Miehen kanssa riitaa isommista hankinnoista.. Annanko periksi vai tappelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Saatiin auto + muut osamaksut maksettua. Ja alunperin oli puhe että sitte ostetaan uudet sohvat kun nuo entiset on oikeasti leviämis pisteessä.

Toinen mitä oon pitkään halunnu on asuntovaunu. Joka kesä käydään mummolan vaunulla reissussa paitsi sillon kun heidän reissu sattuu päällekkäin meidän reissun kanssa (vähintään joka toinen tai kolmas vuosi) .

Toinen syy asuntovaunun ostoon olisi se että aletaan rakentamaan mökkiä tontille mikä on keskellä ei mitään ja tontilla ei ole mitään muuta kuin metsää ja kohta tie perille.

Asuntovaunusta ollaan keskusteltu aikaisemminkin. Mutta mies tyrmännyt samantien. Eikä oikein ole ollut rahaakaan. Nyt ois rahallisesti edes pieni mahdollisuus se vaunu laittaa.

Miehen kans kertaalleen jo asia puhuttiin ja käytiin läpi ja mulle jäi se käsitys että ostetaan vähän uudempi vaunu ettei ole niin paljon laittamista. Maksettais siis käsiraha ja loput osamaksulla.

Olin sitte isommassa kaupungissa ostoksilla kun mies soittaa et käy kattoon lliikkeestä sohvia. No kävin kattomassa niitä ja kun kotiin pääsin ja kerroin vaihtoehdoista niin meinas et hae vaan sellaset kun haluat.

Sit tajusin kysyä et mitä sen vaunun kans sit tehdään. Mies vaan et ajattelin jo että olin unohtanu koko vaunun oston. En voi käsittää tuota! Mulla keitti ja lujaa ja keittää vieläkin.
Oon ihan raivona koko hommasta.

ELi tilanne taas alkutekijöissä. Miehen perustelut oli et ei halua vaunua kun sitä pitää huoltaa ja laittaa. Ja katsastaakin. Ja vetäminen ei ole kivaa. Joo ei mut mikä ero siinä on vetää mummolan vaunua tai omaa?

Tuon huoltamisen ymmärrän mut eikö vois vähän tsempata asian kanssa? Et hyötyis koko perhe asiasta. ja siks just sitä uudempaa katottas eikä mitään 80 luvun pommivehjettä.

Niin ja mun puolesta voidaan istua vaikka lattialla jos se vaunu saadaan. Käytettyjä yritän metästää.. Yhdet meni jo sivu kun alko tää sota uusiksi.

[QUOTE="vieras";23742555]
ELi tilanne taas alkutekijöissä. Miehen perustelut oli et ei halua vaunua kun sitä pitää huoltaa ja laittaa. Ja katsastaakin. Ja vetäminen ei ole kivaa. Joo ei mut mikä ero siinä on vetää mummolan vaunua tai omaa?
[/QUOTE]

Se mummolan vaunu on varmaan ilmainen tai maksatte jonkin minimaalisen korvauksen? Ette ole siinä kiinni. Voi olla, että nuo vaunumatkat ovat miehen pakollinen pakkopulla kesäisin, mutta kun se vaunu ei ole oma, niin se on kerran kesässä juttu. Toisten vaunua käyttämällä voi kaivaa pelkät rusinat pullista, pääsee laistamaan monesta jutusta, jota joutuisi oman kanssa tekemään.

[QUOTE="vieras";23742598]Se mummolan vaunu on varmaan ilmainen tai maksatte jonkin minimaalisen korvauksen? Ette ole siinä kiinni. Voi olla, että nuo vaunumatkat ovat miehen pakollinen pakkopulla kesäisin, mutta kun se vaunu ei ole oma, niin se on kerran kesässä juttu. Toisten vaunua käyttämällä voi kaivaa pelkät rusinat pullista, pääsee laistamaan monesta jutusta, jota joutuisi oman kanssa tekemään.[/QUOTE]

Ne matkat on kyllä niin perinne että en usko että niitä kovin helposti lopetetaan. Miehelle vaan ei ole käynyt sekään että oisin vuokrannu joltain muulta vaunun sillon kun mummolan vaunua ei saa.
Ja nyt ei oikeasti ole siitä rahasta kiinni meillä on se vaunu vara laittaa jos halutaan. Vanha vaunu saatais käteisellä tai sitten uudempi vaunu osamaksulla.
Tottakait sen oman vaunun eteen joutuu tekemään enemmän töitä. Mutta toisaalta se helpottais noita kesän suunnitelmia kun voitais mennä silloin kun itelle sopii ja sitten tuo mökin rakennus. Joudun jäämään sit jatkuvasti pienempien kanssa kotiin kun tontilla ei paikkaa missä niiden kanssa olla. Ja kun mies rakentaa kaiken yksin ja käsin niin tiedossa on oikeasti pitkä projekti.

Miksi vaunu pitäisi ostaa jos olette mökkiä rakentamassa? Ei mökin rakennuksessa kauaa kestä ja kesäilmoilla voi telttailla jos siltä tuntuu.

Ehkä miehesi ei tahdo ostaa kallista vaunua sen takia, että käytte kesällä vain vaunuilemassa. Jos voitte mummolan vaunua lainata niin lainatkaa sitä. Kyllä sohvat on käytännöllisempi ostos entä asuntovaunu.

Miksi ette vaikka säästäisi aina seuraavaa kesälomaa varten ja vuokraa vaunua? on huollettu ja varmasti toimiva.

Mustakin toi haiskahtaa sille että sä olet enemmän vaunun kannalla ja nautit siitä kun miehelle se on just perhesovun nimissä suoritettava pakkopulla. Kauanko perinne on ollut elossa ja kumpi oli aloiteentekijä..?

[QUOTE="vieras";23742703]Mustakin toi haiskahtaa sille että sä olet enemmän vaunun kannalla ja nautit siitä kun miehelle se on just perhesovun nimissä suoritettava pakkopulla. Kauanko perinne on ollut elossa ja kumpi oli aloiteentekijä..?[/QUOTE]

Peesi!

[QUOTE="vieras";23742703]Mustakin toi haiskahtaa sille että sä olet enemmän vaunun kannalla ja nautit siitä kun miehelle se on just perhesovun nimissä suoritettava pakkopulla. Kauanko perinne on ollut elossa ja kumpi oli aloiteentekijä..?[/QUOTE]

Joo minä olen vaunun kannalla. Tuo on joka kesäinen riesa miten tehdään reissut ym et saadaan aikataulut passaamaan mummolan väen kanssa. Miehellä ei kyllä sit mitään ite reissua vastaan kun minä ensin sumplinu aikataulut ja pakannut vaunun ja lapset valmiiksi. Ja jälkeenpäin oon minä joka purkaa ja siivoaa vaunun. Ja patistaa miehen viemään sen vielä poiskin.

Ollaan oltu kohta 15v naimisissa. Ite olen se joka joustaa ja antaa periksi. Esim miehellä alkaa kesäkuun alussa loma ja on suunnitellut jo 2 kalareissua lomalle multa mitään kysymättä. Ja mulle se on ok. Mutta välillä vois panostaa minuun ja lapsiinkin.
Toisaalta minä olen se joka vie päätökset ja suunnitelmat loppuun kun mies vaan jahkaa (kumma kyllä ei koske sen omia juttuja) .

Kuinkas monta kertaa olet ite ollut ratissa kun vaunu on ollut auton perässä? Veikkaan että et kertaakaan, eikä edes aikomusta. MUTKU OIS NII IHANAA KU OIS OMA VAUNU JA PERINNE JATKUU. Kuten tossa jo joku kirjoitti niin taitaa olla miehelle pelkkä pakkopulla tuo vaunu

[QUOTE="vieras";23742555] Miehen perustelut oli et ei halua vaunua kun sitä pitää huoltaa ja laittaa. Ja katsastaakin. Ja vetäminen ei ole kivaa.[/QUOTE]

Kuka vaunua huoltaisi ja laittaisi, sinä? Entä katsastus, sinä? Kuka ajaa vaunun ollessa perässä, sinä?
Jos vastaus kaikkeen on sinä voit ihan rauhassa pitää pääsi...

[QUOTE="vieras";23742757]Joo minä olen vaunun kannalla. Tuo on joka kesäinen riesa miten tehdään reissut ym et saadaan aikataulut passaamaan mummolan väen kanssa. Miehellä ei kyllä sit mitään ite reissua vastaan kun minä ensin sumplinu aikataulut ja pakannut vaunun ja lapset valmiiksi. Ja jälkeenpäin oon minä joka purkaa ja siivoaa vaunun. Ja patistaa miehen viemään sen vielä poiskin.

Ollaan oltu kohta 15v naimisissa. Ite olen se joka joustaa ja antaa periksi. Esim miehellä alkaa kesäkuun alussa loma ja on suunnitellut jo 2 kalareissua lomalle multa mitään kysymättä. Ja mulle se on ok. Mutta välillä vois panostaa minuun ja lapsiinkin.
Toisaalta minä olen se joka vie päätökset ja suunnitelmat loppuun kun mies vaan jahkaa (kumma kyllä ei koske sen omia juttuja) .[/QUOTE]

Eli siis jahkaa päätöstä asioissa joista ei ole innostunut. Lähtee kyllä mukaan kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole.

Kuka vaunua huoltaisi ja laittaisi, sinä? Entä katsastus, sinä? Kuka ajaa vaunun ollessa perässä, sinä?
Jos vastaus kaikkeen on sinä voit ihan rauhassa pitää pääsi...

Miehen niskaan jäis huollot ja katsastukset. Sekä tuo vetäminen. Mun kortti ei riitä ja mies ajaa työkseen isoja autoja. Mutta kirjotin jo tuonne miten nuo meidän lomalle lähdöt tapahtuu.

Mut ei kait tuo sitte vissiin auta ku alkaa eka peräkärryn (mitä meillä ei ole) kans vetämään ja sit lähteä autokouluun..

Tähän asti oon ollu aika vähän vailla mitään. Remontit ym on venynyt vuositolkulla. Esim ulkosauna on ollut 5v ja pukuhuone edelleen tekemättä. Mutta nyt tuntuu et oon päästäny liian helpolla tuon ukon välillä. Ja joo oon käyny lasten kans viikonloppu reissuja teltalla leirintäalueella. Sekin ois helpompaa kun mies viittis vetää vaunun sinne ja hakea pois.

Kait ootan tässä et suutun tarpeeksi ja käyn vaan ostamassa sen vaunun sano mies mitä sano. kait sitä joskus oppii vetämäänkin.

[QUOTE="a p";23742846]Miehen niskaan jäis huollot ja katsastukset. Sekä tuo vetäminen. Mun kortti ei riitä ja mies ajaa työkseen isoja autoja. Mutta kirjotin jo tuonne miten nuo meidän lomalle lähdöt tapahtuu.

Mut ei kait tuo sitte vissiin auta ku alkaa eka peräkärryn (mitä meillä ei ole) kans vetämään ja sit lähteä autokouluun..[/QUOTE]

Toi työkin vaikuttaa, loma sujuu kuin töissä ikään...
Mun miehen työhön kuuluu reissaaminen (n.200 matkapäivää vuodessa), ja yllätys yllätys se viettää lomansa mieluiten kotona.

Asuntovaunun ostaminen on täydellinen mielenhäiriö. Sillä rahalla on vaikka kuinka paljon vaikka minkälaisissa hotelleissa, ja käy syömässä kunnon ruokaa. Eikä tarvitse olla muiden tien tukkona keskiviivassa kiinni, kuten kyseisiä pirunvehkeitä ajavat luupäät yleensä ovat. Täydellisen käsittämätön kapistus kaiken kaikkiaan.

Asuntovaunun ostaminen on täydellinen mielenhäiriö. Sillä rahalla on vaikka kuinka paljon vaikka minkälaisissa hotelleissa, ja käy syömässä kunnon ruokaa. Eikä tarvitse olla muiden tien tukkona keskiviivassa kiinni, kuten kyseisiä pirunvehkeitä ajavat luupäät yleensä ovat. Täydellisen käsittämätön kapistus kaiken kaikkiaan.

Meitä on 8 henkeä joten varmaan tehtäis se pari kolme hotelli reissua ruokineen tuolla vaunun hinnalla

Mietin tismalleen samaa. Höhlää vetää hirveät osamaksut päälle, jos se mökki on kuitenkin tulossa esim. ensikesäksi. Kyllä yhden kesän voi kiertää vaikka vuokravaunulla. 300 € / viikko asuntoautosta on aika vähän verrattuna siihen mitä oman maksaminen tulisi kustantamaan.

Kirjoitin jo tuonne että mies rakentaa mökin yksin ja käsin (on osin sen harrastus) eli tekee omalla tyylillään ja tavallaan. Tänä kesänä varmaan saadaan tie tontille ja ulkovessa sinne. Ens kesänä sit aloitetaan sauna rakennusta mut oletan ettei yksi kesä sen tekemiseen riitä.
Minä sit kökötän kotona kun mies lähtee mökkiä rakentamaan..

Samaa mieltä. Jos mies ei kerran halua ostaa omaa, tai vuokrata sillon kun ette mummulta saa lainaan, niin sehän vaan tarkottaa sitä, että on tyytyväinen, ettei tarvi lähteä vaunureissulle. Ymmärrän miestäsi, en mäkään haluis. Oon tasan kaks kertaa ollut vaunulla, eikä mua kyllä ilman hemmetin hyvää syytä saa uusiks lähtemään.
Mä en tajua, miks sun pitää saada vaunu siksi, että sitä käytetään KERRAN vuodessa, plus se, että oot jossain raksalla? Tuskin sä muutenkaan siellä keskellä mettää viettäisit kovinkaan montaa päivää, jos siellä ei ois yhtään mitään? Tai oo teltassa.

Toi työkin vaikuttaa, loma sujuu kuin töissä ikään...
Mun miehen työhön kuuluu reissaaminen (n.200 matkapäivää vuodessa), ja yllätys yllätys se viettää lomansa mieluiten kotona.

Ei tässä se ite lomalle lähtö ole ongelma vaan se että millä ja kenen vaunulla mennään. Mies ei ole valmis maksamaan satoja euroja vuokraa vieraasta vaunusta. Mutta ei halua sitä omaakaan. Ja minä oon sit kuitenkin se joka mummolan kans järjestää ja sopii asiat (vaikka kyseessä miehen vanhemmat) .

[QUOTE="a p";23742962]oletan ettei yksi kesä sen tekemiseen riitä.
Minä sit kökötän kotona kun mies lähtee mökkiä rakentamaan..[/QUOTE]

Sitten sun tarttis ryhtyä harjoittelemaan ja varaamaan aika autokouluun e-korttia varten. Paitsi jos ajelet asuntoautolla, niihin käy osaan b-korttikin.

Minä en vaunua ottaisi mistään hinnasta. kun olin pieni niin meillä oli asuntoauto ja sillä mentiin ympäri eurooppaa. Nuo reissut oli kyllä ikimuistoisia, mutta suomen leirintäalueet oli kyllä ihan hirveitä. kauhea kilpavarustelu vaan kaikilla ja juuri sellaista niin kuin se Samuli Edelman laulaa siinä laulussa. En yhtään ihmettele, että miehesi ei ole innostunut, varsinkin jos tekee työkseen ajohommia. Teiden tukkona oleminen kun ei varmaan miestäsi jaksa kiinnostaa kesähelteillä!

Vaunun hinnalla asuu hotelleissa ja kävisi jo ulkomaillakin moneen kertaan.

Minä ymmärrän miestäsi.

Minä en vaunua ottaisi mistään hinnasta. kun olin pieni niin meillä oli asuntoauto ja sillä mentiin ympäri eurooppaa. Nuo reissut oli kyllä ikimuistoisia, mutta suomen leirintäalueet oli kyllä ihan hirveitä. kauhea kilpavarustelu vaan kaikilla ja juuri sellaista niin kuin se Samuli Edelman laulaa siinä laulussa. En yhtään ihmettele, että miehesi ei ole innostunut, varsinkin jos tekee työkseen ajohommia. Teiden tukkona oleminen kun ei varmaan miestäsi jaksa kiinnostaa kesähelteillä!

Vaunun hinnalla asuu hotelleissa ja kävisi jo ulkomaillakin moneen kertaan.

Minä ymmärrän miestäsi.

Ei kierretä leirintä alueita vaan tehdään ihan omat suunnitelmat. Et ei todellakaan ole sitä että mennään viikoksi johonki leirintäalueelle. Korkeintaan saatetaan yks yö jossain käydä et pääsee pesulle jos ei ole muuta vaihtoehtoa tarjolla.
Ja kuten sanoin ei tuossa ite reissussa ole ongelmaa sitte kun sinne asti päästään!

[QUOTE="vieras";23742757]Joo minä olen vaunun kannalla. Tuo on joka kesäinen riesa miten tehdään reissut ym et saadaan aikataulut passaamaan mummolan väen kanssa. Miehellä ei kyllä sit mitään ite reissua vastaan kun minä ensin sumplinu aikataulut ja pakannut vaunun ja lapset valmiiksi. Ja jälkeenpäin oon minä joka purkaa ja siivoaa vaunun. Ja patistaa miehen viemään sen vielä poiskin.

Toisaalta minä olen se joka vie päätökset ja suunnitelmat loppuun kun mies vaan jahkaa (kumma kyllä ei koske sen omia juttuja) .[/QUOTE]

Hui, mies sopii 2 kalareissua itelleen, sulle se on muka ok, mut sit kuitenkin valitat, että vois panostaa suhun ja lapsiinkin? Onko sillä vaan 2 päivän loma, vai vittuako vingut? Miten musta oikeesti kuulostaa ihan siltä, että niin tehdään vain, koska SINÄ haluat. Mieheltä ei kysytä? Kysyppä ihan piruuttas siltä, että "rakas, mitä tahtoisit tänä kesänä yhteisellä lomalla tehdä?" Anna sen ihan ite päättää, ja KUUNTELE sitä, älä puhu sanaakaan siitä hiton vaunusta, sitä ei kiinnosta se.

[QUOTE="a p";23742846]Miehen niskaan jäis huollot ja katsastukset. Sekä tuo vetäminen. Mun kortti ei riitä ja mies ajaa työkseen isoja autoja. Mutta kirjotin jo tuonne miten nuo meidän lomalle lähdöt tapahtuu.

Mut ei kait tuo sitte vissiin auta ku alkaa eka peräkärryn (mitä meillä ei ole) kans vetämään ja sit lähteä autokouluun..[/QUOTE]

Nii justiinsa. "Mut ku mä haluuuuun! Mä sentään pakkaan sen!". Sä teet siis parin tunnin homman pakkaamalla ja siivoomalla, mies hoitakoon loput? Tiedätkö millasta se on oikeesti vetää isoa kärryä perässä?

[QUOTE="a p";23742978]Ei tässä se ite lomalle lähtö ole ongelma vaan se että millä ja kenen vaunulla mennään. Mies ei ole valmis maksamaan satoja euroja vuokraa vieraasta vaunusta. Mutta ei halua sitä omaakaan. Ja minä oon sit kuitenkin se joka mummolan kans järjestää ja sopii asiat (vaikka kyseessä miehen vanhemmat) .[/QUOTE]

Eiks toi jo kerro aika paljon siitä, että se mies ihan oikeesti, yksinkertasesti vaan EI HALUA niille reissuille??