Miehen mielestä pilaan lapsemme :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Meillä on siis 3,5v. ja 2,5v. lapset. Eivät ole olleet ikinä missään hoidossa, ei yökylässä, ei kerhossa jne. En anna edes mummoille päiväksi, ei sillä että haluaisivatkaan noita ottaa. tai olisi ketään muutakaan joka voisi edes hetken vahtia.

Mutta joka tapauksessa mies sanoo, että lapsien pitäisi alkaa pikku hiljaa itsenäistymään. Esim. tuo pienempi on vielä kokonaan vaipoissa ja puhun hänestä äidin vauvana.

Mielestäni tämä ei ole pilaamista vaan rakastan lapsiani ja aion olla kotona kunnes menevät kouluun....
Kysyin mieheltä mitä sitten pitäisi hänen mielestään tehdä ja olisi kuulemma hyvästä olla edes vähän erossa lapsista.
Mielipiteitä? Ja olenko ainoa joka "pilaa" lapsiaan? Ja kun täällä ei oikein ole noita kerhoja niin miten me edes voitaisi olla erossa?

Alkuperäinen kirjoittaja fieras:
onko hän itse esim tarjoutunut hoitaan muksut silläaikaa kun sä olet niistä erossa. pitämässä hauskaa tai kyläilemässä yms

No kun en ikinä käy missään enkä edes halua käydä!
Ollaan toki tehty niin että otan esim. toisen lapsen mukaan kauppaan ja toinen jää kotiin. En uskalla jättää lapsia miehelle muuta kuin jos on ihan pakko esim. lääkärikäynti :/

Tiedän että alkavat olla niin isoja että kaipaisivat jo vähän toisten lasten seuraa mutta mistä sitä käytännössä saa kun kaikki tuon ikäiset on jo olleet vuosia päiväkodissa (eikä Nina Mikkonenkaan satu asumaan poikineen naapurissa ;D)

ei ton iksästen tarvii vielä itsenäistyä. kyl luonto hoitaa sen puolen. rakkautta ja hellyyttä ja paijaamista tarvivat vielä pitkään. mun 5,5v alkaa itse irrottautua, on kuulemma iso poika ei mikään äidin vauva sanoo siis itse. mutta äidin syli odottaa jos syliä kaipaa. ja usein vielä kaipaa. mut kyl sun lapsesi kaipaavat äidin läheisyyttä. vaikka mun mies on äijämäinen monen asian suhteen mutta kyl hän ymmärtää lastaan ja antaa lapsen olla lapsi eikä kiirehdi repimään isoksi mieheksi. jätä ukkos höpinät omaan arvoon ja rakasta lapsias sillai kun se luonnostaan tulee.

Mun mielipide on se, että teet karhunpalveluksen lapsillesi, jos et anna heidän olla edes oman isänsä kanssa kaksin, ja jos pidät heidät erossa muista lapsista.

Seurakunnan perhekerho? Sellainen löytyy joka pikkukylästäkin varmaan :). Ja syksyllähän tuo isompi olisi oikein sopivan ikäinen menemään kerhoon pari kertaa viikossa (siis yksin, ei äidin ja pikkusisaruksen kanssa).

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fieras:
onko hän itse esim tarjoutunut hoitaan muksut silläaikaa kun sä olet niistä erossa. pitämässä hauskaa tai kyläilemässä yms

No kun en ikinä käy missään enkä edes halua käydä!
Ollaan toki tehty niin että otan esim. toisen lapsen mukaan kauppaan ja toinen jää kotiin. En uskalla jättää lapsia miehelle muuta kuin jos on ihan pakko esim. lääkärikäynti :/

Tiedän että alkavat olla niin isoja että kaipaisivat jo vähän toisten lasten seuraa mutta mistä sitä käytännössä saa kun kaikki tuon ikäiset on jo olleet vuosia päiväkodissa (eikä Nina Mikkonenkaan satu asumaan poikineen naapurissa ;D)

mut toki sun täytyy ukkoos luottaa ja antaa hänen hoivata lapsianne myös. mene puistoon siellä tapaa kavereita ja omanikäisiään. jos lähi puistoss ei ole ketään, aja hiukan kauemmas vaikka 1-2 krt viikko jo alkaa löytyy kamuja. me asumme maalla, kaupunkiin 10 km ja ja jos meillä vp viikolla ajamme kaupungin puistoihin, otamme eväitä ja leluja mulkaan. mukava retkipäivä.

Me ei kuuluta seurakuntaan ja autoa ei ole. Toki tunnemme pari lapsiperhettä mutta eihän sinnekään voi tupata jatkuvasti kylään...

Mies ei itse halua olla lasten kanssa, enemmän minun juttu nämä lapset.

Kaupungeillakin on kerhoja ja itse tykkään niistä kyllä enemmän. Paremmat työntekijätkin, joilla on myös kasvatuksellista näkemystä jne, kun keksivät touhuja. Eikä tarvii jeesus-lauluja loilottaa. Tosin kaupungin kerhot maksaa.

Miksi keskellä-ei-mitään asuvilla ei koskaan oo autoja? :snotty:

Ja jos taas ette asu keskellä ei mitään, niin sieltä löytyy taatusti leikkipuisto, ehkä avoin päiväkoti, mahdollisesti MLL:n perhekahvila, harrastuksia lapsille (perhejumppaa, muskaria, tms), missä lapset pääsisivät toisten lasten seuraan. Seurakunnan perhekerhossakin saa kyllä käydä vaikkei kirkkoon kuulukaan, eri asia sitten haluaako :D

Me ei kuuluta seurakuntaan ja autoa ei ole. Toki tunnemme pari lapsiperhettä mutta eihän sinnekään voi tupata jatkuvasti kylään...

Mies ei itse halua olla lasten kanssa, enemmän minun juttu nämä lapset.

voisitko sopia jonkun perheen kanssa et alkaisitte vaikka kerran viikkoon ulkoilemaan yhdessä. niin sillai ei tartte mennä kenenkään luo ja ei tuntuisi siltä että tuppaudutaan. tapaisitte puistossa tai menisitte pulkkamäkeen. ja vaikka joskus linjurilla porukassa uimaan tj

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Samaa ihmetellyt. Kyllä asioiden hoitaminen ja eläminen olisi tosi hankalaa ilman, että molemmilla oma auto. Ei ihme, että seinät tuntuvat usein näillä tyypeillä kaatuvan päälle, kun ovat korvessa nalkissa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Ja jos taas ette asu keskellä ei mitään, niin sieltä löytyy taatusti leikkipuisto, ehkä avoin päiväkoti, mahdollisesti MLL:n perhekahvila, harrastuksia lapsille (perhejumppaa, muskaria, tms), missä lapset pääsisivät toisten lasten seuraan. Seurakunnan perhekerhossakin saa kyllä käydä vaikkei kirkkoon kuulukaan, eri asia sitten haluaako :D

Me asutaan pikkuisessa lähiössä jossa ainoa palvelu on R-kioski ;D
Olisiko 5km keskustaan mutta yksin en uskalla lähteä lasten kanssa sinne seikkailemaan, saati että olisi varaa ajella edestakaisin bussilla!
Siellä keskustassa olisi kaikki kerhot yms.

Miten niin olen outo?

Mä olen kotona 2,5 vuotiaan kanssa ja pyrin järjestämään myös lapsikontakteja. Kyllä meillä ainakin lapsi kaipaa myös ikäistään seuraa.Olen hoitanut homman niin, että ulkoilemme aamupäivisin leikkipuistossa, jossa on myös muita lapsia. Naapurissa asuu pph, jolla myös omia suurinpiirtein samanikäisiä lapsia. Näiden kanssa siis leikitään ulkona arkipäivisin. Joskus iltapäivällä ja viikonloppuisin pph:n oma lapsi on myös meillä leikkimässä. Käydään myös kerran viikkoon "harrastuksessa" ja siellä on myös muita lapsia. Ensi syksynä aloittaa kerhossa yhtenä aamupäivänä, jos olen edelleen kotona. Monet käyvät myös seurakunnan avoimessa kerhossa, ei tarvitse kuulua kirkkoon!

Me asutaan pikkuisessa lähiössä jossa ainoa palvelu on R-kioski ;D
Olisiko 5km keskustaan mutta yksin en uskalla lähteä lasten kanssa sinne seikkailemaan, saati että olisi varaa ajella edestakaisin bussilla!
Siellä keskustassa olisi kaikki kerhot yms.

Miten niin olen outo?

Et uskalla mennä lastesi kanssa keskustaan?

Ja lähiössänne ei ole leikkipuistoja, leikkipihoja, muita lapsia? Ei seurakuntataloa, joka "kuuluu kalustukseen" about joka lähiössä ?

5 km on lyhyt matka. Lapset matkustaa varmaankin ilmaiseksi, ja ei teidän talous voi kaatua kerran viikossa tehtävään edestakaiseen bussimatkaan.

Mutta joo. En mä usko että tää on edes totta :)

Yhteistyössä