Miehen kaveri uhka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väärässä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väärässä?

Vieras
Tällainen ongelma...
Mieheni naispuoleinen ystävä, olkoon Paula, on alusta asti aiheuttanut ongelmia suhteessamme.

- Aloimme seurustella: Paula oli yhtäkkiä huomattavasti useammin vonkaamassa mieheni seuraa, mutta ei ollut innostunut ideasta nähdä meitä molempia, vaan vain mieheni. Miehenikin alkoi ihmetellä jatkuvia yhteydenottoja.

- Tuli joulu. Mieheni mukaan heillä ei koskaan ole ollut kaveripiirissä tapana ostaa joululahjoja, mutta, kappas vaan, Paula oli ostanut miehelleni kaksi söpöä mukia. Myös tätä mieheni ihmetteli.

- Aloin olla hyvin ärsyyntynyt tästä Paulasta ja miehenikin myönsi oudon käytöksen. Paula ei puhunut minulle mitään, vaikka mieheni kehotuksesta yritin tutustua häneen. Laitettiin kaikki ujouden piikkiin.

- Paula tuli käymään yhteisessä kodissamme, eikä ollut huomaavinaankaan minua. Miehelleni hän kyllä sirkutti kuin pikkulintu, mutta minua hän ei voinut edes tervehtiä.

- Olen puhunut tästä miehelleni useat kerrat ja hän väittää Paulan pitävän minusta ja haluavan tutustua paremmin.

- Mieheni on myös kertonut meidän yksityisasioistamme Paulalle. Hän oli kuulemma yhä luotettava ja hyvä ystävä.

- Mainitsematta on myös jäänyt tapaamiset Paulan kanssa. Myöhemmin hän on vahingossa (?) niistä lipsauttanut.

- Olen hyvin mustasukkainen (myönnän), mutta olenko vainoharhainen, jos väitän Paulan yrittäneen iskeä miestäni ja rikkoa suhdettamme. Tätä jatkui puoli vuotta kunnes hermostuin ja käskin mieheni valita välillämme. En halua olla törkeä, mutta haluan Paulan ulos elämästäni ja jos ainoa keino on erota, niin... Mieheni valitsi minut, mutta kuten arvata saattaa asia on jäänyt hiertämään välillemme, ja nyt osaksi tästä syystä olemme eroamassa.
Mies syyttää minua turhasta mustasukkaisuudesta ja minä olen pettynyt, ettei mies puolustanut suhdettamme tätä kodinrikkojahirmua vastaan eikä näe millainen ihminen tämä Paula oikeasti on. Luotettavako? Tuskin!

- Luotan mieheeni, ettei hän ole kiinnostunut Paulasta, mutta en voi sietää ajatusta, että tämä manipuloiva ihminen pääsee käsiksi mieheeni ja sitä kautta suhteeseemme.

- Olen antanut tämän vaivata itseäni ihan liikaa, mutta pakotietä ei enää ole. Vihaan Paulaa! Haluan hänestä eroon! Näyttää vain siltä, että joudun tämän vuoksi luopumaan myös miehestäni... Ehkä näin on paras.

- Kuitenkin rakastan miestäni, enkä haluisi Paulan ""voittavan"". Olen vain väsynyt käymään tätä psykologista sotaa miehestäni. Kertokaa mielipiteitänne...

Kyse ei ole aiheettomasta mustasukkaisuudesta. Olet aivan oikeassa.

Neuvot, älä koskaan puhu omaaloitteisesti tuosta naisesta. Älä päästä hantä kotiinne. Koska hän ei kunnioita sinua, eikä hyviä käytöstapoja. Keksi muita tapoja viettää vapaa-aikaa, siten että olette mahdollisimman vähän tekemisissä tuon ihmisen kanssa.

Puhu asiat selviksi miehesi kanssa kerralla. Voit sanoa miehellesi että hyviin käytöstapoihin, ei kuulu kohdella tyttöystävää kuin ilmaa, eikä puhua sinulle jne. tai muutenkaan osoittaa jatkuvaa huomiota vain miehelle, kun olet paikalla.

Anna ajan kulua, vaikea tilanne, ihmettelen miestäsi. Tyhmä on jos haluaa jatkuvasti pahoittaa mieltäsi. Et sinäkään noin toimisi. Ja toinen on, että kysy mieheltäsi, haluaako hän antaa Paulalle turhia toiveita. Koska näet että kyseessä on selkeäsi tilanne, jossa paula haluaa jotain enemmän kuin ystävyyttä.

Rauhoita tilanne. Kerro että haluat olla suhteessa miehesi kanssa. Mutta et halua että tämä asia vie sinulta energiaa. Jatka elämänne normaalisti, ja tehkää asioita ilman Paulaa/ko. kaveripiiriä missä tuo Paula on. Eli järjestä muuta tekemistä (mutta älä sano miehelle, että siksi Paulan takia, haluat tehdä muuta).

Voi joskus mieheltäsi kysyä, että onko Pulasta kuulunut mitään. Hyvin ystävällisesti. Kampea tomerasti tuo naikkonen ulos elämätänne!! Yritä olla onnellinen keskity mieheesi ja tehkää paljon kaikkea kivaa ILMAN tuon naisen mukanaoloa!!!

Ihan vihaksi pistää kun luen moista tekstiä. Olen nimittäin kokenut saman ja vieläpä kaksi kertaa, kunnes tajusin, että vika on miehessä. Kenenkään muun kanssa en joutunut vastaaviin tilanteisiin (hänen naistuttavansa mm. aivan avoimesti v***uilivat minulle ja osoittivat halveksuntaa) ja lopulta ystäväni saivat minut ymmärtämään, että mies voisi tehdä asiolle jotain jos haluaisi. Ei halunnut, koska peli jatkui. Minä hyppäsin siitä pois eikä enää ole ongelmia näiden ""pikku ystävättärien"" kanssa.

Mies kuin mies osaa nimittäin ärähtää liian lähelle tunkevalle naiselle jos tämä on hänen mielestään vastenmielinen. Joillekin vain valitettavasti tekee itsetunnolle hyvää kun kimpussa on useampi nainen ja lopulta ei osata päättää, ketä miellyttää ja ketä loukata. Mieheni valitsi omalla tavallaan nämä ystävättärensä töistä, joten paikkani osoitettiin selvästi. Mitäpä siinä enää miettimään.

Ajattele itse teitä naisia, toinen vahtii ja tarkkailee, toinen on mitä ystävällisin. Kyllä osittain omalla toiminnallasi olet ajamassa miestä pois. Pitää kyllä sanoa, että miehen käytös ei ole kovin miehistä.

Se miten sinun olisi pitänyt suhtautua Paulaan olisi voinut olla seuraavaa: elätte miehen kanssa mukavaa arkea. Olisi ollut aina eduksi, jos Paula olisi tunkenut hetkellä, josta mieskin olisi vaivaantunut. Siis hänen töyteytensä ei olisi jäänyt huomaamatta. Etkä olisi miestä syyllistänyt kokoaikaa Paulan toiminnasta.

Toisaalta mitä sinä teet miehellä, joka käyttäytyy noin moukkamaisesti. Ei kaikilla riitä pinnaa katsella tuollaista ja silloin on hyvä viheltää peli poikki.

Mutta jos haluat vielä yrittää, niin sulje Paula pois mielestäsi äläkä ala makeilemaan miehelle, vaan ole reilu ja hyvä. Ja jos tiedät milloin Paula ottaa yhteyttä, niin varaa sille hetkelle teatteri tai rakastelu.

kappas vaan, Paula oli ostanut miehelleni kaksi söpöä mukia. Myös tätä mieheni ihmetteli""
( ai ihmettelikö? olevinaan hämmentynyt joo..)

joku nimetön kirjoitti sulle : Älä laske sitä eukkoa kotiinne. Sano sille eukolle suorat sanat""

ja mä lisään tuohon "" sano miehelle myös suorat sanat! ja ettet sä mikään odiootti ole! ei joku nainen noin vain ala ostaa miehelle lahjaa! usko pois!
sun mies pelaa jotakin peliä tuon naisen kanssa sanon minä!

ja nyt se haukkuu sitä naista hulluksi ;))) eikö vain?

Luotan mieheeni, ettei hän ole kiinnostunut Paulasta""

kauheeta! oletko noin naiivi!??????

Tässä tapauksessa eii pidä syyttää ja vihaa VAIN tot Paulaa kuule..
ei Paula noin AVOIN ilman hyvää syytä sun miehen perässä juokse,sun mies antaa sille jotakin tajuatko? ja nyt nainen on ihan dorkana sun mieheen..
ja sun mies valehetelee sulle päin naamaa ettei tapaa sitä pimua jne..
sun mies on siis valehdellutkin sulle jo

ja tuo yhden miehen kommentti on ihan perseestä..
mitä äijä luulet kuule? että naisen pitää vaan ymmärtää ja sietää omalta mieheltä tuollaista paskaa vai?

Ja sori nyt vain mutta, viestisi perusteella ne paneskelee toisiaan jo..

Kylläpä mies rakastaa sua hirveästi kun ei voi irrottautua tosta Paulasta..teille tulee melkein jo ero tuon Paulan takia,siis ajattele miten paljon se sua rakastaa kun on niin vaikea heittää toi Paula pellolle??

Onkohan nainen sokea eläin? Lähes kaikki naiset , kun on kysymyksessä ihmissuhteet, näyttävät huonoimman puolen luonteestaan. Todella tyhmää! Miehen elämässä jos on esim 10 oikeaa ihmissuhdetta ja vaimo siinä raivoaa ja on vaikea... Niin vaimo asettuu tyhmään vertailuasemaan ja häätää miehen luotaan. Pitäis ymmärtää vähän elämänpeliä.

Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa. Aloin seurustelemaan miehen kanssa jolla oli naispuolinen naapuri joka oli aivan selvästi ihastunut mieheeni. Mieheni patisti meitä tutustumaan toisiimme ja yritinkin, mutta nainen oli täysi kusipää minua kohtaan, mieheni silmien edessä tosin oli mukava.
No muutin miehen luokse ja tämä naapuuri alkoi tulemaan yöllä meille mukamas hakemaan pyykkejään ( mieheni oli antanut luvan pestä pyykkejä luonaan). Soitin naiselle ja pyysin avaimia jolloin nainen sanoi, että antaa ne vasta kun mieheni pyytää, annoin luurin miehelle joka toisti asian.

Nainen viestitteli miehelleni alituiseen, jos mieheni laittoi, että viettää mielummin aikaa kinun kanssa, vastasi nainen, että kuinka jaksat niin kuivassa seurassa, mukamas vitsi hah hah...

Mieheni huomasi asian, väitti silti, että ei se nainen mitään tarkoita. Just joo, mieheni vain tykkäsi, kun naiset tappelevat hänestä,
lopulta sain juuri uhkailemalla naisen pois elämästämme.

Ymmärrän alkuperäistä, miehesi on looseri, kun laittaa Paulan edellesi, mutta älä välitä sillä löydän varmasti miehen joka haluaa sinut mielummin.

Ai mitä sä ehdotat sitten? Että naisen pitäisi hymyillä ja antaa miehen käydä köyrimässä toista akkaa koska tämä on niin ""ystävällinen""??? Mitä luulet, onko sellainen mies edes suhteen arvoinen joka mieluummin loukkaa omaa kumppaniaan kuin jotain vierasta naista???

Heh, heh ,heh ja heh koko jutulle. Voiko olla tuollaista ??? Mieti nyt ap ihan itsekin mitä kirjoitit ja koita selvitä aikuisena asiasta. Apua Paula tulee !!! Paula vie mun miehen !!!!Sorry mutta fiilikset on nyt nämä luettuani juttusi .

mitä te kusipäät oikein luulette?
nykyään on niin normaalia ja oma vaimo/naisen pitää pitää ja hyväksyä sen että miehellä on 'naisystäviä' ja pitää antaa miehen jopa tutustua uusiin toisiin naisiin? ehkä mies saa yhden naisystävän lisää! haistakaa paskat!
tuollaisen tyypin jolla olisi tarvetta tavata ja pitää jotakin Paulan kaltaista hullua naista ystävänä heittäisin tyypin heti SUORAAN JA KOVAA VAUHTIA KAIVOON!

Ajattelin perustella tunteeni laittamalla miehen lukemaan nämä kommentit... Arvatkaa vaan tehosiko! Ei halunnut lukea ensimmäistä pidemmälle. =/ No miten vaan... Antaa sit olla. Taisitte olla oikeassa.

Aloittaessani itse seurustelun exäni kanssa, tiesin hänen naispuolisesta ystävästään, josta hän oli kertonut minulle ollessamme vielä kaveriasteella. Hän kertoi silloin minulle miten tärkeä ystävä tämä nainen oli mutta myös että hänen exänsä ei tullut tämän naisystävän kanssa oikein toimeen ja uskoi että minä tulisin. Kertoi myös että eronsa jälkeen oli viettänyt yhden yön tämän naisen kanssa, mutta sanoi sen virheeksi eikä toistuisi. Seurustelumme aikana hän sitten kerran päätyi baarireissun jälkeen tämän kaverin luo yöksi koska hän asui lähellä ... Hän kertoi toki itse minulle ja vakuutti että nukkui sohvalla. Sitten erinäisten riitojen jälkeen sorruin lukemaan hänen viestinsä tältä naiselta ja selvisi että ainakin naisen tunteet olivat enemmän kuin miehen, luulen että nainen odottaa sitä aikaa jolloin mies tajuaisi vihdoin että hän on aina ollut odottamassa tm. Minä en jäänyt enempää odottelemaan, mielestäni on selvä että puoliso on etusijalla ja jos hänen oloaan joku uhkaa, ei tilannetta ruokita. Tottakai kaverit on tärkeitä mutta se tosiaan tarkoittaa että kummallakaan ei ole enempää tunteita.

Kiitokset kaikille mielipiteistänne. Ymmärrän kyllä, etteivät neuvot voi olla täysin todenmukaisia, koska ette tiedä suhdettamme, mutta sen verran tiedon murusia sain, että tunnen olevani oikeutettu mielipiteeseeni, enkä lainkaan ""epänormaali"". Päätökseni olen melkein varmuudella jo tehnyt, ja toivon, että elämä tuo eteeni jonkun, joka näkee myös omaa napaansa pidemmälle ja on valmis avaamaan omat silmänsä takiani. Pahaa tekee, kun rakastaa, mutta eipä ole muita vaihtoehtoja...

Yhteistyössä