[QUOTE="vieras";25944992]Ok

Mä ymmärsin että omasta mielestäsi olit kuitenkin liian mustasukkainen,joten käsitin että se olisi ollut ongelma sinulle,kun siitä piti opetella pois. Eli ymmärrät ihmisiä jotka ovat liian mustasukkaisia mutta et ymmärrä ihmisiä jotka ovat enemmän mustasukkaisia kuin mitä SÄ olet ollut?[/QUOTE]
On ns. tervettä mustasukkaisuutta, eli sitä että tajuaa pitää omastaan kiinni jos tulee sellainen tilanne että siihen on tarvetta.
Sitten on jo liiallisuuksiin menevää mustasukkaisuutta - vaikkapa sitä että kun mies tekee työtä kauniin naisen kanssa, niin on kettuuntunut, kihisee itsekseen, antaa asian pilata päivänsä tai ainakin puolet päivästä, muttei kuitenkaan naulitse miestä ristille sen takia, tai huorittele naista, tai epäile että niillä on suhde. Sellainen mä olin joskus nuorena, ja koin sen ongelmaksi - se ei tuntunut kivalta, ja opettelin siitä pois. Ei ollut kivaa kiemurrella ikävän tunteen vallassa kun poikaystävä oli jossain kavereidensa kanssa.
Ja on aivan liian voimakasta, sairaalloista mustasukkaisuutta joka saa haukkumaan huoraksi naisen joka sanoo miehelle moi, tekemään tarkistuskäyntejä miehen työpaikalle, ilmestymään pubiin kyttäysreissulle kun mies on kaverinsa kanssa kaljalla, rikkomaan astioita kun mies tulee kotiin samalla autolla naispuolisen työkaverin kanssa...mustasukkaisuutta, jonka ansiosta sormukset lentää kun jostain anoppilan valokuva-albumista löytyykin kuva miehestä ja hänen eksästään Ritva-tädin viisikymppisiltä kesältä -92, ja joka pistää tarkistamaan miehen tiliotteet, puhelinlaskut, sivuhistorian tietokoneelta, yms. Kun ei ollenkaan hyväksytä sitä, että mies on oma erillinen yksilönsä eikä jotain jonka nainen omistaa ihan kokonaan. Kun ei pystytä hyväksymään sitä että miehellä on menneisyytensä. Kun ei luoteta laisinkaan ja ollaan varmoja siitä että se miehen työpaikan munahaukka ihan saletisti yrittää viedä miehen.
Ja tuota viimeisintä en oo oikein koskaan tajunnut, sellainenhan on oikeasti jo ihan pimeää ja taatusti tuhoaa lopulta parisuhteen.
Niin ja toki tuohon voi syyllistyä myös mies, ei se naisten yksinoikeus ole