Miehen mielestä olen käyttänyt liikaa rahaa joululahjoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ostanut niitä kesäkuusta asti eli rahat ei ole kuluneet tässä kuussa.

Omia lapsia on kolme ja heidän lahjat on maksaneet noin 70e/lapsi, mutta lahjojen todellinen arvo on paljon enemmän. Olen ostanut kaikki tarjouksesta. Samoin oikeastaan kaikki ostamani lahjat ovat tarjouksesta eli todellinen alkuperäinen hinta on ollut selvästi enemmän. Eli olen säästänyt isoja summia sillä, että olen ostanut niitä jo pidemmän aikaa varastoon.

Kummilapsia on kolme, kaikkien lahjat yhteensä 20e (todellinen arvo 40-60e).

Lisäksi olen ostanut lahjat sisaruksillemme, koska he ovat myös lastemme kummeja ja muutenkin haluan muistaa. Lahjat myös vanhemille sekä minun isovanhemmilleni.

Olen siis ostanut lahjoja reilusti yli kymmenelle ihmiselle ja niihin on mennyt rahaa noin 450e. Mielestäni se ei ole paljon vai onko?

Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Ei tosissaan ole paljoa!

Tekisi mieli sanoa, että ensi vuonna mies saa sitten ostaa kaikki kummilasten lahjat kun kerran on tuollainen narina siitä, että miten typerää on ostella noita lahjoja. Joka vuosi minä hoidan lahjaostokset, mietin ja ostan ja laitan kaiken valmiiksi. Mies ei ole nytkään tehnyt joulun eteen mitään muuta kuin tampannut matot ja sinäkin aikana ehti kiukutella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tosissaan ole paljoa!

Tekisi mieli sanoa, että ensi vuonna mies saa sitten ostaa kaikki kummilasten lahjat kun kerran on tuollainen narina siitä, että miten typerää on ostella noita lahjoja. Joka vuosi minä hoidan lahjaostokset, mietin ja ostan ja laitan kaiken valmiiksi. Mies ei ole nytkään tehnyt joulun eteen mitään muuta kuin tampannut matot ja sinäkin aikana ehti kiukutella.

ukot on juuri tuollaisii kus päitä.. tuttua.. ei oo paljon menny rahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tosissaan ole paljoa!

ukot on äälpöit

Harmitti sekin, kun sanoin miehelle että jos antaisi jokusen kympin mulle nyt ruokaan lisäavustusta ennen joulua kun kerran olen kaikkilahjat ostanut. Olen siis kotihoidontuella. Mies sitten lupasi, mutta veti siihen kyllä taas autorempan ja sen, että hän on maksanut sen eikä kukaan avustanut jne jne.

En jaksanut sanoa, että mies osti juuri itselleen non 300 eurolla uusi vaatteita. Koska minä olen ostanut edes 30 eurolla itselleni uusia vaatteita? En edes muista. Mielestäni minulla on kyllä hyvännäköisiä ja kivoja vaatteita, mutta ne on kirppareilta ja huutonetistä. Ei mulla ole rahaa ostaa tuommoisilla summilla uusia vaatteita. Ja lapsetkin pitää vaatettaa ja sekin on minun hommani. Olishan se komiia mennä kauppaan ja todeta, että takki maksaa kyllä 150e, mutta täytyy ostaa kun tarvitaan. :/ Enpä ole vielä ikinä noin paljon takkia tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Tässä nyt nousee esille ikuisuuskysymys "kuka valitsi sinulle miehesi".

No kuule me olemme olleet yhdessä 16 vuotiaasta asti. Emme huomanneet silloin keskustella samantien kaikista rahakoukeroista mitä saattaa ilmetä yli 15 vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
teillä ei näytä olevan ihan tasan toi rahapuoli.. :(

No on ja ei. Mies ei tahdo yhteistä tiliä, mutta en minä tiedä tahdonko minäkään. Silloin mies katsoisi paljon tarkemmin mitä ostelen ja puuttuisi varmasti mm. lastenvaatteiden ostoon jne. Mies ei normaalisti koskaan kommentoi ostoksiani mitenkään, mutta nyt sitten...

Ja meillä siis menee niin, että minä ostan ruuat ja vaatetan lapset ja mies maksaa kaiken muun. Bensat, vakuutukset, asuntolainan.... ja myös ne yllättävät isommat menot eli jos vaikka jääkaappi hajoaa tai auto pitää rempata.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mies ostaa ensivuonna?

Niin minä ajattelinkin, että jos vielä kommentoi jotain niin totean sitten, että herra on hyvä ja ostaa ne ensi vuonna. Kun siihen ei riitä se pelkkä maksukohta, pitää myös miettiä ja etsiä ne lahjat. Ja voi harjoitella vaikka nyt heti keväällä synttärilahjoilla, kun kummilapsilla on synttäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
ei todellakaan ole paljon. mutta tietysti riippuu tuloistakin. mutta ei ton nyt pitäs hirveesti taloutta rasittaa, koska olet ostellut lahjoja pitkin vuotta

Ei rasita taloutta ja pärjäisin kyllä ilman, että mies edes antaa minulle nyt mitään mutta meinasin vain että olisi kohtuullista hänenkin hiukan osallistua tähän jouluun. Ei ole siis lanttiakaan laittanut vielä joulun eteen.

Siis sinä maksat kaikki lahjat?Eiks se pitäis mennä puoliks tai ees jotain??
Musta tuo on aika epäreilua että sinä hommaat kaikki,jopa lasten lahjat.
Voisko olla että mies tuntee ittensä ulkopuoliseks kun sinä hoidat kaikkia?

Ehkei rutisis niin paljoa jos yhessä ostaisitte ja miettisitte lahjat.
Mä voisin juur märistä noin jos mies tekis kaikki enkä sais osallistua.

Ehkei osaa sanoa oikeesta asiasta ja siks kitisee rahamäärästä.
Kysypä olisko tykännyt olla osallisena.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Siis sinä maksat kaikki lahjat?Eiks se pitäis mennä puoliks tai ees jotain??
Musta tuo on aika epäreilua että sinä hommaat kaikki,jopa lasten lahjat.
Voisko olla että mies tuntee ittensä ulkopuoliseks kun sinä hoidat kaikkia?

Ehkei rutisis niin paljoa jos yhessä ostaisitte ja miettisitte lahjat.
Mä voisin juur märistä noin jos mies tekis kaikki enkä sais osallistua.

Ehkei osaa sanoa oikeesta asiasta ja siks kitisee rahamäärästä.
Kysypä olisko tykännyt olla osallisena.

Ei todellakaan ole halunnut olla osallisena! Ei välitä tuollaisesta lahjojen ostamisesta ja joinain vuosina, kun on yhdessä käyty joululahjaostoksilla niin se on yhtä kinaamista heti, jos ei jotain löydy samantein.

Ja olen ottanut kyllä miestä mukaan lahjojen ostoon eli kun olen löytänyt sopivaa niin olen soittanut miehelle ja kysynyt hänen mielipidettään. Ja joka kerta on käynyt ja on saattanut todeta perään, että hänelle on ihan sama mitä ostetaan.

E tuokaan välttämättä toimi, että mies ostaa kaikki lahjat ensi vuonna. Mieshän voi vaikka ostaa joka ikiselle samanlaiset pörrösukat. Hän kehuskelee kuinka oli helppoa kun kaikki sai kerralla ja rahaa meni 20 ?.

Kyllä tuo vähän nikotteli meilläkin... Meillä oli semmoinen diili, että mä ostan, lasken mitä meni rahaa, jaan summan kahdella ja ilmoitan sen miehelle ja se lataa rahat mun tilille. Mä en kaikkia edes "maksattanut" sillä vaan pari paitaa muksuille on ikäänkuin "vain äidiltä" (en kehdannut tunnustaa paljon ne Me&I-paidat oikeesti maksaa... :whistle: ). Oli vähän sitä mieltä, että ensi jouluna tehdään satasen budjetti ja siihen on mahduttaVA lahjat (siis yhteensä 200 euroa, satku per nokka). Olisihan se tavallaan hauska haaste.

Yhteistyössä