Miehen mielestä pilaan lapsemme :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miehesi on masentunut, sinä olet pelokas alle 25 v kouluttamaton nuori äiti, teillä on taloudellisia vaikeuksia, ei tukiverkkoja...se, anteeksi vaan, kuulostaa aika huolestuttavalta :(

Hae sitä toimeentulotukea, niin talousasiat paranee, ja saatatte saada muunlaistakin apua. Vaikka tukiperheen lapsille, tms.

En jaksa hakea, masentaa ajatus että siellä ruoditaan kaikki meidän menot jne. Ja pitää selvitellä koko elämänsä jollekin vieraalle ihmiselle.
Varaa on juuri ja juuri ruokaan jne. joten en ymmärrä miksi pitäisi hakea. Eikö täälläkin valiteta koko ajan "sossuperheistä"?

Me ei todellakaan tarvita mitään tukiperheitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miehesi on masentunut, sinä olet pelokas alle 25 v kouluttamaton nuori äiti, teillä on taloudellisia vaikeuksia, ei tukiverkkoja...se, anteeksi vaan, kuulostaa aika huolestuttavalta :(

Hae sitä toimeentulotukea, niin talousasiat paranee, ja saatatte saada muunlaistakin apua. Vaikka tukiperheen lapsille, tms.

En jaksa hakea, masentaa ajatus että siellä ruoditaan kaikki meidän menot jne. Ja pitää selvitellä koko elämänsä jollekin vieraalle ihmiselle.
Varaa on juuri ja juuri ruokaan jne. joten en ymmärrä miksi pitäisi hakea. Eikö täälläkin valiteta koko ajan "sossuperheistä"?

Aijaa.
No, älä jaksa sitten. Älä uskalla. Eläkää köyhyysrajan alapuolella, erakkoina, vailla sosiaalisia kontakteja, jos kerran se on mielestäsi parasta lapsillesi :wave:

Aijaa.
No, älä jaksa sitten. Älä uskalla. Eläkää köyhyysrajan alapuolella, erakkoina, vailla sosiaalisia kontakteja, jos kerran se on mielestäsi parasta lapsillesi :wave:

Miten pitkään luulet miehesi kestävän tätä jos hänen mielestään homma ei nyt ole ok. Mä en ikinä uskonut sanovani tätä,mutta mä olen samaa mieltä åborginaalin kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
Hei!

Sinänsähän noin pienillä lapsilla ei ole mitään kiirettä itsenäistyä, mutta olisi hienoa, jos he kuitenkin joskus voisivat jäädä isän kanssa kotiin. Onko sinulla oikeasti syytä epäillä, että miehesi kohtelee lapsia huonosti vai muuten vainko olet huolissasi heidän pärjäämisestään?

Mieheni on niin masentunut ettei pysty huolehtimaan edes itsestään, saati kahdesta lapsesta :/

Onko miehesi hakenut apua masennukseensa? Jos ei, niin yritä rohkaista häntä tekemään niin

Ei ole hakenut, olen yrittänyt saada menemään lääkärille mutta ei mene, ollut nyt 4 päivää käymättä suihkussa että jos sen saisi ensin edes sinne :(

Olen itsekin masentunut, lähinnä pelkään mennä ovesta ulos ja kaupassa käyminen on suurinta mihin pystyn + tietysti koko perhe on minun vastuullani ja olen mielestäni onnistunut ihan hyvin.
Mietin vain että pilaanko lapsiani? Lähteehän ne kouluun joka tapauksessa jossain vaiheessa, ehkä ne sitten sosiaalistuu siinä.

Älä sitten ota apua vastaan, anna elämän luisua vielä huonompaan jamaan, köki lasten kanssa neljän seinän sisällä ja erakoitukaa muusta maailmasta. Anteeksi kun olen ehkä hieman ilkeä mutta sinä itse sössit kaiketi koko perheen elämän :ashamed:

Kuulostaa todella huonolta ja siinä vaiheessa kun lapset menevät kouluun, niin voi olla myöhäistä tuon sosiaalistumisen kanssa, sillä silloin vasta ne vaikeudet alkavat. Kannattaisi ottaa itseään niskasta kiinni tai ihan oikeasti hankkia tukiperhe, ei se ole huono asia, se olisi lapsille ihan oikeasti vaan hyväksi, kun et itse saa asialle mitään tehtyä.

No kun minä olen ihan tyytyväinen meidän elämään ja koen jaksavani hyvin. Vaikka se teistä kaikista muista on ihan uskomatonta. Itse en kaipaa muita ihmisiä eikä mieskään.
Ollaan vaan pohdittu sitä miten lapset pärjää tuolla muussa maailmassa, me kun ei pärjätä. Eikä enää edes haluta pärjätä, vaan olla kotona.

Voisin sanoa, että jos jatkatte tuolla linjalla, niin lapsistasi tulee mitä ilmeisimmin koulukiusattuja, koska ovat kouluun mennessä ujoja ja arkoja, kun ovat saaneet sellaisen kasvatuksen kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi keskellä-ei-mitään asuvilla ei koskaan oo autoja? :snotty:
Samaa ihmetellyt. Kyllä asioiden hoitaminen ja eläminen olisi tosi hankalaa ilman, että molemmilla oma auto. Ei ihme, että seinät tuntuvat usein näillä tyypeillä kaatuvan päälle, kun ovat korvessa nalkissa.

ei meil ole ku yks auto ja asutaan keskellä ei mitään.. mut onpahan opittu kävelemään pitkiäkin matkoja.ja ihan on oma valintani

No kun minä olen ihan tyytyväinen meidän elämään ja koen jaksavani hyvin. Vaikka se teistä kaikista muista on ihan uskomatonta. Itse en kaipaa muita ihmisiä eikä mieskään.
Ollaan vaan pohdittu sitä miten lapset pärjää tuolla muussa maailmassa, me kun ei pärjätä. Eikä enää edes haluta pärjätä, vaan olla kotona.

teillä on miehesi kanssa masentuneen ihmisen vääristynyt maailmankuva eikä ilmeisesti juurikaan perheen ulkopuolisia sosiaalisia kontakteja. tämä on lasten kannalta (ja tietysti myös itsenne kannalta vaikka ehkä ei juuri nyt siltä tunnu) huono asia, koska he oppivat saman vääristyneen maailmankuvan. lasten takia ryhdistäytykää ja hakekaa apua!

meilläkin oli vaikea tilanne, masennusta jne. mutta lasten takia haimme apua ja kannatti todellakin!

Miksi keskellä-ei-mitään asuvilla ei koskaan oo autoja? :snotty:

Ja jos taas ette asu keskellä ei mitään, niin sieltä löytyy taatusti leikkipuisto, ehkä avoin päiväkoti, mahdollisesti MLL:n perhekahvila, harrastuksia lapsille (perhejumppaa, muskaria, tms), missä lapset pääsisivät toisten lasten seuraan. Seurakunnan perhekerhossakin saa kyllä käydä vaikkei kirkkoon kuulukaan, eri asia sitten haluaako :D

Me asutaan pikkuisessa lähiössä jossa ainoa palvelu on R-kioski ;D
Olisiko 5km keskustaan mutta yksin en uskalla lähteä lasten kanssa sinne seikkailemaan, saati että olisi varaa ajella edestakaisin bussilla!
Siellä keskustassa olisi kaikki kerhot yms.

Miten niin olen outo?

Jos menette ruokaostoksille kaupungille R-kioskin sijaan niin lapset mukaan ja samalla reissulla kerhoon tms. niin ei tarvitse ajella edestakaisin.

En lukenut kaikkia kommentteja,mutta eikö teillä missään siellä ole leikkipuistoa tai voisitko ajatella että kävelisitte jonnekkin kerholle,jos teillä siis on kaksostenrattaat?Meillä lapset aloitti seurakunnan kerhon ollessaan jo melkein 4 ja 5,hyvin pärjäsivät ilman muita leikkitovereita,ikäero lapsilla vuoden.

Yhteistyössä