Miehen kanssa riitaa isommista hankinnoista.. Annanko periksi vai tappelenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin miksi että vois ostaa nyt eka niitä sohvia. Tuskin niihin montaa tonnia menee. Ja sen jälkeen se vaunu. Vaikka nyt ei ihan 80 luvun mut 90luvulta. Jos että tuon enempää sitä käytä niin miksi pitää olla uus ja hieno vaunu. Ja sinne mökin rakennus hommiin riittää vanhempiki vaunu.

Sitä omaa pitää eri tavalla varmaan laittaa ja katsastaa yms., lainavaunulla lienee helpompaa..

Ymmärrän siis miehen kannan asiassa, minustakin tuollainen vaunu on melkoisen kallis ostos, varsinkin jos sillä tehdään vain yksi reissu kesässä.

Meillä on oma vanha vaunu. ja ei siinä nyt niin iso homma ole laittaa. Tai ei me olla sitä koettu että se niin kauheeta olis. Kaks-kolme kertaa kesässä käytetään. Meniskö kaks päivää vuodesta vaunun huoltoon. +siivous käytön jälkeen.

[QUOTE="pypylleröinen";23743428]Kai sä voit tehdä ruokaa muuallakin kun vaunussa? Vettä mukaan kanisteriin, retkikeitin ja grilli mukaan ja menoks. Kylmälaukussa säilyy. Vai tarviiko sulla olla hella, jääkaappi ja vesihana, että sä saat tehtyä ruokaa?
Eikä sillä kai oo merkitystä, ketkä lapsista sä sinne telttaan tunget, mutta ite et sinne mene?[/QUOTE]

No kyllä minua ei saa telttaa nukkuun missään. ja onhan se nyt paljon mukavampi laittaa se ruoka siellä vaunussa mitä jossain nuotiolla. Mä ymmärrän ap.tä kyllä.

[QUOTE="a p";23743451]Kerroin jo aikasemminkin noista lomista. Ei se nyt ihan kolmea viikkoa ole kokonaan pois vaan käy välissä muutaman päivän kotonakin. Mut kuitenkin..

Ja laitoin jo senkin et minä oon yleensä se joka joustaa ja taipuu. Tuosta vaunusta oon kyllä puhunu sen viimeset 5v mut nyt tuli itelläkin raja vastaan.
Miehellä ei ois sitä vaunua mitään vastaan jos joku muu sen huoltais ja katsastais.

Ja en osaa enää selvemmin vääntää mies kyllä lähtee noille vaunureissuille kun joku sen vaunun pihalle hommaa!!!! Ei valita et miks taas lähdetään vaunulla jne. EI tällä sakilla hirveästi ole vaihtoehtoja jos ei maksa itteään kipeäksi.[/QUOTE]

Laittakaa asuntoauto niin voit sinäkin ajaa :D

Mitä jos hankisitte matkailuauton, sellaisen kevyemmän mitä saa ajaa normaalilla ajokortilla? Säkin voisit välillä ajaa eikä toiselle jää painetta jatkuvasta ajamisesta..
Samahan se on onko vaunu vai auto..

Itte vietin lapsuuteni reissaten vaunulla ja vasta myöhemmin tajusin kuinka raskasta vaunun vetäminen isälle oli... Ei todellakaan voi verrataan normista autolla ajoon.!

On siinä se ero,että asuntoautot on pikkusen paljon kalliimpia ostaa ja huoltaa.
Minun mies vetää aina vaunun ja ei koskaan ole sanonu et se olis mitenkään tympeetä tai rasittavaa tai raskasta.

[QUOTE="vieras";23748096]Luepa ap tämä tekstisi ajatuksella uudestaa ja mieti sitten miksi mies ei halua ostaa omaa vaunua. Jos ei kerran ole kiinnostunut tekemään yhtään mitään edes sen ainokaisen kesäreissun eteen, niin mitäpä luulet tekisikö mitään omankaan eteen. Sinä sitä silloinkin siivoaisit ja laittaisit.

Ja jos teillä kerran on mökinrakennus tiedossa niin missään tapauksessa ei kannata vaunua hankkia. Sovitte siitä mummolan vaunusta (tai jostain muusta) saisitteko vuokrata yheksi kesäksi ja aloitatte saunan rakentamisesta niin saatte seuraavaksi kesäksi asumuksen kaikille.[/QUOTE]

Minä taas sanon,et ostaa nyt sen vaunun ja myy pois ku mökki on valmis.

[QUOTE="A P";23743543]Eli siis kiltisti taas tyydyn osaani ja mennään jälleen kerran miehen pillin mukaan. Ja oon koko ajan tolkuttanut et nuo vaunreissut ei mun idea. Olis vaan helpompi toteuttaa sillä omalla vaunulla.
Tää on oikeasti mulle todella kova pala. Ja en vaan saa nieltyä sitä.

Ja reissaan aika paljon muuten lasten kans kesän mittaan nämä mitä tässä kirjottanu niin koskenu nyt noita miehen loma-aikoja.[/QUOTE]
No mää voin ratkaista teidän ongelman. Ostatte sen vaunun ja laitat sen joka kerta ennen katsastusta vuosihuoltoon. Hittoako se miehen tarvii sitä huoltaa, kun huollon saa liikkeistäkin. Sää voit viedä sen katsastukseen tai pyydät vain miehen ajaan sen katsastukseen.

Sää saat vaunun, miehen ei tarvi tehdä huoltoja.

[QUOTE="vieras";23748158]No kyllä minua ei saa telttaa nukkuun missään. ja onhan se nyt paljon mukavampi laittaa se ruoka siellä vaunussa mitä jossain nuotiolla. Mä ymmärrän ap.tä kyllä.[/QUOTE]

Tai oot ap itse.
Enivei, ap on valmis laittamaan lapset telttaan, kunhan itelleen jää sänkypaikka sisätiloissa. Ihana äiti. Miten se on mukavampi laittaa ruoka hikisessä, pienessä, ahtaassa kopissa kuin ulkona? Ei sen oo pakko olla nuotio. Vai onko se sun mielestä ainoo vaihtoehto, jos puhutaan ulkona ruoan valmistamisesta?

[QUOTE="a p";23744727]En tiedä miksi joudun kirjoittamaan moneen kertaan samoja mutta edelleen. Se mökin teko kestää useamman vuoden. Mies veistää ite hirret käsin jne. On sen yksi harrastus. Ja ei käytä koko lomaansa tuohon mökkiprojektiin vaan tekee päivän sillon toisen tällön.
Vaikea kait näitä kuvioita on ulkopuoliselle selittää..[/QUOTE]

No mä jotenkin ehkä ymmärsin väärin, että teillä ei olis oikeesti rahaa kaikkeen.

Sekä kunnon sohviin, että kesämökkiin, ETTÄ asuntovaunuun, joka on kuin kesämökki.

Että jos ostaa asuntovaunun, se veis rahaa pois siltä kesämökiltä...
Mutta ehkä nyt vaan jotenkin luin rivien välistä väärin.

Jopas on lukutaidotonta porukkaa taas.:D Tsemppiä ap, älä valita näistä idiooteista täällä, nämä nyt vänkää samoja asioita vaikka maailman loppuun saakka, kun eivät osaa lukea.
Ja teillä niin "nokkelille" tiedoksi; ei, minä en ole ap.:)

Alkuperäinen kirjoittaja tien päälle;23747910:
Minä ymmärrän taas AP:tä täysin :) Jos mies on muutenkin paljon poissa kotoa,niin miksi ei voisi ostaa vaunua että pääsis koko perheellä sinne "mökille" rakentamaan sitä...ei olis kovin hääppöstä olla sitäkin aikaa erillään,jos sen voisi viettää koko perheellä mökkitontilla. Ja todellakin vaunun vuokraaminen ei ole mitään halpaa lystiä,äkkiä maksaa viikko 500-1000€ ja siihen bensat ym päälle. Ja jos on tietyt reissut mitä kesässä käy,eli on varma että tarvii vaikka sen 2kertaa kesässä viikon vaunua ja maksat siitä 2000€/kesässä,niin ei mene montaa kesää kun vaunu olisi jo maksettu. Ja tiettyinä aikoina vaunuja on vaikea saada, ihmiset on lomalla juhannuksesta..eli siitä seuraava kuukausi,on tuuria jos saat vaunun ELLET MAKSA 1000€/vko. Ja pointtihan oli tässä,että miehelle kelpaa vaunu jos joku muu sen hommaa/saa vuokralle. Me ostettiin vaunu pari kesää sitten,ompa eri lepposta mennä omalla vaunulla entäkun omien vanhempien vaunulla. Ei tarvi koko aikaa peljätä että kuka hajottaa ja mitä,kolaroiko vai ei. Miksi mies edes puhuu,jos nyt onkin sitten perumassa? mikä hätä sille iski? ;) koittakaahan vielä keskustella asiasta,toivottavasti miehesi pää kääntyy ja saatte sen vaunun. Eihän sitä mitään tuliterää tarvi hommata,vaan semmosen mihin mahtuu ja on kuiva vaunu. Onnea miehen ylipuhumiseen :)

Kiitos sulle tuesta ja olet ensimmäinen joka tajuaa edes vähän mun ajatuksia.

[QUOTE="a p";23749466]Kiitos sulle tuesta ja olet ensimmäinen joka tajuaa edes vähän mun ajatuksia.[/QUOTE]

Jos sulla ei ollut tarkoitusta kysyä muiden mielipiteitä, ainoastaan vahvistaa omiasi, niin olis kannattanut tehdä aloitus: miten puhun mieheni ympäri tekemään niin kuin minä haluan....

No mä jotenkin ehkä ymmärsin väärin, että teillä ei olis oikeesti rahaa kaikkeen.

Sekä kunnon sohviin, että kesämökkiin, ETTÄ asuntovaunuun, joka on kuin kesämökki.

Että jos ostaa asuntovaunun, se veis rahaa pois siltä kesämökiltä...
Mutta ehkä nyt vaan jotenkin luin rivien välistä väärin.

Juu ei ole rahaa kaikkeen. Kesämökki ei vielä niele rahaa. Hirret on jo maksettu ja nyt on sit vaan kovin työ saada ne päällekkäin. Sen jälkeen taas menee rahaa kattoihin lattioihin ym. Mut ei tän kesän juttu.
Ja oikeasti samalla hinnalla saa joko kunnon sohvat tai vanhemman asuntovaunun. Tuohon on rahat. Mut jos miestä hirvittää nuo vanhat (80 luvun ) vaunut ois yks vaihtoehto laittaa uudempi (n 2000 vuoden paikkeilla) ja maksaa siitä käsiraha ja loput osamaksulla. Ite olen valmis luopumaan noista sohvista jos vaunu laitetaan.

[QUOTE="Vieras";23749503]Jos sulla ei ollut tarkoitusta kysyä muiden mielipiteitä, ainoastaan vahvistaa omiasi, niin olis kannattanut tehdä aloitus: miten puhun mieheni ympäri tekemään niin kuin minä haluan....[/QUOTE]

Mulla ei vaan mene jakeluun miksi se miehen kanta on jotenki parempi tai oikeampi kuin minun kanta? Ja oon tän aika monesti sanonut että tää on käytännössä ainoa isompi asia tässä 15 vuoden aikana mistä oikeasti haluan pitää pääni. Yleensä mies vaan ilmottaa mulle miten tehdään. Harvemmin on ollu vastaan sanomista mutta tällä kertaa on.

Voin kertoa, etä välttämättä et ajokorttisi sitä pikku e:tä tarvitse, jotta saat vaunua perässäsi vetää, yhteismassa ym on se ratkaiseva tekijä. kannattaa ottaa selvää.
Samoin voit päästä harjoittelemaan jonkun yhdistyksen järjestämissä ajokilpailuissa, heidän vaunullaan.

Voisipä mieskin innostua kun saisi myös olla se joka istuu vieressä, eikä lomillakin tarvitse tehdä ns töitä.

[QUOTE="pypylleröinen";23748249]Tai oot ap itse.
Enivei, ap on valmis laittamaan lapset telttaan, kunhan itelleen jää sänkypaikka sisätiloissa. Ihana äiti. Miten se on mukavampi laittaa ruoka hikisessä, pienessä, ahtaassa kopissa kuin ulkona? Ei sen oo pakko olla nuotio. Vai onko se sun mielestä ainoo vaihtoehto, jos puhutaan ulkona ruoan valmistamisesta?[/QUOTE]

En ollut minä. ja en ollut kaikkia lapsia laittamassa ulos nukkumaan vaan nuo isommat. Ovat poikia 11-14v ja niille ei mikään ongelma nukkua teltassa. Tykkäävät itekin jos saavat olla enemmän omissa oloissaan. ja ei tuo nyt loppujen lopuksi montaa yötä kesässä ole. Ja esim viime kesänä oli melkoisia ukkosmyrskyjä niin eivät sillon nukkuneet teltassa vaikka vanhin ois halunnutkin.
Ei se ite ruoan laitto ole ongelma ulkona. Lähinnä se jääkaappi on oleellisin kapistus. Toisaalta on miljoona kertaa helpompaa vetää se vaunu sinne mökkitontille entä ensin pakata teltat ym varusteet peräkärryyn (joutuu sitäkin vetään) kun autoon ei mahdu. Ja sit menee se rakennus aika teltan kasaamiseen jne.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23749545:
Voin kertoa, etä välttämättä et ajokorttisi sitä pikku e:tä tarvitse, jotta saat vaunua perässäsi vetää, yhteismassa ym on se ratkaiseva tekijä. kannattaa ottaa selvää.
Samoin voit päästä harjoittelemaan jonkun yhdistyksen järjestämissä ajokilpailuissa, heidän vaunullaan.

Voisipä mieskin innostua kun saisi myös olla se joka istuu vieressä, eikä lomillakin tarvitse tehdä ns töitä.

Pitää ottaa selvää. Mut kun tuo vaunu ei voi olla ihan sieltä pienimmästä päästä (ei isoimmastakaan tosin) ja tuo nykyinen auto aika painava et luulen että ainakin aika siinä rajoilla liikkuu saako vetää vai ei.
Ei täällä maalla ole yhdistyksiä mut kyllä minä sen peräkärryn saan joltain lainaan. Et vähän alkeita opettelee.

Niin ja me käytiin hakemassa uudehko vaunu saksasta, samaan rahaan sai reissun kaupanpäälle ja jäi ylikin vielä reilusti, kaiikia uusia varusteita varten, kuin jos olisi ostanut täältä suomesta, samoin oli kosteuden kanssa, sitä ongelmaa ei saksasta tuodussa vaunussa ole :)

Vaunussa sisälä tosin harvemmin meillä tehdään ruokia, vaan vaunun ulkopuolella grillissä.

Meillä niin pitkä ja siksi painava yhdistelmä, että ilman ko korttia en saa meidän vaunua vetää, mutta mulla onkin tässä kolonnassa ihan toinen vastuu tehtävä.

Olisihan se ihan eriasia olla omalla vaunulla liikenteessä kuin jonkun toisen omistamalla.
Siksi toiseksi vaunua ei katsasteta vuosittain, eikä niistä paljoa muuta tarkasteta kuin kytkennät, jarrut ja vaahtosammutin.

Eikä meillä ainakaan ole mitään hirveää huoltourakkaa koko ajan tehtävä, vaunu puthtaana ja lumet katolta pois, ettei katto painu (ja sen teen aina minä). Tokihan ei voi tietää milloin joku paikka hajoaa tmv, mutta hei ei tule mitään jos kaikki pitää jo narista etukäteen.

Vaunulla on kivaa, paljon kivempaa kuin asuntoautolla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23749605:
Niin ja me käytiin hakemassa uudehko vaunu saksasta, samaan rahaan sai reissun kaupanpäälle ja jäi ylikin vielä reilusti, kaiikia uusia varusteita varten, kuin jos olisi ostanut täältä suomesta, samoin oli kosteuden kanssa, sitä ongelmaa ei saksasta tuodussa vaunussa ole :)

Vaunussa sisälä tosin harvemmin meillä tehdään ruokia, vaan vaunun ulkopuolella grillissä.

Meillä niin pitkä ja siksi painava yhdistelmä, että ilman ko korttia en saa meidän vaunua vetää, mutta mulla onkin tässä kolonnassa ihan toinen vastuu tehtävä.

Olisihan se ihan eriasia olla omalla vaunulla liikenteessä kuin jonkun toisen omistamalla.
Siksi toiseksi vaunua ei katsasteta vuosittain, eikä niistä paljoa muuta tarkasteta kuin kytkennät, jarrut ja vaahtosammutin.

Eikä meillä ainakaan ole mitään hirveää huoltourakkaa koko ajan tehtävä, vaunu puthtaana ja lumet katolta pois, ettei katto painu (ja sen teen aina minä). Tokihan ei voi tietää milloin joku paikka hajoaa tmv, mutta hei ei tule mitään jos kaikki pitää jo narista etukäteen.

Vaunulla on kivaa, paljon kivempaa kuin asuntoautolla.

Kiitos. Oot aika samoilla linjoilla kuin minäkin. PItäis vaan saada tuo mies jotenkin mukaan asiaan. Yritin tentata ja tentata et mikä siinä on niin vaikeaa ja ei tienny itekkään. Luulen et jos saadaan se vaunu hommattua niin sit kuitenkin ihan tyytyväinen siihen. En tiedä.

Nyt vaan yrittäny olla muutaman päivän hiljaa koko asiasta. Mut rassaa tuo itteä jatkuvasti. Tuntuu et ei oo mitään mielenkiintoa suunnitella kesäksi mitään ennenku tää on puhuttu loppuun. Mies varmaan luulee et oon unohtanu koko jutun et sit tulee taas pommina taivaalta kun otan asian puheeksi. HUOH.

Itsekin sanoi, ettei teillä ole varaa kaikkeen. Herran pieksut aikuinen nainen! Jos haluat sen mökin niin miksi olet ruinaamassa hirveitä osamaksueriä vaativaa asuntovaunua samaan syssyyn? Onko sinulla mitään käsitystä talousasioista?

En ihmettele miestäsi yhtään.

Luulisi siellä nyt olevan caravanyhdistys, mistä voisit kysellä lisäinfoa.
Tosin luulempa, että kortin ajo on paras vaihtoehto kuitenkin.

Toivottavasti saatte asian jonkinlaiseen kompromissiin, niin että molemmat ovat tyytyväisiä.

Missäpäin yleensä vaunun kanssa liikutte ja minkä ikäistä jälkikasvua teillä on?

Itsekin sanoi, ettei teillä ole varaa kaikkeen. Herran pieksut aikuinen nainen! Jos haluat sen mökin niin miksi olet ruinaamassa hirveitä osamaksueriä vaativaa asuntovaunua samaan syssyyn? Onko sinulla mitään käsitystä talousasioista?

En ihmettele miestäsi yhtään.

Siis? Enkö just sanonu et raha ei ole se ongelma. EI ole ongelmaa maksaa muutaman sadan euron osamaksua kun ei ole muita tällä hetkellä. Ja tuohon mökin tekoon ei nyt mee hetkeen muuta rahaa kuin mitä moottorisahan bensarahat ja se ei ole paljon. LÄhinnä se että siellä mökkitontilla vois olla ja lomailla jo ennen kuin siellä on saunat ja mökit valmiina.
Ja ihan miehestä kiinni otetaanko osamaksuja vai ei. JA en ole uutta vaunua laittamassa vaan se uusin vaihtoehto on reilu 10 v vanha.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23749664:
Luulisi siellä nyt olevan caravanyhdistys, mistä voisit kysellä lisäinfoa.
Tosin luulempa, että kortin ajo on paras vaihtoehto kuitenkin.

Toivottavasti saatte asian jonkinlaiseen kompromissiin, niin että molemmat ovat tyytyväisiä.

Missäpäin yleensä vaunun kanssa liikutte ja minkä ikäistä jälkikasvua teillä on?

Toivotaan parasta. Yleensä lähdetään tästä pohjoiseen. Muutaman kerran itäsuomeenkin päin. Ja aikoinaan on käyty Norjan puolella. Mua kiinnostais käydä taas siellä. JA on tuo mieskin lähdössä mutta toteutus vielä jääny..
Lapset on 4v, 6v, 8v, 11v, 12v ja 14v.