Miehen kouluttamisesta, ja onko pakko antaa aina anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gelfing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koulutatte toisianne? Rauhallisen alistuvaksi? Toinen räyhää ja kiroilee? Asiat jätetään puhumatta? Mennään sohvalle nukkuun? Ei ole läheisyyttä, pusuttelua, seksiä? En mä ainakaan vois elää tuollaisessa suhteessa, en tosiaan. Täytyy nyt teidän puhua asiat selväksi yhdessä. Ryhdyttekö aktiivisin toimin kumpikin yhdessä puuttumaan ongelmiinne, vai lähdettekö eri teille. Itsekseen ja itsestään ja ajan kanssa ei mitään tapahdu.

[QUOTE="vieras";26748088]Koulutatte toisianne? Rauhallisen alistuvaksi? Toinen räyhää ja kiroilee? Asiat jätetään puhumatta? Mennään sohvalle nukkuun? Ei ole läheisyyttä, pusuttelua, seksiä? En mä ainakaan vois elää tuollaisessa suhteessa, en tosiaan. Täytyy nyt teidän puhua asiat selväksi yhdessä. Ryhdyttekö aktiivisin toimin kumpikin yhdessä puuttumaan ongelmiinne, vai lähdettekö eri teille. Itsekseen ja itsestään ja ajan kanssa ei mitään tapahdu.[/QUOTE]

Muistaakseni jo aloitusviestissä kirjoitin, että seksiä on. Joku kysyi, miltä minusta tuntuisi, jos minua koulutettaisiin parisuhteessa, niin siihen vastasin, että minua on koulutettu rauhallisen alistuvaksi. Pussaan takaisin, jos mua pussataan. Olin kovakin halittelemaan ja pusuttelemaan, mutta mies on räjähtelyllään vienyt täysin halun moiseen lepertelyyn.

[QUOTE="piu";26748372]Jos et kerran antanut anteeksi, niin mikset vaan sanonut niin? Eihän mies tuosta mihinkään muutu, jos et saa suutasi auki.[/QUOTE]

Monessa viestissä olen sanonut, että olen puhunut/ollaan puhuttu vuosia. Ei ole oppinut mitään. Halusin nukkua, en tapella. En halunnut valehdella, että annan anteeksi.

[QUOTE="aapee";26747644]Mut on mies kouluttanut rauhallisen alistuvaksi, mutta viimeisen vuoden ajan se sisälle suljettu on kalunnut sisintä rintakipuun asti. On minun vuoroni kouluttaa tai lähteä. Mies ei halua erota.[/QUOTE]paras l'hte', ei tuo ole parisuhde.

[QUOTE="aapee";26748401]Monessa viestissä olen sanonut, että olen puhunut/ollaan puhuttu vuosia. Ei ole oppinut mitään. Halusin nukkua, en tapella. En halunnut valehdella, että annan anteeksi.[/QUOTE]

Voisikohan joku parisuhdeterapia auttaa? Voisi muuten olla hyvä juttu.

En osaa itse sanoa enää muuta.

[QUOTE="aapee";26747635]Olen vuosia puhunut ja puhunut. Nyt haluan oikeastaan enää kostaa ja antaa sen kärsiä joka ikinen kerta kun se loukkaa mua. Ei se hyvällä oppinut, ei kärsivällisyydellä eikä rakkaudella.[/QUOTE]

Et sä voi toista muuttaa, ainoastaan itseäsi ja omaa suhtautumistasi asioihin. Tai sitten hankkiutua eroon vaikeasta tilanteesta. Kaksi vaihtoehtoa. Kovin on yksinkertaista.

Ihan oikein toimit. Ei pahaa mieltä saa nappia painamalla hyväksi, vaikka toinen pyytäisikin anteeksi. Sinulla on oikeus käsitellä pettymyksesi ja paha mielesi omalla tavallasi. Mies ei voi sitä määrätä.

Yhteistyössä