies ok, riippuu ihan siitä, mitä siltä parisuhteelta on hakemassa.

Ryyppäävän, kavereittensa kanssa kapakassa alvariinsa istuvan miehen kanssa voi varmaan elää ihan tyydyttävää elämää, jos elää vähän kuin kaverisuhteessa missä on seksiä. Plus että itsellä on duuni, tai muuten omat rahat, jotta mies ei pääse ryyppäämään talouskassaa.

Tilanne on vähän eri, jos suunnitteilla on lapsia. Niihin pitää satsata aineellisesti, kasvatuksellisesti, ajallisesti, ja kannattaa muistaa, että lapsen silmiin känninen vanhempi on todella pelottava.

Tilanne on silloinkin eri, jos ei haluaisikaan lapsia, mutta haluaisi toisiaan tukevan, sitoutuneen parisuhteen, missä puolisot ovat toistensa parhaita ystäviä.

Eli se, onko kylillä ryyppäävä mies ok, riippuu ihan siitä, mitä siltä parisuhteelta on hakemassa.

Parisuhde ja avioliitto eivät ole sama asia.

Viimeksi muokattu:

Jos miehesi käy juhlimassa kaksi kertaa kuussa, sehän tarkoittaa, että teillä on vielä 2-3 viikonloppua ihan toisillenne. Mutta se ei riitä vaan teidän pitäisi viettää pääosin kaikki viikonloput yhdessä? Ymmärrän tämän kyllä hyvin, jos on lapsia, mutta jos taas ei ole niin miksi miehen pitäisi olla seuranasi kaikkina vapaapäivinä?

Miehesi pitää juhlimisesta. Voit ehkä saada hänet pakolla lopettamaan, mutta sellaisesta ei valitettavasti yleensä seuraa hyvää. Ettekö voisi tehdä jonkinlaista kompromissia, että hän vähentää jonkin verran, esim. yhteen viikonloppuun kuussa ja viettää ainakin pyhät seurassasi ja sinä sitten annat hänen rauhassa mennä tämän verran? Jos taas mikään kompromissi ei onnistu tai ei kelpaa teille molemmille niin eipä siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa: opettelet hyväksymään ja elämään tämän asian kanssa tai vaihdat miestä.

Tavallaan ymmärrän tilanteesi, koska oma mieheni kävi aikoinaan jatkuvasti viihteellä ja valitin ihan samoista asioista kuin sinä. Asiasta keskusteltiin paljon ja vaikka mieheni sinänsä ymmärsikin kantani ja oli jossain määrin valmis tulemaan vastaan, tosiasiaksi jäi, että hän yksinkertaisesti viihtyy niissä kekkereissä ja pitää humalasta. Se on hänen tapansa elää eikä hän halua siitä luopua ja selväähän se on, ettei toista voi pakottaamaan. Itse olisin kyllä ollut aika iloinen, jos mieheni juhliminen olisi ollut vain 2 kertaa kuussa tapahtuvaa, koska hän kävi ulkona joka viikonloppu. Tätä nykyä tilanne on tasaantunut sellaiseksi, että molemmat ovat tyytyväisiä. Mieheni käy kyllä useimpina viikonloppuina ainakin yhtenä iltana ulkona, mutta pyrin nyt menemään mukaan sen verran kuin jaksan ja huvittaa ja sitten vietämme sen toisen illan & sitä seuraavan päivän yhdessä. Meillä ei ole lapsia eikä ole tulossa, joten siltä kannalta asiaa ei tarvitse ajatella.

Mutta, kuten sanottua, jos et pysty tätä piirrettä miehessäsi millään hyväksymään etkä elämään sen kanssa niin ei siinä paljoa muuta voi tehdä kuin erota. Minä en aio edes sanoa, että miehessäsi on vikaa, koska minun mielestäni ei ole, mutta ei se vika ole sinussakaan. Vika on siinä, että tahdotte vapaa-ajaltanne eri asioita.

Viimeksi muokattu:
Itse katsoin parhaaksi erota jo nuorena kännäävästä poikaystävästä. Hänellekin kalja oli tärkeimpiä asioita elämässä, vaikka ei kännäillyt edes joka viikonloppu. Silloin kun kännäsi, joi aina niin paljon, että sammui ja näin tapahtui jokaikinen kerta. Eipä huvittanut enää vähän ajan päästä lähteä kavereiden bileisiin, kun tiesin, että minun poikaystäväni porukassa on se, joka kohta makaa sammuneena sohvalla tai lattialla.

Tiesin, että kenenkään terveys ei kestä vuosia jatkuvaa kännäilyä ja tiesin senkin, että keski-ikäisenä en halua sairasta juoppoa katsella. Erosimme ja poikaystäväni löysi parin vuoden päästä naisen, joka jakoi hänen harrastuksensa enemmän kuin mielellään. Nyt mies on työstä potkut saanut monisairas alkoholisti, joka henkensä säilyttämisen uhalla on joutunut lopettamaan juomisen.

Kannattaa siis miettiä asioita tältäkin kannalta eikä vain sitä, viitsiikö olla yksin viikonloppuisin toisen viihtyessä kapakassa.

Miksi puolustelet ryyppäävää aviomiestä?
Jättävät jälkeensä särkyneitä sydämiä, rikkinäisiä perheitä ja tunnevammaisia lapsia.

miehellä on täys oikeus ryypätä vaikka kaikki päivät jos haluaa. särkyneitä sydämiä...? ei vittu että ämmät on lapsellisia :D
jos tuo alottava ämmä on sen kanssa tehnyt lapsiakin ihan saa itteensä syyttää.
kerros MIKSI naiset menee jonkun miehen kanssa naimisiin ja heti häiden jälkeen pitää alottaa nalkutus siitä että mies on semmonen kun on ja sen pitää muuttua. miksi?
miksi pitää änkeytyä naimisiin jos ei kestä sitä miestä. sitten lapsia ei pidä tehdä jos ei ole valmis huoltamaan niitä yksin kun kaikki miehethän vaan ryyppää.
naiset on oikeesti tyhmiä- harva on poikkeus. arvostan sitä harvaa.

Viimeksi muokattu:
kaikki miehethän vaan ryyppää.

No ei nyt sentään. Ei todella. Kyllä osa miehistä on ihan normaaliaivoisia, henkisesti tasapainoisia, kypsiä ihmisiä. Niitä on sentään paljon. Mutta pitää vähän katsoa, mistä etsii ja älytä lähteä, kun toteaa, ettei ole tällaisesta tyypistä kyse. Valitettavasti rakastuminen (ihastuminen, käytännössä) on sokea, ja sitten joku ehtii jäädä henkisesti kiinni niihin hyviin hetkiin, ennenkuin totuus ko.tyypin alkoholipolitiikasta valkenee. Ja juoppojen kanssa kasvanut jää helposti kiinni juoppoon, kun kuvittelee, ettei ansaitse parempaa, juoppo kodissahan tuhoaa lapsen itsetunnon, sen on tutkittu asia. Eläkää nyt ihmiset omilla jaloillanne myös henkisesti ja lähtekää, juoppoon ei tarvitse tuhlata elämäänsä, se ei ole mikään velvoite. Toisenlaisiakin miehiä kyllä on ihan riittämiin!

Viimeksi muokattu:
Voi vittu! Tähänkö on tultu?
Kumpi on oikeasti rehellisempää? Vetää vanhanaikaisesti nuppi turvoksiin pipa päässä ja kalsarit jalassa pari kertaa kuussa, vai skoolailla homohtavasti punkkulasilla "silloin tällöin" maripaita päällä ja hipsterilasit päässä "fiksusti" smooltoolkkia höperehtäen?

VITTU! Kannatan ehottomasti ensimmäistä vaihtoehtoa.

P.S. Muuten olen sitä mieltä, että pillu on nussimista, eikä nuolemista varten tarkoitettu.

Kumpi on oikeasti rehellisempää? Vetää vanhanaikaisesti nuppi turvoksiin pipa päässä ja kalsarit jalassa pari kertaa kuussa, vai skoolailla homohtavasti punkkulasilla "silloin tällöin" maripaita päällä ja hipsterilasit päässä "fiksusti" smooltoolkkia höperehtäen?

P.S. Muuten olen sitä mieltä, että pillu on nussimista, eikä nuolemista varten tarkoitettu.

Molemmat ovat yhtä huonoja vaihtoehtoja.

Viimeksi muokattu:
Onpas taas vastauksia sadellut.

Muutamia faktoja:
Meillä ei ole yhteisiä lapsia ja olemme jo ihan aikuisia, lähes vanhoja.
En minä ängennyt avioliittoon, kyllä siinä mies oli aktiivisempi osapuoli.

Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta alkoholismista, liikaa kännäämisestä, ei lapsuudenkodissa ei ensimmäisessä liitossa, eikä ystävien keskuudessa. En osannut olla varuillani enkä tulkita ennusmerkkejä. Seurusteluvaiheessa mies pidätteli juomistaan, sammui kylläkin joskus, mutta oli seuraavana päivänä tosi pahoillaan, pyyteli anteeksi, toi kukkia ja sanoi sen olleen vahinko eikä koskaan enää tee niin. Olin naiivi.

Onko alkoholin käytössä vain kaksi tapaa: perskännit tai homahtava tyyli?
Ei minusta, keskitietäkin voi kulkea ja olla aiheuttamatta kenellekään mitään pahaa.
Tai olla kokonaan ilmankin, ei se viina ole mitenkään välttämätöntä.

Ymmärtäisin joka toisen viikonlopun poissaolon, ehkä, jos olisi kyse jostakin harrastuksesta. Mutta pelkät kännit, mitä järkeä? Miten se rentouttaa jos on kännissä, valvoo aamuun asti, polttaa liikaa, on krapulassa? Mulle sellainen elämä ei anna mitään, ei uutta virtaa eikä hyvää mieltä.

Mutta näitä näkemyksiä on monia, meidän yhteiselon viina lopetti.

Rehellisempää??? Mitä sillä nyt on tämän asian kanssa tekemistä?
Onkos jossakin oikein oppikirja äijäkännäilylle ja sitä pitäis kaikkien kikkelinkantajien noudattaa?
Juopot vaan puolustelevat omaa typeryyttään noilla homovertauksilla.

Viimeksi muokattu:
Onpas taas vastauksia sadellut.
Ymmärtäisin joka toisen viikonlopun poissaolon, ehkä, jos olisi kyse jostakin harrastuksesta. Mutta pelkät kännit, mitä järkeä? Miten se rentouttaa jos on kännissä, valvoo aamuun asti, polttaa liikaa, on krapulassa? Mulle sellainen elämä ei anna mitään, ei uutta virtaa eikä hyvää mieltä.

Mutta näitä näkemyksiä on monia, meidän yhteiselon viina lopetti.

Kukaan ei ole vihjannutkaan, että sinun kannattaisi ryhtyä rentoutumaan juomalla. Mutta lienee aika selvää, että miehellesi "kännääminen" antaa jotain. Muuten hän ei joisi. Itsekään en välitä kännäilystä, juon harvoin ja silloinkin pyrin pysymään pienessä hiprakassa, mutta en kyllä katso, että minun tapani elää ja rentoutua ovat ainoat oikeat. Näyttää vähän siltä, ettet yritäkään ymmärtää miehesi näkökantaa ja tuntemuksia. On vain sinun tapasi tai sitten ero. Jos näin on, sitten varmaan se jälkimmäinen, koska et oikein voi tunkea tapojasi miehesi kurkusta alas.

Viimeksi muokattu:
Samahan se yksin. Mutta että parisuhteessa oleva viitsii juoda, se tuntuu käsittämättömältä. Humalikkohan nyt on maailman typerin ja rasittavin ilmestys ja kai on selvää, että sellaisen katsominen vallankin usein tympii. Sehän on sama asia kun jos toisi parisuhteeseen yhteiseksi evääksi haisevan roskakorin, yhtä inspiroivan toimiva oivallus. Yksin toki jokainen saa olla niin kuvottava kuin ikinä haluaa, mutta että haluaa sekä parisuhteen että olla kännissä, onhan se nyt mahdoton yhtälö, jos yhtään ajattelee toisen kannalta. Ja ellei halua yhtään ajatella toisen kannalta, mitä mieltä on edes tunkea parisuhteeseen. Jos haluaa säilyvän parisuhteen, kyllähän sitä nyt yleensä tavataan pestä hampaatkin, ja jopa kainalot, ja älytään olla piereskelemättä. Mitä vähemmän noloa ja tympäisevää voisi olla humalaisessa.

Kukaan ei ole vihjannutkaan, että sinun kannattaisi ryhtyä rentoutumaan juomalla. Mutta lienee aika selvää, että miehellesi "kännääminen" antaa jotain. Muuten hän ei joisi. Itsekään en välitä kännäilystä, juon harvoin ja silloinkin pyrin pysymään pienessä hiprakassa, mutta en kyllä katso, että minun tapani elää ja rentoutua ovat ainoat oikeat. Näyttää vähän siltä, ettet yritäkään ymmärtää miehesi näkökantaa ja tuntemuksia. On vain sinun tapasi tai sitten ero. Jos näin on, sitten varmaan se jälkimmäinen, koska et oikein voi tunkea tapojasi miehesi kurkusta alas.

Mitä juopottelu "antaa" ihmiselle? Ehkä hetken helpotuksen sielun tyhjyyteen tai mielen murheeseen. Itse ajattelen, että alkoholistilla on jokin sisäinen tyhjyys rinnassa, hän ei ehkä itsekään tajua omaa tyhjyyttään. Juomisella täytetään jotain aukkoa, eikä tajuta, että mitään pysyvää täytetyttä ei alkoholilla voi saavuttaa. Kun entinen humala on haihtunut, on otettava uusi kierros ja kierre on valmis.
Eikä puolison tehtävä ole loputtomiin "ymmärtää", sellainen kuuluu terapeuteille, A-klinikan lääkäreille ja hoitajille, mielenterveystyöntekijöille.
Avioliitto ei ole hoitosuhde, kun se sellaiseksi muuttuu silloin se ei enää ole naisen ja miehen välinen normaali suhde.

Viimeksi muokattu:
Näyttää vähän siltä, ettet yritäkään ymmärtää miehesi näkökantaa ja tuntemuksia. On vain sinun tapasi tai sitten ero. Jos näin on, sitten varmaan se jälkimmäinen, koska et oikein voi tunkea tapojasi miehesi kurkusta alas.

Se kännissä oleva mies ei ollut minun mieheni. Se ääliömäisiä möläyksiä laukova, hoipperehtiva, usein agressiivinen ja kurkku suorana huutava, kaikenlaiseen keskusteluun kykenemätön otus on joku muu. Sen kanssa en mennyt naimisiin ja halunnut elää. Meille siis tuli "vieras mies" taloon joka toinen viikonloppu.

Viimeksi muokattu: