Miehen kaveri tulossa ulkomailta kylään...neuvoja ja mielipiteitä tilanteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt ja v****nut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";24245034]mitä tarkoitat tässä tapuksessa terveellä nuorella heteromiehellä? tämä yhdistettynä siihen, miten ikävää tällaiasen on istu kaverin ÄMMÄN kanssa, antaa mielikuvia siitä, miten halveksivasti suhtaudut perheeseen ja parisuhteeseen, jos vaimo on ÄMMÄ ja terveen nuoren heteromiehen täytyy ilmeisesti päästä baanalle ja pukille ?? Vai miksei terve heteromies voisi olla myös asiallinen ja sivistynyt, miksei sen mielestä voisi olla mielenkiintoista tutustua kaverinsa vaimoon ja perheeseen? mä en nyt ihan tajua, anteeks[/QUOTE]En suhtaudu halveksivasti parisuhteeseen vaan ämmämäiseen käytökseen johon sinä olet kertomasi mukaan syyllistynyt. Kun aloit aloituksesi jälkeen polkemaan pyörääsi takaperin selittäen että kyse ei ole niinkään tästä tapahtumasta vaan jostain syvemmästä ongelmasta parisuhteessanne niin ehkä kannattaisi miettiä sen hoitamista ja keskustelemista miehesi kanssa sen sijaan että yrität ämmämäisesti rajoittaa aikuisen miehen tekemisiä ja menemisiä. Voin taata että se vain pahentaa ongelmaa jos sellainen jo pohjalla on.

Ei perheen kanssa ajan viettämisessä mitään väärää tai pahaa ole mutta et voi yksipuolisesti olettaa että asia on aina niin kuin sinä ajattelet ja se mikä sinun mielestäsi on parasta ja oikein tulisi aina olla toimintatapa jota kaikki muut noudattavat orjallisesti ja tulla sitten internetfoorumille hakemaan lynkkausapua jos homma ei menekään kuten itse keskenäsi suunnittelit. Parisuhde ei voi toimia niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24245122:
ihan selkeesti sinulla on menossa murrosvaihe oman elämän suhteen. haet sitä omaa paikkaa ja mietit mikä on tärkeintä ja mikä tekee sinut onnelliseksi, mitä sinä ite haluat ja mietit tulevaisuutta myös näiltä osin. ja sitten peilaat sitä tietysti parisuhteeseen ja ymmärrettävästi miehesi käytöstä kaveripiirin miesten käytöksiin.

mitäs jos sie sanot miehelles että teet ruuan teille kaikille, että istutte alas sinä iltana (tai päivällä tai lounaalle) kun miehes kaveri tulee, syötte yhessä ja vaihdatte "hyvät päivät, hauska tutustua ja tässä on meidän milli ja molli ja tuo on meidän viivi-koira" - jutut ja sen jälkeen miehes on vapaa menemään kaverinsa kanssa baanalle vaikka koko viikonlopuksi. ainoana ehtona että kunhan eivät herätä sinua ja lapsia kun tulevat örinöissään baarista.

mie ajan tässä nyt sitä takaa että sie olet sillon saanu tilaisuuden tutustua miehesi ystävään, hän on saanut nähdä lapsenne (koska kyllä hän aivan varmasti on kiinnostunut myös kaverinsa jälkikasvusta, kuka EI olisi?) ja sitten heillä on sitä omaakin aikaa keskenään. ja kaiken kukkuraksi: annat itestäsi aika hyvän ja ihanan kuvan kun olet tehny ruuan valmiiksi ja sitten "päästät" heidät juhlimaan ilman mitään murinoita. ehit murista sitten vaikka koko viikon vierailun jälkeen :D

oisko huono idea?

no, ehkä...en tiedä...mietin asisaa ja palaan varmaan tähän ketjuun.nyt pitää pistää sapuskat tulille

[QUOTE="a.p";24244140]No mä olen jotenkin kuvitellut, että parisuhteessa kaikista kavereista tulee vähän niikun yhteisiä...tai että tutustuttaa niitä kavereita puolisoihin, varsinkin, kun ei ole seurustelun tasolla enää, vaan meillä on 2 lasta jo jne...Ja siltä se näyttääkin, kun tarkkailee muiden ihmisten menoa, mutta ei meillä...
Ja itse olen sosiaalinen, ja odotin ensin mielenkiinnolla tämän kaverin tapaamista, kun kuvittelin, että se tulee sivistyneesti kylään meille... ku meillei ikinä käy ketään...[/QUOTE]

No kyllä mulla ainakin omat kaverit on vain omia, ei miehellä ole osaa eikä arpaa silloin kun me naiset tavataan. :D

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Siis oikeastiko ajattelet että jos miehesi ja sen ystävä lähtee baanalle, ne lähtee pokailemaan naisia ja panemaan kaikkea mikä liikkuu?

Jos minä menisin ulkomaille, vaikka espanjaan tapaamaan mun vanhaa ystävää ja sen mies roikkuisi koko ajan meidän jutuissa kiinni ja pistäisi vielä kaksi lasta siihen iloksi, niin olisin aika myrtynyt.

Haloo, se tyyppi on tulossa viettämään aikaa miehesi, ei sinun kanssa. Kuulostaa että olet kateellinen heidän ajastaan.

noniin, eipä tarvinnut yrittää panostaa johonkin päivälliseen ja vieraanvaraisuuteen, kun mies aamulla lähti 7 maissa tätä kaveriaan vastaan, ja kun heräsin parin tunnin päästä ja soitin, niin oli jo ihan änkyrä kännissä ja vittuilu meininki päällä...koko kaveri ei käynyt edes tuomassa matkatavaroitaan tänne, edes kääntymässä täällä...tuskinpa tollasel spurgulla on mukana muuta kun viinat...ja kun tiedustelin, että kai ne nukkuvat nyt sentään täällä, niin vittuilua vastaukseksi ja lopulta tuli selväks, ettei ole tulossa..

Vieläkö puolustelette miesten yhteistä vapaa-aikaa? enpä usko, että täällä kovin moni oikeasti hyväksyisi tollasta, ja meillä se on aina ollut tolalsta paskamaista, kun jotain menoa hänellä on, joten syystäkin olin jo valmiiksi niskavillat pystyssä ja naama norsun veellä.

Mutta samapa mitä joku ajattelee, MINÄ en kestä tällästä,ja nyt tuli vika niitti -äijä lentää pellolle lopultakin, joten siinä on yks renttu nyt vapaalla jalalla, niille tiedoksi, kelle tällänen toiminta on OKEI :D

[QUOTE="a.p";24244140]No mä olen jotenkin kuvitellut, että parisuhteessa kaikista kavereista tulee vähän niikun yhteisiä...tai että tutustuttaa niitä kavereita puolisoihin, varsinkin, kun ei ole seurustelun tasolla enää, vaan meillä on 2 lasta jo jne...Ja siltä se näyttääkin, kun tarkkailee muiden ihmisten menoa, mutta ei meillä...
[/QUOTE]

Kääk...mä en osaa ajatella ollenkaan tuolla lailla. Että pitäisi jakaa kaikki kaveritkin miehen kanssa. Minusta riittää, että jaan hänen kanssaan kodin, sukunimen, vanhemmuuden, vuoteen ja ties mitä. Mutta mun kaverit on mun kavereita, lisäksi tietty sitten on yhteiset ystävät ja tutut. Mä haluan pitää mun kaverit MUN kavereina, pitää tiettyjä osa-alueita elämässä itselläni, enkä jakaa kaikkea miehen kanssa.

Kääk...mä en osaa ajatella ollenkaan tuolla lailla. Että pitäisi jakaa kaikki kaveritkin miehen kanssa. Minusta riittää, että jaan hänen kanssaan kodin, sukunimen, vanhemmuuden, vuoteen ja ties mitä. Mutta mun kaverit on mun kavereita, lisäksi tietty sitten on yhteiset ystävät ja tutut. Mä haluan pitää mun kaverit MUN kavereina, pitää tiettyjä osa-alueita elämässä itselläni, enkä jakaa kaikkea miehen kanssa.

nojoo, totta kyllä, että onhan mulla omatki kaverit omia, mutta kyllä ne on meillä miehenki aikana käyny kahvilla ja parit sanaset vaihtanut...
Ja kun tää tyyppi tuli ekaa kertaa suomeen eikä meitä oo ikinä nähny, ni on must vähintääkin kummallista, ettei tule edes kääntymään kämpillä ja katsomaan, jos ei nyt sit just mun takia, mutta vaikka sen takia, että miten toinen asuu ... no, mä olen sit vaan eri maailmasta, kun mies ja nää juopot "ystävät" ja sillä selvä. Se oiskin ollu ihan eri asia, kun olis nyt päivällä edes käyny täällä ja sitte illemmalla lähteny kahestaan johkin...lue siis edellinen vastaukseni, miten tää homma meni, ja mieti sitten uudestaan:/

[QUOTE="a.p";24254673]noniin, eipä tarvinnut yrittää panostaa johonkin päivälliseen ja vieraanvaraisuuteen, kun mies aamulla lähti 7 maissa tätä kaveriaan vastaan, ja kun heräsin parin tunnin päästä ja soitin, niin oli jo ihan änkyrä kännissä ja vittuilu meininki päällä...koko kaveri ei käynyt edes tuomassa matkatavaroitaan tänne, edes kääntymässä täällä...tuskinpa tollasel spurgulla on mukana muuta kun viinat...ja kun tiedustelin, että kai ne nukkuvat nyt sentään täällä, niin vittuilua vastaukseksi ja lopulta tuli selväks, ettei ole tulossa..

Vieläkö puolustelette miesten yhteistä vapaa-aikaa? enpä usko, että täällä kovin moni oikeasti hyväksyisi tollasta, ja meillä se on aina ollut tolalsta paskamaista, kun jotain menoa hänellä on, joten syystäkin olin jo valmiiksi niskavillat pystyssä ja naama norsun veellä.

Mutta samapa mitä joku ajattelee, MINÄ en kestä tällästä,ja nyt tuli vika niitti -äijä lentää pellolle lopultakin, joten siinä on yks renttu nyt vapaalla jalalla, niille tiedoksi, kelle tällänen toiminta on OKEI :D[/QUOTE]

Sun asenteesi ei osaksi auttanut asioita menemään noin?

[QUOTE="toinen vieras";24254864]Kuinka kummassa olet tuollaisen spurgun ottanut mieheksi ja tehnyt lapsiakin? Vai nytkö vasta on paljastanut todellisen luonteensa?[/QUOTE]

Ensirakkaus ja siinä huumassa asiat eteni vähän liian nopeasti... ei fiksua , tiedän, ja itsekin aina olen kritisoimassa muiden tekoja, mutta näin tää elämä nyt meni. Tietenkin, vaikka lapset on ihania, niin usein kaduttaa se, että juuri hänen kanssaan tuli tehtyä niitä ja varsinkin liian lyhyen seurustelun jälkeen, mutta tästä ei muuta tietä ole kun ylöspäin. :)

Ensirakkaus ja siinä huumassa asiat eteni vähän liian nopeasti... ei fiksua , tiedän, ja itsekin aina olen kritisoimassa muiden tekoja, mutta näin tää elämä nyt meni. Tietenkin, vaikka lapset on ihania, niin usein kaduttaa se, että juuri hänen kanssaan tuli tehtyä niitä ja varsinkin liian lyhyen seurustelun jälkeen, mutta tästä ei muuta tietä ole kun ylöspäin. :)

ja lisään, että silloin kun tavatiin, niin spurguiltiin yhdessä, kun oltiin niin nuoria... no ei nyt mitään oikeeta deekis meininkiä, mut perus joka- tai jokatoinen vkoloppu...
Minä nyt sitten kasvoin aikuseksi tässä perheen perustamisen jälkeen, ja hän ilmeisesti ei. shit happens

[QUOTE="ööö";24254881]Sun asenteesi ei osaksi auttanut asioita menemään noin?[/QUOTE]

en usko, että mun asenne on mikään pelkkä syy siihen, koska kun tätä meininkiä olen jo jokusen aikaa ketellut, niin tiesin jo etukäteen, miten se tulee menemään...yllätyin kyllä siitä, kun eivät edes käyneet täällä, että heti aamu seiskalta alkoi kiskoa kaksin käsin, hyi helvetti...vaikka ämmä ois miten vittumainen tahansa, niin ei kunnon mies silti rupee tyhjään vatsaan silmät auki saatuaan ryyppäämään..

ja jooo...mun asenne ei kyllä ollut hyvä, kun juuri tämän käverin kanssa kotimaassaan käydessään oli äijät pistänyt elämänn risaseks ja käyneet yhteisen kaverin juttujen mukaan ihan maksullisissakin, niin totta kai en tykkää hyvää, että taas sitä mennään...siis tapahtui meidän yhdessäolon aikaan...voi tietty olla paskapuhettakin, mutta eipä tässä tiedä, ketä uskoa, ja enää en sitä mietikään...kunhan nyt eroon pääsee, ni se on pääasia

ketjua lukematta, jos menisin kaverilleni kylään, haluaisin tietysti tavata hänen perheensä ja olisin iloinen että saan yöpyä siellä. Mutta ajatus, että olisi koko ajan oltava koko perheen kanssa yhdessä ja katsottava nähtävyyksiä.....Minä haluaisin rauhassa rupatella kaverin kanssa ja olisi tietysti kiva, jos kaveri olisi miettinyt valmiiksi paikkoja, jotka saattaisivat kiinnostaa.

No, mitä suotta unelmoin.

[QUOTE="supersalmiakki";24254898]Voi ap, ymmärrän sua! Paljon samoja mietteitä, mutta mun mies ei ole noin viinan perään. Vaikutat ap hauskalta tyypiltä:)[/QUOTE]

kiitos, siihen se mies omien sanojensa mukaan ihastuikin aikoinaan, kun olin kuulemma hauska...

Voi ei, mikäs siellä sitten on hätänä miehen kanssa?

[QUOTE="ööö";24254881]Sun asenteesi ei osaksi auttanut asioita menemään noin?[/QUOTE]

Hohhoijaa, enpä usko. Ymmärrän ap:ta täysillä. Jos arvot on miehen kanssa noin eri linjoilla, niin vaikeaahan sitä on yhteistä elämää elää. Voimia, jos päädyt eroon oikeasti.

kiitos, siihen se mies omien sanojensa mukaan ihastuikin aikoinaan, kun olin kuulemma hauska...

Voi ei, mikäs siellä sitten on hätänä miehen kanssa?

Epäilyttää nuo samat, onko meillä aivan eri arvot ja usein tuntuu että minä kasvoin lapsen myötä aikuiseksi mutta mies ei. Toistaiseksi olen tyytynyt odottelemaan, jospa se vielä sieltä, lapsi kun on vasta vuoden..

[QUOTE="ämmä";24255067]Hohhoijaa, enpä usko. Ymmärrän ap:ta täysillä. Jos arvot on miehen kanssa noin eri linjoilla, niin vaikeaahan sitä on yhteistä elämää elää. Voimia, jos päädyt eroon oikeasti.[/QUOTE]

no en itsekään usko ja loppujen lopusk, vaikka ois vaikuttanutkin, niin ihan sama, me ei silti yhteen sovita ja mulle riittää.

Lisäks, olin eilen iltana ja sovitellut ja pyydellyt anteeks (taas minä, mies ei ikinä pyydä mitään anteeksi)

ja nyt tänään sitten vitutilua mm. siitä, kun puutuin puhelimitse siihen, että miehellä oli x summa rahaa (meille aika iso raha) ja sanoin, että sitä ei sitten viinaan tuhlata (kun huomasin jo että heti aamsuta puhe sammaltaa... äijä siitä uhittelee, että hän saa käyttää rahaa vieraaseen bla bla bla...sanoin, että saakin, jos ne menee bussi/ratikkalippuihin jne nähtävyyksiin , mutta KOKO SAAKELIN SUMMA EI SAA MENNÄ VIINAAN, niin siitä sitten vittuilee vaan, että "oliko muuta asiaa"?

no, mulle riittää toi kohtelu, enkä voi tajuta, miten monet täällä pitää sitä niin hyvänä...
et toden totta eroon päädyn, vihdoin viimein. Kiitos voimista, kyllä pärjään, ei tää yksin paskemmaks ainakaan voi muuttua :D

[QUOTE="supersalmiakki";24255153]Epäilyttää nuo samat, onko meillä aivan eri arvot ja usein tuntuu että minä kasvoin lapsen myötä aikuiseksi mutta mies ei. Toistaiseksi olen tyytynyt odottelemaan, jospa se vielä sieltä, lapsi kun on vasta vuoden..[/QUOTE]

nojoo, neuvoisin vielä kattelemaan asiaa hetken aikaa ja ehkäpä jopa jonkinlasta terapiaa, jos siltä tuntuu...? kuitenkin se vauvavuosi on kaikista rankin, joten ehkä ei kannata hätiköityjä ratkaisuja tehdä...mutta jos pääasiassa on koko ajan vaan paha olo, niin eihän niinkään voi olla :( mutta tietty pitäs yrittää ettiä syitä ja ratkaisuja, miks näin on...tsemppiä sinnekin, ei se ole helppo myöntää ääneen, että v**tuiks meni, heh, jos on unelmoinut onnellisesta perhe-elämästä ja jonkun aikaa luullut asoiden niin menevänkin:(

Pitää tosiaan harkita sitä terapiaakin.
Meillä ilmeisesti aika samanlaiset taustat kun teilläkin, ja jotain kehitystä on miehessäkin tapahtunut. Nyt on jopa ollut hyviä keskusteluja (lue: riitoja:D) , on hänkin havahtunut että minä olen muuttunut, hän ei ja syitä..
Toivottavasti saat tuolla v:n voimalla sun ja lapsien asiat järjestykseen:)

Luulenpas, että miehes löysi vaan tekosyyn lähteä vkloppuvietoon "kaverin kanssa".... Se näköään on kyllästynyt sun nalkutukseen ja lähtii ryppäämään ja vetäämään kaikki mikä liikkuu ilman nalkutusta...

[QUOTE="krista";24255347]Luulenpas, että miehes löysi vaan tekosyyn lähteä vkloppuvietoon "kaverin kanssa".... Se näköään on kyllästynyt sun nalkutukseen ja lähtii ryppäämään ja vetäämään kaikki mikä liikkuu ilman nalkutusta...[/QUOTE]

näinhän se asia varmasti onkin, eikä ole eka kerta. Senku painelee tästä lähtien menemään ja vedelkööt kaikkia, jotka ilman nalkutusta liikkuu, toivottavasti on onnellinen valitsemallaan tiellä...
mä olen niin kyllästynyt jo, ettei enää edes raivostuta ajatus hänestä jonkun toisen naisen kanssa... mulla on itselläkin jo katse eteenpäin.siis ei ole ketään uutta, mutta halu olis löytää joku kiva...joskus tulevaisuudessa

[QUOTE="supersalmiakki";24255295]Pitää tosiaan harkita sitä terapiaakin.
Meillä ilmeisesti aika samanlaiset taustat kun teilläkin, ja jotain kehitystä on miehessäkin tapahtunut. Nyt on jopa ollut hyviä keskusteluja (lue: riitoja:D) , on hänkin havahtunut että minä olen muuttunut, hän ei ja syitä..
Toivottavasti saat tuolla v:n voimalla sun ja lapsien asiat järjestykseen:)[/QUOTE]

Kivas kuulla, ja toivottavasti kehityksen suunta pysyy tuossa teillä...
meilläkin on tässä jotkut asiat alkaneet viime aikoina mennä ehkä hieman paremmin, mutta paljon on ollut vaikeuksia keskusteluyhteydessä kuitenkin ja sitten taas askel askeleelta taks niihin vanhoihin kaavoihin, että mulla loppu nyt lopullisesti usko parempaan ja halu ponnistella sitä kohti... kun ei tästä vaan mitään muuta tuu, kun tätä, ja tätä en halua.

Toivon kyllä, että sielläpäin ei menisi näin, olisin toivonut meillekin parempaa menestystä

Yhteistyössä